Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Smart spelare. Pålitlig! Fjärdelina-spets. Ser verkligen inte varför man skulle kunna ta det negativt. Klart, som namn är det inte Knutsen direkt, men för ändamålet är han ju klippt och skuren. Bra KG!

Välkommen! Lyssna inte på FM-lirarna här...
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

SirDIFalot skrev: 2023-05-18 16:18:50 Schlyter såg väl lite intressant ut i början. Men han sticker ut rätt negativt i princip i varenda underliggande statistik. Han kan i alla fall åka skridskor men jag är tveksam. Jag förstår inte riktigt varför varenda spelare ska få ett 2-årskontrakt heller.
3 poäng på 16 matcher och 2-årskontrakt. KG gör väldigt många märkliga saker...
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 16:33:04
Osten östlund skrev: 2023-05-18 16:26:24 Förslag på linor:

W .Nilsson - Kruger- Norman
Klasen- Östlund- Liss
Brodin- Rensfeldt- Gradin
Grewe- Berglund- Blomgren
Junis- Schlyter - Junis
Det kommer inte räcka långt... kvartsfinal max, säger jag. Men jag tror (läs hoppas) att mycket mer kommer hända på forwardssidan.
Vi kommer väl tappa Östlund och sen kanske bryta med Rensfeldt. Kedjorna ovan såg riktigt vassa ut i en allsvensk kontext
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Vikas skrev: 2023-05-18 16:35:28 Det lär inte bli några intressanta namn för resten av laget. Billig utfyllnad.

Har inte ekonomi för något annat.
Billig utfyllnad kan fortfarande vara spännande, sälja biljetter, få fans att bli nyfikna, man behöver ju inte medvetet värva det tråkigaste marknaden har att erbjuda som vi håller på med just nu. Dvs spelare som inte sticker ut i någon egenskap, som inte berör på något plan, och som samtidigt håller en låg nivå.

Och hur blir det med Östlund och Lindbom? Sitter KG snällt och bara väntar och låter pojkarna tänka i lugn och ro eller vad är det frågan om, säg åt dom att bestämma sig NU.. Tiden går och vi har ett lagbygge att förhålla oss till som blir svårare och svårare att få ihop ju längre tiden går..
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Mats Waltin värvade in Victor Mårtensson från Borlänge till Västerås för säkert över tio år sedan. DET är en rolig övergång från hockeyettan till allsvenskan. Tänk hypen det hade blivit om man gör en sån värvning inför kommande möten mot gnaget. Också billig utfyllnad.

Aja, ska sluta gnälla nu. Det positiva med Schlyter-värvningen är att vi får in en Djurgårdare.
Spela fult
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Håller Garpen ut för en löneförhöjning eller är motivationen inte där för ett år till HA? Väntar på bättre erbjudanden?

Garpen gjorde det bättre än vad jag trodde att han skulle göra, men jag skulle ju inte gråta om vi tar in någon annan. Naturligtvis beroende på vem ersättaren blir.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7163
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2023-05-18 16:26:24 Förslag på linor:

W .Nilsson - Kruger- Norman
Klasen- Östlund- Liss
Brodin- Rensfeldt- Gradin
Grewe- Berglund- Blomgren
Junis- Schlyter - Junis
Det där vore en riktigt bra start. Långtifrån alla domedagsprofeter som tävlat i negativitet.
Uppställningen kan säkert kryddas under säsong.

Men ….kan…..vi……verkligen ….behålla….Östlund?
Vore bästa nyheten vi kunde få. Han ska visserligen leva upp till årets förväntningar och göra sitt ” svåra andraår ”. Men tror inte på så stora problem med det då han inte ska leva upp till att ösa in mål som typ Holts eller Lekki. Östlund lever på spelskicklighet.
4 segrar kvar
Donkels-3.0
Inlägg: 1150
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Donkels-3.0 »

Negativ till att Schlyter ges ett kontrakt
Osten östlund
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 16:56:34 Håller Garpen ut för en löneförhöjning eller är motivationen inte där för ett år till HA? Väntar på bättre erbjudanden?

Garpen gjorde det bättre än vad jag trodde att han skulle göra, men jag skulle ju inte gråta om vi tar in någon annan. Naturligtvis beroende på vem ersättaren blir.
Svårt att se att det är ngt gällande ekonomin, då han vet om läget. Då KG sagt att han vill ha honom med.

Gissar på att :

- Extremt mycket som är oklart gällande spelartruppen/personal, motivation ellerler att styrelse/VD vill ha ngn ny HC.

Konstigt även i "KGs samlaralbum". Att Lindbom ej är med. Men Östlund (där Buffalo äger honom)är det. Har man ej ok ifrån han och Odelius för fortsättningen. Så vad *** gör dom i lagbygget?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2023-05-18 17:59:03
Tellqvist32 skrev: 2023-05-18 16:56:34 Håller Garpen ut för en löneförhöjning eller är motivationen inte där för ett år till HA? Väntar på bättre erbjudanden?

Garpen gjorde det bättre än vad jag trodde att han skulle göra, men jag skulle ju inte gråta om vi tar in någon annan. Naturligtvis beroende på vem ersättaren blir.
Svårt att se att det är ngt gällande ekonomin, då han vet om läget. Då KG sagt att han vill ha honom med.

Gissar på att :

- Extremt mycket som är oklart gällande spelartruppen/personal, motivation ellerler att styrelse/VD vill ha ngn ny HC.

Konstigt även i "KGs samlaralbum". Att Lindbom ej är med. Men Östlund (där Buffalo äger honom)är det. Har man ej ok ifrån han och Odelius för fortsättningen. Så vad *** gör dom i lagbygget?
Lindbom hade utgående kontakt. Östlund och Odelius har underliggande kontrakt hos oss till 2024.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Får nog tänka att kedjehierarkin flyttas upp.

Dvs 4:e blir tredje
Tredje andra osv.

Likadant på backparen.

Blir en mellansäsong.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2678
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Hur är det med Liss? Ryktas han fortfarande till Kristianstad? Lagbygget hittills är väl inget att skriva hem om men man kan väl inte förvänta sig mer med den dåliga ekonomin. Jag skulle gärna villa ha in någon mer målskytt. Gradin är ju en bra målskytt på HA-nivå men det är en helt annan sak att spela i Tingsryd än i DIF. Liss hade en bra grundsäsong förra säsongen men osäker med honom. En riktig sniper och måltjuv skulle vara härlig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev: 2023-05-18 18:53:39 Hur är det med Liss? Ryktas han fortfarande till Kristianstad? Lagbygget hittills är väl inget att skriva hem om men man kan väl inte förvänta sig mer med den dåliga ekonomin. Jag skulle gärna villa ha in någon mer målskytt. Gradin är ju en bra målskytt på HA-nivå men det är en helt annan sak att spela i Tingsryd än i DIF. Liss hade en bra grundsäsong förra säsongen men osäker med honom. En riktig sniper och måltjuv skulle vara härlig.
Är det något som truppen inte saknar är det väl ändå spelare med historik av gott målskytte?
Expert.
Detblir3poäng
Inlägg: 2187
Blev medlem: 2017-02-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Detblir3poäng »

Så Edvin Hammarlund får ettårskontrakt och schlyter får 2 år trots att Edvin bjöd på en mycket bättre prestation..... Lite konstigt kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9435
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Ge mig en tung jävla nordamerikansk tvåvägscenter likt Sam Vigneault, Adam Tambellini eller Josh Dickinson som kan driva en egen kedja och avlasta Krüger. Hitta ett jäkla ECHL-fynd som alla topplagen i denna liga verkar kunna göra.

Varför känns det så avlägset?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst