Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Domarna blir bara sämre och sämre för varje säsong.

Inte konstigt när de har totalt skyddad verkstad där ingen kritik tillåts alls.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av gaspo »

Vi kommer åka ur i åttondelsfinal
Osten östlund
Inlägg: 1733
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Sanningen är som många är inne på, vi är bara tyvärr ett luftslott. Hoppet står till att vi har all tur i världen när slutspelet börjar.

Tror åttondelsfinalerna blir:

Modo- 7 el. 8
Björklöven- 7-8
SSK- Karlskoga
Mora - DIF
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

Hur i helvete coachar Garpen?

Vi är helt uddlösa 5 mot 5 och envisas med att sätta liss i 4e formationen, vad fan är det frågan om?

Varför spelar vi inte bästa spelarna i top-6 formationerna? Helt obegripligt.

Ytterst subjektiv kedjeformation:
Klasen Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Östlund (kan spela vinge)
Danielsson Norman (när killen kan se igen) Lekkirimäkki
Forsberg Lille-Challe Blomgren

Arnesson Elliot
Schilling Karlsson
Hammarlund Bertov
Odelius Hedström
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 814
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Tobbis »

wardo skrev: 2023-01-25 22:18:05 Hur i helvete coachar Garpen?

Vi är helt uddlösa 5 mot 5 och envisas med att sätta liss i 4e formationen, vad fan är det frågan om?

Varför spelar vi inte bästa spelarna i top-6 formationerna? Helt obegripligt.

Ytterst subjektiv kedjeformation:
Klasen Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Östlund (kan spela vinge)
Danielsson Norman (när killen kan se igen) Lekkirimäkki
Forsberg Lille-Challe Blomgren

Arnesson Elliot
Schilling Karlsson
Hammarlund Bertov
Odelius Hedström
Håller helt med! I stort sett nya kedjor inför varje match och mer märkligt blir det inför varje dessutom…
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

wardo skrev: 2023-01-25 22:18:05 Hur i helvete coachar Garpen?

Vi är helt uddlösa 5 mot 5 och envisas med att sätta liss i 4e formationen, vad fan är det frågan om?

Varför spelar vi inte bästa spelarna i top-6 formationerna? Helt obegripligt.

Ytterst subjektiv kedjeformation:
Klasen Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Östlund (kan spela vinge)
Danielsson Norman (när killen kan se igen) Lekkirimäkki
Forsberg Lille-Challe Blomgren

Arnesson Elliot
Schilling Karlsson
Hammarlund Bertov
Odelius Hedström
Du glömde Nilsson f.ö.

Det är helt ofattbart. Han kunde inte ens göra sämre kedjor om han försökte. Jag vet inte ens vad han är ute efter. Ser han inte hur dåligt det blir? Hur i helvete kan man sätta Lekkerimäki och Blomgren i en förstakedja? Ingen av dessa levererar poäng på den här nivån. Samtidigt ställer Björklöven upp med en förstakedja som alla står på 40-50p.

Liss och Brodin är vad de är, men det är fortfarande bättre än att sätta in juniorer där. Det är bara Östlund och Öhgren som ska ha mycket speltid
av juniorerna och en av dem är skadad.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Säsongen 22/23

Inlägg av Leksand »

38 insläppta mål på de senaste 10 matcherna och sist i tabellen under den perioden. Ok, det är inte seriens bästa backar, men nästan 4 mål insläppta i snitt. Inget annat lag är närheten.

Vad ÄR det för jävla kaos i Djurgården hockey? Hur kan Stoppel vara sportchef än? Var inte han vice vd när Jocke Eriksson körde sitt senilbygge, med Barry Smith och allt det där, och borde ha sett vad som hände? EDIT: Stoppel var inte vice vd då. Fel av mig.

Barry var ett helt obegripligt val från början. Kanske tänkt som kortsiktig lösning, i väntan på att Garpen skulle bli ledig, men det borde vem som helst ha fattat att det inte skulle funka.

Barry misslyckades som väntat och fick mycket riktigt sparken, fast utan en annan lösning, så de assisterande tränarna fick ta över (väl?). Sedan kom Fagervall in, men inte bara för säsongen, utan även för denna och nästa. Fagervall kan inte ha varit lösningen från början, för han var inte ens tillgänglig då, så vad var planen när man sparkade Barry?

