Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
toffffffe
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-04-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av toffffffe »

Vi får ju in NHL + SHL pengar för Lekki. Det är positivt!
Nu är det bara viktigt att Lindbom signar med Vegas, för då kommer bra med pengar in.

Jag har dock svårt att se att Lindbom går till FBK nu när de värvade Jonas Johansson. Någon som vet om någon annan SHL klubb behöver en ny förstamålvakt? Annars får han gärna bli utlånad till oss från Vegas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

DIF SJÖSTAN skrev: 2023-05-15 19:31:27 Hur kan KG få det till 2 Forwards och 2 Backsr till?

Vi får ju utgå ifrån att alla junisar försvinner utöver de som tacksts av.

In endasr Grewe, Gradin och Andren än så länge.
Truppen är ju oftast "större" än den bör vara i slutet på säsongen för att du täckt för skador och annat. Det rimliga ör väl att ha 8 backar med a-lagskontrakt och 13-14 forwards, initialt.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Minns att jag tyckte att rekryteringen av Barry Smith kom sent. Han blev klar den 15e april den säsongen :shock:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
m0ng00se
Inlägg: 1475
Blev medlem: 2005-06-09

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av m0ng00se »

Jim Morrison skrev: 2023-05-16 05:39:51 Minns att jag tyckte att rekryteringen av Barry Smith kom sent. Han blev klar den 15e april den säsongen :shock:
var väl hela grejen med att han inte sulle vara på plats förrän efter sommaren/tidig höst som iaf gjorde att jag blev lite "hmm hmm".
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

m0ng00se skrev: 2023-05-16 06:35:45
Jim Morrison skrev: 2023-05-16 05:39:51 Minns att jag tyckte att rekryteringen av Barry Smith kom sent. Han blev klar den 15e april den säsongen :shock:
var väl hela grejen med att han inte sulle vara på plats förrän efter sommaren/tidig höst som iaf gjorde att jag blev lite "hmm hmm".
Ja, riktigt så illa lär vi inte få det 8) men ge oss en huvudtränare nu!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF
Inlägg: 1008
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

toffffffe skrev: 2023-05-15 21:51:00 Vi får ju in NHL + SHL pengar för Lekki. Det är positivt!
Nu är det bara viktigt att Lindbom signar med Vegas, för då kommer bra med pengar in.

Jag har dock svårt att se att Lindbom går till FBK nu när de värvade Jonas Johansson. Någon som vet om någon annan SHL klubb behöver en ny förstamålvakt? Annars får han gärna bli utlånad till oss från Vegas.
Har någon lyckats utröna hur det ligger till med SHL-pengen i avtalet som tecknades i vintras? Fått för mig att det endast gäller spelare med gällande kontrakt i HA. Alltså endast Östlund och Odelius. Vi lär ha fått en slant för Arnesson också.

Avseende Lindbom så hoppas vi Vegas singnar när de är färdiga i slutspelet. Han lär inte spela hos oss, tror inte Andrén är värvad som andraslips.
Osten östlund
Inlägg: 1623
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2023-05-16 07:45:13
toffffffe skrev: 2023-05-15 21:51:00 Vi får ju in NHL + SHL pengar för Lekki. Det är positivt!
Nu är det bara viktigt att Lindbom signar med Vegas, för då kommer bra med pengar in.

Jag har dock svårt att se att Lindbom går till FBK nu när de värvade Jonas Johansson. Någon som vet om någon annan SHL klubb behöver en ny förstamålvakt? Annars får han gärna bli utlånad till oss från Vegas.
Har någon lyckats utröna hur det ligger till med SHL-pengen i avtalet som tecknades i vintras? Fått för mig att det endast gäller spelare med gällande kontrakt i HA. Alltså endast Östlund och Odelius. Vi lär ha fått en slant för Arnesson också.

Avseende Lindbom så hoppas vi Vegas singnar när de är färdiga i slutspelet. Han lär inte spela hos oss, tror inte Andrén är värvad som andraslips.
Lyssna på senaste avsnittet av dif podden (hockey).

