Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-18 12:58:46
Praetori skrev: 2023-01-18 12:47:00
Nattuggla_ skrev: 2023-01-18 11:57:29
Jim Morrison skrev: 2023-01-18 11:51:56
Nattuggla_ skrev: 2023-01-18 11:50:08 Wow. Pressat läge?

Läs länken för kontext men det här sades från K-G:
”… Utom våra supportrar, kanske, som bara gnäller…”

https://hockeynews.se/articles/27296/
Känns ju lite onödigt.
Ja altså det är ingen superbra kommentar att lägga. Det var väl det sista vi behövde nu.

Är det bättre att ha 2500 i publiksnitt och folk som inte bryr sig?
Tror det är viktigt att truppen känner att sportchefen står på deras sida och att de sluter sig samman snarare än lyssnar på oss när vi gnäller. :lol:
Jag har ingenting emot kommentaren alls för nog djävlar har det varit gnälligt värre.
Det hör lite till också.
Man bryr sig, och för många är Djurgården det viktigaste i livet. En del av dig som gör att du mår riktigt dåligt när det också går dåligt.
Alternativet är ju att supporterkulturen dör ut och vi står utan gnäll, men då också med en förening som sakta dör ut.

Man kan uttrycka sig på andra sätt än att säga att vi bara gnäller.
Vi köper säsongskort för flera tusen, är med och bidrar i typ Djurgårdshjärtat, köper svindyra merch från deras shop, allt för Djurgården Hockey.
Exakt så.... En smått idiotiskt korkad kommentar! Är han smart så pudlar han nu. Ungefär som att chefen för en Ica-butik klagar över att kunderna gnäller för att potatisen ständigt är slut... KÖP MER JÄVLA POTATIS! Kunderna är anledningen att du har ett jobb överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Don66-2 »

Har full förståelse för att KG ruttnar - det sitter ju ständigt vissa här på forumet och gapar om värvningar precis som att toppspelarna står på rad för att få spela i Sveriges andraliga, för Djurgården och för peanuts... :roll:
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Säsongen 22/23

Inlägg av ken1968 »

Praetori skrev: 2023-01-18 12:47:00
Nattuggla_ skrev: 2023-01-18 11:57:29
Jim Morrison skrev: 2023-01-18 11:51:56
Nattuggla_ skrev: 2023-01-18 11:50:08 Wow. Pressat läge?

Läs länken för kontext men det här sades från K-G:
”… Utom våra supportrar, kanske, som bara gnäller…”

https://hockeynews.se/articles/27296/
Känns ju lite onödigt.
Ja altså det är ingen superbra kommentar att lägga. Det var väl det sista vi behövde nu.

Är det bättre att ha 2500 i publiksnitt och folk som inte bryr sig?
Tror det är viktigt att truppen känner att sportchefen står på deras sida och att de sluter sig samman snarare än lyssnar på oss när vi gnäller. :lol:
Jag har ingenting emot kommentaren alls för nog djävlar har det varit gnälligt värre.
Ja om vi bara är gnälliga som KG tycker så slipper han mig om han bara ser supportar som gnälliga, lovar att jag är lika snabb med beröm som skit beroende på hur laget spelar. Otroligt korkat av KG att kläcka en sån kommentar, sen kan jag förstå att det inte är kul att höra att supportrar är missnöjda då spelet mer eller mindre sett ut som skit. Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar, eller vad tycker KG kom och köp säsongskort din gnälliga jävel, dina pengar vill jag ha men håll käft om laget inte presterar, vilken skyddad verkstad jobbar dom på om käket man köper är rutten ofta ska man då hålla käften för att inte va gnällig, och snällt slänga maten och handla igen för att va lojal och pliktrogen mot sin favorit resturang.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Senast redigerad av Praetori den 2023-01-18 13:42:52, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av gaspo »

Rutten kommentar av K-G. Du/ni kan ju sluta med alla undanflykter hela tiden.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2023-01-18 13:41:24
ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Äh. Snack. KG ska hålla sig kylig och undvika att snacka skit om lagets egna supportrar. Det delar bara ännu mer och skapar onödigt bråk. Alla lags supportrar gnäller hela tiden så detta är knappast en unik företeelse för Djurgårdens IF.