Och den här säsongen fick Fagervall sparken, utan att det gick katastrofdåligt för laget, och ersattes med Garpen. Nu går det katastrofdåligt. Garpen har bara kontrakt för den här säsongen, och det är väl bra nu, men varför sparkade med Fagelvall så tidigt om Garpen ändå bara är en kortsiktig lösning?

Nu är jag inte djurgårdare, men utifrån ser det bara förvirrat och konstigt ut. Garpen har aldrig direkt lyckats som huvudtränare och det har inte direkt börjat bra. Är det inte lika bra att kicka honom och ta tillbaka Fagervall? Han har ju ändå betalt för den här säsongen och en till. Och hur kan det vara så rörigt så länge? Eller finns det någon röd tråd i detta som jag missar?
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Leksand skrev: 2023-01-25 23:08:01 38 insläppta mål på de senaste 10 matcherna och sist i tabellen under den perioden. Ok, det är inte seriens bästa backar, men nästan 4 mål insläppta i snitt. Inget annat lag är närheten.

Vad ÄR det för jävla kaos i Djurgården hockey? Hur kan Stoppel vara sportchef än? Var inte han vice vd när Jocke Eriksson körde sitt senilbygge, med Barry Smith och allt det där, och borde ha sett vad som hände?

Barry var ett helt obegripligt val från början. Kanske tänkt som kortsiktig lösning, i väntan på att Garpen skulle bli ledig, men det borde vem som helst ha fattat att det inte skulle funka.

Barry misslyckades som väntat och fick mycket riktigt sparken, fast utan en annan lösning, så de assisterande tränarna fick ta över (väl?). Sedan kom Fagervall in, men inte bara för säsongen, utan även för denna och nästa. Fagervall kan inte ha varit lösningen från början, för han var inte ens tillgänglig då, så vad var planen när man sparkade Barry?

Och den här säsongen fick Fagervall sparken, utan att det gick katastrofdåligt för laget, och ersattes med Garpen. Nu går det katastrofdåligt. Garpen har bara kontrakt för den här säsongen, och det är väl bra nu, men varför sparkade med Fagelvall så tidigt om Garpen ändå bara är en kortsiktig lösning?

Nu är jag inte djurgårdare, men utifrån ser det bara förvirrat och konstigt ut. Garpen har aldrig direkt lyckats som huvudtränare och det har inte direkt börjat bra. Är det inte lika bra att kicka honom och ta tillbaka Fagervall? Han har ju ändå betalt för den här säsongen och en till. Och hur kan det vara så rörigt så länge? Eller finns det någon röd tråd i detta som jag missar?
Garpen har som sagt var mycket att bevisa men att göra ytterligare en tränarrockad nu är nog bara kostsamt bättre då att mobilisera inför nästa säsong och då scouta en tränare som får sätta ett spelsystem och inte tvingas spela efter någon manual som någon/några totat ihop i forntiden
bubba
Inlägg: 81
Blev medlem: 2012-01-26

Säsongen 22/23

Inlägg av bubba »

Måste säga att Garpens formation av kedjor är ett mysterium. Känns som alla blir sämre med hans uppställningar. Kruger, som var i magisk form har gått två raka utan poäng. Liss, tvåa i interna poängligan har förutom en bra första match, för få poäng sedan han började lira i fjärde. Rhensfeldt, som var lagets bästa spelare i början av säsongen innan skadan, är helt anonym. Brodin, lagets bästa målskytt, är poänglös i ett gäng matcher. Förstår att det är en resultatbusiness vi pratar om men tror att det är en illusion om vi tror att spelare som Nilsson, Blomgren, Berglund ska bära oss till shl. För att vi ska ha någon chans att gå upp behöver spelare som liss, Brodin, kruger, klasen, rhensfeldt vara på topp, men då behöver dem också istid och istid tillsammans.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Dagen efter Löven hemma, torsk 2-6

Tycker vi spelar dom en juniorlag. naivt, forcerat utan konsekvenstänk. Kan det bero på att vi har så många juniorer i laget kanske? Eller är det ett resultat av för måna borta en längre tid? Missförstå mig rätt. Gillar våra junisar. fart och finess men allting på plan är alltid en avvägning när man ska gå framåt och närman ska hålla upp hemåt. KÄnns som vi går bort oss för lätt (nte bara junisar). Indianare, markeringsmissar, pitchar bort oss. Sen måste vi konsekvent spela snabbare rakare bakifrån. Sullar vi runt med vallpass bakom mål så blir vi 9 ggr av 10 fastcheckade.

