Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2022-11-27 14:45:42
Knickedick skrev: 2022-11-27 14:25:29
#10 skrev: 2022-11-27 13:57:52
Gutesäck skrev: 2022-11-27 13:42:35
#10 skrev: 2022-11-27 13:29:53

Klart som fan Kruger och Rensfeldt kan producera mkt framåt, kanske inte ensamma men med spets som ytterforwards
Ok, jag tror du begär för mycket. Men Vilka forwards i vårat lag är det som inte dugit hittills?

Kan du ge några exempel på defensivt grymma centrar som på slutet varit poängmaskiner i ledande kedjor.?
Kruger och Rensfeldt är inga dinosaurier som bara kan förstöra om du trodde det, dom är smarta hockeyspelare som spelat på högre nivå än den vi befinner oss på nu, så klart som fan dom kan bidra mkt framåt med rätt spelare. Vi snackar om smarta hockeyspelare.

Sen är det inte frågan vilka forwards som inte digit hittills, för det är typ alla, och det har med vårat usla spel/spelsystem som fungerar lika bra som en gammal Fiat.
Vad har dessa centrar (Krüger och Rensfeldt) haft för roller på den här höga nivån som du pratar om? Ser du den verkligen för deras egenskaper eller tittar du bara på vilken nivå det någongång varit på? Eller menar du att vi ska värva stjärnor från en ännu högre hylla än att vad vi redan gjort för att få Krüger att leverera? Det räcker alltså inte med Klasen och Brodin? Lever de på vilket klubbmärke de tidigare haft på tröjan i dina ögon. Tempot är högt i HA, ibland bra mycket högre än i SHL. Låt Krüger göra det han gör bäst. Han och Rensfeldt kan lira i samma kedja och stänga motståndarnas toppkedja. Sen kan vi låta andra spela offensivt tack.

En fråga? Kan du snälla berätta vilka som är Luddes bra och dåliga egenskaper?
I mina ögon så har inte Rensfeldt riktigt tempot och Krüger är inte den speldosa med tillräckligt bra rörlighet och spelsinne för att vara speldosa i en kedja med Brodin och Liss eller någon annan. Han är bättre utan puck än med puck.
Jag menar att vårat spel/spelsystem varken med eller utan puck fungerat överhuvudtaget sen match 1, och jag menar att med dom spelare vi har så ska vi kunna producera avsevärt mkt mer offensivt än vi gjort, sen om det räcker för att gå upp är en annan femma.
Vårat problem enligt mig löses inte med nya spelare, kommer se exakt likadant ut, skon klämmer någon annanstans och får vi kläm på det så är jag inte orolig över vår trupp som enligt dig inte är tillräckligt bra nog.
Själv tror jag det är lite både och. Vi har värvat ett gäng spelare utan att se vilken roll de ska ha på isen. Tittat mer på om de gjort mycket mål eller spelat många matcher i en högre liga än att det faktiskt har egenskaper som tillföra något i DIF 2022.
För bra spelare har vi absolut. Men just nu tror jag att vi försöker göra vissa spelare till något de aldrig varit och aldrig kommer vara.

Lysande exempel i PP senast mot VIK..... Olle Liss försöker åka in pucken i PP. Sen när blev Olle Liss någon som kunde ÅKA förbi andra spelare?

Rätt spelare på rätt ställen, sen löser det sig. Men ge den tydliga roller över VEM som som ska göra VAD. Alla är inte lämpade till att göra allt.
Gör det enklare för alla på isen, VEM gör VAD och VAR ska JAG vara.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2760
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Man har ju värvat väldigt defensivt från början. För de tre största stjärnorna från början är ju inga målsprutor någon av dem. Sen fick man in Klasen men hans bästa tid är nog förbi.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1899
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Så vad tror ni, får vi nyheterna idag gällande Fagervall eller gnuggar vi på ett tag till?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Nått kommer ske iaf. Om det är på spelarfronten efter skadorna eller bland de tre vise männen i båset blir intressant..
Bara vänta o se…
Den strategiska gruppen o KG har garanterat inte suttit med armarna i kors i helgen
Senast redigerad av Doyle den 2022-11-28 08:41:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9712
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Andspe skrev: 2022-11-28 08:25:48 Så vad tror ni, får vi nyheterna idag gällande Fagervall eller gnuggar vi på ett tag till?
Beror väl på om vi har en ersättare. Tycker nog inte vi ska sparka Fagervall för att sedan stå med Honken ett tag för att sen igen ta in en ny tränare. Minnen från förra säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 2047
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2022-11-28 08:37:17
Andspe skrev: 2022-11-28 08:25:48 Så vad tror ni, får vi nyheterna idag gällande Fagervall eller gnuggar vi på ett tag till?
Beror väl på om vi har en ersättare. Tycker nog inte vi ska sparka Fagervall för att sedan stå med Honken ett tag för att sen igen ta in en ny tränare. Minnen från förra säsongen.

Som ovan, hoppas på förändring till det bättre!?

Är ju en kostnads fråga med. Fagge ska väll ha lön till Juni 2024. Vill en ny tränare behålla nuvarande ass coacher, som med ska avlönas.

Tror han får ngn vecka till eller 2, för att försöka få några vinster= få mer tid.
Osten östlund
Inlägg: 2047
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Är för ca ett år sen, Aftonbladet. Ngr veckor senare fick han sparken.

PUBLICERAD: 10 NOVEMBER 2021
UPPDATERAD: 10 NOVEMBER 2021
HOCKEY
Joakim Fagervall har förlängt kontraktet med Malmö över nästa säsong.
Laget har inte motsvarat förväntningarna den här säsongen efter stjärnvärvningarna.
– Han har ett lugn och en kontinuitet i sitt ledarskap som vår grupp behöver, säger sportchefen Patrik Sylvegård.


