Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Sitter med en klump i magen och väntar på att texten "Tack för denna gång Marcus Krüger".
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Av vad jag hör så har Hammarlund valt att nobba SHL som det ser ut nu.
Expert.
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av benganfs »

SirDIFalot skrev: 2023-05-05 12:28:43
benganfs skrev: 2023-05-05 12:07:34
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-05 11:51:42 Nattuggla:

Går alltid vara efterklok över vilka spelare man borde behållit. Sedan är det inte alltid upp till DIF att bestämma att du ska vara kvar medan du får lämna.
Philip Holm är ju en annan som många tycker att vi slarvat bort. Men jag tänker att han kanske behövde miljöombyte för att kunna utvecklas. Han hade ju varit flera säsonger hos oss. Många spelare som utvecklats av just ett miljöombyte, och då talar jag om hela hockeyvärlden.

Men visst, finns såklart misstag som begåtts i vårt sätt att försöka/ kunna behålla spelare.
Ska jag spekulera så tror jag vår bristfälliga röda tråd av spelsätt orsakat en del spelartapp och minskat vår värvningsförmåga.

Vad har vi spelat för hockey senaste 20 åren? 10 åren? 5åren? 2åren?
I mitt tycke väldigt spretigt och varierat.
Och min återkommande fråga har länge varit, vem håller i vår spelidé?
Och vad går den ut på?

Som utomstående spelare skulle jag lockas av Stockholm, vår publik, vår historia och mediefokus. Men jag skulle oroas över om mitt spel skulle passa in i klubben. För hur fan spelar egentligen Djurgården?
Alltså håller typ med dig. Men däremot är vi fruktansvärt bra på att utveckla spelare också. Om du ser på våra juniorer, Bemström hultqvist marcus högström osv. Nämner inte alla. Men tror man kör detta koncept när man försöker värva spelare. Känns också att många andra lag har ögonen på DIF.
Vet inte vem Hultqvist är, men utvecklingen för Bemström och Högström får väl ändå tillskrivas folk som inte jobbar i DIF längre.
Givetvis menar jag Hultström sliten efter jobbvecka... min post var menad till den sista biten varför man skulle välja DIF istället för annat lag. Sen håller jag med om att vårt spelsätt har varit skevt en längre tid.
Döden
Inlägg: 1881
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

SirDIFalot skrev: 2023-05-05 15:35:16 Av vad jag hör så har Hammarlund valt att nobba SHL som det ser ut nu.
Klokt beslut om det är så
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5694
Blev medlem: 2012-09-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Vikas »

Reideborn ser ut skriva på för en annan KHL-klubb.

Så mycket för att "inte kunna bryta kontraktet". Ska aldrig någonsin vara välkommen i Sverige igen.
Döden
Inlägg: 1881
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

DIF1010 skrev: 2023-05-05 15:32:07
klintan85 skrev: 2023-05-05 15:08:07
DIF1010 skrev: 2023-05-05 12:49:05
klintan85 skrev: 2023-05-05 12:36:17 Hur trovärdigt är det att Hörnqvist skulle komma till DIF? Och vill man verkligen ha en spelare med hög lön som är skadebenägen och påväg att avsluta karriären. Om Klasen ska vara kvar så hoppas jag att han inte är borta så mycket som han var denna säsong. Brodin, Norman och Rensfeldt kan man göra sig av med för att få bort höga löner som inte bidrar tillräckligt. Liss är lite svårare, han var ju otroligt bra under grundserien men klappade igenom totalt i slutspelet.
Killen har tjänat över 50 miljoner dollar, tror du han behöver en hög HA lön för att överleva?
Nej men titta på krüger han har tjänat massa men har ändå högst lön av alla.
Inte i närheten av hans pengar och ingen vet vad Kruger har i lön, allt är bara spekulationer
Kruger är värd alla pengar och mer
Osten östlund
Inlägg: 1612
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2023-05-05 15:35:16 Av vad jag hör så har Hammarlund valt att nobba SHL som det ser ut nu.
Troligtvis har han fått ett första "skambud ". För 6 mån sen lill chef på bemannings firma. För att sedan tacka nej till Växjö. Men hoppas!
dr111DIF
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2023-05-05 16:45:22
SirDIFalot skrev: 2023-05-05 15:35:16 Av vad jag hör så har Hammarlund valt att nobba SHL som det ser ut nu.
Troligtvis har han fått ett första "skambud ". För 6 mån sen lill chef på bemannings firma. För att sedan tacka nej till Växjö. Men hoppas!
Han är väl tjänstledig från jobbet och lever drömmen som urdjurgårdare. Verkar ha fötterna på jorden så gott det går att bedöma. En roll med 20min istid är nog precis vad han behöver också. Blir förvånad om han lämnar.
dr111DIF
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Vikas skrev: 2023-05-05 15:44:55 Reideborn ser ut skriva på för en annan KHL-klubb.

