Håller med i allt du skriver, till och med morsan kan se att saker inte funkar, och då ska man veta att hennes hockey intresse är lika med noll.Doyle skrev: ↑2023-01-29 14:44:18 En tanke som slår en är att man på sensommaren -22 verkligen såg fram emot en nystart för nya DIF. Allt pekade uppåt. Fansen glödde, Järnkaminerna hyllade DIF hockey, Säsongskorten såldes som smör i solskenet. Nyförvärven Kruger, Brodda, Norman kändes overkligt samt rykten om ”keps-Classe”, Erik Gustafsson spädde på euforin kring hockeysäsongen. Sen dog ju en del rykten men hoppet levde o entusiasmen kring laget var skyhög. K-G skulle bli staty på Globentorget. Hockeylågan i Stockholm brann likt en nyårsraket. Sen då..Allt skiter sig likt Ghana som missar den avgörande straffen i fotbolls-VM bakåt i tiden. Vem mins inte Lasse Granqvists referat, ”Allt skiter sig för Ghana” Applicerat på DIF är det slående likt. Allt skiter sig för DIF. Var jag ansvarig i klubben så hade jag dragit i nödbromsen nu. Vad faan händer i klubben. Nått är ju generalfel. Det måste även den mest obegåvade inse. Allt i och kring laget verkar ske utan varken tanke o ide kring lagets sammansättning o spelide. Vi är ff yra höns i egen zon o det har så varit hela säsongen.
Så slutklämmen. Vem styr DIF o låter detta fortgå utan att agera. Är ju skammens rodnad o fansen börjar nu totalt ledsna. Agera nu ansvariga, SNÄLLA
Jag fattar inte ett skit, alla bör se att saker inte funkar och har inte gjort på många år.
Varför gör ingen något.
Kan inte vara så att varenda en som kommer till oss tappar all kunskap, vi har en trupp som ska kunna prestera bra på denna nivå, där till och med vissa var med i vårt landslag, tror inte dessa tappar all hockey kunskap under en sommar.
Nej något helt annat är fel i föreningen och dess syn på hur man skall spela hockey.
Men istället för på riktigt sätta sig och titta över planen så kommer vi kasta bort några spelare och varför inte testa byta tränare, in med nya spelare och nya tränare, då jävlar ska ni se att det vänder.
Som du skriver inför denna säsong var det länge sedan jag kände mig så taggad, allt kändes så rätt.
Ner till grunden börja bygga på något nytt, som sedan skulle växa sig till ett vackert palats, det vi fick är ett jävla sork hål som vi alla kan krypa ner och gömma oss i.