Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Inlägg: 1174
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Va fan håller Djurgården och KG på med börjar ju likna jockenfasoner det här
Donkels-3.0
Inlägg: 1174
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

diftobbe89 skrev: 2023-01-01 16:07:46 IDIOTFÖRENING!!

Fullständiga jävla galningar. Skrämma bort lagets överlägset bästa spelare, dessutom var han unik i sättet han på egen hand enkelt kunde bära in puck och sätta upp sina medspelare om dom vore skickliga nog att hänga med i hans tempo. Men att spela honom ihop med Emil fucking Berglund har ju knappast gjort det enkelt att producera. Klart han ville bort tillslut, men den omgivningen står hans karriär bara och stampar på samma ställe. Han förtjänar bättre.

Förstår att vi hamnat där vi hamnat med såhär många jävla idioter i föreningen.
Oj, lagets bästa spelare. Du har alltså inte högre krav på lagets bästa spelare, än att åka ett par varv i anfallszon med pucken på utsidan för att sen skjuta ett halvdant skott eller tappa pucken?

Att kalla Söderling för lagets bästa spelare är otroligt smickrande för hans del.. Jag tror att folk måste ha lite perspektiv och lugna sig en aning.. För faktum är att Söderlund har använts likadant under både Fagervall och Garpenlöv, och då borde det rimligtvis finnas en anledning till det? Vi kan väl enas om att ledarna har bättre och större förmåga att bedöma spelares insatser etc än vi på forumet?

Jag likt många andra hade nog hoppats mer på Tim och velat se honom lyckas i klubben. Men om man ser honom för hans insatser denna säsong, så har han som sagt varit ganska medioker. Ja han åker skridskor snabbt, snurrar runt i anfallszon men därefter blir det inte så mycket mer...

Så trist att han lämnar även om tomrummet inte kommer bli så stort som många tycks tro. Sen att kasta bajsmackor på ledningen för detta? Tror folk att KG valt att sparka Tim om han hade velat vara kvar? Det känns väl ändå högst troligt att detta är något Tim velat. Då hans förväntningar på roll inte har överensstämt med verkligheten.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2760
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Inte så konstigt att Söderlund försvann för han har inte varit bra under säsongen och man har inte fått ut det man vill av honom. Det har man sett under säsongen att han har åkt längre ner i hierarkin än att han har tagit steg i en lättare liga. Han är snabb och åker mycket men det händer inte mycket när det väl kommer till att skapa målchanser. Liss är mycket nyttigare spelare och man har många snabba spelare i laget som gör mer arbete än Söderlund gör.

Det man kan läsa av det K-G har sagt så är det ju att de inte är nöjda med hans säsong. Så man har nog sökt någon som kunde ta över hans kontrakt. Däremot tror jag inte man värvar in någon ny för man tar nog någon av div1 spelarna istället eller en junior för att fylla Söderlunds plats. Har svårt att se att man värvar en bra spelare för att ersätta en spelare i 3:E, 4:E-kedjan. Utan då kör man nog på någon från div1 eller junior.
Senast redigerad av klintan85 den 2023-01-01 16:37:43, redigerad totalt 2 gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Gutesäck
Inlägg: 42
Blev medlem: 2022-11-26
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gutesäck »

För att få till 60 bra minuter behöver vi ha fyra BRA Centrar som leder varsin kedja, på olika sätt. Kör vi vidare på samma som vi gjort så är dömt att misslyckas. Det inkluderar även att ta klivet upp. Det här är exakt lika viktigt som det var nödvändigt att låta Fagervall gå.
Eller så fortsätter blunda, önska , låtsas..
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 550
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Borde ju vara något annat på väg in. Annars hade man ju kunnat låta tex Berglund gå.
Men jag gissar ändå att Tim själv vill prova annat, för han har ju onekligen "fastnat" i DIF atm..
Gutesäck
Inlägg: 42
Blev medlem: 2022-11-26
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gutesäck »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2760
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Gutesäck skrev: 2023-01-01 16:36:36
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Berglund gör ett bra jobb i det tysta och i bp. Så han har gjort ett bra jobb efter sina förutsättningar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Inlägg: 1174
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2023-01-01 16:38:55
Gutesäck skrev: 2023-01-01 16:36:36
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Berglund gör ett bra jobb i det tysta och i bp. Så han har gjort ett bra jobb efter sina förutsättningar.
Berglund är den första jag skulle plocka bort om samtliga spelare är friska och tillgängliga
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

benganfs skrev: 2023-01-01 16:23:11
Knickedick skrev: 2023-01-01 16:16:05 Plocka bort Liss istället jävla idioter. Jag blir rent ut sagt ledsen att det är TIM som får gå…
När Liss är ett sånt jävla sänke,, han kan ingenting förutom att skjuta. Ska vi ha en spelare i truppen som är så jävla beroende av att pucken ska hamna precis rätt på hans blad i precis rätt läge för att det ska komma någonting alls från den spelaren? Dessutom är det sååå jävla lättläst vad som ska hända när Liss är på isen, alla motståndare veeet att det är LISS som ska skjuta…… snälla ledningen, det FINNS andra som kan skjuta.
Plocka bort Liss för att skapa löneutrymme istället!
Känns lite dumt att ta bort en sån leder våran interna poängliga eller?
Inte alls! Han har inget där att göra……
Han leder poängligan endast för att vårt usla PP och spelidé kretsar kring hans skott!
Hade Tim fått hälften av det förtroendet som Liss för så hade det varit Tim…. Eller vem annan som helst. Han leder inte poängligan för att han är bra utan för att ledningen VILL att han ska leda poängligan….
Han är kass och ju förr ledningen inser det desto bättre för laget. Helt sjuk obsession vid Liss från coachernas sida
benganfs
Inlägg: 651
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:40:51
klintan85 skrev: 2023-01-01 16:38:55
Gutesäck skrev: 2023-01-01 16:36:36
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Berglund gör ett bra jobb i det tysta och i bp. Så han har gjort ett bra jobb efter sina förutsättningar.
Berglund är den första jag skulle plocka bort om samtliga spelare är friska och tillgängliga
Forsberg skulle jag valt karln har ju ingen kontroll står på blaskan att han har en halv miljon med på kontraktet en sån borde man ju skicka till tyska eller något...
Donkels-3.0
Inlägg: 1174
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

