HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-01-06 20:47:21
Mattias_87 skrev: 2023-01-06 20:18:07 För dålig start helt enkelt. Löven fick faktiskt några otagbara fullträffar i början. Nästa match är vi förmodligen relativt fullt lag igen.

Bryta ihop och gå vidare. Vänder det inte nästa vecka ger jag upp.
Fullt lag nästa vecka :lol: jag är ledsen men har inte du lärt dig någonting?

Lekkerimäki och Östlund fortsätter säkerligen med rehab nu när de är hemma igen. Vi kommer säkert ha tillbaka Norman och Blomgren men nya kommer naturligtvis vara sjuka. Vilka har inte varit hemma än? Låt oss säga Rensfeldt, Liss och Elliott? Någon av Krüger och Brodin är säkert borta också med något nytt virus.

Avslutningsvis.. Den sedvanliga JVM-baksmällan på Lindbom, Odelius och Öhgren. Det blir kul!

Bitter? Jaa, men det är det enda det här laget tenderar att ge tillbaka år efter år. Med råge dessutom. Man lyckas liksom motsvara de låga förväntningarna plus lite till även om ribban sjunker för varje säsong. Det om något är direkt sensationellt imponerande.

Glad för Falks skull idag. Så värd det! En match tog det, sen va han redan bättre än halva våran forwardsuppsättning :lol: Inte särskilt chockerande dock.
Haha har vi inte haft detta förut? Känner igen det. Spelare som rehabat, åker på turnering, sen fortsatte med rehab hemma igen.

Ne, men det tuffa schemat vi har framför oss nu så hoppas jag verkligen att vi har de flesta spelarna tillgängliga.
Wishes
Inlägg: 2812
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Wishes »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-06 20:20:44 Undrar om Liss är nöjd med sitt byte av klubb?

Smockfullt med ”Fin-DIF”, både på isen och bakom bänken i båset.
Det enda som fattas nu är en gnutta hjärta, själ, förmåga, spelidé, vision och lite framtidstro, heja heja


Det finns en sak DIF kan göra nu, kör med D-tröjorna resten av säsongen (utan DIF-sköld)
Ett av de mest ovärdiga och patetiska uppträdandet jag sett från ett lag med DIFs sköld på bröstet. Priset togs när laget inte ens kunde åka fram mot de tappra fansen/klacken och tacka/be om ursäkt efter matchen. Och det första Liss gjorde efter slutsignalen var att åka fram till Lövens bås och krama om någon i Lövens ledarstab. Så sjukt respektlöst!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av captcash »

Skönt att Lindbom kommer hem iallafall så vi slipper spela med målisar som har 7 insläppta i ryggen och sargat självförtroende... :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av #10 »

captcash skrev: 2023-01-06 21:28:54 Skönt att Lindbom kommer hem iallafall så vi slipper spela med målisar som har 7 insläppta i ryggen och sargat självförtroende... :roll:
Hahaha
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BigJ »

#10 skrev: 2023-01-06 20:50:09
Doyle skrev: 2023-01-06 20:44:51 Frågan man ställer sig är om vi tagit stryk av dels JVM spelarna drog o på det en jävla massa skador. Vi är helt enkelt inte pigga i knopp o kropp. Man blir helt enkelt förbannad att vi har blivit rejält drabbade av att tappa så många spelare till JVM. Men nu är det bara att gilla läget o få tillbaka alla o mobilisera. Skita i o kritisera laget utan nu börja kriga o hoppas hitta en riktig poängspruteforward. Sen förstärka där bak. Hoppet får inte överge en än..
Blir ju som Garpen sa, många fått spela mer än dom borde under lång tid, då orkar man inte till slut och blir nån tiondel sen på isen
Det har ju varit hur mycket ledigt som helst sista veckorna, illa att skylla på det...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Doyle »

Såklart det har vilats men kravställningen och allt dribblande med kedjor hit o dit med olika konstellationer har skapat osynk deluxe i laget. Sen om det är boven det är inte jag mannen o veta. Bara min spekulation..
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BigJ »

Doyle skrev: 2023-01-06 22:26:04 Såklart det har vilats men kravställningen och allt dribblande med kedjor hit o dit med olika konstellationer har skapat osynk deluxe i laget. Sen om det är boven det är inte jag mannen o veta. Bara min spekulation..
Topplinorna har väl varit hyfsat intakta (förutom sista aik matchen), måste prestera bättre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magkänslan har aldrig fel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Ohddan »

Falks insats när han löste ett pp och hans mål vart ju väldigt fina ikväll åtminstone. Det ska han ha hyll för.

Han kan få piskrappa övriga idag som bonus.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Millwall »

Wishes skrev: 2023-01-06 21:23:48 Ett av de mest ovärdiga och patetiska uppträdandet jag sett från ett lag med DIFs sköld på bröstet. Priset togs när laget inte ens kunde åka fram mot de tappra fansen/klacken och tacka/be om ursäkt efter matchen. Och det första Liss gjorde efter slutsignalen var att åka fram till Lövens bås och krama om någon i Lövens ledarstab. Så sjukt respektlöst!
Sjukt uselt. Och om spelare i DIF älskar motståndarna så mycket får denne gärna lämna föreningen när som helst.
Manijock
Inlägg: 7834
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-06 21:20:45
Manijock skrev: 2023-01-06 20:47:21
Mattias_87 skrev: 2023-01-06 20:18:07 För dålig start helt enkelt. Löven fick faktiskt några otagbara fullträffar i början. Nästa match är vi förmodligen relativt fullt lag igen.

Bryta ihop och gå vidare. Vänder det inte nästa vecka ger jag upp.
Fullt lag nästa vecka :lol: jag är ledsen men har inte du lärt dig någonting?

