Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-12 10:28:38 Hur många tänker rasa på detta beslut bara för att det är kul att rasa och få lite likes på Twitter etc.?

Vi älskar alla Hank, skulle förmodligen inte gjort oss av med honom när vi väl gjorde det, men vi behöver inte ta tillbaka honom nu tvä säsonger senare.

Jag tror, främst hoppas, att detta betyder att center+forward som det pratas om ska in är tilltänka spetsspelare.
Håller med… gillar hank och han har hjärtat på rätt ställe, men inte en spelare som vi behöver. Trist dock att vi får möta honom.
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av //WiktorK »

Helt rätt att avstå en medioker spelare som Hank får anses vara, att folk vill ha in honom måste vara pga. Romantiserad bild av honom, alt av nostalgiska skäl.

Hade vi velat ha någon som kämpade och slet hade vi lika gärna kunnat behålla Forsberg, som dessutom hade uppsida i form av fart och någorlunda målsinne.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Adjöken till Galajda, Alm, Elliott, Danielsson, Forsberg och Öhgren.

Tudelade kring ett par. Elliott blir ett gigantiskt sportsligt tapp. Överlägset bäst men dyr. Danielsson är en spelare jag älskar. Den gör extremt ont. Vilken karaktär! Säkert rätt i nuläget att släppa plus att han felaktigt fick byta position.

Forsberg är också sur. Tycker han gjort det han ska plus lite extra hela tiden. Bra edge i åkningen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Bara Elliot där som jag önskat behålla men jepp, för dyr helt klart. De övriga kommer jag inte sakna alls, möjligen Fredrik's DIF hjärta men inte det spelmässiga. Hank älskar jag som människa men tycker inte heller vi ska ta tillbaka en sådan spelartyp, att han går till just Mora och inte ett topplag i HA visar ju också att han är en "bottomhalf"-lag spelare. NickyD är för slö nu, möjligen om han skulle lira forward men hans backspel var ju en säkerhets risk, nån som bara är hyffsad på grillorna körde ju 8or runt honom, han torskade varenda "rush hemåt duell".

Än så länge så inget man direkt kan klaga över, sen sticker resten av 04orna och vi kan börja bygga. Håller tummarna att trion Krüger, Brodda och Norman stannar. De två sistnämnda hade sådär säsong verkligen, men starka DIF spelare med en hög uppsida och med ett HA år i ryggen kommer de bli viktiga i nästa slutspel. Ah och Vejdemo hade varit no2 prio (efter Mr Captain) att behålla men han är alldeles för bra för HA så lär dra till Schweiz elr nått.

Kämpa KG!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Osten östlund
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Om vi ser bara till dagens datum. Ersättare för nästa säsong (ej längre).

Så är det väll en uppgradering på forwards.

Lekki- Gradin
Öhgren- Grewe.

04 är fortfarande unga, kommer förmodligen ha större karriärer.

Men det är ändån 2 etablerade spelare, som ersättare junisarna.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Jag drömmer verkligen om en riktig backstjärna som motsvarar Krüger i anfallet. Men det finns väl ingen sådan som kan vara tillgänglig?

Förövrigt rätt val av KG att välja Grewe istället för Hank. Han är ett framtidsnamn, Hank det förflutna.
Avskaffa tre mot tre.
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Osten östlund skrev: 2023-05-12 12:08:31 Om vi ser bara till dagens datum. Ersättare för nästa säsong (ej längre).

Så är det väll en uppgradering på forwards.

Lekki- Gradin
Öhgren- Grewe.

04 är fortfarande unga, kommer förmodligen ha större karriärer.

Men det är ändån 2 etablerade spelare, som ersättare junisarna.
Tycker du verkligen det? Grewe gjorde 3 mål på 40 matcher i fjol...

Vi vet att både Öhgren och Lekkerimäki hade varit toppspelare hos oss nästa år. Gradin hoppas vi ska och måste vara det, men vad kan vi förvänta oss av Grewe egentligen offensivt?

Jag skulle säga en liten försämring, tyvärr.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Räknar vi med att Schilling drar? Vet inte vad han kostar men skulle gärna ha honom kvar.
Nattuggla_
Inlägg: 3112
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Tobbis skrev: 2023-05-12 12:55:03 Räknar vi med att Schilling drar? Vet inte vad han kostar men skulle gärna ha honom kvar.
Det senaste jag läste från K-G där var att både han och Schilling blir svåra att behålla.
I Elliotts fall är det ganska enkelt då han bara hade kontrakt en säsong.

Men i Schillings fall måste någon ta över kontraktet.
Jag tror att K-G släpper honom om någon hugger, då han förmodligen är ganska dyr.
Helst SHL då får vi ju ersättning.