Dessa ledare mot supportrar-situationer fungerar aldrig och är snarare ett bevis på en förening under stor press. Slutar aldrig bra för föreningen eller ledarna heller. Detta vet KG och bör förhålla sig därefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2023-01-18 13:44:52
Praetori skrev: 2023-01-18 13:41:24
ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Äh. Snack. KG ska hålla sig kylig och undvika att snacka skit om lagets egna supportrar. Det delar bara ännu mer och skapar onödigt bråk. Alla lags supportrar gnäller hela tiden så detta är knappast en unik företeelse för Djurgårdens IF.

Dessa ledare mot supportrar-situationer fungerar aldrig och är snarare ett bevis på en förening under stor press. Slutar aldrig bra för föreningen eller ledarna heller. Detta vet KG och bör förhålla sig därefter.
Helt enig. Men nu är det ngr veckor kvar. Det sista DIF hockey behöver nu är ett inbördeskrig ala bajen/solna. Nu vill ju kvällstidningarna med pisk upp stämningen. Finns inget som kan bli bra av detta på kort sikt!

Nu är det vinna eller försvinna. Går han upp i SHL= förlåten.
Ej= tillbaka till skrivbordsjobbet!
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Säsongen 22/23

Inlägg av Eriksson »

Är Dif trogen sen -67 då jag såg min första match och lagt in och stöttat den här föreningen med en herredjävlars massa pengar, få saker gör mig så förbannad som att läsa ett uttalande från sportchefen " Det vet alla hur det funkar i ishockey. Utom våra supportrar, kanske, som bara gnäller"

tills det att idioten går ut och ber om ursäkt för sitt kokade uttalande (Om han är korrekt citerad) så kommer i alla fall inte jag att lägga en enda krona på den här föreningen.

Tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit, eller hur var det nu KG
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Praetori skrev: 2023-01-18 13:41:24
ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Det är ju bara att läsa kommentarerna här, onödig shitstorm blir det.

Det är ordvalet som är klantigt, hade han sagt typ: Jag förstår att supportrarna är missnöjda. Nu blir det istället jävla gnällkärringar ni kan inget om hockey.

Det blev ju uppenbarligen inte så bra.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Döden skrev: 2023-01-18 14:02:07
Praetori skrev: 2023-01-18 13:41:24
ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Det är ju bara att läsa kommentarerna här, onödig shitstorm blir det.

Det är ordvalet som är klantigt, hade han sagt typ: Jag förstår att supportrarna är missnöjda. Nu blir det istället jävla gnällkärringar ni kan inget om hockey.

Det blev ju uppenbarligen inte så bra.
Nä jag vet inte. Jag gillar inte den här nya kulturtävlingen i samhället som verkar gå ut på vem som kan bli mest upprörd eller kränkt över det ena eller det andra. Det skall till betydligt grövre ordval än att säga att supportrar gnäller för att jag ska bli upprörd och läser man hela texten/resonemanget är det i min mening en total icke-grej. Kravställningen måste kunna gå åt båda hållen men visst kunde han vägt orden lite annorlunda. Bara sagt "vissa supportrar" så hade folk kanske inte tagit det så personligt. Men det är vad det är.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Praetori skrev: 2023-01-18 14:19:06
Döden skrev: 2023-01-18 14:02:07
Praetori skrev: 2023-01-18 13:41:24
ken1968 skrev: 2023-01-18 13:31:23 Men han borde oroa sig mer på Laget än supportrar
Det är väl exakt det han gör? Han skyddar laget från gnället genom att peka på bristande kontinuitet och att han förstår det medan gnälliga supporters inte gör det. Eller var Jockes variant bättre att skälla på laget och peka ut enskilda spelare?
Han säger ju även:

"Det finns stora förväntningar och höga förhoppningar på Djurgården?

– Absolut. Det finns höga förhoppningar och det ska det göra. Det är klart det finns frustration. Men nånstans måste man också vara lite nykter i sammanhanget.

K-G Stoppel har förståelse för frustrationen och nyanserar gärna bilden.

– Det tålamodet finns inte alltid hos alla."
Det är ju bara att läsa kommentarerna här, onödig shitstorm blir det.

Det är ordvalet som är klantigt, hade han sagt typ: Jag förstår att supportrarna är missnöjda. Nu blir det istället jävla gnällkärringar ni kan inget om hockey.

