Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Även Hammarlund och Berglund känns mer och mer stabila. Alla verkar ha hittat sin plats bra nu. Schilling var inte så bra i första perioden idag men i det stora hela så har han som alla andra tagit stora kliv under Garpenlöv.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho
Inlägg: 994
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Helst av allt vill man ju att Brodda vaknar till liv under slutspelet, men om han mot förmodan inte kommer ur svackan så får Norman/Läkkerimäki ta hans plats. Rör inte Berglund nu när han är het. Vi måste formtoppa härifrån.. Kanske bra att vila Brodda lite, det funkade ju sjukt nog med Kevin.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av diftobbe89 »

emilin skrev: 2023-03-03 20:53:47 Låter kanske löjlig i många öron, men att denna pajkastning mot Brodin fortgår skär i mitt hjärta, en person som alltid har krigat hårt för vår sköld, där det inte råder någon tvekan om vart hjärtat ligger.
Ni som kastar skit på denna person bör skämmas, tror ni på fullaste allvar att Brodin åker runt och glassar på isen, då har ni noll koll på hans historia i Djurgården.
Min tilltro till att Brodin gör och kommer göra allt för skölden kommer aldrig vekna, där emot kan han mycket väl vara i en personlig svacka, som förhoppningsvis kommer vända.
Ja vi ska spela de som är heta men det innebär inte att vi ska kasta skit på dem som inte är det.
Jag ställer krav på mina spelare. Bedömer dom inte enbart av emotionella skäl, då Brodin annars alltid varit en stor favorit hos mig vilket inte är så konstigt med tanke på spelstilen och vad jag förespråkar på isen.

I år har inte Brodin varit den Brodin jag blev ett fan av. Och ingen bör skämmas för att man kraftigt kritiserar honom, vad du väljer att göra spelar mig ingen roll men Brodin ska kunna kritiseras och ta skit som alla andra.

Jag tycker hans fysiska spel har varit ett minne blott den här säsongen, han slarvar och går in halvhjärtat i situationer och har sett allmänt omotiverad ut, som sagt, jag ställer krav på våra spelare (stjärnspelare) kanske man till och med kan kalla Brodin på förhand, det här är allsvenskan. Jämför hans beteenden med Krüger på isen. Ojojoj. Som natt och dag i överlägsenhet till Krügers fördel.

Han har gjort endel mål, men då har han också oavsett prestation haft lyxen att spela med allsvenskans om inte europas bästa spelare i stort sätt hela säsongen, han har haft en roll i PP som går ut på att ta emot en fin macka och sen skjuta i slottet, ingen supersvår uppgift. Jag tror W.Nilsson hade skött den rollen lika bra. Det är inget unikt med Brodins skott.

Brodin har kritiserats med all rätt och jag hoppas han fortsättningsvis kritiseras på samma villkor som alla andra spelare oavsett vad han tidigare uträttat i föreningen. Men många har ju svårt för det där.
Spela fult
bubba
Inlägg: 81
Blev medlem: 2012-01-26

Säsongen 22/23

Inlägg av bubba »

Måste passa på att ge Olle Liss mycket cred för sin otroligt fina säsong. Olle gör sin poängmässigt bästa säsong någonsin i Sverige. Initialt så tycker jag att det fanns frågetecken om den fina produktionen var på grund av att han spelade med duktiga spelare som kruger tex. Nu får man nog konstatera att han är en riktigt duktig spelare med fantastiska spetskompetenser. Efter att Olle blev placerad med Berglund och Forsberg (kändes som en obefogad petning) så har säsongen lyft för dessa två. Då bör man också komma ihåg att Forsberg och Berglund var bland de kallaste spelarna i laget under hösten. Statistiskt leder Liss laget i mål, skott på mål, men även +- !

Tycker dessutom att man skulle överväga att dubbla Liss i PP. Öhgren kommer inte till sin rätt i andra PP på vänsterkanten.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2023-03-04 00:15:59
emilin skrev: 2023-03-03 20:53:47 Låter kanske löjlig i många öron, men att denna pajkastning mot Brodin fortgår skär i mitt hjärta, en person som alltid har krigat hårt för vår sköld, där det inte råder någon tvekan om vart hjärtat ligger.
Ni som kastar skit på denna person bör skämmas, tror ni på fullaste allvar att Brodin åker runt och glassar på isen, då har ni noll koll på hans historia i Djurgården.
Min tilltro till att Brodin gör och kommer göra allt för skölden kommer aldrig vekna, där emot kan han mycket väl vara i en personlig svacka, som förhoppningsvis kommer vända.
Ja vi ska spela de som är heta men det innebär inte att vi ska kasta skit på dem som inte är det.
Jag ställer krav på mina spelare. Bedömer dom inte enbart av emotionella skäl, då Brodin annars alltid varit en stor favorit hos mig vilket inte är så konstigt med tanke på spelstilen och vad jag förespråkar på isen.

