Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 814
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Jim Morrison skrev: 2023-05-05 07:11:58
MARRUS9010 skrev: 2023-05-05 06:59:07 Vet inte myrenbergs kontraktstatus men han och andren till nästa säsong känns rätt bra som våra målisar
Myrenberg har kontrakt med Linköping nästa säsong. Andrén känns dock som en bra förstemålvakt i den här ligan.

Hoppas förövrigt man inte släppt tankarna på Jesper Lindén som var en av HockeyEttans bästa spelare. Stockholmskille. Såg dock att Mariestad BoIS har insamling för att få behålla honom så verkar vara en riktig supporter-favorit.
Vore ju smått otroligt om han skulle tacka nej till att få spela i en högre liga och dessutom i DIF 8)
Nattuggla_
Inlägg: 3171
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Anton Högsander har pratat med K-G, längre intervju släpps snart.
Men han skriver bland annat att det blir svårt att behålla Schilling, att Hammarlund och Odelius är aktuella för forts och att K-G pratat med Hank.

Jag kan känna såhär spontant. Schilling går att ersätta betydligt billigare.
Hank, varför inte? Om Rensfeldt går och kontraktet är billigt. Det ska liksom vara på lägstanivå annars kan det vara dock.

Odelius en andra säsong är absolut intressant och Hammarlund vill jag såklart behålla.

Edit. Här är länken med intervjun:
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... get-657520

”Bengan” ej aktuell.
Man hoppas på samtliga i stommen (Krüger, Klasen, Norman, Brodin och Rensfeldt).
Hoppas även på Östlund men troligtvis försvinner han med.
Man utvärderar Forsbergs säsong.
Fokus på att hitta spelskickliga backar (BRA K-G!)
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-05 09:07:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9473
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

– Jag pratade med ”Hank” så sent som i förrgår. Samma sak där, vi tittar på möjligheterna. Han är en ledare, vi vill i så fall hitta en bra och tydlig roll för honom i lagbygget och på isen. Det är den biten som jag bollar med tränarna nu. Finns det en rättvis roll och plats för honom i lagbygget? Han är helt klart ett namn vi diskuterar. Han har djurgårdshjärta och skulle vilja lira i Djurgården. Han har lite andra alternativ att ta hänsyn till också. Vi tittar på vad vi eventuellt kan erbjuda.

Klokt resonerat kring Hank. Hur högt har vi råd att ha honom i kedjorna och om det inte blir top9 - vill han spela fjärdekedjan i HockeyAllsvenskan?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Känns helt klart som ett pandemi år som väntar. Vi kommer kriga i mitten av allsvenskan med råtta ik..😝😝😝
Nattuggla_
Inlägg: 3171
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:06:09 – Jag pratade med ”Hank” så sent som i förrgår. Samma sak där, vi tittar på möjligheterna. Han är en ledare, vi vill i så fall hitta en bra och tydlig roll för honom i lagbygget och på isen. Det är den biten som jag bollar med tränarna nu. Finns det en rättvis roll och plats för honom i lagbygget? Han är helt klart ett namn vi diskuterar. Han har djurgårdshjärta och skulle vilja lira i Djurgården. Han har lite andra alternativ att ta hänsyn till också. Vi tittar på vad vi eventuellt kan erbjuda.

Klokt resonerat kring Hank. Hur högt har vi råd att ha honom i kedjorna och om det inte blir top9 - vill han spela fjärdekedjan i HockeyAllsvenskan?
Håller med.
Låter som kloka ord överlag i intervjun tycker du inte det med?
Spelskickliga backar, hopp om stommen osv.
Kan ju ändras snabbt men det känns bra på förhand.

Har en sak bara:
Rensfeldt är överflödig OM Östlund stannar. Och alldeles för dyr.

Skulle gärna kapat det kontraktet.
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Nej men för fan, inte kan vi behålla Odelius om det är ett motkrav att få en framträdande spelmässig roll? Han har brutalt långt kvar till en sådan. Hammarlund ligger långt före. Ytterell, Arnesson, Glad och Hammarlund. Hoppas fortfarande på Kevin också. Då kan vi inte lova en spelare som Odelius en massa istid. Leta en rightare till istället.

