Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blårand skrev: 2023-01-26 13:33:24 Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
Så här ser själva grundförutsättningarna ut (kan vara bra att ta med innan tipset görs)
https://www.hockeyallsvenskan.se/hockeykvalet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-26 15:29:55
Blårand skrev: 2023-01-26 13:33:24 Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
Så här ser själva grundförutsättningarna ut (kan vara bra att ta med innan tipset görs)
https://www.hockeyallsvenskan.se/hockeykvalet
Haha, va? Det där är från 2020. Nu är det som i SHL även i HA.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 22/23

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev: 2023-01-26 15:38:41
Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-26 15:29:55
Blårand skrev: 2023-01-26 13:33:24 Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
Så här ser själva grundförutsättningarna ut (kan vara bra att ta med innan tipset görs)
https://www.hockeyallsvenskan.se/hockeykvalet
Haha, va? Det där är från 2020. Nu är det som i SHL även i HA.
Haha :lol:

Bjuder på den, så bra koll har jag :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Säsongen 22/23

Inlägg av supreme »

https://www.hockeyallsvenskan.se/slutspel-2023
SLUTSPELET

Lag 1-10 spelar slutspel.

Lag 1-6 är direktkvalificerade till kvartsfinal.

Lag 7-10 spelar åttondelsfinal. Lag 7 möter lag 10 och lag 8 möter lag 9. Spelas i bäst av tre matcher (B-H-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till kvartsfinal.

Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare. Spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till semifinal.

Inför semifinalen väljer högst rankade laget motståndare bland de två lägst rankade lagen (baserat på tabellen). Spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till final.

Finalen spelas i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H). Högst rankade laget i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnaren är kvalificerad för SHL.

Alla utslagna lag i slutspelet är kvalificerade för HockeyAllsvenskan till nästkommande säsong.

SPELAT KLART

Lag 11-12 har spelat klart efter 52 omgångar och är kvalificerade för HockeyAllsvenskan till nästkommande säsong.

PLAY OUT

Lag 13-14 spelar play out. Avgörs i bäst av sju matcher (H-H-B-B-H-B-H) där vinnaren spelare vidare i HockeyAllsvenskan och förloraren flyttas ner i HockeyEttan. Högst rankade laget i tabellen har hemmaplansfördel.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Säsongen 22/23

Inlägg av supreme »

Vi leker med tanken att tabellen kommer sluta precis som den är nu. I så fall tror jag att vi får möta SSK då vi har högst kapacitet av de fyra lägst placerade lagen i slutspelet. Gissar således på följande val:

Modo - Almtuna
Björklöven - AIK
Mora - BIK
Södertälje - Djurgården

Derby i kvarten mot ett vansinnigt laddat SSK med Videll i spetsen. Ett plus med korta resor, och det enda laget ovanför som vi har plusstatistik på. Men lagens formkurvor pekar åt varsitt håll... Krånglar vi oss vidare lär vi möta Björklöven i semi...

Modo - Mora
Björklöven - Djurgården

Björklöven vet exakt hur de ska såra oss. Om vi mot alla odds skulle kriga oss förbi Björklöven möter vi sannolikt Modo i final. Ett Modo som troligen fått möta Almtuna och Mora på vägen. Ett Modo med galen bänk som troligen inte heller behövt slita för hårt i matcherna fram till finalen.

Modo - Djurgården

Såklart ska det spelas om det, men som känslan är nu blir det totalt stopp redan i kvarten och ett nytt fiasko är fullbordat.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 22/23

Inlägg av benganfs »

Nej vi kommer inte gå upp iår med tanke på vilket frispel garpen verkar ha i våra kedjor. Danielsson är tilltänkt skytt men då gör vi såhär sätt ner honom på backplats. Yes sen gör vi oss av med Söderlund absolut men Forsberg får fortsatt förtroende. Sen har vi Liss ja vad ska man göra med honom sätt han med Berglund. Jag är en av dom som har tyckt att Liss kan visa mer. Men i en fjärde med Berglund KOM IGEN. Blomgren kommer va bra om 2-3 år men sätta honom med en iskall lekki och gudagåvan kruger. Jag fattar precis vad ni är ute efter. Nej Djurgården gör om gör rätt.

Nu gnäller jag sorry kg.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker också det verkar vara rena rama tombolan när laget ska formeras.
Vad fan gör Danielsson på backen liksom?
Men, säsongen har varit ett totalt mörker. Så inget nytt där egentligen.

Tycker ändå mig börjat se ett visst ljus i tunneln.
Lite rappare och rakare spel. Mer vilja i närkamperna. Mindre bakåtspel / fastspelande i egen zon.

Så länge vi tar små myrsteg åt rätt håll är jag nöjd. Kan vi bara sluta skada oss och får fortsätta spela ihop oss kan det här bli en trevligare vår än jag trodde för bara några veckor sedan.

