Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Men nice, detta är ju goda nyheter med Odelius! Det kan ju endast betyda att vi har löst back problemen, vi har tillgång till massor av bättre back alternativ, NickyD kan lira forward igen och allt rörande backsidan ser perfekt ut!! Annars skulle man ju aldrig vara så korkad att låna ut en spelare på en lidande position, eller hur??... eller?

Eller är det samma som för Tim och Schilling, Odelius har fått Garpen att sura till och hellre än att sparka honom också så får han sitta i skamvrån i 2 matcher och komma hem senare, glad och kär i Garpen igen!

Ärligt talat dock... är jävligt trött på sånt här skit, det känns som något är brutalt fel i föreningen och "alla hatar varandra", man får ju inte direkt en känsla av harmoni i truppen/bland ledare, och utan harmoni kan vi tokskita i att tro det blir SHL i år, harmoni är löjligt viktigt om man ska överleva ett stenhårt slutspel.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

//WiktorK skrev: 2023-02-01 14:43:21
klintan85 skrev: 2023-02-01 14:12:34 Det kan nog vara skönt för Odelius att komma iväg lite och testa nya saker. Det gäller ju bara några matcher p.g.a. de har stora skadeproblem på backsidan. Det var väl inge farligt att reagera över.
Jag hör vad du säger och jag skulle kunna instämma. Men det som stör mig är att vi själva redan är kort om backar, har en usel formkurva och två tuffa och viktiga matcher framför oss.

Med det i åtanke så förstår jag inte varför man skickar iväg en back från en redan skör backsida?
Förhoppningsvis är Arnesson och Alm tillbaka och därför kan man låna ut Odelius annars är det som du säger lite konstigt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

benganfs skrev: 2023-02-01 17:52:45 Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
Jag har lite svårt att bli exalterad över möjligheten att få hem Hank. Har svårt att se vad ytterligare en hård kämpande men trubbig forward ska bidra med som gör att spelet lyfter. Med tanke på antalet Djurgårdare och Stockholmare i truppen redan så är ju det inte heller någon brist där heller.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bolja »

Håller med WiktorW , förstår inte Hypen kring Hank , inget ont om Hank som alltid jobbar hårt ,
men vi behöver en "tung" målskytt är som går är snabb och går på mål och även tar hand om returer .
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bolja »

Håller med WiktorW , förstår inte Hypen kring Hank , inget ont om Hank som alltid jobbar hårt ,
men vi behöver en "tung" målskytt som är snabb och går på mål och även tar hand om returer .
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Hank är en fjärdekedjespelare och det är vi inte i behov utav tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

//WiktorK skrev: 2023-02-01 17:58:10
benganfs skrev: 2023-02-01 17:52:45 Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
Jag har lite svårt att bli exalterad över möjligheten att få hem Hank. Har svårt att se vad ytterligare en hård kämpande men trubbig forward ska bidra med som gör att spelet lyfter. Med tanke på antalet Djurgårdare och Stockholmare i truppen redan så är ju det inte heller någon brist där heller.
Det var absolut ingen hype om ni tog det så mer informerade. Jag är med skeptisk man minns han lite fel tror jag.
Däremot hade det varit kul och se miele i hpckeyallsvenskan liten med fart under grillorna. Sen har han förmodligen lite högre krav än att härva i HA. Känslan är väl ändå att Hank kommer och vi kommer hitta en ny kille att klaga på.
Senast redigerad av benganfs den 2023-02-01 18:18:39, redigerad totalt 1 gånger.
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

benganfs skrev: 2023-02-01 18:15:33
//WiktorK skrev: 2023-02-01 17:58:10
benganfs skrev: 2023-02-01 17:52:45 Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
Jag har lite svårt att bli exalterad över möjligheten att få hem Hank. Har svårt att se vad ytterligare en hård kämpande men trubbig forward ska bidra med som gör att spelet lyfter. Med tanke på antalet Djurgårdare och Stockholmare i truppen redan så är ju det inte heller någon brist där heller.
Det var absolut ingen hype om ni tog det så mer informerade. Jag är med skeptisk man minns han lite fel tror jag.
Tog inte ditt inlägg som en hype. Men konstaterar att många här verkar se Hank lite som en våt dröm. Vilket jag har lite svårt att förstå.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

//WiktorK skrev: 2023-02-01 18:17:22
benganfs skrev: 2023-02-01 18:15:33
//WiktorK skrev: 2023-02-01 17:58:10
benganfs skrev: 2023-02-01 17:52:45 Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
Jag har lite svårt att bli exalterad över möjligheten att få hem Hank. Har svårt att se vad ytterligare en hård kämpande men trubbig forward ska bidra med som gör att spelet lyfter. Med tanke på antalet Djurgårdare och Stockholmare i truppen redan så är ju det inte heller någon brist där heller.
Det var absolut ingen hype om ni tog det så mer informerade. Jag är med skeptisk man minns han lite fel tror jag.
Tog inte ditt inlägg som en hype. Men konstaterar att många här verkar se Hank lite som en våt dröm. Vilket jag har lite svårt att förstå.
Yes verkligen. Sen ser man på Brodin att han har fått ändra sin spelstil pga att hockeyn har gått ifrån hårdare tag till finlir.
Där passar väl inte Hank in direkt. Men hela den här säsongeb har ju varit lite mellanmjölk så känner väl att mja. Hoppas bara att vi får behålla krüger & norman till nästa säsong. Helt 100 på att Norman har mer att ge än va han har visat.
Osten östlund
Inlägg: 1742
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