Lekkerimäki och Östlund fortsätter säkerligen med rehab nu när de är hemma igen. Vi kommer säkert ha tillbaka Norman och Blomgren men nya kommer naturligtvis vara sjuka. Vilka har inte varit hemma än? Låt oss säga Rensfeldt, Liss och Elliott? Någon av Krüger och Brodin är säkert borta också med något nytt virus.

Avslutningsvis.. Den sedvanliga JVM-baksmällan på Lindbom, Odelius och Öhgren. Det blir kul!

Bitter? Jaa, men det är det enda det här laget tenderar att ge tillbaka år efter år. Med råge dessutom. Man lyckas liksom motsvara de låga förväntningarna plus lite till även om ribban sjunker för varje säsong. Det om något är direkt sensationellt imponerande.

Glad för Falks skull idag. Så värd det! En match tog det, sen va han redan bättre än halva våran forwardsuppsättning :lol: Inte särskilt chockerande dock.
Haha har vi inte haft detta förut? Känner igen det. Spelare som rehabat, åker på turnering, sen fortsatte med rehab hemma igen.

Ne, men det tuffa schemat vi har framför oss nu så hoppas jag verkligen att vi har de flesta spelarna tillgängliga.
Vanligt bland snorvalparna nuförtiden. En oerhört läglig "skada"(dag till dag") någon månad innan JVM för att se till att man slipper riskera att missa. Kommer tillbaka och då är man antingen så "besviken" att man behöver lite vila, eller så har man "spelat skadad" och behöver rehaba. Spela med DIF är prio fyra typ. Men blir det slutspel så är de tillbaka naturligtvis.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Doyle »

Är bara så galet förbannad att de klubbar som bedriver en bra juniorverksamhet o ger sen dessa juniorer speltid o förtroende i klubbens A-lag drabbas orättvist. Tacken är att förbundet rensar det laget, DIF i detta fall på x antal duktiga juniorspelare för ett junior-VM som är skådeplats för agenter att roffa åt sig talangerna. Kvar står klubben i detta fall DIF med ett åderlåtet A-lag i en viktig del av säsongen. Känns rent ut sagt för jävligt att man inte gör ett uppehåll i serien för att göra rättvisa förhållanden. Jag må vara enögd patriot i detta fall. Jag bryr mig mer om DIF i detta fall än något jäkla JVM borta i Canada. Denna jäkla orättvisa måste justeras. Såg att Kasper i Rögle hoppade JVM då Rögle låg skrynkligt till i serien. Klubbhjärta av en Österrikare? Just Say…
Abe
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-01-07

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Abe »

Millwall skrev: 2023-01-07 07:21:24
Wishes skrev: 2023-01-06 21:23:48 Ett av de mest ovärdiga och patetiska uppträdandet jag sett från ett lag med DIFs sköld på bröstet. Priset togs när laget inte ens kunde åka fram mot de tappra fansen/klacken och tacka/be om ursäkt efter matchen. Och det första Liss gjorde efter slutsignalen var att åka fram till Lövens bås och krama om någon i Lövens ledarstab. Så sjukt respektlöst!
Sjukt uselt. Och om spelare i DIF älskar motståndarna så mycket får denne gärna lämna föreningen när som helst.
Lövensupporter här, jag kommer med fredliga avsikter och kommer att dra sen (jag gillar att läsa motståndares dialog, sue me).

Liss kramade om Jesper Lindgren, de är bra vänner och hans mamma gick plötsligt bort inför säsongen och han är på långtidsrehab. Är i min värld en rimlig kram att dela, motståndare emellan, under de omständigheterna IMO.

Avslutningsvis så vill jag bara säga att ni Gårdare i allmänhet har en väldigt trevlig framtoning och ett för det mesta sunt sätt att se på saker. Annat tåls sägas om packet AIK de gånger de vågar erkänna sin hockeysektions existens.

Pang pang Lucky Liss!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Doyle »

Bra info Abe o Grattis till vinsten denna gång. Vi kommer dock tillbaka, var så säker..💛❤️💙
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1

Inlägg av Cyber »

Abe skrev: 2023-01-07 12:11:27
Millwall skrev: 2023-01-07 07:21:24
Wishes skrev: 2023-01-06 21:23:48 Ett av de mest ovärdiga och patetiska uppträdandet jag sett från ett lag med DIFs sköld på bröstet. Priset togs när laget inte ens kunde åka fram mot de tappra fansen/klacken och tacka/be om ursäkt efter matchen. Och det första Liss gjorde efter slutsignalen var att åka fram till Lövens bås och krama om någon i Lövens ledarstab. Så sjukt respektlöst!
Sjukt uselt. Och om spelare i DIF älskar motståndarna så mycket får denne gärna lämna föreningen när som helst.
Lövensupporter här, jag kommer med fredliga avsikter och kommer att dra sen (jag gillar att läsa motståndares dialog, sue me).

Liss kramade om Jesper Lindgren, de är bra vänner och hans mamma gick plötsligt bort inför säsongen och han är på långtidsrehab. Är i min värld en rimlig kram att dela, motståndare emellan, under de omständigheterna IMO.

Avslutningsvis så vill jag bara säga att ni Gårdare i allmänhet har en väldigt trevlig framtoning och ett för det mesta sunt sätt att se på saker. Annat tåls sägas om packet AIK de gånger de vågar erkänna sin hockeysektions existens.

Pang pang Lucky Liss!
Hade han varit lite smartare skulle han tackat fansen först och sedan åkt till Lövens bås. Alternativt bytt om, och sökt upp Lindgren efter det.
Gör man århundradets sämsta insats som lag, bör man förstå vilka signaler man skickar ut.
Skriv svar