I år har inte Brodin varit den Brodin jag blev ett fan av. Och ingen bör skämmas för att man kraftigt kritiserar honom, vad du väljer att göra spelar mig ingen roll men Brodin ska kunna kritiseras och ta skit som alla andra.

Jag tycker hans fysiska spel har varit ett minne blott den här säsongen, han slarvar och går in halvhjärtat i situationer och har sett allmänt omotiverad ut, som sagt, jag ställer krav på våra spelare (stjärnspelare) kanske man till och med kan kalla Brodin på förhand, det här är allsvenskan. Jämför hans beteenden med Krüger på isen. Ojojoj. Som natt och dag i överlägsenhet till Krügers fördel.

Han har gjort endel mål, men då har han också oavsett prestation haft lyxen att spela med allsvenskans om inte europas bästa spelare i stort sätt hela säsongen, han har haft en roll i PP som går ut på att ta emot en fin macka och sen skjuta i slottet, ingen supersvår uppgift. Jag tror W.Nilsson hade skött den rollen lika bra. Det är inget unikt med Brodins skott.

Brodin har kritiserats med all rätt och jag hoppas han fortsättningsvis kritiseras på samma villkor som alla andra spelare oavsett vad han tidigare uträttat i föreningen. Men många har ju svårt för det där.
Exakt så. En stor kostym att fylla! Han har inte ens fått ut armarna den här säsongen. Lite som att se en Linkan Bremberg som vägrar att passa pucken.... Slöseri med resurs!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grundspelet börjar sitta. Vi maler på.
Sista pusselbiten är att få igång kemin i anfallszon. Tycker vi har svårt att utmana och skapa chanser/ få med oss pp.

Får vi igång snurret i anfallszon kommer vi bli väldigt svårslagna. Just nu känns vi stabila men matcherna står ofta och väger då motståndarna ofta skapar i stort sett lika många heta chanser.

Fortsatt hoppfull för framtiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 22/23

Inlägg av emilin »

Manijock skrev: 2023-03-04 07:08:44
diftobbe89 skrev: 2023-03-04 00:15:59
emilin skrev: 2023-03-03 20:53:47 Låter kanske löjlig i många öron, men att denna pajkastning mot Brodin fortgår skär i mitt hjärta, en person som alltid har krigat hårt för vår sköld, där det inte råder någon tvekan om vart hjärtat ligger.
Ni som kastar skit på denna person bör skämmas, tror ni på fullaste allvar att Brodin åker runt och glassar på isen, då har ni noll koll på hans historia i Djurgården.
Min tilltro till att Brodin gör och kommer göra allt för skölden kommer aldrig vekna, där emot kan han mycket väl vara i en personlig svacka, som förhoppningsvis kommer vända.
Ja vi ska spela de som är heta men det innebär inte att vi ska kasta skit på dem som inte är det.
Jag ställer krav på mina spelare. Bedömer dom inte enbart av emotionella skäl, då Brodin annars alltid varit en stor favorit hos mig vilket inte är så konstigt med tanke på spelstilen och vad jag förespråkar på isen.

I år har inte Brodin varit den Brodin jag blev ett fan av. Och ingen bör skämmas för att man kraftigt kritiserar honom, vad du väljer att göra spelar mig ingen roll men Brodin ska kunna kritiseras och ta skit som alla andra.

Jag tycker hans fysiska spel har varit ett minne blott den här säsongen, han slarvar och går in halvhjärtat i situationer och har sett allmänt omotiverad ut, som sagt, jag ställer krav på våra spelare (stjärnspelare) kanske man till och med kan kalla Brodin på förhand, det här är allsvenskan. Jämför hans beteenden med Krüger på isen. Ojojoj. Som natt och dag i överlägsenhet till Krügers fördel.

Han har gjort endel mål, men då har han också oavsett prestation haft lyxen att spela med allsvenskans om inte europas bästa spelare i stort sätt hela säsongen, han har haft en roll i PP som går ut på att ta emot en fin macka och sen skjuta i slottet, ingen supersvår uppgift. Jag tror W.Nilsson hade skött den rollen lika bra. Det är inget unikt med Brodins skott.

Brodin har kritiserats med all rätt och jag hoppas han fortsättningsvis kritiseras på samma villkor som alla andra spelare oavsett vad han tidigare uträttat i föreningen. Men många har ju svårt för det där.
Exakt så. En stor kostym att fylla! Han har inte ens fått ut armarna den här säsongen. Lite som att se en Linkan Bremberg som vägrar att passa pucken.... Slöseri med resurs!
Jag tror ni missuppfattar vad jag menar.
Att man har rätten att kritisera spelare som inte funkar är inga problem i mina ögon(oavsett namn på tröjan).
Det jag tycker blir tragisk är när kritiken inte endast är kritik, utan övergår till rena person angrepp eller ren pajkastning.
Då skär det extra ont i hjärtat när detta landar på spelare som har gjort en hel del bra för klubben.
Detta gäller naturligtvis andra spelare också som krigar för vår sköld, kritisera gärna men vi kan väl lägga ner personangrepp och andra glåpord.
Jag ställer också höga krav på mitt Djurgården, kritiserar spelare oavsett namn på tröjan, men för att denna kritik skall övergå till personangrepp då krävs det mer än att man inte lyckas få till spelet på isen.
Daven
Inlägg: 310
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Daven »

