Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

ge Schlyter kontrakt för fan! duktig OCH intresserad av att göra nått, ha puck. Iof gick han väl på adrenalin upp över öronen för att få vara med i HA med djurgårn men ändå kul å se en hockeyettankille komma in och bidra!:)
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

m0ng00se skrev: 2022-12-14 08:50:11 ge Schlyter kontrakt för fan! duktig OCH intresserad av att göra nått, ha puck. Iof gick han väl på adrenalin upp över öronen för att få vara med i HA med djurgårn men ändå kul å se en hockeyettankille komma in och bidra!:)
Absolut att man kan fynda i "ettan" borde dock ta ett varv till där. Schylter har ca 20 st före sig i poängligan där. Kan nog finnas ngt "guldkorn" i den högen.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Osten östlund skrev: 2022-12-14 09:18:11
m0ng00se skrev: 2022-12-14 08:50:11 ge Schlyter kontrakt för fan! duktig OCH intresserad av att göra nått, ha puck. Iof gick han väl på adrenalin upp över öronen för att få vara med i HA med djurgårn men ändå kul å se en hockeyettankille komma in och bidra!:)
Absolut att man kan fynda i "ettan" borde dock ta ett varv till där. Schylter har ca 20 st före sig i poängligan där. Kan nog finnas ngt "guldkorn" i den högen.
men tycker han gjorde det bra över hela banan. några som ligger högre upp i poängligan som bara ligger ock cirklar kring bortre blå göra sig icke besvär :D
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas vi lånar Schlyter över resten av säsongen. Tyckte han såg väldigt bra ut igår mot Vita Hästen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-12-14 10:02:55 Hoppas vi lånar Schlyter över resten av säsongen. Tyckte han såg väldigt bra ut igår mot Vita Hästen.
Intressant att vi också "lånat ut" Frylén till Tyresö/Hanviken (och lånat tillbaka honom för senaste matchen).
Undrar om det är del i samma "paket" att vi lånat in Schlyter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jimmy Peterson »

Praetori skrev: 2022-12-14 10:11:01
Jim Morrison skrev: 2022-12-14 10:02:55 Hoppas vi lånar Schlyter över resten av säsongen. Tyckte han såg väldigt bra ut igår mot Vita Hästen.
Intressant att vi också "lånat ut" Frylén till Tyresö/Hanviken (och lånat tillbaka honom för senaste matchen).
Undrar om det är del i samma "paket" att vi lånat in Schlyter.
Med tanke på att William Garpenlöv är assisterande tränare (och Marcus Due-Boje spelarutvecklare) så misstänker jag att vi har en bra relation till Tyresö/Hanviken. Säkert ett rätt informellt "samarbete". Schlyter hade ju kallats in i går morse så lät inte särskilt planerat. Frylén däremot kan jag tänka mig vill spela seniorhockey, så där har de säkert letat klubb mer aktivt.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-12-08 11:39:51
Manijock skrev: 2022-12-08 11:06:04 Myrenberg från Lhc klar på lån.... Någon som vet ens vem det är? Förutom en målvakt :lol:
Linköpings tvåa :shock:

Varför släpper dom honom? Måste ha något bra på g.
De "släpper" honom inte. Det är ens knappt ett "lån". Vi och LHC har inte matcher som krockar riktigt så vi får helt sonika låna honom medan de har speluppehåll när vi lirar mot BiKbok och Kristianstad och sen, om jag förstått det rätt, så ska han dubbla för Clubben den 26e innan vi har derby den 27e (så blir han inkallad då att stå mot HV lär vi få ställa Galajda på isen i derbyt mot gnaget). Jag kan ha fel här men det är så jag tolkat situationen.

Känns oavsett som en rätt stabil lösning. Inga dussinmålvakter när Lindbom är borta. Men ja Lindbom är Lindbom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Den stora frågan är varför den hånflinade dalmasen och det vidriga Svenska Hockeyförbundet insisterar på att dom måste åka till Halifax redan nu det kunde dom ha gjort nästa vecka
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

rikkard skrev: 2022-12-12 15:45:36 Fantasilös värvning i min bok. Hade hellre sett att vi plockade in en spelare på väg uppåt i karriären, inte ytterligare en spelare där bästa åren är bakom.
Det är ju rätt intressant att Mattias Karlsson i Aftonbladet påstår: "Det är intressant att Nicklas Danielsson för några veckor sedan tackade nej både till Brynäs och Örebro i SHL."