Det blev ju uppenbarligen inte så bra.
Nä jag vet inte. Jag gillar inte den här nya kulturtävlingen i samhället som verkar gå ut på vem som kan bli mest upprörd eller kränkt över det ena eller det andra. Det skall till betydligt grövre ordval än att säga att supportrar gnäller för att jag ska bli upprörd och läser man hela texten/resonemanget är det i min mening en total icke-grej. Kravställningen måste kunna gå åt båda hållen men visst kunde han vägt orden lite annorlunda. Bara sagt "vissa supportrar" så hade folk kanske inte tagit det så personligt. Men det är vad det är.
det är det jag menar... onödigt ordval, sen att vi lever i en #kränkt-värld gör ju inte saken bättre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Säsongen 22/23

Inlägg av Magnutz »

Sunt nu är att undvika att hälla bensin på elden. Media har ingen tanke på att göra oss glada. Media vill sälja och tjäna pengar.

Reportern hade med lätthet kunnat undvika att starta något skit men väljer att citera en troligtvis stressad sportchef som dagligen stångas med vresiga och jävligt tråkiga påhopp från supporterhåll. Det gjorde Mattias Ek inte. HockeyEken tog med den raden. Det var ju snillrikt av honom. Det gjorde ju att Expressen gjorde en klicker av skiten. Succé och lön den 25e!

Jag råder er till att nyansera detta och inte hoppa på kränkthetens fartyg. Ni gör såklart som ni vill men tänk till innan ni gapar om det ena och det andra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av GULD »

Eriksson skrev: 2023-01-18 13:57:48 Är Dif trogen sen -67 då jag såg min första match och lagt in och stöttat den här föreningen med en herredjävlars massa pengar, få saker gör mig så förbannad som att läsa ett uttalande från sportchefen " Det vet alla hur det funkar i ishockey. Utom våra supportrar, kanske, som bara gnäller"

tills det att idioten går ut och ber om ursäkt för sitt kokade uttalande (Om han är korrekt citerad) så kommer i alla fall inte jag att lägga en enda krona på den här föreningen.

Tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit, eller hur var det nu KG
Som du har jag varit med sen slutet av -60 talet
Efter uttalandet av KG har det dykt upp nästan 100 tal liknande
Utal på min mail på under 1 timme trots tidsskillnad US Boston

Vad står karn och säger ?
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Magnutz skrev: 2023-01-18 14:59:09 Sunt nu är att undvika att hälla bensin på elden. Media har ingen tanke på att göra oss glada. Media vill sälja och tjäna pengar.

Reportern hade med lätthet kunnat undvika att starta något skit men väljer att citera en troligtvis stressad sportchef som dagligen stångas med vresiga och jävligt tråkiga påhopp från supporterhåll. Det gjorde Mattias Ek inte. HockeyEken tog med den raden. Det var ju snillrikt av honom. Det gjorde ju att Expressen gjorde en klicker av skiten. Succé och lön den 25e!

Jag råder er till att nyansera detta och inte hoppa på kränkthetens fartyg. Ni gör såklart som ni vill men tänk till innan ni gapar om det ena och det andra.
Detta var slutet på ett långt svar där han dessutom innan säger:
"– Det finns saker att putsa på, men framför allt måste vi få lite kontinuitet i laguppställningen. Skapa en trygghet och en kemi. Det vet alla hur det funkar i ishockey." han hade kunnat avsluta där eller långt innan.
Ser inget fel på frågorna, K-G borde veta bättre.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Dif hockey ca 15.00.

Under onsdagen har jag citerats i en intervju i media, där delar av mitt citat formulerades på ett sätt som var mindre bra. Vi upplever för tillfället att det finns en kritik från supporterled, en kritik som till viss del är befogad. Självklart är ingen nöjd över resultaten den senaste tiden och jag har full förståelse för att det finns en besvikelse.

Samtidigt finns det även nyanser i det här. Det är absolut ingen ursäkt, men ett faktum att vi varit väldigt brandskattade under en period.

Vi behöver nu få tid till att skapa en kontinuitet och en kemi i såväl vårt tränande som vårt spelande. För att det ska det vara möjligt behöver vi ett lugn och ett tålamod, både internt och från vår omgivning. Detta var vad som diskuterades i intervjun.

Avslutningsvis vill jag även betona att vi känner ett starkt stöd från Djurgårdsfamiljen. Genom hela säsongen har det varit bra stämning, vackra tifon och vi går mot slutsålt nu på fredag. Det här stödet kommer att vara viktigt för tränarteamet och spelartruppen under den vår som vi nu går in i.

K-G Stoppel
Skriv svar