HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Mattias_87 »

Mediokert spel räcker mot ett uselt pack. Lika lycklig blir man när man vinner.
Avskaffa tre mot tre.
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Hillberry blue »

Gott 💪😊
Forza DIF 😊
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av captcash »

Funkade att sitta på C pga vinst, annars hade jag spytt galla över platsen! :D

Matchen då? Helt klart att ajk gick på knock, de ville döda matchen på 2 perioder max för de hade precis noll energi kvar i tredje. Känns som deras taktik var att ta 2-3 måls ledning och sen bara spela av matchen i tredje men gick ingen vidare pga det faktum att ajk är ett förbannat DÅLIGT lag och det var vår räddning.

Skönt med vinst och skönt att sätta gnagarna på plats, en vinst på torsdag oxo för att cementera dem i botten vore lovely!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Flunk »

Riktig trevlig kväll!🙂
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av #10 »

Danielsson, 2 fina ass idag, han har fin speluppfattning.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av benganfs »

stelt och nervöst i första period sen efter deras sista PP i andra så tycker jag att vi kontrollerar matchen.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skönt att slå det där ickelaget med spelare som gnomen Sandberg, gristrynet Gynge etc etc.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Rolv »

#10 skrev: 2022-12-27 21:28:54
sauron skrev: 2022-12-27 21:26:37
#10 skrev: 2022-12-27 21:20:38
sauron skrev: 2022-12-27 21:20:07 Bullshit! Det ska vara mål!!
Hörde ni råttpack-tränaren🤣
Nä, vad sa han?
Att vi skulle ha utvisning för att Wiktor körde över målvakten
Förstår ändå resonemanget. Vårt mål blev bortdömt pga att vår spelare körde på deras målvakt av egen maskin (vilket jag inte håller med om).
Har väl aldrig varit tillåtet att köra på motståndarens målvakt. Borde isf ha varit målvaktsinterferance.

Var inte påkörningen skäl nog till utvisning, bör den ju inte heller ha varit det för att få målet bortdömt. Rimligtvis bör ju nivån för båda företeelserna vara likvärdiga. Vet dock inte vad regelboken säger.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Donkels-3.0 »

1) En back måste in istället för Ytterell Hammarlund är för shaky så hugg på Brickley
2) När alla våra forwards är tillbaka så ska Berglund och Forsberg bänkas
3) Falk bör säljas så fort tillfälle ges
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av GoseeDIF »

YES! Ännu ett fantastiskt derby och hockeyfest!
Vinst och 3p såklart men att möta AIK är störst och slår alla andra matcher och vinster med hästlängder.
Fick jag drömma skulle dom förhatliga råttorna på nåt sätt åka hiss i tabellen så vi fick till några slutspelsderbyn🤪
Ni får kalla det självskadebeteende eller nåt men det där jkla Solnalaget kompletterar DIF, på ett helt annat sätt än bajen( som för min del gärna kan upphöra sin existens).
Jag var som vanligt,nuförtiden, inte på plats men njöt i fulla drag av läktartrycket via cmore. Kul att Galajda verkar hålla också, mycket returer som nån i somras kommenterade men ändå stabil insats eller hur?
Lucky Liss fortsätter leveransen, med eller utan kramp👍
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av -daniel- »

Ett derby är sällan (läs: aldrig) välspelat. Det är bara känslor.

Vi gjorde precis det som krävdes för att vinna, nu kör vi samma upplägg på torsdag.
Bild
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-12-27 21:41:51 Första perioden och inledningen av period två är inte bra, därifrån en helt ok insats.
Kul att några namnkunniga kliver fram och levererar en match som denna
Att Liss tydligen tidigt fick så mycket kramp i underarmarna att han inte visste om han skulle behöva kliva av tror jag var talande för matchen. Det var nog rätt mycket nerver. Men det var lugnare i tredje och då löste sig även det spelmässiga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Doyle »

Är grymt oroad över den euforiska stämningen som råder efter vinsten igår. Vi vinner över a i k som är tredje sämst i serien. Spelet imponerar inte utan vi har en del tur o en storspelande målvakt. Vill se fullt fokus till torsdag o en vinst, bra spel o vi lyfter oss flera nivåer. Magkänslan som lurar är att vi åker på torsk. Vi är proppmätta o sköna o ser oss som världsbäst. Vi har långt dit. Gör mig stolt nu på torsdag DIF 💛❤️💙
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Magnutz »

Skönt och en stark insats där allt stod på spel. Mycket bra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 27/12

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2022-12-28 11:10:05 Är grymt oroad över den euforiska stämningen som råder efter vinsten igår. Vi vinner över a i k som är tredje sämst i serien. Spelet imponerar inte utan vi har en del tur o en storspelande målvakt. Vill se fullt fokus till torsdag o en vinst, bra spel o vi lyfter oss flera nivåer. Magkänslan som lurar är att vi åker på torsk. Vi är proppmätta o sköna o ser oss som världsbäst. Vi har långt dit. Gör mig stolt nu på torsdag DIF 💛❤️💙
Tycket ändå Garpens presskonferens var lugnande. Han verkar ha uppfattat matchen på exakt samma sätt. Sen är väl frågan, som alltid, hur väl det går att överflytta insikterna till spelarnas skallar.

Men det är derby. Jag tror spelarna är väl medvetna om vad som inte lirade men det finns kanske inte den breda erfarenheten mentalt hos laget att hantera det annorlunda. Vår yngsta spelare i båset hade knappt börjat på lågstadiet senast vi mötte gnaget i ett hockeyderby och vi har bara ett fåtal pjäser i laget som har rutin att ha spelat såna matcher och inför så stor publik tidigare.

Edit: Jag menar hur sjukt är det inte att Schlyter hade biljetter till matchen sedan tidigare och istället för att stå i publiken istället är på isen och spelar?
Senast redigerad av Praetori den 2022-12-28 12:46:38, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar