Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

Kan även lägga in denna här.

"Nyss hemkommen från en bortkastad kväll på Hovet.
Noteringar från kvällen.
Insläppet mot Nynäsvägen: Köer i klass med Arlanda tidigare under året. (Stå i kö 20 min, tur det inte var minusgrader) Själv kunde jag gå in via säsongskortentrén mot "Greken".
Bra med ny speaker som inte tjoar glatt när motståndarna gjorde mål eller DIF drog på sig utvisningar.
TV-puckhyllningen: Vem hur tänkte man här? unga duktiga flickor men ingen med DIF som förening. Hylla dessa när aik, hammarby spelar sina matcher.
Hur många PK poäng vann vi här, konstigt att det ännu inte blivit någon artikel om hur osportsligt dessa flickor blev utbuade av vita äldre medelklassmän.
När det gäller spelarna så vill jag inte ens skriva något mer än att de inlånade kämpade på och ska ha heder för det och att vår andra målvakt räddade oss med ett par fina räddningar.
PP: Gör om gör rätt.
Sargspel i egen zon: Gör om gör rätt.
Men nu det viktigaste hur i hela helvete kunde DIF gå med på ett dubbelmöte mot Aik i mellandagarna, förstod man inte att våra juniorer skulle bli uttagna till detta VM?
Vem är ansvarig inom styrelsen för denna i historiens sämsta matchplanering?
Först DIF hemma och sedan ett Aik som fyller Globen mot Mesta mästarnas trupp som mest verkar vara proppmätta och underpresterande.
Tack ni ca 5,3k som ändå slöt upp i kväll."

Tillägg, med detta spela kommer DIF göra en aik och bli kvar länge i AS. Hoppas Tomten kommer med fina spelare i jul"Säcken" till DIF redan i år.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Cyber
Inlägg: 216
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 22/23

Inlägg av Cyber »

Nattuggla_ skrev: 2022-12-19 22:30:10
Vikas skrev: 2022-12-19 22:22:10
Nattuggla_ skrev: 2022-12-19 22:11:36 Tar mer än gärna 2-3 säsonger nere i Hockeyallsvenskan om Djurgården rensar och bygger nytt.
Den här föreningen mår inte bra.
Allt från styrelse ner till bänk måste bort.
Kan börja med K-G och hans alibibygge.
Är vi i Hockeyallsvenskan 3 säsonger så kommer vår ekonomi vara så raserad att vi aldrig någonsin kommer gå upp igen. Solna 2.0

Därför man är så frustrerad över den här säsongen. Det är den bästa chansen vi kommer få och det känns som vi slösar bort den (än så länge).
Så är det. Men det är kanske det som behövs? Se var Modo är nu. Det krävdes att alla med stort Modo-hjärta lämnade föreningen (Forsberg, Näslund, Svartvadet). Man byggde nytt och blev ett topplag över tid.
Känns otroligt ledsamt att man ska behöva dras med samma sportchef ett år till, minst.
Fast nu har MoDo Karlin som växt upp i klubben. Man har Hinken som är Foppas bästa kompis och MoDo-it sedan barnsben även om han kom dit som junior som sportchef.
Man stoppade in en annan gammal spelare och NHL-scour i Grundström i styrelsen.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Orkar ju knappt ge sig in i diskussioner längre, det svänger rätt hårt här inne och antingen är det himmel eller helvete, kolsvart eller ljusglimtar.

Lite fascinerande att det är så oerhört stora kontraster i hur folk ser på laget, spelet och allt runtomkring. Vissa tycker vi är lika dåliga som när vi var som sämst i starten, den synen är den underligaste, gå tillbaka i forumet och kolla vad som skrevs då, det är ju samma personer som skriver samma saker.

Min högst ödmjuka syn är att det fortfarande går framåt, nej, vi är inte så bra som vi "borde" vara men det är inte nu vi ska vara som bäst. Vi ligger ändå tvåa (hemskt va? Vi ligger inte först och är obesegrade, allt suger!) Sen att vi har, och har haft, väldigt många tongivande spelare på skadelistan men ändå ligger tvåa och ändå spelar bättre och bättre är väl ett jädra fall framåt! Eller är det bara jag som tycker världen är rätt så jävla piss överlag och behöver inte inkludera hockeyn i det? Är det lika nattsvart? Nej, absolut inte. Till våren är vi det topplag vi ska vara, det måste jag tro annars kan man ju gå ut och gräva en grop direkt för mycket annat ljus i tunneln ser jag inte... tjolahopp!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Döden skrev: 2022-12-20 14:33:19 Orkar ju knappt ge sig in i diskussioner längre, det svänger rätt hårt här inne och antingen är det himmel eller helvete, kolsvart eller ljusglimtar.