Malmö har höjt spelarbudgeten med åtta miljoner kronor den här säsongen med stjärnvärvningar som Carl Söderberg, Fredrik Händemark och Magnus Pääjärvi.
Joakim Fagervall är inne på sin andra säsong som huvudcoach efter att han anslöt från Björklöven, nu väljer Malmö och 52-åringen att förlänga kontraktet med ytterligare en säsong.

Våra resultat har inte varit de som vi vill att de ska vara, men våra underliggande siffror talar om att vi är bättre än vad vi varit sedan vi tog klivet tillbaka till SHL. Jag är övertygad om att Joakim Fagervall kommer att ta den här klubben till framgångar och det gläder mig att vi som klubb står trygga i vår position gällande tränarna och att vi visar på en långsiktig tro på den här ledarstaben, säger Patrik Sylvegård.
”Inga begränsningar”
Med 18 spelade matcher så ligger Malmö på en tiondeplats i tabellen trots sin storsatsning.
– Det finns mycket i vårt spel som är väldigt bra och vi spelar en hockey som kommer att ge betalt. Självklart är det resultaten som räknas, men jag tror stenhårt på det vi gör på daglig basis. Vi har ett team som fungerar, både när det gäller verksamheten i tränarrummet och i spelarnas omklädningsrum. Det känns också väldigt roligt att få det här kvittot, att klubbledningen känner samma som jag gör, att vi har något riktigt bra på gång, säger Joakim Fagervall.

Efter landslagsuppehållet väntar match mot Färjestad i Karlstad nästa torsdag, två lag som inte ha levt upp till det trycket de har fått på sig.
– Jag tror att vi kan nå hur långt som helst. Det finns inga begränsningar för det här laget. Vi ska lära oss att leva med att vi har andra förväntningar på oss. Det är helt rätt att vi flyttar fram våra positioner och jag brinner för att vi ska gå hela vägen tillsammans, säger Joakim Fagervall.
Tidigare har Joakim Fagervall också varit huvudcoach för Luleå i SHL samt Västerås, Tingsryd, Växjö och Oskarshamn i Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1899
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Osten östlund skrev: 2022-11-28 08:51:54
Jim Morrison skrev: 2022-11-28 08:37:17
Andspe skrev: 2022-11-28 08:25:48 Så vad tror ni, får vi nyheterna idag gällande Fagervall eller gnuggar vi på ett tag till?
Beror väl på om vi har en ersättare. Tycker nog inte vi ska sparka Fagervall för att sedan stå med Honken ett tag för att sen igen ta in en ny tränare. Minnen från förra säsongen.

Som ovan, hoppas på förändring till det bättre!?

Är ju en kostnads fråga med. Fagge ska väll ha lön till Juni 2024. Vill en ny tränare behålla nuvarande ass coacher, som med ska avlönas.

Tror han får ngn vecka till eller 2, för att försöka få några vinster= få mer tid.
Får man skicka ned tränare i j20? Eller är kontraket enbart herr?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Knickedick
Inlägg: 1369
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

klintan85 skrev: 2022-11-27 16:22:07 Man har ju värvat väldigt defensivt från början. För de tre största stjärnorna från början är ju inga målsprutor någon av dem. Sen fick man in Klasen men hans bästa tid är nog förbi.
Klasen kan nog om han är villig att underkasta sig lite plågande träning ett tag och jobba för att bli bättre. Frågan är om han har orken, motivationen och förutsättningarna för det.
Osten östlund
Inlägg: 2047
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Förslag till KG, vad tror ni?

Oskarshamn går knackigt, rakt byte Fagge mot Filander. Vinn vinn för båda?
Donkels-3.0
Inlägg: 1174
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Osten östlund skrev: 2022-11-28 10:59:26 Förslag till KG, vad tror ni?

Oskarshamn går knackigt, rakt byte Fagge mot Filander. Vinn vinn för båda?
...och du tror att Oskrarna skulle vara intresserade av Fagerwall?
#10
Inlägg: 13796
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Pennerborn?
Osten östlund
Inlägg: 2047
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Donkels-3.0 skrev: 2022-11-28 11:25:34
Osten östlund skrev: 2022-11-28 10:59:26 Förslag till KG, vad tror ni?

Oskarshamn går knackigt, rakt byte Fagge mot Filander. Vinn vinn för båda?
...och du tror att Oskrarna skulle vara intresserade av Fagerwall?
Hoppas kan man ju alltid, eller att han får kicken. Oskarshamn ligger ju sist.

Samt hoppas jag har fel gällande Fagervall vara/ inte vara. Tror ej vi har " råd " att sparka samtliga 3 coacher, betala lön för dem med i x antal mpnader.
thelinho
Inlägg: 1030
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av thelinho »

Tommy Boustedt kanske kan tänka sig att hoppa ner resten av säsongen. Frågan är dock hur upptagen han är med övriga projekt. Hoppas fortfarande Fagge kan vända detta, även om jag själv börjar ledsna.

Som KG var inne på har vi sett tendenser till riktigt bra hockey, första perioden mot Västerås (omgång 1) och stora delar av matchen mot Björklöven spelade laget riktigt bra..

Ibland kanske några raka förluster kan agera väckarklocka åt spelarna. Nu gäller det att ställa krav på varandra och leverera som grupp! Det finns ingen gräddfil i HA, det gäller att göra jobbet varje byte.

Skönare att jaga än att sitta i förarsätet.. Framåt!
Wikegårds järnkaminer
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Nått måste ju hända i ledarstaben gör att säga till laget att detta är inte ok.
Låst