horribel domartabbe på deras 1-3mål (dom pudlade sen men to late). Tänkte direkt när jag såg att han kom fri i vårt 5mot4 att det där måste vara nått skumt. hur kan inte domarna känna det (behöver inte se allt). Döm mål men ring på det och kolla. Det rings ju på varje mål som är lite misstänkt så varför inte på det är? Skulle blivit utvisnig för dom och vi spelat 5mot3 och så kanske 2-2 där istället för 1-3 då hade det blivit en hel annan match tror jag

sen ska vi väl inte sticka under stolen med att Löven är bra, stabila och deras transatlanter är fan kliniska i sina avslut. inge jäkla kladd. Bra målis också

-----------------------------------------Edit----------------------------------------------------
har kollat lite och det är väl bara vid mål/runt mål domarna får ringa och kolla med kontrollrummet. Var pucken inne, störde nån målisen och såna grejer. Det låter väl lite rimligt också annars skulle det ju kunna bli att dom ringer på vartenda tvek på plan och det är ju inte hållbart. men domarna/linjemännen måste ha bättre koll kan jag tycka men det är inte i domarinsatsen vårt fel sitter. Det är vårt eget spel och naiviteten i det som fallerar. Är väl snack (iaf i SHL) om att införa coaches challange och då skulle man väl kunna utmana ett sånt här domslut antar jag?
Senast redigerad av m0ng00se den 2023-01-26 12:53:57, redigerad totalt 1 gånger.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

Tellqvist32 skrev: 2023-01-25 22:48:08
wardo skrev: 2023-01-25 22:18:05 Hur i helvete coachar Garpen?

Vi är helt uddlösa 5 mot 5 och envisas med att sätta liss i 4e formationen, vad fan är det frågan om?

Varför spelar vi inte bästa spelarna i top-6 formationerna? Helt obegripligt.

Ytterst subjektiv kedjeformation:
Klasen Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Östlund (kan spela vinge)
Danielsson Norman (när killen kan se igen) Lekkirimäkki
Forsberg Lille-Challe Blomgren

Arnesson Elliot
Schilling Karlsson
Hammarlund Bertov
Odelius Hedström
Du glömde Nilsson f.ö.

Det är helt ofattbart. Han kunde inte ens göra sämre kedjor om han försökte. Jag vet inte ens vad han är ute efter. Ser han inte hur dåligt det blir? Hur i helvete kan man sätta Lekkerimäki och Blomgren i en förstakedja? Ingen av dessa levererar poäng på den här nivån. Samtidigt ställer Björklöven upp med en förstakedja som alla står på 40-50p.

Liss och Brodin är vad de är, men det är fortfarande bättre än att sätta in juniorer där. Det är bara Östlund och Öhgren som ska ha mycket speltid
av juniorerna och en av dem är skadad.
Såklart ska Nilsson spela i tredje formationen. Skrev i affekt :D .

Men min frågeställning kvarstår, varför spelar vi inte bästa spelarna i topformationerna?

Kolla Björklöven, samtliga i första formationen snittar 1p/match där Schilkey sticker ut med 50 (!!) pinnar.

Oerhört dålig coachning faktiskt. Det känns som att Liss & Garpen har en oplockad gås med varandra.

Att vi slarvade bort Tim Söderlund är ju också ett mysterium. Hade felet enbart legat hos honom hade vi ju sett en ändring på spelet. Ändring på spelet har vi ju dock fått se, dock inte åt den riktningen någon ens kunde förutspå, inte ens 97% av alla pessimister mig inkluderad. Sen han lämnade har vi vunnit 1/10 matcher.

Sen den här nepotism som pågår måste kasseras omgående. Vi har alltså startat ett samarbete med ett mediokert div.1-lag, visst samma stad osv men ska vi ha ett samarbete måste det väl ändå vara ett toplag där samtliga är bättre än våra juniorer. Jag har svårt att tänka mig att vi inte har juniorer som är bättre än Schlyter mfl. Adrian Carnebo (back) snittar nästan 1p/match i j-20, varför får han inte testa spel i A-laget? Ska spelare från Tyresö/Hanviken gå före nu?

Valet av Tyresö/Hanviken är såklart ingen slump då Garpen är bosatt i kommunen och hans son är ass sportchef i Tyresö/Hanviken.

