Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Håller tyvärr med lite om junis delen, samtidigt som jag älskar deras glöd och att se nya DIF stjärnor födas så är det inte smart att satsa på mer än typ 2 junisar när man försöker komma upp från HA. Anledningen (förrutom att de saknar erfarenhet när slutspelet drar ihop sig och spelet ändras och blir mer fult och mentalt) är ju som ni säger, vi tappar dem till JVM osv.
Som i år när en hel femma + målis drar och är borta i 2 veckor, hela lagets uppbyggda momentum dör ju där och sen när de kommer tillbaka är det ju inte bara att "koppla på och köra som vanligt" igen utan det tar ett tag att komma igång. Och om det då dessutom gått knackigt under denna 2v period tar det ännu längre tid för laget att återgå till där de var innan JVM-truppen stack.
Känns som man har typ en hel månad av konfunderade spelare i fel kedjor och allmän kaos innan allt är OK igen, bara pga att ha BRA junisar som drar på JVM.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

JVM har blivit ett jäkla otyg. Känslan är att det peakade för några år sedan och fått någon slags höjd status vilket gör att alla vill spela där. Sedan är det inget liga-uppehåll så man blir nästan straffad av att ha en för bra juniorverksamhet.

Hade jag varit en NHL-organisation hade jag dock inte sett någon nytta av att ha en sådan flängig säsong som det blir med JVM utan hade förbjudit mina spelare att åka dit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Välkommen Axel!

Som ni andra är inne på, perfekt ålder, påväg upp i karriären och dessutom högerfattad! Backsidan börjar se intressant ut, ska bli kul att se vilka fler backar vi tar in. Får vi hoppas att Falk och Hedström ryker bara.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Tar gärna in August Berg nu också så har vi tre rightare och en bra backsida. Hoppas dessutom vi får behålla Odelius och kan göra oss av med Schilling.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

En positiv grej med Alex är att efter sina typ 100 AHL matcher lär han inte backa ifrån utan kan ta närkamper och van vid fulspel. Kommer bli nyttigt när vi ska manövrera ut Brunsås i finalspelet! :P
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-05-17 10:44:37 Tar gärna in August Berg nu också så har vi tre rightare och en bra backsida. Hoppas dessutom vi får behålla Odelius och kan göra oss av med Schilling.
Är väl ett krav på minst tre rightare väl? Låt säga att Ytterell eller Andersson skulle få en skada. Vi kan inte tillåta Garpen att skola om Brodin, Gradin, Nilsson, Berglund eller Liss mitt under säsong ett år till....

Önskar verkligen att det går att lösa Schilling som en bonus ändå. Odelius är väl mest utfyllnad. Berg tar jag gärna. Men blir lite profillöst bakåt. Även om jag tycker att Cam tjänar för bra. Lös finansieringen och krydda med lite Schilling som sista touch.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Foppas78 »

Har någon hört något nytt kring Noah? Får vi behålla honom vore det ju en jävla dröm.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2023-05-17 11:01:43
Jim Morrison skrev: 2023-05-17 10:44:37 Tar gärna in August Berg nu också så har vi tre rightare och en bra backsida. Hoppas dessutom vi får behålla Odelius och kan göra oss av med Schilling.
Är väl ett krav på minst tre rightare väl? Låt säga att Ytterell eller Andersson skulle få en skada. Vi kan inte tillåta Garpen att skola om Brodin, Gradin, Nilsson, Berglund eller Liss mitt under säsong ett år till....

Önskar verkligen att det går att lösa Schilling som en bonus ändå. Odelius är väl mest utfyllnad. Berg tar jag gärna. Men blir lite profillöst bakåt. Även om jag tycker att Cam tjänar för bra. Lös finansieringen och krydda med lite Schilling som sista touch.
Hammarlund-Axel
Glad-Ytterell
Kevin-Berg/Ny
Carnebo/Bergström

Nåt i den stilen. Kanske en av Hedström eller Falk kvar som sjunde eller åttondeback. Odelius vore såklart bra men känns inte som han blir kvar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2023-05-17 11:08:35
Manijock skrev: 2023-05-17 11:01:43
Jim Morrison skrev: 2023-05-17 10:44:37 Tar gärna in August Berg nu också så har vi tre rightare och en bra backsida. Hoppas dessutom vi får behålla Odelius och kan göra oss av med Schilling.
Är väl ett krav på minst tre rightare väl? Låt säga att Ytterell eller Andersson skulle få en skada. Vi kan inte tillåta Garpen att skola om Brodin, Gradin, Nilsson, Berglund eller Liss mitt under säsong ett år till....

Önskar verkligen att det går att lösa Schilling som en bonus ändå. Odelius är väl mest utfyllnad. Berg tar jag gärna. Men blir lite profillöst bakåt. Även om jag tycker att Cam tjänar för bra. Lös finansieringen och krydda med lite Schilling som sista touch.
Hammarlund-Axel
Glad-Ytterell
Kevin-Berg/Ny
Carnebo/Bergström

Nåt i den stilen. Kanske en av Hedström eller Falk kvar som sjunde eller åttondeback. Odelius vore såklart bra men känns inte som han blir kvar.
Jag tycker Kevin ska vara vår etta. Inte för att du sa någon direkt istid i dina backpar iofs :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2023-05-17 12:56:20
mb81 skrev: 2023-05-17 11:08:35
Manijock skrev: 2023-05-17 11:01:43
Jim Morrison skrev: 2023-05-17 10:44:37 Tar gärna in August Berg nu också så har vi tre rightare och en bra backsida. Hoppas dessutom vi får behålla Odelius och kan göra oss av med Schilling.
Är väl ett krav på minst tre rightare väl? Låt säga att Ytterell eller Andersson skulle få en skada. Vi kan inte tillåta Garpen att skola om Brodin, Gradin, Nilsson, Berglund eller Liss mitt under säsong ett år till....