Lite fascinerande att det är så oerhört stora kontraster i hur folk ser på laget, spelet och allt runtomkring. Vissa tycker vi är lika dåliga som när vi var som sämst i starten, den synen är den underligaste, gå tillbaka i forumet och kolla vad som skrevs då, det är ju samma personer som skriver samma saker.

Min högst ödmjuka syn är att det fortfarande går framåt, nej, vi är inte så bra som vi "borde" vara men det är inte nu vi ska vara som bäst. Vi ligger ändå tvåa (hemskt va? Vi ligger inte först och är obesegrade, allt suger!) Sen att vi har, och har haft, väldigt många tongivande spelare på skadelistan men ändå ligger tvåa och ändå spelar bättre och bättre är väl ett jädra fall framåt! Eller är det bara jag som tycker världen är rätt så jävla piss överlag och behöver inte inkludera hockeyn i det? Är det lika nattsvart? Nej, absolut inte. Till våren är vi det topplag vi ska vara, det måste jag tro annars kan man ju gå ut och gräva en grop direkt för mycket annat ljus i tunneln ser jag inte... tjolahopp!
Jag håller med som jag skrev i andra tråden så har man tagit kliv sen Garpenlöv kom in och man har ju mycket högre målsnitt nu än under Fagervall och både skott och skott emot har blivit bättre sen han kom in också. Och som jag har skrivit tidigare så ser laget ner harmoniskt ut nu och kämpa och sliter mer. Orsaken att man förlorade igår var lite ofokus och otur och att deras målvakt gjorde en väldigt bra match.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

klintan85 skrev: 2022-12-20 14:40:21
Döden skrev: 2022-12-20 14:33:19 Orkar ju knappt ge sig in i diskussioner längre, det svänger rätt hårt här inne och antingen är det himmel eller helvete, kolsvart eller ljusglimtar.

Lite fascinerande att det är så oerhört stora kontraster i hur folk ser på laget, spelet och allt runtomkring. Vissa tycker vi är lika dåliga som när vi var som sämst i starten, den synen är den underligaste, gå tillbaka i forumet och kolla vad som skrevs då, det är ju samma personer som skriver samma saker.

Min högst ödmjuka syn är att det fortfarande går framåt, nej, vi är inte så bra som vi "borde" vara men det är inte nu vi ska vara som bäst. Vi ligger ändå tvåa (hemskt va? Vi ligger inte först och är obesegrade, allt suger!) Sen att vi har, och har haft, väldigt många tongivande spelare på skadelistan men ändå ligger tvåa och ändå spelar bättre och bättre är väl ett jädra fall framåt! Eller är det bara jag som tycker världen är rätt så jävla piss överlag och behöver inte inkludera hockeyn i det? Är det lika nattsvart? Nej, absolut inte. Till våren är vi det topplag vi ska vara, det måste jag tro annars kan man ju gå ut och gräva en grop direkt för mycket annat ljus i tunneln ser jag inte... tjolahopp!
Jag håller med som jag skrev i andra tråden så har man tagit kliv sen Garpenlöv kom in och man har ju mycket högre målsnitt nu än under Fagervall och både skott och skott emot har blivit bättre sen han kom in också. Och som jag har skrivit tidigare så ser laget ner harmoniskt ut nu och kämpa och sliter mer. Orsaken att man förlorade igår var lite ofokus och otur och att deras målvakt gjorde en väldigt bra match.
Exakt så... MoDo går ju som tåget, var väl där "vi skulle vara" egentligen, nu är det inte så men det är ändå en uppåtgående trend på många sätt, som du skriver, för mig är det något positivt, för andra not so much tydligen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Döden skrev: 2022-12-20 14:44:44
Exakt så... MoDo går ju som tåget, var väl där "vi skulle vara" egentligen, nu är det inte så men det är ändå en uppåtgående trend på många sätt, som du skriver, för mig är det något positivt, för andra not so much tydligen.
Min tolkning är att folk är oroliga för att vår lägstanivå som uppvisats på något sätt kommer vara förhärskande under slutspel/kval. Man blir blind för uppsidorna och utvecklingen och ser förlusterna och det som fortfarande är "dåligt" som intäkt för att laget är klappkass.
Sen tror jag hypen och förväntningarna (blandat med positiva minnen om när vi gick upp senast) har fått folk att underskatta ligan och lagen i den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
benganfs
Inlägg: 515
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 22/23

Inlägg av benganfs »

