Vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

HV71
28
42%
MODO Hockey
3
5%
Färjestads BK
1
2%
Linköpings HC
3
5%
Timrå IK
25
38%
Frölunda HC
0
Inga röster
Skellefteå AIK
1
2%
Södertälje SK
0
Inga röster
Luleå HF
0
Inga röster
Mora IK
5
8%
Brynäs IF
0
Inga röster
 
Antal röster: 66

lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

Inlägg av lilleman »

Som rubriken lyder, vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

I omröstningen är det vilket lag ni inte vill möta.

I tråden kan ni också skriva vilket lag ni helst vill möta.

DIF
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Djurgården är inte klara för slutspel än trots en heroisk insats borta mot Timrå 1-1 efter OT.
En poäng till behövs!
Uttalar mej inte om eventuellt slutspelsmotstånd förrens det är helt klart!
12 poäng att spela om med 4 omgångar kvar och exakt 12 poäng.
Ja vi har plusmål på alla under men ändå..
Jag vågar inte förrens det är helt klart!!!

Koooooooooooooooom iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigeeeeeeeeeeen Djuuuuuuuuuuuuurgåååååååååååååååååååår´n!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skull helst möta Brynäs, dom är i riktigt dålig form just nu :wink:


Kommer DIF 6:a så blir det förmodligen LHC/FBK, ingen av dom är väl en drömlottning.
Tror också att båda dessa lag har större respekt för Timrås defensiv, så DIF blir vald först.
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jjonas »

Timrå och Hv71 är de 2 lagen som jag inte vill att DIF ska möta i slutspel. De andra lagen är ju ungefär lika bra.
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Läser fel juh...
10 poäng ner till slutspelsstrecket och 12 kvar att spela om.
2 poäng till och det är klart.
efter dom två poängen är insamlade vågar jag mej på att diddkutera slutspelsmotstånd...
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Eller om både Skellefteå och Södertälje förlorar på lördag efter ordienarie speltid..
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Alternativet är att hoppas på att SSK torskar då de är det enda hotet just nu.

Men nog fan tror jag på seger på lördag. Brynäs har fan ingenting att spela för längre.

Och om jag nu ska svara på frågan som ställdes i den här tråden så är det solklart. Jag utgick naturligtvis från de som jag är övertygad om kommer spela slutspel och valde därför Timrå.

Jag tror inte vi skulle klara av Timrå i kvartsfinalen. Alla andra lag i slutspelet har vi slagit, till och med HV71 har haft svårt mot oss på sin hemmaplan.

Dessutom, jag vill inte se Challe slå ut oss i en kvartsfinal. Tanken får mig att må illa...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag vill möta Linköping. Deras köplag med veklingen Mårtensson i spetsen skulle aldrig palla det enorma publiktrycket som kommer skapas på Hovet.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Inlägg av Olon »

Bland de lag som kommer att spela slutspel är jag livrädd för Timrå.

Bland övrigt möjligt motstånd vill jag helst möta Färjestad eller Linköping, dels eftersom det gått bra mot dem i år och dels pga känslorna som finns mellan klubbarna. Tänk er också vilket självförtroende DIF skulle få efter att ha slagit ut Färjestad i kvarten... 99/00 någon?
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Inlägg av Kire »

Timrå lär vi inte stöta på i kvarten och det känns skönt.
Jag skulle också vilja att vi fick möta antingen FBK eller LHC därför att det känns som att vi har spelat bra mot båda lagen den här säsongen. Om vi skulle möta nåt av dessa två lag skulle vi också bli nederlagstippade på förhand och därmed slå ur underläge vilket jag tror kommer gynna oss.
Längtar som fan till slutspelet! :D
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Linköping.

Varför? Fernholm ville vinna någonting. Jävla äckel
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Linköping eller FBK spelar ingen roll vi spöar båda!
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Som många andra vill jag helst inte möta Timrå....

Tror och vill nästan att vi möter Linköping.

Då är det konstant psykning av Fernholm i samtiliga matcher, fungerade ganska bra sist på Globen. :)
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Skulle nog vilja drista mig att påstå att vi är klara för slutspel. Om vi inte lyckas slå Brynäs hemma på lördag skulle jag dessutom vilja hävda att vi inte är värda att spela där i alla fall.

När det sedan gäller slutspelet tror inte jag att vi behöver oroa oss för att få möta Hv71. Har ganska svårt att tro att Kenta vill möte Brorsan.

Det som talar emot detta är att lag tenderar att vara väldigt förtjusta i att möta oss då kommunikationerna till Stockholm är väldigt bra.

Personligen tror och hoppas jag att det blir spel mot LHC för vår del. Skulle vara underbart att få möjlighet att trycka till det värsta plastgänget elitserien skådat sedan MIF redhawks. Korta resor gör det hela inte sämre samt ett redan uppbyggt hat skulle kunna göra den serien till något alldeles extra. Undrar för övrigt om LHC har begripit vitsen med at tinte placera två klackar bredvid varandra ännu.

Plockar man dessutom bort LHCs 1: kedja är laget inte så bra.

Ser att inte många härinne vill möta MoDo. Jag skulle personligen inte ha något emot att möta dem då e har ett komplex för spel i Stockholm som är större än det vi har mot Mora.

Tik kanske inte är så dumma att möta heller egentligen då flera av matcherna mot dem som torskats varit rätt jämna kamper . Lägg därtill TIKs alla skador och frågan måste ställas om det inte hade varit enklare att möta dem jämfört med ett slutspelsrutinerat FBK t ex?

Drömmen för min del är dock LHC...
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Det är ju som alla tränare och spelare så diplomatiskt uttrycker sig - det spelar ingen roll. Lite så känner jag faktiskt. Om nu inte formen totalhavererar de sista matcherna är vi ett lag som nog ingen vill möta. Riktigt tight defensiv, jobbiga att möta och besegra. Sen har vi några matchvinnartyper i Danne Larsson, Bengan och Linkan som för en hel del respekt med sig. Skulle dessutom publiken ta sig i kragen och gå på matcherna och inte gnälla över att det är så många matcher i slutspelet då jävlar blir vi svåra att tampas med!!
Skriv svar