Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Säsongen 22/23

Inlägg av sauron »

Cyber skrev: 2023-04-03 17:34:25
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-03 15:25:32
Buford skrev: 2023-04-03 14:52:42 Pisstråhle ska även han få ett varmt mottagande på Hovet! Vilken efterbliven jävla pajas!
Sveriges störste tränaridiot. Har fått vattenskalle och tror sig vara någon form av nye Hallam.
Och nej, det finns inga likheter mellan dem , bara i Dåhres egen skalle.

Och så Wagel på det. Usch....Löven börjar ta över efter Bikbok som Sveriges sunkigaste förening.
Nu ser vi till att slå ut den här skiten en gång för alla.
Jag förstår inte vad du menar.

De senaste 7 disciplinärendena i hockeyallsvenska slutspelet:
22-04-14 J. Lindgren, Björklöven
22-04-28 D. Rahimi, Björklöven
23-03-20 N. Shilkey, Björklöven
23-03-22 V. Vainio, Björklöven
23-03-22 D. Rahimi, Björklöven
23-03-26 A. Blomqvist, AIK
23-04-03 F. Weigel, Björklöven

De sex senaste för våldsamt/fult spel är Björklöven.
Två undringar.

Vilka är det som "plays dirty" och verkar ha en uttalad hitlist?

Samt, och kanske än mer intressant, hur stora krigsrubriker (överfall, mordförsök, medveten skada osv osv. Minns Holland och Högga) hade det varit om t ex Brodda utdelat det där yxhugget?
It's the hope that kills you.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

sauron skrev: 2023-04-03 22:58:00
Cyber skrev: 2023-04-03 17:34:25
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-03 15:25:32
Buford skrev: 2023-04-03 14:52:42 Pisstråhle ska även han få ett varmt mottagande på Hovet! Vilken efterbliven jävla pajas!
Sveriges störste tränaridiot. Har fått vattenskalle och tror sig vara någon form av nye Hallam.
Och nej, det finns inga likheter mellan dem , bara i Dåhres egen skalle.

Och så Wagel på det. Usch....Löven börjar ta över efter Bikbok som Sveriges sunkigaste förening.
Nu ser vi till att slå ut den här skiten en gång för alla.
Jag förstår inte vad du menar.

De senaste 7 disciplinärendena i hockeyallsvenska slutspelet:
22-04-14 J. Lindgren, Björklöven
22-04-28 D. Rahimi, Björklöven
23-03-20 N. Shilkey, Björklöven
23-03-22 V. Vainio, Björklöven
23-03-22 D. Rahimi, Björklöven
23-03-26 A. Blomqvist, AIK
23-04-03 F. Weigel, Björklöven

De sex senaste för våldsamt/fult spel är Björklöven.
Två undringar.

Vilka är det som "plays dirty" och verkar ha en uttalad hitlist?

Samt, och kanske än mer intressant, hur stora krigsrubriker (överfall, mordförsök, medveten skada osv osv. Minns Holland och Högga) hade det varit om t ex Brodda utdelat det där yxhugget?
Hugget är inte ens med på cmores insta. De brukar ju lägga upp d-ärenden direkt.. nu är det istället hyll för en sån ska man tydligen ha i laget.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

– Det är så där i början. Man slashas lite ibland. Det är inte så farligt tycker jag, sa Weigel i den första pausen
Jag undrar om han tycker att det "inte är så farligt" om någon slår ut tänderna på honom... Vi skulle behöva någon i laget som kunde ta hand om as som Weigel, i synnerhet när det gäller slutspel!
Användarvisningsbild
Vilgotczky
Inlägg: 9
Blev medlem: 2021-01-25
Ort: Vallentuna

Säsongen 22/23

Inlägg av Vilgotczky »

HCCL skrev: 2023-04-04 08:01:41
– Det är så där i början. Man slashas lite ibland. Det är inte så farligt tycker jag, sa Weigel i den första pausen
Jag undrar om han tycker att det "inte är så farligt" om någon slår ut tänderna på honom... Vi skulle behöva någon i laget som kunde ta hand om as som Weigel, i synnerhet när det gäller slutspel!
Grewe :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det irriterande för mig är inte att andra lag spelar fult.
Nej, det är i stället att DIF inkl. supportrar är så lättkränkta now days

Väldigt lite var faktisk bättre förr, men det finns alltid undantag

När jag var ung på 80-talet var DIF solid betong, övriga lag var rädda.
DIF spelade alltid på gränsen, inte bara i slutspel utan även i grundserien.
Då gnällde alla om brutala och livsfarliga DIF och vi som har tillräckligt med gråa hår minns hur underbar den fokusflytten var då 85% av energin hos motståndarna gick till att fokusera på ”Dumma DIF” och blinda domare.

Så, 1–0 till Löven på knockout i den mentala matchen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av mforce »

Håller inte med för fem öre. Visst, fans kanske är mer ”lättkränkta” nuförtiden. Betyder det att det är bra att spela farligt och är det en sån ishockey vi vill se?
Jag vill det inte, oavsett om det är vi eller motståndare som spelar så.

Ser hellre en utveckling mot snällare spel än att man får göra som man vill eller hela tiden försöker tänja på gränserna.

Ser hellre ett DIF som spelar ut motståndarna än ett gäng tanks på isen. Men förstår att vissa gillar det.

Jo, jag gillar hårt spel också, så länge det är inom reglernas gränser.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Janzoo »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-04-04 09:37:36 Det irriterande för mig är inte att andra lag spelar fult.
Nej, det är i stället att DIF inkl. supportrar är så lättkränkta now days

Väldigt lite var faktisk bättre förr, men det finns alltid undantag

När jag var ung på 80-talet var DIF solid betong, övriga lag var rädda.
DIF spelade alltid på gränsen, inte bara i slutspel utan även i grundserien.
Då gnällde alla om brutala och livsfarliga DIF och vi som har tillräckligt med gråa hår minns hur underbar den fokusflytten var då 85% av energin hos motståndarna gick till att fokusera på ”Dumma DIF” och blinda domare.

Så, 1–0 till Löven på knockout i den mentala matchen
Man brukade också testa kärnvapen i närheten av människor och spela hockey utan hjälm. Nu vet vi bättre.

Det handlar inte om lättkränkthet. Det finns att spela tufft och så finns det att medvetet vålla skada helt i onödan. Det ingår att folk skadas av ren olyckshändelse, så bör det fortsatt vara, men det är brutal skillnad på att tackla sönder någon och att yxhugga mot någons knäveck.
Döden
Inlägg: 1889
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-04-04 09:37:36 Det irriterande för mig är inte att andra lag spelar fult.
Nej, det är i stället att DIF inkl. supportrar är så lättkränkta now days

Väldigt lite var faktisk bättre förr, men det finns alltid undantag

När jag var ung på 80-talet var DIF solid betong, övriga lag var rädda.
DIF spelade alltid på gränsen, inte bara i slutspel utan även i grundserien.
Då gnällde alla om brutala och livsfarliga DIF och vi som har tillräckligt med gråa hår minns hur underbar den fokusflytten var då 85% av energin hos motståndarna gick till att fokusera på ”Dumma DIF” och blinda domare.

Så, 1–0 till Löven på knockout i den mentala matchen
Wtf?!?!

Jag är den första att försvara fysiskt och hårt spel, också uppvuxen på 80-talet. Men att försvara en basebollsving i knävecket och kalla fans för lättkränkta är ju bara puckat.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

En match avstängning på Weigel tydligen.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1403
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 22/23

Inlägg av Exile »

Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Döden skrev: 2023-04-04 10:25:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2023-04-04 09:37:36 Det irriterande för mig är inte att andra lag spelar fult.
Nej, det är i stället att DIF inkl. supportrar är så lättkränkta now days

Väldigt lite var faktisk bättre förr, men det finns alltid undantag

När jag var ung på 80-talet var DIF solid betong, övriga lag var rädda.
DIF spelade alltid på gränsen, inte bara i slutspel utan även i grundserien.
Då gnällde alla om brutala och livsfarliga DIF och vi som har tillräckligt med gråa hår minns hur underbar den fokusflytten var då 85% av energin hos motståndarna gick till att fokusera på ”Dumma DIF” och blinda domare.