benganfs skrev: 2023-01-01 16:44:51
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:40:51
klintan85 skrev: 2023-01-01 16:38:55
Gutesäck skrev: 2023-01-01 16:36:36
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Berglund gör ett bra jobb i det tysta och i bp. Så han har gjort ett bra jobb efter sina förutsättningar.
Berglund är den första jag skulle plocka bort om samtliga spelare är friska och tillgängliga
Forsberg skulle jag valt karln har ju ingen kontroll står på blaskan att han har en halv miljon med på kontraktet en sån borde man ju skicka till tyska eller något...
OK det är målfoto på Berglund eller Forssberg som borde gå det kan jag hålla med om och går vi in i slutspel med dom två herrarna så har vi skitit i det blå skåpet
benganfs
Inlägg: 651
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Knickedick skrev: 2023-01-01 16:44:38
benganfs skrev: 2023-01-01 16:23:11
Knickedick skrev: 2023-01-01 16:16:05 Plocka bort Liss istället jävla idioter. Jag blir rent ut sagt ledsen att det är TIM som får gå…
När Liss är ett sånt jävla sänke,, han kan ingenting förutom att skjuta. Ska vi ha en spelare i truppen som är så jävla beroende av att pucken ska hamna precis rätt på hans blad i precis rätt läge för att det ska komma någonting alls från den spelaren? Dessutom är det sååå jävla lättläst vad som ska hända när Liss är på isen, alla motståndare veeet att det är LISS som ska skjuta…… snälla ledningen, det FINNS andra som kan skjuta.
Plocka bort Liss för att skapa löneutrymme istället!
Känns lite dumt att ta bort en sån leder våran interna poängliga eller?
Inte alls! Han har inget där att göra……
Han leder poängligan endast för att vårt usla PP och spelidé kretsar kring hans skott!
Hade Tim fått hälften av det förtroendet som Liss för så hade det varit Tim…. Eller vem annan som helst. Han leder inte poängligan för att han är bra utan för att ledningen VILL att han ska leda poängligan….
Han är kass och ju förr ledningen inser det desto bättre för laget. Helt sjuk obsession vid Liss från coachernas sida
Vet inte om jag håller med dig 100% visst han är fruktansvärt trög på rören samt ser lite lam ut när han får för mycket istid men att han är den första vi ska göra oss av med är jag tveksam till. Fansen gillar Söderlund pga av sin vilja samt skn starka skridskoåkning men allt efter det? Han hade svårt att släppa pucken vid rätt läge tappade ofta puck osv.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9712
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2023-01-01 16:44:38
benganfs skrev: 2023-01-01 16:23:11
Knickedick skrev: 2023-01-01 16:16:05 Plocka bort Liss istället jävla idioter. Jag blir rent ut sagt ledsen att det är TIM som får gå…
När Liss är ett sånt jävla sänke,, han kan ingenting förutom att skjuta. Ska vi ha en spelare i truppen som är så jävla beroende av att pucken ska hamna precis rätt på hans blad i precis rätt läge för att det ska komma någonting alls från den spelaren? Dessutom är det sååå jävla lättläst vad som ska hända när Liss är på isen, alla motståndare veeet att det är LISS som ska skjuta…… snälla ledningen, det FINNS andra som kan skjuta.
Plocka bort Liss för att skapa löneutrymme istället!
Känns lite dumt att ta bort en sån leder våran interna poängliga eller?
Inte alls! Han har inget där att göra……
Han leder poängligan endast för att vårt usla PP och spelidé kretsar kring hans skott!
Hade Tim fått hälften av det förtroendet som Liss för så hade det varit Tim…. Eller vem annan som helst. Han leder inte poängligan för att han är bra utan för att ledningen VILL att han ska leda poängligan….
Han är kass och ju förr ledningen inser det desto bättre för laget. Helt sjuk obsession vid Liss från coachernas sida
Haha, smart idé ändå. Då kan vi ju ta in det billigaste vi hittar och låta dom leda poängligan eftersom ledningen vill det 8)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Kan inte alla bara gå tillbaka och kolla på den enda matchen där Brodin och Söderlund fått spela tillsammans denna säsong jag tror vi vann mot 5-1 mot VIK!
Enda gången denna säsong som Söderlund fått spela med en spelare av hyfsad kaliber…. Brodin har inte gjort en bättre match den här säsongen. Men matchen efter…… var det fjärdekedja för Söderlund, det är fan ett hån. Söderlund är den enda som kan kliva runt en spelare på egen hand. Han är en high risk, high reward-spelare och skapar otroligt mycket chanser på egen hand för vårt lag.
Han har i mina ögon blivit totalt försummad av coacherna… och jag tror det är därför han vill lämna.
Låst