Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Olon
Inlägg: 215
Blev medlem: 2008-02-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Olon »

Jim Morrison skrev: 2023-05-03 07:52:44 Kevin Karlsson har en otroligt förmånlig lön sett till den kvalitén vi får ut av honom så att bryta med honom vore kanske det dummaste vi kan göra i det här snäva budget-läget. Även om jag kan förstå att han själv vill bort efter fjolårets behandling. Men jag hoppas att slutspelet kanske blev ett uppvaknande för Garpen/tränartrion och en nystart för Kevin.

I min bok är han solklar förstaback nästa säsong och borde få Schilling/Elliott-minuter.
Håller med. Man kan hoppas att det var en muntlig överenskommelse som skulle inträffa om vi tog oss upp till SHL eller dylikt. Om ingenting är påskrivet än så lär ju både Garpen och KG vilja ha honom kvar nu efter ett slutspel där han till slut fick mest förtroende av backarna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bland backarna vill jag ha kvar:

1. Elliott, bästa back i slutspelet. Men jag gissar att han kostar för mycket, tyvärr.
2. Arnesson, underskattad, oerhört rejäl i allt han gör. Också viktig kulturbärare.
3. Karlsson, visade upp en ny sida i slutspelet. Har kontrakt och borde väl vara klar?
4. Hammarlund, varit bra sedan han kom. Kommer med stor säkerhet bara bli bättre när han får vara med en hel säsong, sommarträningen och mer rutin.

Schilling, troligen dyr, har kontrakt. Gillar mycket hos honom, men vill han vara kvar?. Han lär lämna.
Odelius, har en bra uppsida, men varit valpig i spelet. Vill han vara kvar och ta kampen så får han gärna vara kvar. Men måste slipa bort flertalet av sina misstag varje match.
Ytterell, om Elliott lämnar ser jag gärna att vi behåller Ytterell.
Danielsson, tack och hej.
Glad, Falk, Hedström får gärna söka nya klubbar. Där kan gärna Carnebo flyttas upp. Men alla har kontrakt så Glad blir väl kvar?


Så, slutsats, en backsida till hösten som ser ut såhär: ( min killgissning)

Ytterell, Arnesson, Hammarlund, Karlsson, Odelius, Carnebo, Glad , junior .

Det vore rimligt och en bra start.
Är väl Odelius som kan vara sugen på SHL, men där borde han inse att ett år till i Allsvenskan vore nyttigt.
Kan bli Hedström eller Falk istället för Odelius.
4 segrar kvar
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av wardo »

Sjukt att HV’S nya ”stjärncenter” är Die Hard Dif-fan.

https://hockeysverige.se/2016/12/29/fin ... dem-en-dag
Nattuggla_
Inlägg: 3054
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-05-03 07:52:44 Kevin Karlsson har en otroligt förmånlig lön sett till den kvalitén vi får ut av honom så att bryta med honom vore kanske det dummaste vi kan göra i det här snäva budget-läget. Även om jag kan förstå att han själv vill bort efter fjolårets behandling. Men jag hoppas att slutspelet kanske blev ett uppvaknande för Garpen/tränartrion och en nystart för Kevin.

I min bok är han solklar förstaback nästa säsong och borde få Schilling/Elliott-minuter.
Ja, altså det kan väl bli så att man omförhandlar nu om hans minuter och att han stannar, gissar jag?
Låt säga att han lovas en större roll från start. Och så kör man med Hammarlund-Karlsson som första?
Manijock
Inlägg: 7746
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Väldigt nyfiken på vad Liss tjänar. Känns ju som en spelare som är på rätt nivå. En Jakobs if you will.

Dårskap att dumpa. Precis som Karlsson och även Glad. 3 spelare av hög allsvensk nivå. Är väl precis dessa vi ska bygga kring. Sen får Garpen gärna sluta med sin mobbning om han nu ska fortsätta. Inte bra att han skrämmer bort framtida hörnstenar.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Don66-2 »

Manijock skrev: 2023-05-03 09:43:25 Väldigt nyfiken på vad Liss tjänar. Känns ju som en spelare som är på rätt nivå. En Jakobs if you will.

Dårskap att dumpa. Precis som Karlsson och även Glad. 3 spelare av hög allsvensk nivå. Är väl precis dessa vi ska bygga kring. Sen får Garpen gärna sluta med sin mobbning om han nu ska fortsätta. Inte bra att han skrämmer bort framtida hörnstenar.
Känner också att vi borde behålla Liss - han får väl gå i skridskoskola hos Ölvestad. :roll:
Manijock
Inlägg: 7746
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Don66-2 skrev: 2023-05-03 09:51:36
Manijock skrev: 2023-05-03 09:43:25 Väldigt nyfiken på vad Liss tjänar. Känns ju som en spelare som är på rätt nivå. En Jakobs if you will.