Så mycket för att "inte kunna bryta kontraktet". Ska aldrig någonsin vara välkommen i Sverige igen.
Visst, jag håller med om att det är osmakligt. Men det är väl lägga skridskorna på hyllan eller spela i Ryssland han har att välja på redan nu ändå? Så som han redan är brännmärkt hemma. Hela grejen är IIHFs och SHFs fel från början till slut. Tragiskt. Bättre att skapa förutsättningar för att han ska kunna komma hem.

För att klargöra så hade jag inte millimeter till övers för Putler och oligarkerna ens för 10-20 år sedan när stora delar av världen stod där med tungan i röven på dom. Ryssland har agerat exakt likadant mer eller mindre sedan de invaderade Georgien 2008 eller började mörda avhoppare på bortaplan, omvärldens reaktion är största skillnaden nu.

Spelare har vallfärdat till blodspengarna i massor i över ett decennium utan ett knyst om saken från hockeykrönikörerna eller några större skaror fans. Med samma logik borde vi väl kasta ut allihop?
rikkard
Inlägg: 1290
Blev medlem: 2007-01-26

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av rikkard »

Hoppas INTE att vi lägger pengar på Hank. Vi måste bygga upp en ny stomme. Äldre spelare och endimensionella spelare har vi tillräckligt av. De sista platserna behöver gå till spelskickliga spelare eller utpräglade målskyttar, med utvecklingspotential.

Sen hoppas jag att Odelius försvinner. Han är en säkerhetsrisk av stora mått, svag i närkampsspelet, dåligt positionsspel och har inte visat någon större offensiv uppsida. Vår sämsta ordinarie back under säsongen i min bok. Han kan väl också gå till Färjestad. Verkade ju trivas där.

Rensfeldt, Norman och Brodin måste spela mycket bättre nästa säsong om vi ska ha en chans. Hade gärna sett att minst en av dem försvann.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 545
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hepsnastian »

Odelius och Hammarlund ska självklart vara kvar om möjligheten finns. Två oslipade diamanter som har möjlighet att bli väldigt bra backar om ett par år. Ang Odelius. Har stört mig på hans förmåga att slarva något överjävligt, men killen är ung. Visst han har inte haft en jätte bra säsong nu, men vem säger att han inte gör bättre nästa? Hade han varit 28 år och kostat 1mille, då hade man kunnat säga adjö.
Men det är just det här som är problemet med föreningen, att vi inte tar hand om våra fostrade spelare. Låt dom få ha dåliga perioder/säsonger, det är ju en del av att formas till en bra spelare.
Vi får bara inte låta spelare rinna iväg till andra klubbar där dom senare lyckas. Dom ska lyckas med oss, och vinna/förlora med oss! Och helst stanna kvar sålänge som möjligt!
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2231
Blev medlem: 2011-03-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Glory1 »

Av det jag såg av Södergran i finalserien känns det som en spelare som skulle kunna explodera poängmässigt i Allsvenskan när som helst, vore intressant att vara där och hugga om han inte får följa med Modo upp. En spelartyp jag upplever att vi verkligen saknade förra säsongen. Stockholmskille dessutom, vilket i och för sig inte spelar så stor roll om han inte är djurgårdare ;)
Fiskaren
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-04-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Fiskaren »

Glory1 skrev: 2023-05-05 21:56:20 Av det jag såg av Södergran i finalserien känns det som en spelare som skulle kunna explodera poängmässigt i Allsvenskan när som helst, vore intressant att vara där och hugga om han inte får följa med Modo upp. En spelartyp jag upplever att vi verkligen saknade förra säsongen. Stockholmskille dessutom, vilket i och för sig inte spelar så stor roll om han inte är djurgårdare ;)
Han kommer garanterat följa med.
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Morwiin »

Bengan skulle väl lägga skridskorna på hyllan efter säsongen så blir inge avslut hemma här tyvärr :(
EspenK
Inlägg: 8976
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Fiskaren skrev: 2023-05-05 23:41:35
Glory1 skrev: 2023-05-05 21:56:20 Av det jag såg av Södergran i finalserien känns det som en spelare som skulle kunna explodera poängmässigt i Allsvenskan när som helst, vore intressant att vara där och hugga om han inte får följa med Modo upp. En spelartyp jag upplever att vi verkligen saknade förra säsongen. Stockholmskille dessutom, vilket i och för sig inte spelar så stor roll om han inte är djurgårdare ;)
Han kommer garanterat följa med.
Annars blir han plockad av nån annan. Bra storlek, bra fart och går direkt på mål.
Skulle säga att han och Bernhardt var de nyttigaste spelarna för Modo.
Låst