Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Jim Morrison skrev: 2023-05-03 19:07:09 En spelare som ska spela bredvid en riktig spelskicklig center.
Skjuter otroligt mycket och skjuter farliga skott.

Intressant, ska vi se Gradin som en yngre billigare (möjlig) ersättare till Liss men med en uppsida i form av utvecklingspotential på övriga områden ?
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

bbjs skrev: 2023-05-03 19:17:16
Jim Morrison skrev: 2023-05-03 19:07:09 En spelare som ska spela bredvid en riktig spelskicklig center.
Skjuter otroligt mycket och skjuter farliga skott.

Intressant, ska vi se Gradin som en yngre billigare (möjlig) ersättare till Liss men med en uppsida i form av utvecklingspotential på övriga områden ?
Tänker nya Lekkerimäki. Ung lite mer skridskostark rightar-ytter att sätta bredvid Krüger i förstalinan. Om han nu skulle vilja stanna!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

bbjs skrev: 2023-05-03 19:17:16 Intressant, ska vi se Gradin som en yngre billigare (möjlig) ersättare till Liss men med en uppsida i form av utvecklingspotential på övriga områden ?
Ja, dom är nog rätt lika. Men precis som med Liss är det viktigt att han inte sätts för att driva en egen kedja utan snarare som komplement till en riktig spelskicklig center som sagt.

Jag är lite orolig över att han är lite för mycket av en one trick pony med endast en egenskap. Känns som man hade kunnat få en spelare som bidragit mer i andra delar av isen också. Nåja, vi är i andraligan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Jim Morrison skrev: 2023-05-03 19:24:44
bbjs skrev: 2023-05-03 19:17:16 Intressant, ska vi se Gradin som en yngre billigare (möjlig) ersättare till Liss men med en uppsida i form av utvecklingspotential på övriga områden ?
Ja, dom är nog rätt lika. Men precis som med Liss är det viktigt att han inte sätts för att driva en egen kedja utan snarare som komplement till en riktig spelskicklig center som sagt.

Jag är lite orolig över att han är lite för mycket av en one trick pony med endast en egenskap. Känns som man hade kunnat få en spelare som bidragit mer i andra delar av isen också. Nåja, vi är i andraligan.
Jo det var så jag tänkte med tillägget att Liss är en gammal hund medans Gradin har ålder för utvecklas vidare.
Sin skottfarlighet har han ju redan visat, 27 mål imponerar.

Jag hade gärna sett honom brevid Vejdemo (som C)... men verkar tyvärr kört.
Bygga ett lag runt Krüger å Vejde i två ledande en 4-5 år hade smakat mumma...
Nattuggla_
Inlägg: 3113
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

bbjs skrev: 2023-05-03 19:33:10
Jim Morrison skrev: 2023-05-03 19:24:44
bbjs skrev: 2023-05-03 19:17:16 Intressant, ska vi se Gradin som en yngre billigare (möjlig) ersättare till Liss men med en uppsida i form av utvecklingspotential på övriga områden ?
Ja, dom är nog rätt lika. Men precis som med Liss är det viktigt att han inte sätts för att driva en egen kedja utan snarare som komplement till en riktig spelskicklig center som sagt.

Jag är lite orolig över att han är lite för mycket av en one trick pony med endast en egenskap. Känns som man hade kunnat få en spelare som bidragit mer i andra delar av isen också. Nåja, vi är i andraligan.
Jo det var så jag tänkte med tillägget att Liss är en gammal hund medans Gradin har ålder för utvecklas vidare.
Sin skottfarlighet har han ju redan visat, 27 mål imponerar.

Jag hade gärna sett honom brevid Vejdemo (som C)... men verkar tyvärr kört.
Bygga ett lag runt Krüger å Vejde i två ledande en 4-5 år hade smakat mumma...
Tycker också man kan ta i beaktning att Liss gjorde nästan hälften av sina mål i PP (41% av dem), medan Gradin gjorde betydligt fler i 5-mot-5. Dessutom i ett bottenlag med sämre spelare runt om sig.

Ser Gradin som en uppgradering mot Liss helt klart.
toffffffe
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-04-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av toffffffe »

Tror Gradin kan bli en bra värvning! I och med att Rensfeldt är så dyr och var 13e forward i finalen hade man gärna brutit kontraktet, om möjligt. Hade velat se att man tog in Sam Vigneault istället - är nog samma kostnad som Rensfeldt. Då hade jag velat se Gradin Vigneault Klasen i en giftig andra kedja.
Nilsson Kruger Norman i första.
Synd att Vejdemo verkar försvinna, han hade varit värdefull att ha kvar!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Vikas »

Det bästa vore ju om vi slapp Brodin, Norman, Liss och Rensfeldt nästa år.

Men det kommer inte hända. För ingen kommer vilja ta över deras kontrakt.