Ska vi verkligen bedriva en professionell verksamhet på detta sätt? Vi är mesta mästarna med över 100 års erfarenhet från professionell ishockey.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

wardo skrev: 2023-01-26 12:14:48
Tellqvist32 skrev: 2023-01-25 22:48:08
wardo skrev: 2023-01-25 22:18:05 Hur i helvete coachar Garpen?

Vi är helt uddlösa 5 mot 5 och envisas med att sätta liss i 4e formationen, vad fan är det frågan om?

Varför spelar vi inte bästa spelarna i top-6 formationerna? Helt obegripligt.

Ytterst subjektiv kedjeformation:
Klasen Kruger Brodin
Liss Rensfeldt Östlund (kan spela vinge)
Danielsson Norman (när killen kan se igen) Lekkirimäkki
Forsberg Lille-Challe Blomgren

Arnesson Elliot
Schilling Karlsson
Hammarlund Bertov
Odelius Hedström
Du glömde Nilsson f.ö.

Det är helt ofattbart. Han kunde inte ens göra sämre kedjor om han försökte. Jag vet inte ens vad han är ute efter. Ser han inte hur dåligt det blir? Hur i helvete kan man sätta Lekkerimäki och Blomgren i en förstakedja? Ingen av dessa levererar poäng på den här nivån. Samtidigt ställer Björklöven upp med en förstakedja som alla står på 40-50p.

Liss och Brodin är vad de är, men det är fortfarande bättre än att sätta in juniorer där. Det är bara Östlund och Öhgren som ska ha mycket speltid
av juniorerna och en av dem är skadad.
Såklart ska Nilsson spela i tredje formationen. Skrev i affekt :D .

Men min frågeställning kvarstår, varför spelar vi inte bästa spelarna i topformationerna?

Kolla Björklöven, samtliga i första formationen snittar 1p/match där Schilkey sticker ut med 50 (!!) pinnar.

Oerhört dålig coachning faktiskt. Det känns som att Liss & Garpen har en oplockad gås med varandra.

Att vi slarvade bort Tim Söderlund är ju också ett mysterium. Hade felet enbart legat hos honom hade vi ju sett en ändring på spelet. Ändring på spelet har vi ju dock fått se, dock inte åt den riktningen någon ens kunde förutspå, inte ens 97% av alla pessimister mig inkluderad. Sen han lämnade har vi vunnit 1/10 matcher.

Sen den här nepotism som pågår måste kasseras omgående. Vi har alltså startat ett samarbete med ett mediokert div.1-lag, visst samma stad osv men ska vi ha ett samarbete måste det väl ändå vara ett toplag där samtliga är bättre än våra juniorer. Jag har svårt att tänka mig att vi inte har juniorer som är bättre än Schlyter mfl. Adrian Carnebo (back) snittar nästan 1p/match i j-20, varför får han inte testa spel i A-laget? Ska spelare från Tyresö/Hanviken gå före nu?

Valet av Tyresö/Hanviken är såklart ingen slump då Garpen är bosatt i kommunen och hans son är ass sportchef i Tyresö/Hanviken.

Ska vi verkligen bedriva en professionell verksamhet på detta sätt? Vi är mesta mästarna med över 100 års erfarenhet från professionell ishockey.
Garpens hattande har gjort det ännu värre än under Fagervall. Fagervall kunde åtminstone ta ut rätt kedjor, Garpenlöv hade oflyt med alla skador i början, men visar ju nu att han är fullständigt usel. Sanslös felrekrytering.
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Säsongen 22/23

Inlägg av Blårand »

Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blårand skrev: 2023-01-26 13:33:24 Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
Vad bra. Det enda man vet med sådan här tippning långt innan slutspelet ens ska börja, är att den aldrig infaller, ofta inte ens nära.
Jag har bland annat svårt att se Modo-Löven i en semifinal, mycket svårt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av GULD »

Blårand skrev: 2023-01-26 13:33:24 Så här blir det

Nu börjar tabellen att ta form. Tror att Karlskoga kniper femteplatsen och att Gnaget och Almtuna går till slutspel.
Kvartsfinaler: MoDo-Gnaget, Löven–Almtuna, Mora–DIF, SSK-Karlskoga.
Att döma av dagens form så går Mora vidare till
Semifinaler: MoDo–Löven, Mora–SSK
MoDo och Löven, hugget som stucket. Tror på Modo i Norrlandsderbyt och att Mora tar SSK.
Final: MoDo–Mora som MoDo borde ta.
DIF får sikta på att gå till minst semifinal nästa år....
När du endå har spåkulan framme
PM a mej några travtips ?
Skriv svar