benganfs skrev: 2023-02-01 18:15:33
//WiktorK skrev: 2023-02-01 17:58:10
benganfs skrev: 2023-02-01 17:52:45 Hank är inte med i vasas trupp idag när dom spelar. Kanske inte betyder något men står ingen skada eller något.
Jag har lite svårt att bli exalterad över möjligheten att få hem Hank. Har svårt att se vad ytterligare en hård kämpande men trubbig forward ska bidra med som gör att spelet lyfter. Med tanke på antalet Djurgårdare och Stockholmare i truppen redan så är ju det inte heller någon brist där heller.
Det var absolut ingen hype om ni tog det så mer informerade. Jag är med skeptisk man minns han lite fel tror jag.
Däremot hade det varit kul och se miele i hpckeyallsvenskan liten med fart under grillorna. Sen har han förmodligen lite högre krav än att härva i HA. Känslan är väl ändå att Hank kommer och vi kommer hitta en ny kille att klaga på.

Sannolikheten är hög, gällande klaga. Ger det 3 matcher sen är han på "Berglund nivå".
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Måste börja med att säga att jag gillar hank och det han står för. Men jag tycker att det här med förredetta djurgårdare och stockholms profilen börjar gå lite långt. Såfort man saknar nåt så kollar man efter bekanta ansikten, sen kvittar det hur skadade dom varit eller hur gamla dom blivit är känslan. Tror att man måste sluta vara så enkelspårig och försöka få tag i fler spelare som faktiskt kan utvecklas och bli till fynd. När hade vi ett regelrätt fynd senast? Typ Bemström eller Alsing.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Detblir3poäng skrev: 2023-02-01 18:28:43 Måste börja med att säga att jag gillar hank och det han står för. Men jag tycker att det här med förredetta djurgårdare och stockholms profilen börjar gå lite långt. Såfort man saknar nåt så kollar man efter bekanta ansikten, sen kvittar det hur skadade dom varit eller hur gamla dom blivit är känslan. Tror att man måste sluta vara så enkelspårig och försöka få tag i fler spelare som faktiskt kan utvecklas och bli till fynd. När hade vi ett regelrätt fynd senast? Typ Bemström eller Alsing.
Alltså absolut jag håller med dig till viss del. Men vi har en lovande back i Kevin Karlsson men han får inte chansen att utvecklas som just Bemström & Alsing.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

benganfs skrev: 2023-02-01 18:48:13
Detblir3poäng skrev: 2023-02-01 18:28:43 Måste börja med att säga att jag gillar hank och det han står för. Men jag tycker att det här med förredetta djurgårdare och stockholms profilen börjar gå lite långt. Såfort man saknar nåt så kollar man efter bekanta ansikten, sen kvittar det hur skadade dom varit eller hur gamla dom blivit är känslan. Tror att man måste sluta vara så enkelspårig och försöka få tag i fler spelare som faktiskt kan utvecklas och bli till fynd. När hade vi ett regelrätt fynd senast? Typ Bemström eller Alsing.
Alltså absolut jag håller med dig till viss del. Men vi har en lovande back i Kevin Karlsson men han får inte chansen att utvecklas som just Bemström & Alsing.
Hade vi varit i SHL så hade Kevin varit en sån typ av spelare, men på allsvensk nivå får han nog ändå ses som en ok värvning på förhand bara. Gjorde ändå en del poäng i ett dåligt lag.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Detblir3poäng skrev: 2023-02-01 22:12:44
benganfs skrev: 2023-02-01 18:48:13
Detblir3poäng skrev: 2023-02-01 18:28:43 Måste börja med att säga att jag gillar hank och det han står för. Men jag tycker att det här med förredetta djurgårdare och stockholms profilen börjar gå lite långt. Såfort man saknar nåt så kollar man efter bekanta ansikten, sen kvittar det hur skadade dom varit eller hur gamla dom blivit är känslan. Tror att man måste sluta vara så enkelspårig och försöka få tag i fler spelare som faktiskt kan utvecklas och bli till fynd. När hade vi ett regelrätt fynd senast? Typ Bemström eller Alsing.
Alltså absolut jag håller med dig till viss del. Men vi har en lovande back i Kevin Karlsson men han får inte chansen att utvecklas som just Bemström & Alsing.
Hade vi varit i SHL så hade Kevin varit en sån typ av spelare, men på allsvensk nivå får han nog ändå ses som en ok värvning på förhand bara. Gjorde ändå en del poäng i ett dåligt lag.
Tyvärr är han en för stor risk i egen zon. T.ex. mot Björklöven där han ställde till med både 0-1 och 0-2. Gjorde det dock bra offensivt i början av serien.
Låst