Tror/kommer ej ihåg allt. Men bl a så signar Lekki/ Lindbom nhl kontrakt. Så fick vi 6 el. 12 mille för dem (minns ej).

Samt SHL tror jag det var 500k. Ta Öhgren ex. tillkommer bonusar med. 1 runda draft, Landslag.... Totalsumman var 750k som Färjestad ska betala för honom till DIF.

Både NHL/SHL görs 2 utbetalningar per år, nov och mars.

OBS, för mer tydlighet: DIF podden!
Användarvisningsbild
schampo
Inlägg: 74
Blev medlem: 2010-03-18

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av schampo »

Ganska fyndigt ändå
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Är ju bara en enda anledning att han drar till Örebro så tror inte ni är nån vidare kul klubb era träskpaddor. Han går dit det är nära och enkelt att pendla ett år innan han sticker till NHL och när han kommer hem är det ju 100% DIF igen. Tacka oss för lånet ett år, icke-förening Örebro!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Att smutsbruket gamar åt sig våra utbildade talanger känns inte optimalt. Men bara se framåt, kämpa o se möjligheter. Vi kommer vara tillbaka om vi krigar och är beredda att offra både tänder o revben. Kämpa KG o DIF..
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Att Örebro snor talanger från Djurgården hade man inte trott för några år sedan.

Skamligt är vad det är. Vad som gjorts med den här föreningen dvs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1345
Blev medlem: 2021-01-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Exile »

Blir intressant att följa juniorerna i SHL, är övertygad om att alla förutom Lindbom/Öhgren inte kommer att utvecklas åt rätt håll.

Kan man inte dominera i HA så har jag svårt att se att SHL-spel ska ge något.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1830
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Förstår inte de som försöker dreva mot Lilja. Förstår reideborn och FC, men Lilja var ju extremt tydlig. ”Jag vill bryta, men prislappen är högre än alla mina intjänade stålar på hög. Jag får ingen hjälp av förbundet ” för att hårdra det.

Nu har ett år gått och han har väl i princip spelat gratis för att kunna bryta kontraktet tidigare.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Andspe skrev: 2023-05-16 13:00:25 Förstår inte de som försöker dreva mot Lilja. Förstår reideborn och FC, men Lilja var ju extremt tydlig. ”Jag vill bryta, men prislappen är högre än alla mina intjänade stålar på hög. Jag får ingen hjälp av förbundet ” för att hårdra det.

Nu har ett år gått och han har väl i princip spelat gratis för att kunna bryta kontraktet tidigare.
Det skulle vara intressant att se ett sådant fall i en domstol. Kan ej vara jättehög risk att man skulle bli återbetalningsskyldig om man ej skulle rapportera till sitt KHL-lag. Måste kunna hävda force majeure till exempel?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-05-16 13:16:17
Andspe skrev: 2023-05-16 13:00:25 Förstår inte de som försöker dreva mot Lilja. Förstår reideborn och FC, men Lilja var ju extremt tydlig. ”Jag vill bryta, men prislappen är högre än alla mina intjänade stålar på hög. Jag får ingen hjälp av förbundet ” för att hårdra det.

Nu har ett år gått och han har väl i princip spelat gratis för att kunna bryta kontraktet tidigare.
Det skulle vara intressant att se ett sådant fall i en domstol. Kan ej vara jättehög risk att man skulle bli återbetalningsskyldig om man ej skulle rapportera till sitt KHL-lag. Måste kunna hävda force majeure till exempel?
Force Majeure för vad? Enligt Ryssland själva så finns ju inget anfallskrig.
Det är det vi måste ha i åtanke här. Hur många tangentbordskrigare (menar inte dig nu) skulle våga bryta ett kontrakt i Ryssland som läget är idag?
Inte en jävel. Men vi skriker på alla hockeyspelare att göra det.

Visst, att skriva nya avtal och hoppa mellan klubbar är en annan sak. Då har man aktivt valt att vara kvar.
Men för någon som är där och spelar av sitt kontrakt för att man inte har råd att köpa ut sig själv, tror inte vi kan kräva mer än så.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-16 13:50:40, redigerad totalt 1 gånger.
Låst