HA 22/23: Björklöven - Djurgårdens IF 6/1
Undra hur många här inne som skulle dra på sig en tröja med "Stolt Djurgårdare" och spatsera runt på stan med den.
Stolt ja, men det var länge sedan
Stolt ja, men det var länge sedan
Nu måste jag säga att det var ett jävla svammel från Garpen...
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag tycker han har poänger.
Vi ska väl visserligen inte släppa in fem mål så snabbt och enkelt. Oavsett hur effektiva Björklöven är. Samtidigt vinner vi skotten och har faktiskt rätt så bra chanser framåt, så där har Garpen rätt.
Han måste också hålla modet uppe. Säsongen tar inte slut idag hur det än må kännas framför TV:n. Och tittar vi tillbaka såg det bättre ut, vilket nog de flesta var överens om, efter att Garpen kom in. Sedan försvann ett stort gäng spelare. Det påverkar, vare sig man vill det eller inte. Det ska inte påverka så mycket som det har gjort nu, men vi får nog konstatera att det saknas trygghet i det här laget. Det är bland annat det Garpenlöv behöver jobba in i laget och det vet han. Därför tycker jag han är helt rätt ute i det han säger.
-
Han ser nog helheten med träningar oxå, men manfall på 5+ har det då varit i varje match
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågan man ställer sig är om vi tagit stryk av dels JVM spelarna drog o på det en jävla massa skador. Vi är helt enkelt inte pigga i knopp o kropp. Man blir helt enkelt förbannad att vi har blivit rejält drabbade av att tappa så många spelare till JVM. Men nu är det bara att gilla läget o få tillbaka alla o mobilisera. Skita i o kritisera laget utan nu börja kriga o hoppas hitta en riktig poängspruteforward. Sen förstärka där bak. Hoppet får inte överge en än..
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Mot Karlskoga var väl 13 spelare borta. Och sedan har det väl varierat men med fem spelare (plus Ytterell) garanterat borta varje match blir ju varje ytterligare frånfall tufft.
Fullt lag nästa vecka jag är ledsen men har inte du lärt dig någonting?Mattias_87 skrev: ↑2023-01-06 20:18:07 För dålig start helt enkelt. Löven fick faktiskt några otagbara fullträffar i början. Nästa match är vi förmodligen relativt fullt lag igen.
Bryta ihop och gå vidare. Vänder det inte nästa vecka ger jag upp.
Lekkerimäki och Östlund fortsätter säkerligen med rehab nu när de är hemma igen. Vi kommer säkert ha tillbaka Norman och Blomgren men nya kommer naturligtvis vara sjuka. Vilka har inte varit hemma än? Låt oss säga Rensfeldt, Liss och Elliott? Någon av Krüger och Brodin är säkert borta också med något nytt virus.
Avslutningsvis.. Den sedvanliga JVM-baksmällan på Lindbom, Odelius och Öhgren. Det blir kul!
Bitter? Jaa, men det är det enda det här laget tenderar att ge tillbaka år efter år. Med råge dessutom. Man lyckas liksom motsvara de låga förväntningarna plus lite till även om ribban sjunker för varje säsong. Det om något är direkt sensationellt imponerande.
Glad för Falks skull idag. Så värd det! En match tog det, sen va han redan bättre än halva våran forwardsuppsättning Inte särskilt chockerande dock.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Statistiskt sett är vi väl ändå med på något sätt va?
Visserligen är väl vinst av skott statistik för dummies, men ni smarta grabbar, hur såg det ut?
Vann vi inte den viktiga statistiken?
Tobbe P? Intervju imorgon på hemsidan? Förklara tack.
Visserligen är väl vinst av skott statistik för dummies, men ni smarta grabbar, hur såg det ut?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blir ju som Garpen sa, många fått spela mer än dom borde under lång tid, då orkar man inte till slut och blir nån tiondel sen på isenDoyle skrev: ↑2023-01-06 20:44:51 Frågan man ställer sig är om vi tagit stryk av dels JVM spelarna drog o på det en jävla massa skador. Vi är helt enkelt inte pigga i knopp o kropp. Man blir helt enkelt förbannad att vi har blivit rejält drabbade av att tappa så många spelare till JVM. Men nu är det bara att gilla läget o få tillbaka alla o mobilisera. Skita i o kritisera laget utan nu börja kriga o hoppas hitta en riktig poängspruteforward. Sen förstärka där bak. Hoppet får inte överge en än..
Nu känns det som att jag är klar med den här säsongen. Det är ju ett satans självplågeri. Den här föreningen är ju så otroligt rutten och sjuk ända in i märgen så det känns som att inget hjälper. Så jävla tragiskt! Hoppas vi ses nån gång......
Verkligen. Är bara slumpen som avgör att vi förlorar hela tiden. Vänta så återkommer jag med några pluttar på en is så ska du se vad mycket lyckade passningar vi hade exakt 30 cm från höger mittzonstekningspunkten hela matchen... Tobbe P har ensamt jobbat hårt på just denna OERHÖRT VIKTIGA punkten i modern ishockey. Det syns tydligt att de lagen som har dessa verktyg på plats vinner säkert ett par matcher mer på bortaplan än lag som spelar T.N.T under uppvärmningen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-01-06 20:49:46 Statistiskt sett är vi väl ändå med på något sätt va?
Men plus/minus är meningslöst....