Östlund förstår jag mer. Han är kapabel att vara ledande redan nu. Men naturligtvis är han förlorad. Inte värt att slösa massa tid på att övertala en sådan spelare. Långt ifrån samma skalle som Edvin verkar ha.

Hank vore en dröm. Perfekt ersättare till Forsberg. Roll i framförallt boxplay men även ev framför kassen i PP. Vart i kedjorna är ju irrelevant då man ändå rullar på fyra allt som oftast. I special teams finns ju helt klart en plats med nr 17 märkt.

Klokt att gå skilda vägar med Schilling och hoppfullt med stommen. Bra intervju! Men varför nämns varken Kevin eller Olle Liss?
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 814
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Bra intervju, Anton!

Jag får ändå bra vibbar av det KG säger, verkar som att vi får behålla stommen vilket är bra! Nu har alla rutinerade spelare fått känna på HA för första gången och är nog dessutom rätt revanschsugna. Norman får dessutom börja säsongen med hela ögon. Det som måste fungera bättre dock är ju backsidan, här måste glappet mellan dom och forwards minska, så att man kollar på en mer spelskickligare backsida är välkommet.

En sak jag tänkt på, säsongen 15/16 så gjorde Norman 17 mål och 25 assist i SAIK, nån som vet vad för typ av spelare han spelade med under den säsongen? Gjorde även 20 mål och 11 assist i Jokerit 18/19, så vissa säsonger har han blixtrat till med en hel del mål, borde inte vara omöjligt för honom att göra det i en sämre liga. Men vilka speltyper behöver han för att kunna leverera så?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9473
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

"Beträffande forwardsidan finns det fortfarande förhoppningar om att Marcus Krüger, Daniel Brodin, Linus Klasen, John Norman och Ludvig Rensfeldt blir kvar."


Krüger och Klasen är ju givna. Förmodligen Brodin också, även om jag inte är hans största fan. Men om både Norman och Rensfeldt blir kvar, finns det överhuvudtaget plats för några bra forwards in? Liss lär väl lämna, så där kanske det finns för en.

Vi räddades offensivt den här säsongen, framförallt i slutspelet, av våra juniorer som nu alla drar. Att ersätta då billiga spelare som producerar är ju givetvis omöjligt, men att tro att Norman, Rensfeldt etc. kommer vara några poängproducerande spelare är naivt.
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:36:17 Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Haha hujedamig vilket ihåligt backpar i lineupen. Kevin K är bra när han släpper loss men det kräver någon typ av konsekvenstänk av grannen då åtminstone. Krävs ingen Arnesson direkt, men Hammarlund gjorde det tillräckligt bra på slutet. Någon som har lite defensivt grundtänk i botten. Odelius är typ den sista jag skulle sätta upp där.

Nej för fan släpp Odelius nu bara.
Mac1990
Inlägg: 8
Blev medlem: 2022-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mac1990 »

Manijock skrev: 2023-05-05 10:04:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:36:17 Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Haha hujedamig vilket ihåligt backpar i lineupen. Kevin K är bra när han släpper loss men det kräver någon typ av konsekvenstänk av grannen då åtminstone. Krävs ingen Arnesson direkt, men Hammarlund gjorde det tillräckligt bra på slutet. Någon som har lite defensivt grundtänk i botten. Odelius är typ den sista jag skulle sätta upp där.

Nej för fan släpp Odelius nu bara.
Instämmer, jag tycker Kevin lyfte sig och kom till sin rätt tillsammans med Hammarlund. Om jag inte minns fel så tycker jag att Arnesson och Ytterell fungerade rätt bra i höstas, så de två backparen behåller jag gärna.

Hammarlund - Karlsson
Arnesson - Ytterell
Glad - NY
Odelius

Misstänker att Odelius inte nöjer sig med att starta säsongen som sjundeback, så då är det väl bara att släppa honom. Möjligtvis att han kan ta Kevins plats om han lämnar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9473
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-05-05 10:04:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:36:17 Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Haha hujedamig vilket ihåligt backpar i lineupen. Kevin K är bra när han släpper loss men det kräver någon typ av konsekvenstänk av grannen då åtminstone. Krävs ingen Arnesson direkt, men Hammarlund gjorde det tillräckligt bra på slutet. Någon som har lite defensivt grundtänk i botten. Odelius är typ den sista jag skulle sätta upp där.

