Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Doyle skrev: 2023-04-27 17:21:16 Modos sportchef Henrik Gradin skickar en hälsning till Björklövens fans efter onsdagens förlust mot Djurgården i femte mötet i den hockeyallsvenska finalen.

Djurgårdens Edvin Hammarlund crosscheckade Modos Oscar Pettersson i den tredje perioden och fick en tvåminutersutvisning för detta. Efteråt berättade Hammarlund själv att han trodde att det skulle bli matchstraff samtidigt som domarna erkände att det nog borde ha blivit en femminutare.

Men trots detta blev det ingen anmälan från referensgruppen till disciplinnämnden efter matchen.

Modos sportchef Henrik Gradin känner att de kanske hållit för låg profil när det gäller att kommentera domslut och liknande under finalserien.

– Den taktik vi haft verkar inte fungera, det verkar bli en annan utväxling när man skriker och gapar, säger Gradin till Allehanda.

Från Djurgårdens håll kom det hård kritik mot domarnivån efter den första finalmatchen. Gradin får frågan om han tror att det påverkat domarna i efterföljande möten.

– Man vill ju inte tro att det påverkar men med tanke hur det ser ut börjar man fundera. I dag har jag väldigt stor förståelse för Björklövens fans och Björklövens raseri när man såg vad deras spelare blev avstängda för och vad som händer här, säger Henrik Gradin till Allehanda.
Som jag skrev tidigare: lätt att säga att domarna ska få vara ifred när man har dom med sig, men när det inte alltid är så så är det annat ljud i skällan.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Undra hur Gradins son står sig i detta då han är klar för DIF. Härliga diskussioner med farsan..
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av Hillberry blue »

Från det ena till något annat: Marcus Davidsson avgjorde den finska finalen, övertid, för Tappara
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av Hillberry blue »

Från det ena till något annat: Marcus Davidsson avgjorde den finska finalen, övertid, för Tappara
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

OM vi vinner ikväll talar plötsligt allt för oss.

Modo har då missat två matchbollar och ska hem för att klars det ALLA redan räknat hem.

DIF kommer dit med övertag psykiskt och en möjlighet att göra det omöjliga.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

vet inte men jag tycker domarna är skapligt lika bra/dåliga åt båda hållen. skillnaden är att jag tycker vi spelar ett hårdare spel och är uppe och touchar gränsen oftare än vad Modo gör. Domarnas felprocent på utvisningarna är kanske kring ~20%. Var 5e utv kanke är lite tveksam/fel det är bara det att vi gör fler utvisningsrelaterade förseelser och då blir det fler felbeslut åt vårt håll och det kanske blir, till synes, "större" fel åt Modos håll eftersom dom gör färre utvisningsrelaterade föreseelser. det råkade väl bli den där 4-5e utvisningen för deras del när Hammarlund gjorde sin crosschecking. Tror vi alla kan vara överens om att den skulle varit en 5a på handen där och då?
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

EspenK skrev: 2023-04-28 05:40:23 OM vi vinner ikväll talar plötsligt allt för oss.

Modo har då missat två matchbollar och ska hem för att klars det ALLA redan räknat hem.

DIF kommer dit med övertag psykiskt och en möjlighet att göra det omöjliga.
Samtidigt, då kommer vi vara ett läge att där vi plötsligt har chansen att ta den där platsen. Modorövarna kommer vara nerviga men det kommer vi vara också. Påstar att det är 50/50 i ett sånt läge.

Hursom, vi är inte där än. Har känslan att idag blir den tuffaste matchen att vinna. Modo kommer inte vara lika nervösa på bortaplan och lika dåliga som sist. Vårat hemmaspel har ej övertygat vare sig i semi eller final. Hoppas på ändring idag.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

m0ng00se skrev: 2023-04-28 08:02:00 vet inte men jag tycker domarna är skapligt lika bra/dåliga åt båda hållen. skillnaden är att jag tycker vi spelar ett hårdare spel och är uppe och touchar gränsen oftare än vad Modo gör. Domarnas felprocent på utvisningarna är kanske kring ~20%. Var 5e utv kanke är lite tveksam/fel det är bara det att vi gör fler utvisningsrelaterade förseelser och då blir det fler felbeslut åt vårt håll och det kanske blir, till synes, "större" fel åt Modos håll eftersom dom gör färre utvisningsrelaterade föreseelser. det råkade väl bli den där 4-5e utvisningen för deras del när Hammarlund gjorde sin crosschecking. Tror vi alla kan vara överens om att den skulle varit en 5a på handen där och då?
Ligger nåt i det du skriver. Tyvärr är ju domarna i allsvenskan lite för dåliga så då blir det mer felbeslut. 19/12 i BP/PP för oss tycker jag känns lite i överkant men håller med om att Modo ska ha fler PP än oss.