Dårskap att dumpa. Precis som Karlsson och även Glad. 3 spelare av hög allsvensk nivå. Är väl precis dessa vi ska bygga kring. Sen får Garpen gärna sluta med sin mobbning om han nu ska fortsätta. Inte bra att han skrämmer bort framtida hörnstenar.
Känner också att vi borde behålla Liss - han får väl gå i skridskoskola hos Ölvestad. :roll:
Alla behöver inte vara skridskovirtuoser. Olle är lite smådum ibland gällande utvisningar och sånt. Det är hans avgörande problem som han måste städa bort.. Sluta trippa folk när han blir lack. Tackla fanskapen istället!

Annars har han onekligen en hel del spets som Garpenlöv kastade under bussen hela finalserien.
Landsortaren
Inlägg: 15
Blev medlem: 2014-02-28

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Landsortaren »

wardo skrev: 2023-05-03 08:27:53 Sjukt att HV’S nya ”stjärncenter” är Die Hard Dif-fan.

https://hockeysverige.se/2016/12/29/fin ... dem-en-dag
Verkligen! Gillar detta också "Min pappa har kusiner i Jönköping, men jag gillar inte HV71 så mycket."
Nattuggla_
Inlägg: 3054
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jattelofte

Här står det om Lekkerimäki till SHL och Bröderna Davidssons svar till Djurgården.
Någon som har?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av crike »

Jag tycker verkligen inte man kan lasta Garpen för de val han gjorde under slutspelet, Liss fick spela väldigt lite efter match 3 i semin och det tycker jag var med rätta. Han var helt iskall och det fanns ingen som helst lyx att gå och vänta på att han skulle komma in i zonen. Detsamma gällde Odelius och Karlsson. Karlsson tog tag i sig själv och gjorde det bra när han fick chansen (förutom i sista då han var katastrofal igen) medan Liss kom in och drog på sig några fina utvisningar de få minutrar han spelade.

Till nästa säsong vill jag dock ha alla tre kvar. Karlsson är fortfarande "ung" på den här nivån och har mycket att lära och det finns ju uppenbarligen en del i honom.
Liss har spets och måste bara köpa in sin roll i laget och hålla det enkelt när det blir tighta matcher.
Odelius mår ju allra bäst av att tampas om en topp 4-plats i ett år till. Svårt o se att han under det kommande året mår bättre av att vara 7:a i FBK.

Har vi inte pengarna är jag helt fine med att vi lassar juniorer under säsongen och plockar in spets senare. Visst, fint med hemmaplansfördel och att spela ihop laget men jag tror det är viktigare med kontinuitet på tränarsidan och kring en stomme spelare. Absolut viktigast blir dock att minimera skadorna, spelar ingen roll hur vi lägger upp sillyn om det vi tar in ändå inte kommer spela.

Att Vejde eventuellt lämnar hade man på känn även om jag verkligen vill ha honom kvar.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1621
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Är otroligt frustrerande att behöva, återigen, se våra draftade grabbar spela i andra tröjor på grund av en otroligt sorglig degradering till andraligan.
Åberg -> FBK, Wennberg -> FHC senast vi harvade här nere.

Det är länge sedan vi hade en så här bra juniorkull och det kommer bara ryckas ifrån oss.
Tvi vale.
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-03 10:09:27 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jattelofte

Här står det om Lekkerimäki till SHL och Bröderna Davidssons svar till Djurgården.
Någon som har?
Lekkerimäki kommer skriva kontrakt med Vancouver och har intresse från bla Leksand. Bröderna Davidsson tackar nej till Djurgården, stannar kvar i Finland.
Nattuggla_
Inlägg: 3054
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Bogart skrev: 2023-05-03 10:18:04
Nattuggla_ skrev: 2023-05-03 10:09:27 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jattelofte

Här står det om Lekkerimäki till SHL och Bröderna Davidssons svar till Djurgården.
Någon som har?
Lekkerimäki kommer skriva kontrakt med Vancouver och har intresse från bla Leksand. Bröderna Davidsson tackar nej till Djurgården, stannar kvar i Finland.
Tackar.
Trist med Davidssons. Helt rätt spelare att få in nu. Unga med erfarenhet och rätt spelartyper. Hoppas vi går på liknande.
EspenK
Inlägg: 8976
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Hank the tank hade varit perfekt i HA. Verkställ!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Fortfarande bitter över att det inte fungerade med Liss i slutspelet. Våran skyttekung och kunde avgöra matcher med sitt stenhårda skott. Men jag antar att det finns bättre då...
Avskaffa tre mot tre.
Låst