Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
HCCL
Inlägg: 224
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

klintan85 skrev: 2022-11-26 20:31:04
Vikas skrev: 2022-11-26 20:22:44 Verkligheten har kommit ikapp. Nu får vi se många poäng som vi förtjänar.

Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Ja snälla byt nu vänta inte för länge som man gjorde förra säsongen när det redan var för sent. Kändes nästan som man tog in Fagervall förra säsongen för att det inte fanns något annat alternativ. Bättre att man hade låtit Falk varit kvar i ledningen och sen väntat till sommaren för att hitta ett bra alternativ. Fagervall var en paniklösning.
Å andra sidan så undrar jag hur dom tänkte när dom gjorde Falk till HC, inget ont om honom, men han saknar i princip allt vad erfarenhet heter...
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

HCCL skrev: 2022-11-26 20:38:00
klintan85 skrev: 2022-11-26 20:31:04
Vikas skrev: 2022-11-26 20:22:44 Verkligheten har kommit ikapp. Nu får vi se många poäng som vi förtjänar.

Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Ja snälla byt nu vänta inte för länge som man gjorde förra säsongen när det redan var för sent. Kändes nästan som man tog in Fagervall förra säsongen för att det inte fanns något annat alternativ. Bättre att man hade låtit Falk varit kvar i ledningen och sen väntat till sommaren för att hitta ett bra alternativ. Fagervall var en paniklösning.
Å andra sidan så undrar jag hur dom tänkte när dom gjorde Falk till HC, inget ont om honom, men han saknar i princip allt vad erfarenhet heter...
Ja det håller jag med om men det blev inge bättre med Fagervall.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av gaspo »

Ragge,Fagervall,Pehrsson måste väck.
HCCL
Inlägg: 224
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

klintan85 skrev: 2022-11-26 20:53:29
HCCL skrev: 2022-11-26 20:38:00
klintan85 skrev: 2022-11-26 20:31:04
Vikas skrev: 2022-11-26 20:22:44 Verkligheten har kommit ikapp. Nu får vi se många poäng som vi förtjänar.

Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Ja snälla byt nu vänta inte för länge som man gjorde förra säsongen när det redan var för sent. Kändes nästan som man tog in Fagervall förra säsongen för att det inte fanns något annat alternativ. Bättre att man hade låtit Falk varit kvar i ledningen och sen väntat till sommaren för att hitta ett bra alternativ. Fagervall var en paniklösning.
Å andra sidan så undrar jag hur dom tänkte när dom gjorde Falk till HC, inget ont om honom, men han saknar i princip allt vad erfarenhet heter...
Ja det håller jag med om men det blev inge bättre med Fagervall.
Helt sant, Hånberg var väll intresserad, undrar om inte det hade varit ett bättre alternativ...
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Modo-Löven är nått helt annat än det vi håller på med…
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2022-11-26 23:06:07 Modo-Löven är nått helt annat än det vi håller på med…
Haha tänkte precis gå in och skriva det. En helt annan sport.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2022-11-26 23:11:52
#10 skrev: 2022-11-26 23:06:07 Modo-Löven är nått helt annat än det vi håller på med…
Haha tänkte precis gå in och skriva det. En helt annan sport.
Hoppas KG och Fagervall ser denna match och inser att vi måste ändra på mycket
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Rudi »

Det är väl bara inse att Modo går upp i år. Synd att Hank skeppades av Jocke annars hade vi ju tävlat om SM-guld nu.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Rudi skrev: 2022-11-27 00:42:53 Det är väl bara inse att Modo går upp i år. Synd att Hank skeppades av Jocke annars hade vi ju tävlat om SM-guld nu.
All heder åt Hank men han är ingen spelare man vinner SM-guld med. Men i detta lag hade han varit guld värd.
Avskaffa tre mot tre.
Wishes
Inlägg: 2812
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Wishes »

Rudi skrev: 2022-11-27 00:42:53 Det är väl bara inse att Modo går upp i år. Synd att Hank skeppades av Jocke annars hade vi ju tävlat om SM-guld nu.
Synd att vi skeppade Tjomme istället för den andra, annars hade vi tävlat om SM-guld nu.
Stolt, men aldrig nöjd
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Samspelade eller inte så är det sant som många är inne på. Dickinson, Woods och Aagaard är spets på ett annat sätt än Krüger och Norman. Samma med Shilkey och Fortier i Björklöven. Sen borde Elliott och Schilling kunna mäta sig med Bernhardt och Nässén men det har man ju inte sett röken av än sålänge.

Oavsett hur bra våran centersida ser ut på pappret så hade jag gärna sett en offensiv spets in där, som typ Dickinson. Och en renodlad målskytt, vilket vi inte har.

