Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7745
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Döden skrev: 2023-05-18 22:05:41 Äh… jävla gnäll hit å dit … kontraktslängd betyder ju INGETING.. det har vi väl lärt oss? En klausul och du är borta.

Sen ska folk ha in unga spelare, inte avdankade, ändå gnälls det… schlyter har en jävla potential och är billig.
Tack!

Folk glömmer nog att han är 21 år. Han är UNG! Med tanke på hur moget han spelade här sist så är jag oerhört spänd på hur han kommer se ut framöver. Sen betydligt starkare på puck än exempelvis Blomgren och Berglund. Sen kanske han inte sprutar in poäng men återigen, ni vet om att man kan producera och bidra på andra sätt va?

Kontraktslängd i hockey är meningslöst.
Manijock
Inlägg: 7745
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Enligt Hockeynews så pågår förhandlingar med Garpen. Förhoppningar om att gå i mål i närtid. Krüger nämns även. Ska vara sugen på att köra och har meddelat KG från Spanska playan att han är på.... Säsongens viktigaste besked! Bara hoppas att det inte är Sangrian som snackar...
Nattuggla_
Inlägg: 3047
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-05-19 06:42:52
Döden skrev: 2023-05-18 22:05:41 Äh… jävla gnäll hit å dit … kontraktslängd betyder ju INGETING.. det har vi väl lärt oss? En klausul och du är borta.

Sen ska folk ha in unga spelare, inte avdankade, ändå gnälls det… schlyter har en jävla potential och är billig.
Tack!

Folk glömmer nog att han är 21 år. Han är UNG! Med tanke på hur moget han spelade här sist så är jag oerhört spänd på hur han kommer se ut framöver. Sen betydligt starkare på puck än exempelvis Blomgren och Berglund. Sen kanske han inte sprutar in poäng men återigen, ni vet om att man kan producera och bidra på andra sätt va?

Kontraktslängd i hockey är meningslöst.
En väldigt viktig aspekt, tycker det är skönt att vi drar ner snittåldern den här säsongen. Men att man är ”i rätt ålder” nämns oftast bara när det är en spelare man gillar.
Folk var väldigt frågande till Wiktor Nilssons förlängning förra säsongen också, så den kappan hinner vändas.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-19 09:53:15, redigerad totalt 1 gånger.
Oraklet
Inlägg: 16
Blev medlem: 2019-06-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Oraklet »

In med Vingnault nu. Lös det bara. Riv Rensfeldts kontrakt eller bjud ut han till Brunsås. Sen kan vi börja spela.
Tellqvist32
Inlägg: 555
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

SirDIFalot skrev: 2023-05-18 22:07:13
Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 21:19:41 Det är ju bara Gradin som tagits in som tilltänkt spets på forwardssidan och då har vi tappat Vejdemo, Öhgren, Lekkerimäki och troligtvis Östlund också.

Det kommer ju inte hålla att spelare som Rensfeldt och Norman åker runt med dyra löner och producerar nada.
Det är svårt att ersätta juniorer med liknande kvalitet för samma peng som dom kostat, när du dessutom ska ner tiotalet miljoner i budget. Eller, det är omöjligt.

Det är upp till spelare som John Norman att producera bättre kommande år.
Omöjligt naturligtvis. Frågan är om vi någonsin kommer ha så många pålitliga juniorer samtidigt igen.

Utan dessa hade vi ju aldrig nått final eftersom flertalet välbetalda seniorspelare inte bidrog med mycket mer än att ha en tröja på sig under slutspelet.
Osten östlund
Inlägg: 1611
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Drömbesked, gällande Kruger. Hoppas på Östlund med. Om han drar så det omöjligt att hitta en liknande spelare för den lönekostnaden.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Detblir3poäng skrev: 2023-05-18 22:02:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-18 20:15:13
Detblir3poäng skrev: 2023-05-18 19:27:02 Så Edvin Hammarlund får ettårskontrakt och schlyter får 2 år trots att Edvin bjöd på en mycket bättre prestation..... Lite konstigt kan jag tycka.
Du utgår alltså från att DIF väljer det själva utan att spelarna har någon egen vilja?
Att Dif väljer själva vad dom vill ge för kontrakt och vilka risker dom vill ta utgår jag verkligen från, nåt annat vore vansinnigt! Sen kan ju spelarna såklart tacka nej eller sätta motkrav förstås, det är ju en förhandling. Nu känner jag ju inte Hammarlund personligen, men med tanke på hans hockeybakgrund, hans stora Djurgårdshjärta och alla intervjuer han gjort om hans säsong så har jag svårt att tro att han skulle ha tackat nej till ett längre kontrakt med Djurgården och sagt till KG att det är ett år eller inget som gäller.
Hammarlund har fått massvis med intresse på sig. Vill knappast skriva fast sig. Hade fått spela shl om han velat och vågat chansa.
Schlyter får däremot vara rätt överraskad och tacksam över denna chans och skriver nog på i stort sett vilket kontrakt som helst.