Han är ju inte dålig. Men han har nog garanterat ett bra kontrakt, och behöver vi släppa spelare så är Schilling i min bok den första som bör ryka, efter det Rensfeldt. Sen försöker vi hålla stommen med Krüger, Norman, Brodin och Klasen så länge det går ekonomiskt.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-12 13:16:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2677
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Forsberg förstår jag inte varför man inte fortsätter med. Han är en av få i DIF som tacklar och han gnuggar och har bra skridskoåkning. Sen är han inte dyr heller.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-12 13:07:42
Tobbis skrev: 2023-05-12 12:55:03 Räknar vi med att Schilling drar? Vet inte vad han kostar men skulle gärna ha honom kvar.
Det senaste jag läste från K-G där var att både han och Schilling blir svåra att behålla.
I Elliotts fall är det ganska enkelt då han bara hade kontrakt en säsong.

Men i Schillings fall måste någon ta över kontraktet.
Jag tror att K-G släpper honom om någon hugger, då han förmodligen är ganska dyr.
Helst SHL då får vi ju ersättning.
Låter rimligt. Han har gjort en bra säsong, så känns inte omöjligt att någon kan ta över hans kontrakt.

Blir intressant att se hur KG bygger upp backsidan, det är den som oroar mig mest just nu.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Modigt och klokt av KG att strunta i Hank i slutändan. Att behöva möta honom känns ju konstigt men så blir det ibland.

Tycker synd om Forsberg, ojoj så motarbetad under hela sin tid i DIF, gjorde ju det faktiskt bra när han fick förtroende. Men jag blev inte jättebesviken över det beslutet heller.

Intressant att inte Schilling var med på listan. Stort fan av honom. Förstår om han blir för dyr att behålla men han hade varit trygg att ha som ledare i nästa års backbesättning.

Känns skönt att åtminstone ha unga egenfostrade karaktärsspelare som Grewe, Blomgren och Nilsson i laget, håll hårt i allihop och gärna in med ytterligare en liknande spelartyp.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2023-05-12 13:14:36 Forsberg förstår jag inte varför man inte fortsätter med. Han är en av få i DIF som tacklar och han gnuggar och har bra skridskoåkning. Sen är han inte dyr heller.
Ja, lite konstigt faktiskt. Kanske kommer de inte överens ekonomiskt?
Annars så hoppas jag att man fyller resten med puckskickliga spelare. Behöver såklart inte vara spets, men vi saknade fart och puckskicklighet ( typ Tim).
Vi kom knappt in i anfallszon mot Modo ibland. Fruktansvärt många trubbiga spelare, obekväma med puck i rörelse.
Jag mindes Norman som en skicklig pucktransportör, vågar man hoppas att ögonoperationerna gör att vi får tillbaka honom i gammal god form.
Annars har vi bara kvar typ Kruger och Klasen som verkligen kunde stå upp mot Modo. Min favorit Östlund lär ju dra, tyvärr.

Att inte Tim Söderlund passade in i vårt tröga spel blir ju allt lättare att förstå när man såg vart Garpen styrde skutan.
Vi grävde skyttegravar och hoppades på motståndarens misstag.

Eller kan spelare som Wiktor Nilson, Ludde, Berglund, Liss, Blomgren mfl blomma ut och spela modern hockey under en annan tränare?
Eller fick Garpen för lite tid?

Många frågor just nu, som sig bör.Men jag tycker vi har något på gång ändå med lagbygget, det är inte nattsvart. Men nyförvärven och tränarfilosofin blir nyckelfaktorer där vi måste få nära nog maxutdelning om vi ska få en trevlig vinter.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Vikas »

Och Lekkerimäki uppges klar för Örebro. Då var 100% av juniorerna borta, som väntat. Eller ja, Odelius är väl bara nån dag ifrån Färjestad.

Kul känsla att man numera bara är en plantskola till smålagen från landsbygden.
Osten östlund
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Blir bra om Garpen får va me från början. Han gjorde det bra. KGs o tränartrojkans avtal går ute efter nästa säsong. Blir det pannkaka. Så är samtliga borta garanterat till nästa säsong.

2 backar, 1 forward och 1 center till ska in. Som läget ser ut nu. Men förmodligen 1 back till om Cam s försvinner.

Hans situation är ju knepig. Högst lön av samtliga backar.samt så stack han till Usa förra tisdagen. Det betyder att varken vi eller ngt annat lag i Sverige kan ta in han i truppen fören om 6mån (skatt). Det blir i november . Bästa är om han hittar ngt annat.
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-05-12 15:49:28, redigerad totalt 2 gång.
Låst