Tycker faktiskt inte det är en solklar femma senast. Han mer försöker mota bort modoiten mer än att han crosscheckar. Men hade köpt en femma, absolut.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Henkos skrev: 2023-04-28 09:22:12
m0ng00se skrev: 2023-04-28 08:02:00 vet inte men jag tycker domarna är skapligt lika bra/dåliga åt båda hållen. skillnaden är att jag tycker vi spelar ett hårdare spel och är uppe och touchar gränsen oftare än vad Modo gör. Domarnas felprocent på utvisningarna är kanske kring ~20%. Var 5e utv kanke är lite tveksam/fel det är bara det att vi gör fler utvisningsrelaterade förseelser och då blir det fler felbeslut åt vårt håll och det kanske blir, till synes, "större" fel åt Modos håll eftersom dom gör färre utvisningsrelaterade föreseelser. det råkade väl bli den där 4-5e utvisningen för deras del när Hammarlund gjorde sin crosschecking. Tror vi alla kan vara överens om att den skulle varit en 5a på handen där och då?
Ligger nåt i det du skriver. Tyvärr är ju domarna i allsvenskan lite för dåliga så då blir det mer felbeslut. 19/12 i BP/PP för oss tycker jag känns lite i överkant men håller med om att Modo ska ha fler PP än oss.

Tycker faktiskt inte det är en solklar femma senast. Han mer försöker mota bort modoiten mer än att han crosscheckar. Men hade köpt en femma, absolut.
vet nte om jag sett den här videon här inne men tycker domaren förklarar hammarlundsitiationen jäkligt bra

https://www.hockeyallsvenskan.se/newsfe ... NrYW4uc2Uv
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av DIFLuWi »

m0ng00se skrev: 2023-04-28 08:02:00 vet inte men jag tycker domarna är skapligt lika bra/dåliga åt båda hållen. skillnaden är att jag tycker vi spelar ett hårdare spel och är uppe och touchar gränsen oftare än vad Modo gör. Domarnas felprocent på utvisningarna är kanske kring ~20%. Var 5e utv kanke är lite tveksam/fel det är bara det att vi gör fler utvisningsrelaterade förseelser och då blir det fler felbeslut åt vårt håll och det kanske blir, till synes, "större" fel åt Modos håll eftersom dom gör färre utvisningsrelaterade föreseelser. det råkade väl bli den där 4-5e utvisningen för deras del när Hammarlund gjorde sin crosschecking. Tror vi alla kan vara överens om att den skulle varit en 5a på handen där och då?
Poängen är ofta dock inte felprocenten på det de tar, utan i fallet Finalen i HA så är ju problemet allt de har missat.
Tycker Modo ofta kommer undan med gränssituationer gång på gång på gång.
Hakningar, screening, interference som inte döms gång efter annan.

Det kommer liksom inte upp i ljuset, syns inte i statistiken.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Otroligt moral i detta lag. De vägrar ge upp och kämpar fast de är uträknade gång på gång. Denna säsong är en bragdsäsong med tanke på alla problem man har haft och domare som vägra ge motståndarna utvisningar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Boka upp Annexet eller något på söndag kväll.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Man måste ju älska Klasen. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... l-mot-modo

Och rubriken efter vinsten att Foppa sänkte Modo. :lol:
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 22/23

Inlägg av bbjs »

Sån jävla kung.
Nån som tror han tänker förlora på söndag...inte en chans.

https://tv.aftonbladet.se/video/355502/ ... do-kaenner

[media]https://tv.aftonbladet.se/video/355502/ ... do-kaenner[/media]
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av mforce »

Även om det skulle gå åt skogen imorgon så får laget, efter detta, omdömet godkänt för den här säsongen, i min bok. Djurgården skulle aldrig leka hem säsongen och avancemanget men laget tog sig fram till sista kontrollen och där görs det upp med värdigt motstånd.
Skriv svar