Nej för fan släpp Odelius nu bara.
Det där med offensiv back - defensiv back tycker jag känns väldigt förlegat och inte något som dom bästa lagen längre anammar. Titta på Växjö och Modo denna säsong exempelvis, vinnarna från våra två högstadivisioner - där är det först och främst backar som kan hantera pucken och få spelet flytande fort och effektivt.

För mig är ett backpar bra när ditt lag genererar mer och farligare lägen framåt än bakåt när dom är på isen.

(Man behöver inte vara en dålig defensiv back bara för att man kan hantera pucken)
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-05-05 10:22:01, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Vi offrade ju en viktig forward för att få en rightback. Så uppenbarligen är det ju ofantligt viktigt med två sådana för Garpen. Då kan vi inte göra samma miss i år och inte stötta upp. Så egentligen borde vi plocka in TVÅ högerfattade utöver Ytterell. Om vi inte vill att Brodin eller Liss ska skolas om.

Odelius är svagare än alla de fem framför och INTE högerfattad. Vore dårskap om han stannade. Det skulle vara om både Edvin och Kevin lämnar. Då har vi en glugg, men samtidigt en brutal försvagning.
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-05-05 10:19:22
Manijock skrev: 2023-05-05 10:04:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:36:17 Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Haha hujedamig vilket ihåligt backpar i lineupen. Kevin K är bra när han släpper loss men det kräver någon typ av konsekvenstänk av grannen då åtminstone. Krävs ingen Arnesson direkt, men Hammarlund gjorde det tillräckligt bra på slutet. Någon som har lite defensivt grundtänk i botten. Odelius är typ den sista jag skulle sätta upp där.

Nej för fan släpp Odelius nu bara.
Det där med offensiv back - defensiv back tycker jag känns väldigt förlegat och inte något som dom bästa lagen längre anammar. Titta på Växjö och Modo denna säsong exempelvis, vinnarna från våra två högstadivisioner - där är det först och främst backar som kan hantera pucken och få spelet flytande fort och effektivt.

För mig är ett backpar bra när ditt lag genererar mer och farligare lägen framåt än bakåt när dom är på isen.
Framförallt så hade Växjö och Modo backar som var groteskt skickliga på det spelsättet. Odelius kanske har samma spelfilosofi men han hade inte tagit en reservplats i någon av de backsidorna.
Nattuggla_
Inlägg: 3171
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-05-05 10:23:39
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 10:19:22
Manijock skrev: 2023-05-05 10:04:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 09:36:17 Karlsson - Odelius
Hammarlund - X
Arnesson - Ytterell

Vore ju en dröm. Men jag tror varken att Hammarlund eller Odelius blir kvar och vi har några andra backar på kontrakt.
Haha hujedamig vilket ihåligt backpar i lineupen. Kevin K är bra när han släpper loss men det kräver någon typ av konsekvenstänk av grannen då åtminstone. Krävs ingen Arnesson direkt, men Hammarlund gjorde det tillräckligt bra på slutet. Någon som har lite defensivt grundtänk i botten. Odelius är typ den sista jag skulle sätta upp där.

Nej för fan släpp Odelius nu bara.
Det där med offensiv back - defensiv back tycker jag känns väldigt förlegat och inte något som dom bästa lagen längre anammar. Titta på Växjö och Modo denna säsong exempelvis, vinnarna från våra två högstadivisioner - där är det först och främst backar som kan hantera pucken och få spelet flytande fort och effektivt.

För mig är ett backpar bra när ditt lag genererar mer och farligare lägen framåt än bakåt när dom är på isen.
Framförallt så hade Växjö och Modo backar som var groteskt skickliga på det spelsättet. Odelius kanske har samma spelfilosofi men han hade inte tagit en reservplats i någon av de backsidorna.
Killen är 18 år och gjorde sin första seniorsäsong.
Lugn.
Låst