Videll borta resten av säsongen och missar därmed slutspelet. Där försvann nog chansen för SSK att slå oss över sju matcher, då vi mest troligt möter dom i kvartsfinal.
dr111DIF
Inlägg: 1054
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

Daven skrev: 2023-03-04 11:13:17 Videll borta resten av säsongen och missar därmed slutspelet. Där försvann nog chansen för SSK att slå oss över sju matcher, då vi mest troligt möter dom i kvartsfinal.
Det är inte säkert vi går tälje. Slutar vi 4a och de 5a blir de valbara och jag tror Mora tar tälje utan Videll hellre än Karlskoga.

Så: om vi slutar 4a får vi Karlskoga med en extra hemmamatch, slutar vi 5a blir det tälje där vi börjar borta.
Daven
Inlägg: 310
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Daven »

dr111DIF skrev: 2023-03-04 11:49:55
Daven skrev: 2023-03-04 11:13:17 Videll borta resten av säsongen och missar därmed slutspelet. Där försvann nog chansen för SSK att slå oss över sju matcher, då vi mest troligt möter dom i kvartsfinal.
Det är inte säkert vi går tälje. Slutar vi 4a och de 5a blir de valbara och jag tror Mora tar tälje utan Videll hellre än Karlskoga.

Så: om vi slutar 4a får vi Karlskoga med en extra hemmamatch, slutar vi 5a blir det tälje där vi börjar borta.
Ah, var helt inställd på att det var automatiskt trean mot sexan, fyran mot femman.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Jag har velat ha tälje länge och definitivt nu. Tror vi städar av dom med 4-1 utan Videll.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

bubba skrev: 2023-03-04 01:43:07 Måste passa på att ge Olle Liss mycket cred för sin otroligt fina säsong. Olle gör sin poängmässigt bästa säsong någonsin i Sverige. Initialt så tycker jag att det fanns frågetecken om den fina produktionen var på grund av att han spelade med duktiga spelare som kruger tex. Nu får man nog konstatera att han är en riktigt duktig spelare med fantastiska spetskompetenser. Efter att Olle blev placerad med Berglund och Forsberg (kändes som en obefogad petning) så har säsongen lyft för dessa två. Då bör man också komma ihåg att Forsberg och Berglund var bland de kallaste spelarna i laget under hösten. Statistiskt leder Liss laget i mål, skott på mål, men även +- !

Tycker dessutom att man skulle överväga att dubbla Liss i PP. Öhgren kommer inte till sin rätt i andra PP på vänsterkanten.
Ja helt rätt! Men om man har sett de senaste åren så har ju Liss haft sin bästa tid i Slutspelet. Så hoppas att det håller i sig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Inte säkert att Ssk blir sämre utan Videll. Finns en liten chans att man knyter näven nu och övriga steppar upp.

Men ja det är klart att det instinktivt är ett brutalt avbräck för dem. Lite synd att de med största sannolikhet lär gömma sig bakom detta nu OM vi skulle slå dem.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

bubba skrev: 2023-03-04 01:43:07 Måste passa på att ge Olle Liss mycket cred för sin otroligt fina säsong. Olle gör sin poängmässigt bästa säsong någonsin i Sverige. Initialt så tycker jag att det fanns frågetecken om den fina produktionen var på grund av att han spelade med duktiga spelare som kruger tex. Nu får man nog konstatera att han är en riktigt duktig spelare med fantastiska spetskompetenser. Efter att Olle blev placerad med Berglund och Forsberg (kändes som en obefogad petning) så har säsongen lyft för dessa två. Då bör man också komma ihåg att Forsberg och Berglund var bland de kallaste spelarna i laget under hösten. Statistiskt leder Liss laget i mål, skott på mål, men även +- !

Tycker dessutom att man skulle överväga att dubbla Liss i PP. Öhgren kommer inte till sin rätt i andra PP på vänsterkanten.
Jag håller helt med dig, Liss är magisk, bara att tacka för att han spelar med oss.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Daniel942 »

Manijock skrev: 2023-03-04 15:49:09 Inte säkert att Ssk blir sämre utan Videll. Finns en liten chans att man knyter näven nu och övriga steppar upp.

Men ja det är klart att det instinktivt är ett brutalt avbräck för dem. Lite synd att de med största sannolikhet lär gömma sig bakom detta nu OM vi skulle slå dem.
Fast det där är ju som att säga att vi inte skulle bli sämre utan Krüger i laget..?
Klart att det är ett stort avbräck för dom.
DIF!
Skriv svar