Med det sagt, gillar båda kontrakten, glad att vi faktiskt lyckades behålla Hammarlund ( trodde själv på det).
Schlyter lär vara en billig breddspelare med bra uppsida.
4 segrar kvar
Detblir3poäng
Inlägg: 2176
Blev medlem: 2017-02-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Detblir3poäng »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-19 12:53:28
Detblir3poäng skrev: 2023-05-18 22:02:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-18 20:15:13
Detblir3poäng skrev: 2023-05-18 19:27:02 Så Edvin Hammarlund får ettårskontrakt och schlyter får 2 år trots att Edvin bjöd på en mycket bättre prestation..... Lite konstigt kan jag tycka.
Du utgår alltså från att DIF väljer det själva utan att spelarna har någon egen vilja?
Att Dif väljer själva vad dom vill ge för kontrakt och vilka risker dom vill ta utgår jag verkligen från, nåt annat vore vansinnigt! Sen kan ju spelarna såklart tacka nej eller sätta motkrav förstås, det är ju en förhandling. Nu känner jag ju inte Hammarlund personligen, men med tanke på hans hockeybakgrund, hans stora Djurgårdshjärta och alla intervjuer han gjort om hans säsong så har jag svårt att tro att han skulle ha tackat nej till ett längre kontrakt med Djurgården och sagt till KG att det är ett år eller inget som gäller.
Hammarlund har fått massvis med intresse på sig. Vill knappast skriva fast sig. Hade fått spela shl om han velat och vågat chansa.
Schlyter får däremot vara rätt överraskad och tacksam över denna chans och skriver nog på i stort sett vilket kontrakt som helst.

Med det sagt, gillar båda kontrakten, glad att vi faktiskt lyckades behålla Hammarlund ( trodde själv på det).
Schlyter lär vara en billig breddspelare med bra uppsida.
Är väl mest det att ett kontrakt med oss är inte vatten värt om en SHL klubb vill ha någon som spelar i vårat lag då dom faktiskt bara kan köpa spelaren, och att vi får lite pengar för det. Enda skillnaden för honom är att han inte kan bli tagen av andra allsvenska klubbar hur som helst. Hur som så håller jag med om att båda kontrakten är bra, tycker Schlyter hade en ruggig motor som han inte fick tillräckligt med beröm för faktiskt. Finns att forma där!
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 792
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Klasen fortsätter också!
Hillberry blue
Inlägg: 679
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hillberry blue »

Vete fasen om jag tycker schlyter går före Forsberg. Men det kanske är annat som spelar in ?
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av difanda »

Mycket negativitet här som vanligt.
Tror vi behöver avvakta lite för att se hur truppen ser ut närmare och även om Garpen stannar eller inte.

Schlyter känns som en billig ersättare till Forsberg som varit väldigt ojämn. Bra uppsida med Schlyter som fortsatt är ung.
Liss vore bra att behålla men frågan är om han vill vara kvar efter alla petningar, han och Garpen känns inte helt i synk.
Karlsson gör bara sin tredje säsong på denna nivå och hans slutspel var sjukt lovande. Håller han den nivån nästa säs har vi en allsvensk toppback.
Sen behöver även alla äldre spelare höja sig lite, kanske alla skador som störde Norman, Brodin och Rensfeldt? Eller ovanan att spela i HA?

Men i nuläget känns truppen bättre än förra säsongen vid samma tid. Vi har i stort sätt alla spelare på plats redan nu när försäsongsträningen drar igång.