Men allt annat än Löven mot Modo i final är en skräll i dagsläget. Mora första utmanare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 22/23

Inlägg av benganfs »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-26 19:10:55 Tycker också det verkar vara rena rama tombolan när laget ska formeras.
Vad fan gör Danielsson på backen liksom?
Men, säsongen har varit ett totalt mörker. Så inget nytt där egentligen.

Tycker ändå mig börjat se ett visst ljus i tunneln.
Lite rappare och rakare spel. Mer vilja i närkamperna. Mindre bakåtspel / fastspelande i egen zon.

Så länge vi tar små myrsteg åt rätt håll är jag nöjd. Kan vi bara sluta skada oss och får fortsätta spela ihop oss kan det här bli en trevligare vår än jag trodde för bara några veckor sedan.

Men allt annat än Löven mot Modo i final är en skräll i dagsläget. Mora första utmanare.

Klart det ser bättre ut men vilken omgång är vi i ? Vita hästen ser med bra ut. Alla mål Björklöven gjorde var 1 meter från galajda. Ja jag är bitter och lite lätt irriterad. Om kruger tex får spela med några med någorlunda samma kaliber så tror jag iaf att vi hade haft en poängkedja som alla topplag har. Vi har ingen man känner "absolut han gör mål där" Sen kräver jag givetvis mer av spelare som Klasen och Norman lekki. Men njaaa det klickar inte. Jag har stått bakom mycket i vad KG gör men senaste tiden vet ja inte. Då sambon håller på HV ( Hon har andra bra sidor ) Glad har verkligen problem med att ta dumma utvisningar. Ne jag ser för mycket saker som är negativt. Vad gör Kronwall idag?

Ang Shilling om han går eller inte kommer inte märkas han har varit lite som surströmming på midsommar om man är tillräckligt onykter så smakar det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2223

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

benganfs skrev: 2023-01-26 19:26:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-26 19:10:55 Tycker också det verkar vara rena rama tombolan när laget ska formeras.
Vad fan gör Danielsson på backen liksom?
Men, säsongen har varit ett totalt mörker. Så inget nytt där egentligen.

Tycker ändå mig börjat se ett visst ljus i tunneln.
Lite rappare och rakare spel. Mer vilja i närkamperna. Mindre bakåtspel / fastspelande i egen zon.

Så länge vi tar små myrsteg åt rätt håll är jag nöjd. Kan vi bara sluta skada oss och får fortsätta spela ihop oss kan det här bli en trevligare vår än jag trodde för bara några veckor sedan.

Men allt annat än Löven mot Modo i final är en skräll i dagsläget. Mora första utmanare.

Klart det ser bättre ut men vilken omgång är vi i ? Vita hästen ser med bra ut. Alla mål Björklöven gjorde var 1 meter från galajda. Ja jag är bitter och lite lätt irriterad. Om kruger tex får spela med några med någorlunda samma kaliber så tror jag iaf att vi hade haft en poängkedja som alla topplag har. Vi har ingen man känner "absolut han gör mål där" Sen kräver jag givetvis mer av spelare som Klasen och Norman lekki. Men njaaa det klickar inte. Jag har stått bakom mycket i vad KG gör men senaste tiden vet ja inte. Då sambon håller på HV ( Hon har andra bra sidor ) Glad har verkligen problem med att ta dumma utvisningar. Ne jag ser för mycket saker som är negativt. Vad gör Kronwall idag?

Ang Shilling om han går eller inte kommer inte märkas han har varit lite som surströmming på midsommar om man är tillräckligt onykter så smakar det.
Visst är serien långt gången. Men jag ser det lite såhär. Fagervall hade inledningen. Sedan kom skadorna.
Fortfarande mycket skador, men ändå möjligt att börja få lite ordning på laget.
Kan liksom inte jämföra laget mot övriga lag fullt ut.
Finns tid att bli bättre. Vi vann mot Modo utan att behöva be om ursäkt för det.
Vill låta det gå några matcher till innan jag helt ger upp denna säsong.

Sedan att något är skevt i föreningen inser nog alla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 2223

Inlägg av benganfs »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-26 19:40:47
benganfs skrev: 2023-01-26 19:26:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-01-26 19:10:55 Tycker också det verkar vara rena rama tombolan när laget ska formeras.
Vad fan gör Danielsson på backen liksom?
Men, säsongen har varit ett totalt mörker. Så inget nytt där egentligen.

Tycker ändå mig börjat se ett visst ljus i tunneln.
Lite rappare och rakare spel. Mer vilja i närkamperna. Mindre bakåtspel / fastspelande i egen zon.

Så länge vi tar små myrsteg åt rätt håll är jag nöjd. Kan vi bara sluta skada oss och får fortsätta spela ihop oss kan det här bli en trevligare vår än jag trodde för bara några veckor sedan.

Men allt annat än Löven mot Modo i final är en skräll i dagsläget. Mora första utmanare.