Praetori skrev: 2022-12-20 17:08:29
Döden skrev: 2022-12-20 14:44:44
Exakt så... MoDo går ju som tåget, var väl där "vi skulle vara" egentligen, nu är det inte så men det är ändå en uppåtgående trend på många sätt, som du skriver, för mig är det något positivt, för andra not so much tydligen.
Min tolkning är att folk är oroliga för att vår lägstanivå som uppvisats på något sätt kommer vara förhärskande under slutspel/kval. Man blir blind för uppsidorna och utvecklingen och ser förlusterna och det som fortfarande är "dåligt" som intäkt för att laget är klappkass.
Sen tror jag hypen och förväntningarna (blandat med positiva minnen om när vi gick upp senast) har fått folk att underskatta ligan och lagen i den.
Tycker lagets lägsta nivå har ändå höjt sig det senaste inte lika mycket dalar som i början. Sen har vi ftf jävligt mycket att göra med driva in på mål hårdare samt få fler övertag i offensiven tycker alltför ofta vi möter 5 spelare när vi är i deras zon.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

benganfs skrev: 2022-12-20 17:48:46
Praetori skrev: 2022-12-20 17:08:29
Döden skrev: 2022-12-20 14:44:44
Exakt så... MoDo går ju som tåget, var väl där "vi skulle vara" egentligen, nu är det inte så men det är ändå en uppåtgående trend på många sätt, som du skriver, för mig är det något positivt, för andra not so much tydligen.
Min tolkning är att folk är oroliga för att vår lägstanivå som uppvisats på något sätt kommer vara förhärskande under slutspel/kval. Man blir blind för uppsidorna och utvecklingen och ser förlusterna och det som fortfarande är "dåligt" som intäkt för att laget är klappkass.
Sen tror jag hypen och förväntningarna (blandat med positiva minnen om när vi gick upp senast) har fått folk att underskatta ligan och lagen i den.
Tycker lagets lägsta nivå har ändå höjt sig det senaste inte lika mycket dalar som i början. Sen har vi ftf jävligt mycket att göra med driva in på mål hårdare samt få fler övertag i offensiven tycker alltför ofta vi möter 5 spelare när vi är i deras zon.
Självklart finns det MASSOR av förbättring att ta tag i. (Och ändå är vi näst bästa lag 😳)

Bara lite less på att det målas upp som att vi redan nu är fast i HA för alltid och det är bara mörker var man än vänder sig.
benganfs
Inlägg: 515
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 22/23

Inlägg av benganfs »

Döden skrev: 2022-12-20 17:57:13
benganfs skrev: 2022-12-20 17:48:46
Praetori skrev: 2022-12-20 17:08:29
Döden skrev: 2022-12-20 14:44:44
Exakt så... MoDo går ju som tåget, var väl där "vi skulle vara" egentligen, nu är det inte så men det är ändå en uppåtgående trend på många sätt, som du skriver, för mig är det något positivt, för andra not so much tydligen.
Min tolkning är att folk är oroliga för att vår lägstanivå som uppvisats på något sätt kommer vara förhärskande under slutspel/kval. Man blir blind för uppsidorna och utvecklingen och ser förlusterna och det som fortfarande är "dåligt" som intäkt för att laget är klappkass.
Sen tror jag hypen och förväntningarna (blandat med positiva minnen om när vi gick upp senast) har fått folk att underskatta ligan och lagen i den.
Tycker lagets lägsta nivå har ändå höjt sig det senaste inte lika mycket dalar som i början. Sen har vi ftf jävligt mycket att göra med driva in på mål hårdare samt få fler övertag i offensiven tycker alltför ofta vi möter 5 spelare när vi är i deras zon.
Självklart finns det MASSOR av förbättring att ta tag i. (Och ändå är vi näst bästa lag 😳)

Bara lite less på att det målas upp som att vi redan nu är fast i HA för alltid och det är bara mörker var man än vänder sig.
Det som kliar i mina öron är när jag hör ordet "process" måste finnas andra sätt att förklara vad man ska göra bättre för att vinna matcher..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tycker mig se en klar uppsida med de senaste två matcherna. Tycker vi spelar rakare, mer framåt alltså. Vi vänder hem mera avvägt, färre egna fastspelningar. Mer vilja i närkamperna, mer desperation. Mer djurgårdshockey.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag i denna analys färgats av att vi haft så många spelare borta, och att jag därmed (delvis undermedvetet?) tonat ned mina förväntningar.

Finns frånvarande spelare som bör få svårt att ta tillbaka sina platser i laget.
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-20 19:07:33 Jag tycker mig se en klar uppsida med de senaste två matcherna. Tycker vi spelar rakare, mer framåt alltså. Vi vänder hem mera avvägt, färre egna fastspelningar. Mer vilja i närkamperna, mer desperation. Mer djurgårdshockey.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag i denna analys färgats av att vi haft så många spelare borta, och att jag därmed (delvis undermedvetet?) tonat ned mina förväntningar.