Om det fanns SHL-intresse för dessa två klubbar och han ändå valde DIF så skall ju KG ha enormt hyll om detta faller väl ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Olon »

Praetori skrev: 2022-12-14 15:16:31
rikkard skrev: 2022-12-12 15:45:36 Fantasilös värvning i min bok. Hade hellre sett att vi plockade in en spelare på väg uppåt i karriären, inte ytterligare en spelare där bästa åren är bakom.
Det är ju rätt intressant att Mattias Karlsson i Aftonbladet påstår: "Det är intressant att Nicklas Danielsson för några veckor sedan tackade nej både till Brynäs och Örebro i SHL."

Om det fanns SHL-intresse för dessa två klubbar och han ändå valde DIF så skall ju KG ha enormt hyll om detta faller väl ut.
Samtidigt handlade de buden om en mindre roll än vad han hade hoppats på (läs motsvarande Fredrik Forsberg; extraforward eller några minuter i fjärdekedjan). I DIF är det väl knappast tänkt att han ska konkurrera med Forsberg om trettondeplatsen, om man säger så, utan han är nog lovad en hel del istid i både 5-5 och PP. Skulle tro att de flesta spelarna i samma stadium av karriären hade valt som honom.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Verkar onekligen finnas någon form av samarbete med Tyresö. Enligt AB lånar vi nu även in Edvin Hammarlund från Tyresö/Hanviken. Framgår dock inte hur långt lånet sträcker sig.

Han är även registrerad i vår trupp på Swehockey.
Victory is sweetest when you've known defeat.
peter johansson
Inlägg: 234
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Forwarden Joel Thulin lånas också in från Tyresö/Hanviken till kvällens match enligt Högsander på twitter

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... oel-thulin
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Henke95 skrev: 2022-12-16 11:05:59 Verkar onekligen finnas någon form av samarbete med Tyresö. Enligt AB lånar vi nu även in Edvin Hammarlund från Tyresö/Hanviken. Framgår dock inte hur långt lånet sträcker sig.

Han är även registrerad i vår trupp på Swehockey.
Väldigt spännande. Det finns en hel del bra spelare i Div1 som aldrig får "chansen" att prövas på högre nivå.
Jag vet att folk skrivit om det på forumet tidigare och med risk för att man får äta upp orden när nån lyckas med en indianare men ofta blickar de Svenska elitklubbarna bara uppåt eller mot andra sidan pölen när vi ibland borde titta mer inåt och nedåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-12-16 12:59:49
Henke95 skrev: 2022-12-16 11:05:59 Verkar onekligen finnas någon form av samarbete med Tyresö. Enligt AB lånar vi nu även in Edvin Hammarlund från Tyresö/Hanviken. Framgår dock inte hur långt lånet sträcker sig.

Han är även registrerad i vår trupp på Swehockey.
Väldigt spännande. Det finns en hel del bra spelare i Div1 som aldrig får "chansen" att prövas på högre nivå.
Jag vet att folk skrivit om det på forumet tidigare och med risk för att man får äta upp orden när nån lyckas med en indianare men ofta blickar de Svenska elitklubbarna bara uppåt eller mot andra sidan pölen när vi ibland borde titta mer inåt och nedåt.
Ja antingen så kör Bik Bok över oss eller så blir det succé med DIV 1
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

jag gillar det här draget att ta in lite hockeyettankillar. Hoppas det blir ett wakeuppcall för våra etablerade trötta stjärnor att man kanske måste lägga två strån i kors å inte bara ställa ut skridskorna och tro att det ska lösa sig.

Om ni inte lyssnar på podden "rinkside" så kan jag rekommendera den. bra tugg av herrarna och bara om HA i princip. Tycker Daggen är inne på nått där och det saknas lite lidelse/passion och att vi inte riktigt var förberedda på vad ex en bortamatch mot östersunda innerbär. det är inte bara att åka dit å hämta hem poäng. Nu kanske polletten börjar trillar vilket jobba man behöver pyttsa in i varje match
Låst