Målvaktssidan känner jag mig trygg med Andrén och en stabil backup som är snäppet bättre än Galajda så har vi två stabila målvakter.
Backuppställningen är mer komplett än förra säsongen när vi fick vänta till oktober/november tills alla backar var på plats.
Forwards och center behöver en extra krydda men i övrigt är det näst intill samma som inför förra säsongen.

Sen är som sagt största fördelen att vi har spelare och förhoppningsvis Garpen på plats från start. Och med en normal skadenivå under säsongen är jag väldigt positiv!
Osten östlund
Inlägg: 1611
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Vela (modo)bjuds ut till klubbar i HA. Hoppas vi är intresserade. Bryter mönster. Hamnar i Brynäs el. Björklöven troligtvis.

Om DIF hockey nu skulle vilja ga honom? Så var tydliga, kör swish/ "fansens spelare ". Hade varit löst på "nolltid " (ser folk ett gemensamt mål, så går det snabbt)!
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-05-19 15:37:01, redigerad totalt 1 gånger.
Praljak
Inlägg: 45
Blev medlem: 2022-02-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praljak »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-19 10:23:06
SirDIFalot skrev: 2023-05-18 22:07:13
Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 21:19:41 Det är ju bara Gradin som tagits in som tilltänkt spets på forwardssidan och då har vi tappat Vejdemo, Öhgren, Lekkerimäki och troligtvis Östlund också.

Det kommer ju inte hålla att spelare som Rensfeldt och Norman åker runt med dyra löner och producerar nada.
Det är svårt att ersätta juniorer med liknande kvalitet för samma peng som dom kostat, när du dessutom ska ner tiotalet miljoner i budget. Eller, det är omöjligt.

Det är upp till spelare som John Norman att producera bättre kommande år.
Omöjligt naturligtvis. Frågan är om vi någonsin kommer ha så många pålitliga juniorer samtidigt igen.

Utan dessa hade vi ju aldrig nått final eftersom flertalet välbetalda seniorspelare inte bidrog med mycket mer än att ha en tröja på sig under slutspelet.
Konstigt hur man uppfattar saker, jag tycker tvärtom att junisarna förutom Öhgren farsvann i slutspelet speciellt Nilsson och Östlund och dom mer rutinerade blev bättre som var väldigt mediokra under säsongen men som sagt ser man på saker olika
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17485
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Hillberry blue skrev: 2023-05-19 14:53:22 Vete fasen om jag tycker schlyter går före Forsberg. Men det kanske är annat som spelar in ?
Ja, det är ju säkert dubbel lön på Forsberg eller åtminstone en markant skillnad. Dvs 50/60% mer.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7745
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Praljak skrev: 2023-05-19 15:36:47
Tellqvist32 skrev: 2023-05-19 10:23:06
SirDIFalot skrev: 2023-05-18 22:07:13
Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 21:19:41 Det är ju bara Gradin som tagits in som tilltänkt spets på forwardssidan och då har vi tappat Vejdemo, Öhgren, Lekkerimäki och troligtvis Östlund också.

Det kommer ju inte hålla att spelare som Rensfeldt och Norman åker runt med dyra löner och producerar nada.
Det är svårt att ersätta juniorer med liknande kvalitet för samma peng som dom kostat, när du dessutom ska ner tiotalet miljoner i budget. Eller, det är omöjligt.

Det är upp till spelare som John Norman att producera bättre kommande år.
Omöjligt naturligtvis. Frågan är om vi någonsin kommer ha så många pålitliga juniorer samtidigt igen.

Utan dessa hade vi ju aldrig nått final eftersom flertalet välbetalda seniorspelare inte bidrog med mycket mer än att ha en tröja på sig under slutspelet.
Konstigt hur man uppfattar saker, jag tycker tvärtom att junisarna förutom Öhgren farsvann i slutspelet speciellt Nilsson och Östlund och dom mer rutinerade blev bättre som var väldigt mediokra under säsongen men som sagt ser man på saker olika
Du är rätt ute. Lekkerimäki höjde sig! Övriga vek ner sig. Som sig bör, killarna är unga. Men det var de rutinerade som steppade upp. Nilsson var direkt klappusel i slutspelet. En personlig favorit i grundserien.
Låst