Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Splitzen »

Fagervall sparkad Garpenlöv tar över
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Fagervall ut. Garpen in.

Jag är tveksam, men kan det ens bli sämre?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Ugh, har inga förhoppningar alls på Garpen. Verkar vara extremt omtyckt som kollega, men har väl inte gjort något med framgång som tränare än. Tror att det här kan bli farligt bekvämt, men blir gärna motbevisad.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

jsson skrev: 2022-11-28 15:27:40 Fagervall ut. Garpen in.

Jag är tveksam, men kan det ens bli sämre?
Det . lär . visa . sig :|
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Vi hade ju kört fast med Fagervall, det hade inte blivit bättre för att vi väntat någon månad till. Bra agerat av KG. Sen om Garpenlöv är rätt person återstår väl att se men som det såg ut under Fagervall hade vi absolut inte gått upp till SHL det tycker jag blev allt tydligare. Garpen ska få en ärlig chans.
Spela fult
Osten östlund
Inlägg: 1730
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Trodde jag ej idag..Är med tveksam. Men han måste få en chans.

+ Djurgårdare. Jobbat med Ragge
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Oj.
På förhand är detta lika dåligt, typ.
Å andra sidan var jag inte svinpepp på Säcken heller och det gick ju kanon det året.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag tror mycket väl att Garpenlöv kan göra succé. Har ju stora meriter i tre kronor som assisterande tränare i flera år och det var mycket tack vare honom att de fick in så många NHL spelare i vm. Så stora spelare verkar respektera honom och jag tror t.o.m. att spelare med så stora meriter som Krüger lyssnar på honom när han har något att säga.

Sen har han ju både varit Assisterande, huvudansvarig i tre kronor och t.o.m. varit GM i tre kronor så han har nog väldigt bra kontaktnät men också mycket respekt med sig. Man ska också vara ärlig att säga under hans tid som förbundskapten så hade han ju otroligt otur med vilka spelare som fick komma till landslaget. Sen dog ju också hans pappa under denna tid. OS senast gick ju helt okej när man var nära att gå till final och höll på att slå storfavoriten Ryssland i semin men hade otur och förlorade på straffar. Jag har mycket stor förtroende på att Garpenlöv är rätt man för jobbet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Det kommer inte bli sämre iallafall, det vågar jag lova. Men möjligen inte bättre heller.

Helt rätt av K-G. Något var tvungen att göras och Garpen var tillgänglig.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-11-28 17:15:54 Det kommer inte bli sämre iallafall, det vågar jag lova. Men möjligen inte bättre heller.

Helt rätt av K-G. Något var tvungen att göras och Garpen var tillgänglig.
Det är ett monumentalt misslyckande för föreningen att vi nu är inne på den 5e HCn (om man räknar in att Falk fick ratta skutan efter Barry) på 3 säsonger.
Med det sagt klandrar inte KG för valet att fortsätta med Fagervall i somras eftersom nån form av kontinuitet är viktigt. Man förväntade sig ju mer av den andan som laget uppvisade på vårkanten än i slutet/kvalet men tyvärr lyfte det aldrig.

Jag är som många andra skeptisk till valet av Garpen som HC eftersom han inte coachat ett klubblag men det var väl det som fanns när beslutet väl var fattat och jag är absolut med på att sluta leden och ge honom en chans.

Positivt är kombon med Ragge och att de verkar ha jobbat bra tillsammans tidigare samt att Garpen har rätt handlag och erfarenheter av stjärnspelare.
Det är bara att hålla tummarna för att det lyfter nu istället.
Senast redigerad av Praetori den 2022-11-28 18:22:14, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

+ Men det också en ny röst som kommer in och en tydligare egen spelidé. saxxat från KG:s uttalande i AB.
+ har jobbat med Ragge

-Känns lite osäkert, mest pga tidigare meriter.


Rent spontant känns det jätteskönt att få in en ny tränare med egen spelidé. Det vi har nu funkar inte. Bra att förändringen kommer också sett till att spelarna saknade förtroende för Fagervall.
Faceoff
Inlägg: 7
Blev medlem: 2022-11-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Faceoff »

Bra agerat av kg tyder på fingertops känsla,
Vi har ett riktigt Power house, med rätt ledning i båset kan det inte gå fel, lycka till, vi äger framtiden.
Faceoff
Inlägg: 7
Blev medlem: 2022-11-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Faceoff »

Bra agerat av kg tyder på fingertops känsla,
Vi har ett riktigt Power house, med rätt ledning i båset kan det inte gå fel, lycka till, vi äger framtiden.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sauron »

Tror att det kan bli bra med Garpen, om inte annat så bör han ha pondus nog att stämma i bäcken och få alla att göra sitt jobb.

Dock så kan jag inte annat än att tycka lite synd om Fagervall som helt enkelt inte räckt till. Lycka till i framtiden!
It's the hope that kills you.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Svedberg klar för Fishtown i tyska ligan DEL.
Spännande att se vad som händer på målvaktsfronten nu.
Låst