Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Malto »

Deppigt värre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2023-05-01 18:25:10 Jävlar vad tragisk stämning det är här inne….
Yes. Lite av en tävling i spekulationerna över hur dåliga vi kommer bli.

Jag tror inte vi behöver bli så mycket sämre bara för att vi tappar en massa ”namn”. Dessutom hade vi för många juniorer i laget, det märktes att vi vägde för lätt mot Modo.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Klart vi får ihop ett bra allsvenskt lag med en budget i nivå med övriga topplag förutom SHL-dopade Brynäs. Men givetvis kommer laget se väldigt annorlunda ut, och utmaningarna vi står inför är inte lätta då dom vi tappar inte tog upp mycket löneutrymme samtidigt som budgeten ska slashas.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9464
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-01 18:50:01
#10 skrev: 2023-05-01 18:25:10 Jävlar vad tragisk stämning det är här inne….
Yes. Lite av en tävling i spekulationerna över hur dåliga vi kommer bli.

Jag tror inte vi behöver bli så mycket sämre bara för att vi tappar en massa ”namn”. Dessutom hade vi för många juniorer i laget, det märktes att vi vägde för lätt mot Modo.
Det håller jag med om. Många av dom som sitter på feta kontrakt skulle jag gärna bli av med om dom själva vill bryta. För att kunna bygga smartare med en mindre budget. Det är ju nästan ett måste faktiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1709
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2023-05-01 18:31:44
Jim Morrison skrev: 2023-05-01 18:12:01 I min bok;
Då ställer jag mig framför tåget.
😂

Kruger..... respekt för den mannen. Vi får invänta vad hans beslut blir. Innan vi säger ngt mer om honom. Den respekten är han fan värd. Han är vår nyckel. Så det borde komma ett besked inom kort.

- Rykten hittills ut:

- odelius/Lindbom Färjestad
- Östlund Skellefteå
- Hammarlund Växjö
- Kevin Karlskoga.

Leksandsforum så hoppas dom på vejde/öhgren

Tror Öhgren/Lekki tar Nordamerika. Alt . om lekki skulle stannas hos oss. Om ej Nordamerika ( känsla).

- Tror Galajda spelar i en annan HA klubb. Kommer nog bli bra av det.

- om Yterell är ok. Skulle jag nog vilja ha honom på 1år. Kan inte vara dyr nu.

- Klasen försvinner ingenstans pga familjesituation. Frågan är bara vad får DIF för pengarna.


Spara pengar/ bli av med:

- Liss
- Cam s
- Falk
-Hedström
- Ev. Rensfeldt, beroende alternativ!?
Fagervall, dax o ett hitta ett jobb. Slut med bidrag ifrån DIF
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Jag är positiv. Vi väntade bara ett år extra och går upp tio år senare istället, det var väl April 2014 senast :wink: lite stiligare.

Fortsätt hitta fynd i hockeyettan. Den där Lindén kanske skulle vara en kanonvärvning, kan Hammarlund komma in och göra det lika bra som toppbackarna i laget så kan vi säkert hitta fler fynd. Så jag ser positivt på att få ut endel trötta veteraner som såg mätta ut. In med nytt och fräscht till ett billigare pris, gäller bara att hitta dom där spelarna också.

Sen tror jag verkligen inte Hammarlund försvinner. Han kör minst ett år till. Han vet vilken klubb som gjorde att andra klubbar nu känner till honom, och han är ur-djurgårdare, en till säsong med en större roll i allsvenskan är såklart det enda rätta för hans utveckling, och det förstår han mycket väl, han verkar klok.
Spela fult
Morwiin
Inlägg: 694
Blev medlem: 2018-09-21

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Morwiin »

Visst är inte heller särskilt positiv när det gäller nästa säsong, men tänker man tillbaka förra gången vi var nere gjorde vi ju oxå en satsning första året och kom inte upp direkt.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