Jag ska erkänna att jag hade en övertro på att spelare som Krüger och Norman skulle bidra mer offensivt nu än tidigare i deras karriärer pga en klart sämre liga.
Och jag trodde Lekkerimäki skulle kunna smälla dit 10-15 mål iallafall. Han gjorde ändå 7 mål på 26 SHL matcher ifjol. Nu har han 1 på 20 allsvenska matcher. Där hade jag helt fel.

KG har byggt ett namnkunnigt lag, men såhär i efterhand otroligt obalanserat och felbyggt, tyvärr.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Säsongen 22/23

Inlägg av rikkard »

gaspo skrev: 2022-11-26 21:08:47 Ragge,Fagervall,Pehrsson måste väck.
Håller med att Pehrsson också behöver försvinna. Får känslan av att han är inne och pillar. Han skulle naturligtvis fått sparken förra säsongen. Vill ha en tränare med pondus, bra spelplan och lugn. I en klubb som DIF är det många som vill lägga sig i. Det blir nog lätt rörigt. Viktigt att tränaren får ansvara för spelet själv.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-27 11:43:01 Samspelade eller inte så är det sant som många är inne på. Dickinson, Woods och Aagaard är spets på ett annat sätt än Krüger och Norman. Samma med Shilkey och Fortier i Björklöven. Sen borde Elliott och Schilling kunna mäta sig med Bernhardt och Nässén men det har man ju inte sett röken av än sålänge.

Oavsett hur bra våran centersida ser ut på pappret så hade jag gärna sett en offensiv spets in där, som typ Dickinson. Och en renodlad målskytt, vilket vi inte har.

Jag ska erkänna att jag hade en övertro på att spelare som Krüger och Norman skulle bidra mer offensivt nu än tidigare i deras karriärer pga en klart sämre liga.
Och jag trodde Lekkerimäki skulle kunna smälla dit 10-15 mål iallafall. Han gjorde ändå 7 mål på 26 SHL matcher ifjol. Nu har han 1 på 20 allsvenska matcher. Där hade jag helt fel.

KG har byggt ett namnkunnigt lag, men såhär i efterhand otroligt obalanserat och felbyggt, tyvärr.
Vet inte. Tycker inte man behöver ha massvis av poängspelare för att gå upp. Jag är fine med att dela upp poänggörandet på många spelare istället, till exempel som Färjestad förra året där ingen var över 1 PPG. Eller som HV71 som bara hade två stycken. Jag tar hellre fyra bra kedjor som alla kan producera med rätt coachning.

Får man 30+ poäng av fyra-fem spelare och 20+ poäng av fyra-fem spelare så är det ett bra lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

Bekväma spelare dom verkar tro att det bara är att ställa in skridskorna och lyfta lön. Sitter vara i huvvet och kommer inte lösas med en kick av Fagervall. In med en hjärnskrynklare som kan vrida på rätt mindset för vad som krävs i HA så kommer vi börja vinna matcher!
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-11-27 13:22:14
Nattuggla_ skrev: 2022-11-27 11:43:01 Samspelade eller inte så är det sant som många är inne på. Dickinson, Woods och Aagaard är spets på ett annat sätt än Krüger och Norman. Samma med Shilkey och Fortier i Björklöven. Sen borde Elliott och Schilling kunna mäta sig med Bernhardt och Nässén men det har man ju inte sett röken av än sålänge.

Oavsett hur bra våran centersida ser ut på pappret så hade jag gärna sett en offensiv spets in där, som typ Dickinson. Och en renodlad målskytt, vilket vi inte har.

Jag ska erkänna att jag hade en övertro på att spelare som Krüger och Norman skulle bidra mer offensivt nu än tidigare i deras karriärer pga en klart sämre liga.
Och jag trodde Lekkerimäki skulle kunna smälla dit 10-15 mål iallafall. Han gjorde ändå 7 mål på 26 SHL matcher ifjol. Nu har han 1 på 20 allsvenska matcher. Där hade jag helt fel.

KG har byggt ett namnkunnigt lag, men såhär i efterhand otroligt obalanserat och felbyggt, tyvärr.
Vet inte. Tycker inte man behöver ha massvis av poängspelare för att gå upp. Jag är fine med att dela upp poänggörandet på många spelare istället, till exempel som Färjestad förra året där ingen var över 1 PPG. Eller som HV71 som bara hade två stycken. Jag tar hellre fyra bra kedjor som alla kan producera med rätt coachning.

Får man 30+ poäng av fyra-fem spelare och 20+ poäng av fyra-fem spelare så är det ett bra lag.
Fast vi har ju ingen sådan? En spelare som gör poäng konstant och presterar varje kväll. Dickinson, Woods, Shilkey, Aagaard är spelare som är stekheta iprincip hela tiden, oavsett motstånd.

Dock hade HV typ 8 spelare som snittade över poäng/nära en poäng per match i slutspelet.
Kelleher, Shinkaruck, Vesel, Forsberg, Andrae, Billins, Powell, Matson.
vilka ska det vara i våran trupp?
Skriv svar