Önskar verkligen att det går att lösa Schilling som en bonus ändå. Odelius är väl mest utfyllnad. Berg tar jag gärna. Men blir lite profillöst bakåt. Även om jag tycker att Cam tjänar för bra. Lös finansieringen och krydda med lite Schilling som sista touch.
Hammarlund-Axel
Glad-Ytterell
Kevin-Berg/Ny
Carnebo/Bergström

Nåt i den stilen. Kanske en av Hedström eller Falk kvar som sjunde eller åttondeback. Odelius vore såklart bra men känns inte som han blir kvar.
Jag tycker Kevin ska vara vår etta. Inte för att du sa någon direkt istid i dina backpar iofs :lol:
Ja det är utan inbördes ordning. Tänker mig rätt jämn fördelning.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2023-05-17 09:53:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-17 09:10:58 Gillar värvningen av Axel. Framförallt rätt ålder. Vi behöver inte en enda 30-plussare till. Vi behöver spelare i spannet 23-27 år. Spelare som håller ihop under hela serien OCH ett långt slutspel. Vi har nog med gubbljumskar och gubbleder i laget.
Vi ska heller inte ha lika många juniorer som i år, ifall vi tänker gå upp.
Fler spelare som har rutin, men där kropparna är i rätt fysisk ålder. Helt enkelt män med snabba hållbara muskler.

Att han är välscoutad och således kommer passa in utgår jag från.
Håller med. Vill att vi värvar spelare på väg upp och inte ned. Man får oftast mer per krona för dessa spelare också. Gradin känns också som en sådan spelare. Hoppas på flera.


Även fast juniorerna var grymma så bidrog de inte tillräckligt i grundserien(undantaget Lindbom). Inte för de var dåliga men för de spelade för lite med skador och JVM. Dock spetsade de laget ordentligt i slutspelet. Tror inte Carnebo, Wersäll, Milfors eller vilka junisar vi har kommande säsong kommer ta plats i JVM. Kan vara rätt skönt för oss att det inte blir så stökigt. Med det sagt så hoppas jag vi fortsätter satsa massa på juniorerna. Ännu viktigare i allsvenskan.
Precis.
Och jag gillade verkligen både Östlund och Lindbom. De var bärande spelare i laget. Men totalt blev det lite för många, jag tycker det syntes både mot Löven men framförallt mot Modo.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Olon skrev: 2023-05-16 17:09:12 Aha, så de skulle bli sittande och inte få spela hockey trots att det fanns "noll och inget" som ryssarna kan göra åt saken? Tyckte det lät annorlunda nyss.
Den biten är jag övertygad om att den skulle gå och lösa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Burvaktarn
Inlägg: 43
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Burvaktarn »

Vore intressant att ta första line från Stjerne i Norska ligan, samtliga i rätt ålder 26-28 bast och öst in poäng i ett lag som slutade i mitten av ligan.
Tyvärr sitter 2 av 3 på kontrakt för säsongen 23/24, det är väl uteslutet att man kan "ta" dessa spelare som sitter på kontrakt.

Dostie - Cangelosi - Piccinich

Gillar det inte, men för att få bra "billiga" spelare måste man tyvärr nog satsa på transatlanter (lex björklöven / modo) alternativt scouta/fynda från Div 1 som vi gjort med Hammarlund.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Burvaktarn skrev: 2023-05-17 15:51:58 Vore intressant att ta första line från Stjerne i Norska ligan, samtliga i rätt ålder 26-28 bast och öst in poäng i ett lag som slutade i mitten av ligan.
Tyvärr sitter 2 av 3 på kontrakt för säsongen 23/24, det är väl uteslutet att man kan "ta" dessa spelare som sitter på kontrakt.

Dostie - Cangelosi - Piccinich

Gillar det inte, men för att få bra "billiga" spelare måste man tyvärr nog satsa på transatlanter (lex björklöven / modo) alternativt scouta/fynda från Div 1 som vi gjort med Hammarlund.
Ettan är dessutom svår. Väldigt få spelare som går från ettan och producerar bra i allsvenskan. Större steg mellan ettan och allsvenskan än allsvenskan och shl.

Några billiga från Nordamerika vore bra. Men känns inte som KGs grej. Gör man jobbet där med bra scouting så kan man fynda ordentligt. KGs transatlanter har vrit rätt kända sen tidigare och knappast fynd.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1646
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Burvaktarn skrev: 2023-05-17 15:51:58 Vore intressant att ta första line från Stjerne i Norska ligan, samtliga i rätt ålder 26-28 bast och öst in poäng i ett lag som slutade i mitten av ligan.
Tyvärr sitter 2 av 3 på kontrakt för säsongen 23/24, det är väl uteslutet att man kan "ta" dessa spelare som sitter på kontrakt.

Dostie - Cangelosi - Piccinich

Gillar det inte, men för att få bra "billiga" spelare måste man tyvärr nog satsa på transatlanter (lex björklöven / modo) alternativt scouta/fynda från Div 1 som vi gjort med Hammarlund.
Vi testade det senast vi var här nere. Lillebror Krüger tillsammans med Sundberg och Heinerö. Poängkungskedjan från Huddinge. Total flopp.
Låst