Så, 1–0 till Löven på knockout i den mentala matchen
Wtf?!?!

Jag är den första att försvara fysiskt och hårt spel, också uppvuxen på 80-talet. Men att försvara en basebollsving i knävecket och kalla fans för lättkränkta är ju bara puckat.
Fattar vad han menar dock. Alla lägger energi på Weigel när han borde behandlas som den luffare han är. Ratad DIF-junior med nån form av bitterhet, so what? Verkar dock som att spelarna inte lägger mycket energi på det vilket är bra, men våra fans är fan cringe i nuläget. Jävla lipsillar med pappas pengar!
Säg den glädje som varar
Döden
Inlägg: 1889
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-04 11:56:57
Döden skrev: 2023-04-04 10:25:58
Lee Harvey Oswald skrev: 2023-04-04 09:37:36 Det irriterande för mig är inte att andra lag spelar fult.
Nej, det är i stället att DIF inkl. supportrar är så lättkränkta now days

Väldigt lite var faktisk bättre förr, men det finns alltid undantag

När jag var ung på 80-talet var DIF solid betong, övriga lag var rädda.
DIF spelade alltid på gränsen, inte bara i slutspel utan även i grundserien.
Då gnällde alla om brutala och livsfarliga DIF och vi som har tillräckligt med gråa hår minns hur underbar den fokusflytten var då 85% av energin hos motståndarna gick till att fokusera på ”Dumma DIF” och blinda domare.

Så, 1–0 till Löven på knockout i den mentala matchen
Wtf?!?!

Jag är den första att försvara fysiskt och hårt spel, också uppvuxen på 80-talet. Men att försvara en basebollsving i knävecket och kalla fans för lättkränkta är ju bara puckat.
Fattar vad han menar dock. Alla lägger energi på Weigel när han borde behandlas som den luffare han är. Ratad DIF-junior med nån form av bitterhet, so what? Verkar dock som att spelarna inte lägger mycket energi på det vilket är bra, men våra fans är fan cringe i nuläget. Jävla lipsillar med pappas pengar!
Oops… är vi inne på ämnet lipsillar så… eller gnällspikar kanske vissa skulle kallas här inne.

Nåja… ikväll vinner vi sen är alla glada
Senast redigerad av Döden den 2023-04-04 12:18:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Säg att vi skulle torska idag och det är lite kniven mot strupen då är det ju bara att lasta allt vi har. In med Brodin och Norman, ut med två av Berglund, Forsberg eller Blomgren. Även om kedjor fungerat bra så måste vi ju spela det bästa vi ”egentligen” har.

Öhgren - Krüger - Lekkerimäki
Nilsson - Östlund - Klasen
Norman - Rensfeldt - Brodin
? - Vejdemo - Liss

Eller vad vet jag. Men då är det dags att lasta. Vi har ändå vaskat Brodin i två matcher nu för att han ska ”få träna hemma”.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Förutsätter att vi vinner ikväll, annars kan vi diskutera detta imorgon.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2023-04-04 12:30:01 Vi har ändå vaskat Brodin i två matcher nu för att han ska ”få träna hemma”.
Jag fattar inte det här. Han måste ju vara skadad eller petad av disciplinära skäl eller något. Rena vansinnet att ställa honom åt sidan helt i två (!) semifinaler. Vi har inte tid att vara kaxiga. Visst, han har inte varit den bästa på ett tag men han är fortfarande så pass bra att han platsar.
Säg den glädje som varar
Skriv svar