Klart det ser bättre ut men vilken omgång är vi i ? Vita hästen ser med bra ut. Alla mål Björklöven gjorde var 1 meter från galajda. Ja jag är bitter och lite lätt irriterad. Om kruger tex får spela med några med någorlunda samma kaliber så tror jag iaf att vi hade haft en poängkedja som alla topplag har. Vi har ingen man känner "absolut han gör mål där" Sen kräver jag givetvis mer av spelare som Klasen och Norman lekki. Men njaaa det klickar inte. Jag har stått bakom mycket i vad KG gör men senaste tiden vet ja inte. Då sambon håller på HV ( Hon har andra bra sidor ) Glad har verkligen problem med att ta dumma utvisningar. Ne jag ser för mycket saker som är negativt. Vad gör Kronwall idag?

Ang Shilling om han går eller inte kommer inte märkas han har varit lite som surströmming på midsommar om man är tillräckligt onykter så smakar det.
Visst är serien långt gången. Men jag ser det lite såhär. Fagervall hade inledningen. Sedan kom skadorna.
Fortfarande mycket skador, men ändå möjligt att börja få lite ordning på laget.
Kan liksom inte jämföra laget mot övriga lag fullt ut.
Finns tid att bli bättre. Vi vann mot Modo utan att behöva be om ursäkt för det.
Vill låta det gå några matcher till innan jag helt ger upp denna säsong.

Sedan att något är skevt i föreningen inser nog alla.
Sunda värderingar. Jag är bara lite trött på att de ser precis likadant år ut och år in. Det spelar ingen roll vilka spelare vi ställer på isen sen tycker jag att vi har tänkt rätt med att vi har tagit hem mycket hjärta iår. Jag lever i en fantasi att detta laget hade gjort bättre i shl än allsvenskan.
Nattuggla_
Inlägg: 3257
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Spekulerar bara, då jag inte vet om det som står i media stämmer.
Men om det är så att det har blivit dålig stämning mellan spelare i laget och Schilling så kan det ha en enorm påverkan på isen. Det kan vara skillnad på att hota om SHL-spel vs. tappa glädjen i Play In och stänga säsongen.

Precis som många har varit inne på så har vi spelarmaterialet för att vara betydligt bättre än såhär. Lagdel för lagdel så har vi alla förutsättningar att hota Modo.
Men en grupp som mår piss pga osämja, om så är fallet, är en grupp som vid minsta motgång kommer vika ner sig eller spela på halvfart för att man helt enkelt inte orkar med.

På isen har det sett otroligt lojt ut många gånger för Schilling, och jag blev inte särskilt förvånad när jag hörde om detta idag.
Låt oss säga att uppgifterna stämmer och Glad är raka motsatsen i omklädningsrum och på isen, då kan det göra stor skillnad för hela laget.

Påpekar igen att jag bara spekulerar ovan.
Har som sagt noll insyn i verksamheten.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi får hoppas att vi någon gång under säsongen får någorlunda fullt lag och att vi får några matcher att spela ihop oss.
Att Norman varit en skugga av sitt forna jag förklaras förhoppningsvis av ögonproblematiken.
Kan ju bli ett kanonförvärv om operationerna går som de ska. Kan få fart på en kedja på egen hand.
Förutom Norman tillbaka i fullt slag önskar jag oss en spelskicklig tvåvägsback till och ……. Hank.
Sedan inga fler skador tack.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

Skador, skador och åter skador.
Allt kan inte bero på otur.
Fysteamet måste bort inför HA säsongen 23/24.
Nytt fysteam högst på dagordningen tack.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Tellqvist32
Inlägg: 600
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

Skadorna var vårt största problem, nu skulle jag säga att Garpenlövs coaching och laguttagning är det.

Det är inte skadorna som gör att Liss är i fjärde, Brodin i tredje, att Danielsson spelar back och att Krüger spelar med två juniorer i förstakedjan.

Vem av Forsberg och Berglund ska spela fram Liss?
Blomgren och Lekkerimäki har gjort två mål var på hela säsongen, ändå ska de spela med vår förstecenter Krüger?
Brodin som är vår nästa bästa målskytt spelar med Rensfeldt och Schlyter?

Vi kan hänga med i matcherna för att vi har en grundkvalitet, men vi har ju ingen som helst spets i kedjorna när vi ställer upp laget så här.

Jag är riktigt orolig för imorgon och framöver. Så här höll inte ens Fagervall på med laguttagningarna.
Tellqvist32
Inlägg: 600
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

Så här mönstrade kedjorna förra matchen. Under spelarnas namn är deras respektive poängsnitt för säsongen, då det är mer relevant än poäng eftersom vi haft så många skador.

Blomgren - Krüger - Lekkerimäki
(0,18 - 0,94 - 0,24)

Klasen - Östlund - Nilsson
(0,69 - 0,67 - 0,39)

Schlyter - Rensfeldt - Brodin
(0,13 - 0,62 - 0,66)

Forsberg - Berglund - Liss
(0,05 - 0,09 - 0,86)

Det här är helt ohållbart. Vad Garpen har snöat in på är obegripligt.
Skriv svar