Nu sitter vi här med ett gäng monsterlöner på spelare som inte bidrar. I typ 3 år till i vissa fall.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Vikas skrev: 2023-05-03 20:02:19 Det bästa vore ju om vi slapp Brodin, Norman, Liss och Rensfeldt nästa år.

Men det kommer inte hända. För ingen kommer vilja ta över deras kontrakt.

Nu sitter vi här med ett gäng monsterlöner på spelare som inte bidrar. I typ 3 år till i vissa fall.
Dom har ju bidragit förr, kan se helt annorlunda ut nästa år
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Vikas skrev: 2023-05-03 20:02:19 Det bästa vore ju om vi slapp Brodin, Norman, Liss och Rensfeldt nästa år.

Men det kommer inte hända. För ingen kommer vilja ta över deras kontrakt.

Nu sitter vi här med ett gäng monsterlöner på spelare som inte bidrar. I typ 3 år till i vissa fall.
Alltså, Liss levererade enormt hela grundserien och kvartsfinalen. Lätt värt den lönen. Norman var halvt blind och var ändå långt ifrån dålig. Jäkligt bra blandat med osynlig.

Brodin och Rensfeldt kan jag köpa frustrationen över men när det gäller övriga är det ren rappakalja.
Dalton
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-08-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Dalton »

Kanske att jag missat det, men vart tog Fredrik Forsberg vägen i alla olika varianter av laguppställningar som diskuteras här?
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Vikas skrev: 2023-05-03 20:02:19 Det bästa vore ju om vi slapp Brodin, Norman, Liss och Rensfeldt nästa år.

Men det kommer inte hända. För ingen kommer vilja ta över deras kontrakt.

Nu sitter vi här med ett gäng monsterlöner på spelare som inte bidrar. I typ 3 år till i vissa fall.
Gällande Norman tycker jag inte man ska vara för hård, varit hämmad av ögonproblem, tror definitivt han gör en bättre säsong nästa!
Brodin har ändå producerat helt OK, man har ju såklart saknat hans fysiska spel, får hoppas han hittar tillbaka dit.
Liss producerar ju grymt bra, men måste ju även kunna göra det i slutspelet.. men behåller såklart gärna.
Rensfeldt är jag osäker på, känns som han ändå är den man enklast kan ersätta av alla dessa gubbar..
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1646
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Dalton skrev: 2023-05-03 20:12:19 Kanske att jag missat det, men vart tog Fredrik Forsberg vägen i alla olika varianter av laguppställningar som diskuteras här?
Utgående kontrakt. Grewe kommer in. Vet inte om vi satsar på båda.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Vikas »

Manijock skrev: 2023-05-03 20:09:48
Alltså, Liss levererade enormt hela grundserien och kvartsfinalen. Lätt värt den lönen. Norman var halvt blind och var ändå långt ifrån dålig. Jäkligt bra blandat med osynlig.

Brodin och Rensfeldt kan jag köpa frustrationen över men när det gäller övriga är det ren rappakalja.
Liss levererar när han får vara helt ifred och ostörd. Funkar bra mot sämre lag där han har utrymme att göra lite vad han vill. Så fort tempot trissas upp så hänger han inte med alls och blir av med pucken 10 gånger av 10. Grundserien spelar mindre roll i det här fallet, som vi såg i år.

Norman har väl kanske en ursäkt i.o.m ögonproblemen. Dock endast 14 poäng på 42 matcher, det är inte värt den lönen. Möjligt att han kan bli bättre nästa säsong men han börjar komma upp i åren och han har flera svaga säsonger bakom sig nu.

Just åldern är ett återkommande tema på våra ledande spelare. Vi har ett problem när i stort alla är i slutet av karriären.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Väldigt viktigt att ha spelare som är mitt i karriären 27-33 som JE brukade säga. Det hade han faktiskt rätt i. För mycket unga eller gamla håller inte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2021-01-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Exile »

Ja, spelare som inte kan leverera i slutspelet är väl inte något att hänga i granen i mitt tycke. DIF var också bättre på bortaplan så vi lär inte gynnas något speciellt av hemmaplansfördel som en högre placering innebär.

Varken Norman eller Brodin har levererat tillräckligt sett till lönen, ingen aning om hur mycket Normans sjukdom påverkade honom dock. Liss...Svårt val, otroligt bra i grundserien, men försvann snabbt i slutspelet, kanske inte heller värt det? Utan honom hade det kanske blivit play-in den föregående säsongen...Play-in är verkligen inget man vill hamna i då det endast är bäst av 3. Men givetvis måste fler spelare steppa upp även i grundserien nästa säsong.

Annars var Rensfeldt en väldigt stor besvikelse! Man kanske blir hatad nu, men utöver några matcher i slutspelet så ser jag helt ärligt talet inte värdet i Berglund. Det krävs så mycket mer än ett stort hjärta för att bidra till ett professionellt ishockeylag.
Låst