Finns frånvarande spelare som bör få svårt att ta tillbaka sina platser i laget
.
Förutom Ytterell som bör ta Elliotts PP-plats rakt av. Brutalt besviken på den värvningen.

Håller dock med i övrigt. Berglund kan få svårt. Hedström och faktiskt Klasen likaså.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2022-12-20 20:07:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-20 19:07:33 Jag tycker mig se en klar uppsida med de senaste två matcherna. Tycker vi spelar rakare, mer framåt alltså. Vi vänder hem mera avvägt, färre egna fastspelningar. Mer vilja i närkamperna, mer desperation. Mer djurgårdshockey.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag i denna analys färgats av att vi haft så många spelare borta, och att jag därmed (delvis undermedvetet?) tonat ned mina förväntningar.

Finns frånvarande spelare som bör få svårt att ta tillbaka sina platser i laget
.
Förutom Ytterell som bör ta Elliotts PP-plats rakt av. Brutalt besviken på den värvningen.

Håller dock med i övrigt. Berglund kan få svårt. Hedström och faktiskt Klasen likaså.
Det kan du väl ändå inte tro på?
Expert.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2022-12-21 00:26:56
Manijock skrev: 2022-12-20 20:07:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-20 19:07:33 Jag tycker mig se en klar uppsida med de senaste två matcherna. Tycker vi spelar rakare, mer framåt alltså. Vi vänder hem mera avvägt, färre egna fastspelningar. Mer vilja i närkamperna, mer desperation. Mer djurgårdshockey.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag i denna analys färgats av att vi haft så många spelare borta, och att jag därmed (delvis undermedvetet?) tonat ned mina förväntningar.

Finns frånvarande spelare som bör få svårt att ta tillbaka sina platser i laget
.
Förutom Ytterell som bör ta Elliotts PP-plats rakt av. Brutalt besviken på den värvningen.

Håller dock med i övrigt. Berglund kan få svårt. Hedström och faktiskt Klasen likaså.
Det kan du väl ändå inte tro på?
Nej inte tro. Absolut inte!

Sen kan jag tycka något annat. Klasen har en enorm spets, men kollektivet får aldrig bli lidande pga dåliga signaler i jobbet. Klasen kan se väldigt trött ut och hittils har inte plus tagit ut minus så att säga.

Tycker att man ÄNTLIGEN börjar se lite tendenser att gruppen tar kampen med dessa vilt krigade skitgäng. För att uttrycka mig banalt och klyschigt, allting ser lite enklare och rakare ut. Mer pang på, och mindre omvägar i sarghörn och extra lovar i egen zon. Något som jag stört mig ihjäl på. Fuskandet på det mest grundläggande av allting.

Dessutom.... Kedjan Nicky-Krüger-Liss ser jättebra ut och den vill jag behålla intakt.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-12-21 07:26:26
SirDIFalot skrev: 2022-12-21 00:26:56
Manijock skrev: 2022-12-20 20:07:28
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-20 19:07:33 Jag tycker mig se en klar uppsida med de senaste två matcherna. Tycker vi spelar rakare, mer framåt alltså. Vi vänder hem mera avvägt, färre egna fastspelningar. Mer vilja i närkamperna, mer desperation. Mer djurgårdshockey.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag i denna analys färgats av att vi haft så många spelare borta, och att jag därmed (delvis undermedvetet?) tonat ned mina förväntningar.

Finns frånvarande spelare som bör få svårt att ta tillbaka sina platser i laget
.
Förutom Ytterell som bör ta Elliotts PP-plats rakt av. Brutalt besviken på den värvningen.

Håller dock med i övrigt. Berglund kan få svårt. Hedström och faktiskt Klasen likaså.
Det kan du väl ändå inte tro på?
Nej inte tro. Absolut inte!

Sen kan jag tycka något annat. Klasen har en enorm spets, men kollektivet får aldrig bli lidande pga dåliga signaler i jobbet. Klasen kan se väldigt trött ut och hittils har inte plus tagit ut minus så att säga.

Tycker att man ÄNTLIGEN börjar se lite tendenser att gruppen tar kampen med dessa vilt krigade skitgäng. För att uttrycka mig banalt och klyschigt, allting ser lite enklare och rakare ut. Mer pang på, och mindre omvägar i sarghörn och extra lovar i egen zon. Något som jag stört mig ihjäl på. Fuskandet på det mest grundläggande av allting.

Dessutom.... Kedjan Nicky-Krüger-Liss ser jättebra ut och den vill jag behålla intakt.
De andra topp spelarna har ju blivit bättre och kämpar mer under Garpenlöv så varför kan inte Klasen också göra det.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Linbom kommer väl hem med stukat självförtroende efter att ha fått släppa in 5/6 mål varje match
Skriv svar