Bogart skrev: 2023-05-01 17:21:45 Kanske är dags att uppdatera er kring våra junisar då flera av dem kan komma att behövas nästa säsong. En spelare som vi har bra koll på redan som fått speltid är ju Mika Ounasvouri som gjorde ett hyfsat bra jobb när vi behövde honom under säsongen och kan vara ett alternativ bland de lägre kedjorna. Adrian Carnebo kan vara en kandidat till att vara en av extrabackarna under nästa säsong möjligtvis men jag gillar Arvid Bergström bättre men Bergström är en spelare som halva forumet kommer lacka på för att han spelar med risk men han är en långt mycket bättre talang än Carnebo. Melvin Wersäll var ju uppe och lirade litegrann under förra säsongen och jag kan se honom få mer istid. Även spelare som Lucas Stockselius och Vilmer Alriksson är intressanta, de har framförallt storleken för att spela i Djurgården under nästa säsong men underskatta inte deras skicklighetsnivå heller.

Spelare som kanske är något för unga men som har talangnivån att ta steg för att få några matcher nästa år är Linus Eriksson och Victor Eklund (Mini-Fimpen). Under dem finns också några 07or där Djurgården har några väldigt starka talanger men det känns nog för tidigt för dem att ta del av A-lagsspel redan nästa år. Det finns så klart talang att fylla på med för Djurgården är bland de bästa i Sverige på talangutveckling men räkna inte med juniorer som kommer upp och gör samma avtryck som Östlund, Öhgren, Lekkerimäki, Odelius, Nilsson och Blomgren, det tror jag inte någon av dessa spelare är redo att göra.
Fast vem trodde på Blomgren och Nilsson inför denna säsong?
Kan nog blomma ut juniorer som ingen riktigt tror på nu, precis som ovanstående...
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av wardo »

Det var gladare miner i mormors kondoleansbok än på det här forumet idag.

Jag tar med mig ett par positiva saker från denna säsong.
1. Vi bevisar återigen att Djurgården är Sveriges största varumärke. Inte en jävel brydde sig om Shl-slutspelet samtidigt som vi krigade HA-slutspelet.
2. Leveransen från hovets läktare har inte bara varit bäst i Sverige utan har gett eko i hockeyvärlden. Jag har aldrig sett någon liknande leverans från tifogruppen tidigare. Här är vi helt enkelt världsledande.

Lär ju inte direkt komma massa positiva nyheter närmsta veckan men vi är djurgårn och vi kommer alltid tillbaks.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av emilin »

Vad tror man om att Hörnqvist Vänder hem och kör en säsong i Djurgården.
Var ju ett ryckte för ett tag sedan, sen har det varit väldigt tyst.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Robbex »

Finns det något som antyder på att Kruger skulle dra? Jag tror att han, Klasen, Norman, Brodin har till skillnad från sören ett hjärta och en vilja av att se ett stockholmslag i SHL. Blicken på Klasen säger mig att han inte är färdig med DIF och vill se dom i SHL. Kruger tror jag också vill se att DIF går upp igen. Brodin och Norman har inte direkt gjort sig het på marknaden efter denna säsong, så dom tror jag också blir kvar.
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

I intervju med KG i DN så säger han att han räknar med Krüger åtminstone. Om det nu skulle säga någonting!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Om man fortsätter med grunden från här säsongen med samma tränare och tar med sig den otroliga kämpar insatsen man gör i slutet på säsongen och hoppas man har bättre tur med skador också sådant nästa säsong så kan det nog bli bra. Det som gäller är att det blir någorlunda konsekvens i truppen som det inte har varit de senaste åren när man har fått börjat om från noll igen. Ge Garpen och grabbarna lite tid så kan nog nästa säsong bli bättre med ett mer sammansvetsat lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2023-05-01 21:25:31 I intervju med KG i DN så säger han att han räknar med Krüger åtminstone. Om det nu skulle säga någonting!
Lita aldrig på dn....
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9464
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Liam Öhgren hamnar i Färjestad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst