Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praljak
Inlägg: 46
Blev medlem: 2022-02-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Praljak »

olympusPr1me skrev: 2022-11-25 21:36:21 aa Galajda kommer fan inte att vinna några matcher åt oss, han måste fan vara fruktansvärt billig för han är fan sämre än Tim Sandberg
Haha tycker du på riktigt att Galajda ska behöva vinna en match mot Almtuna åt Djurgården.
Va det de du kom fram till efter dagens match att det stora felet är galajda??

Bra analys…
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

Praetori skrev: 2022-11-25 21:49:23
wardo skrev: 2022-11-25 21:38:32 Nu får det vara nog med Fagervall. Vi har alltså torskat 3 raka mot Almtuna, ALMTUNA!!!

Kan ge mig fan på att Garpen kommer innan jul.
Jag skulle inte bli överraskad. Garpen kan säkert funka i Allsvenskan med den här truppen men jag är skeptisk.
Vad finns det tränare tillgängliga? Hittar inga alls av värde förutom Garpen som har en historik i Dif samt historik med Ragnarsson. Blir det tränarbyte har jag svårt att se någon annan kandidat. Jag är dock skeptiskt till honom, men sämre än det här kan det fan inte bli, framförallt inte med allsvenskans bästa trupp någonsin.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

DIF hockey behöver en arg coach. Primadonnarna behöver få lära sig att när man spelar för DIF så handlar det om annat än att plocka ut feta lönecheckar.
Ät huggorm och pissa taggtråd.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

wardo skrev: 2022-11-25 22:01:11 Vad finns det tränare tillgängliga? Hittar inga alls av värde förutom Garpen som har en historik i Dif samt historik med Ragnarsson. Blir det tränarbyte har jag svårt att se någon annan kandidat. Jag är dock skeptiskt till honom, men sämre än det här kan det fan inte bli, framförallt inte med allsvenskans bästa trupp någonsin.
Nej Garpen är ju inget drömnamn men samtidigt kanske det inte finns några alternativ för tillfället. Det kan faktiskt inte bli sämre.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Fyfan vad avklädda vi är, sönderkn____ade där bak, ser ut som om hela laget har hemorrojder, nä nu börjar jag bli jävligt less.
Vill i morgon se en total jävla omvänd inställning i allt vad vi gör, skiter i resultatet men visa förhellvete lite jävla vilja och inställning till den signaturen ni skrev på pappret.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2022-11-25 22:29:54 Fyfan vad avklädda vi är, sönderkn____ade där bak, ser ut som om hela laget har hemorrojder, nä nu börjar jag bli jävligt less.
Vill i morgon se en total jävla omvänd inställning i allt vad vi gör, skiter i resultatet men visa förhellvete lite jävla vilja och inställning till den signaturen ni skrev på pappret.
Det måste komma ut ett lag som kör över Västerås med hundrainsats i 60min. Om inte grabbarna tar sig i kragen efter den här sketna insatsen så ÄR det nåt som inte står rätt till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2022-11-25 22:34:19
#10 skrev: 2022-11-25 22:29:54 Fyfan vad avklädda vi är, sönderkn____ade där bak, ser ut som om hela laget har hemorrojder, nä nu börjar jag bli jävligt less.
Vill i morgon se en total jävla omvänd inställning i allt vad vi gör, skiter i resultatet men visa förhellvete lite jävla vilja och inställning till den signaturen ni skrev på pappret.
Det måste komma ut ett lag som kör över Västerås med hundrainsats i 60min. Om inte grabbarna tar sig i kragen efter den här sketna insatsen så ÄR det nåt som inte står rätt till.
Exakt
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2333
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Fortsätter på mitt spår... In med Josef och Engqvist i båset, tbx med Honken!

Möjligtvis in med Nisse istället för Josef!

Vi har som sagt ett lag skulle slagits i år om SM-Guld, ett självspelande piano, låt dom lira, detta är HA, skit i taktiktavor, det kan dessa nämnda ge dem, full fart framåt och dessutom påminna om skölden på bröstet!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Buford skrev: 2022-11-26 00:29:24 Fortsätter på mitt spår... In med Josef och Engqvist i båset, tbx med Honken!

Möjligtvis in med Nisse istället för Josef!

Vi har som sagt ett lag skulle slagits i år om SM-Guld, ett självspelande piano, låt dom lira, detta är HA, skit i taktiktavor, det kan dessa nämnda ge dem, full fart framåt och dessutom påminna om skölden på bröstet!
Forwardssidan kanske skulle kunna va bra nog för toppen av SHL men backsidan är alldeles för dålig för att DIF skulle kunna ligga i toppen av SHL, Ända orsaken att DIF fortfarande är i toppen är ju p.g.a. att de spelar i HA hade de spelat i SHL så hade de harvat i botten som förra året. Likheten med förra säsongen är att man fortfarande inte har någon röd tråd i spelet, Ingen konsekvent spel alls. Jag tycker mycket väl att Garpen kan vara rätt man för jobbet. Bra merit lista, någon som spelarna verkligen kommer lyssna på och som har ett stort DIF hjärta som är en legend i klubben.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Säsongen 22/23

Inlägg av Hepsnastian »

Inget ont om fagervall, han fungerar säkert i ett annat lag. Men det har lixom inte klickat med Djurgården, inte förra säsongen heller. Därav tror jag inte att det har med gruppen att göra. Sen att spelarna inte följer game plan och uppträder som sopor är en annan sak, och såklart dåligt.

Men jag tror verkligen att DIF behöver en ny röst i båset. Nån som bryter isen, skrotar allt och gör något åt den här misären..

Det finns så mycket skicklighet och rutin i våra spelare så det gäller bara att lossa tyglarna på något sätt.
Sen ska det tilläggas att jag tror det hade sett annorlunda ut om både alm och ytterell hade spelat. Dom är verkligen saknade där bak.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Dif Hockey 22/23, en sminkad gris 🐷
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 22/23

Inlägg av m0ng00se »

In your head, in your head
Zombie, zombie, zombie-ie-ie

Sitter bara i huvvet. Inställning och huvvet är otroligt viktigt när alla lag i ligan är vältränade, har bra teknik och har en gameplan som man tror på. Då är det bara huvvet och inställning kvar där man kan göra skillnad.

Vem kan få polletten att trilla ner hos spelarna att HA inte är en dans på rosor och att ett djävla jobb behöver läggas ner.

Sätt in ett par fötter och en kropp med ett påslaget huvud i dom där skridskorna som står utställd på isen!
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av DRC »

Praetori skrev: 2022-11-25 22:34:19
#10 skrev: 2022-11-25 22:29:54 Fyfan vad avklädda vi är, sönderkn____ade där bak, ser ut som om hela laget har hemorrojder, nä nu börjar jag bli jävligt less.
Vill i morgon se en total jävla omvänd inställning i allt vad vi gör, skiter i resultatet men visa förhellvete lite jävla vilja och inställning till den signaturen ni skrev på pappret.
Det måste komma ut ett lag som kör över Västerås med hundrainsats i 60min. Om inte grabbarna tar sig i kragen efter den här sketna insatsen så ÄR det nåt som inte står rätt till.
Fast man kom väl ut bra igår mot Almtuna. Första 15 minutrarna var bland de bästa i år? Första problemet är väl att det resulterade i en kasse och andra att man för tredje matchen i rad bara gör 2 mål trots en positiv trend i antalet skapade chanser.

Fagervall tycker det är de rutinerade spelarna som brister, jag tycker första och andra kedjan maler på ok men att de aldrig får någon avlastning i produktion av juniorerna eller fjärde. Östlund, Öhgren, 88, Nilsson, Berglund, Blomgren och Forsberg har tillsammans 0 poäng sedan uppehållet.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

Hepsnastian skrev: 2022-11-26 08:34:59 Inget ont om fagervall, han fungerar säkert i ett annat lag. Men det har lixom inte klickat med Djurgården, inte förra säsongen heller. Därav tror jag inte att det har med gruppen att göra. Sen att spelarna inte följer game plan och uppträder som sopor är en annan sak, och såklart dåligt.

Men jag tror verkligen att DIF behöver en ny röst i båset. Nån som bryter isen, skrotar allt och gör något åt den här misären..

Det finns så mycket skicklighet och rutin i våra spelare så det gäller bara att lossa tyglarna på något sätt.
Sen ska det tilläggas att jag tror det hade sett annorlunda ut om både alm och ytterell hade spelat. Dom är verkligen saknade där bak.
Jag tycker inte om strukturen och spelsättet vi har. Vi inledde förra matchen bra rent tävlingsmässigt. Men hela poängen med alla dessa dropp blir bara stökigt när man väl ska in i anfallszon. En gång då och då är fine, men vi stannar upp all speed i varje byte om vi inte dumpar till deras backar. Vilket likväl är frustrerande. Det gör även att ingångarna i PP blir sönderläst och lite hög press gör det oerhört svårt för oss att etablera ett pp-spel.

Men vem ska man hänga för det? Är det Fagervalls filosofi eller Tobias? Att vårt lag gång på gång kan gå in i periodpaus med bra energi och komma ut avslaget måste ändå Fagervall lastas för. Det är inte en två spelare som ser helt annorlunda ut, utan hela laget.

Blir det för stor arbetsbörda på KG om vi ger oss av med Tobias?

Jag tycker det är synd att vi inte byggde om från början. Spelsystemet har inte fungerat på ett par år och att bara byta några detaljer räcker inte.

Jag vill ha en hungrig (lite halvt hockeynördig) tränare. Som älskar hockey mer än att bara vara ett lugnt ankare. Någon som kan brinna av och visa känslor, men även kan sitta på bussresan hem och analysera med siffror huruvida känslan överensstämmer med verkligheten.

Men vem?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Säsongen 22/23

Inlägg av Puckey »

Andspe skrev: 2022-11-26 10:31:43
Hepsnastian skrev: 2022-11-26 08:34:59 Inget ont om fagervall, han fungerar säkert i ett annat lag. Men det har lixom inte klickat med Djurgården, inte förra säsongen heller. Därav tror jag inte att det har med gruppen att göra. Sen att spelarna inte följer game plan och uppträder som sopor är en annan sak, och såklart dåligt.

Men jag tror verkligen att DIF behöver en ny röst i båset. Nån som bryter isen, skrotar allt och gör något åt den här misären..

Det finns så mycket skicklighet och rutin i våra spelare så det gäller bara att lossa tyglarna på något sätt.
Sen ska det tilläggas att jag tror det hade sett annorlunda ut om både alm och ytterell hade spelat. Dom är verkligen saknade där bak.
Jag tycker inte om strukturen och spelsättet vi har. Vi inledde förra matchen bra rent tävlingsmässigt. Men hela poängen med alla dessa dropp blir bara stökigt när man väl ska in i anfallszon. En gång då och då är fine, men vi stannar upp all speed i varje byte om vi inte dumpar till deras backar. Vilket likväl är frustrerande. Det gör även att ingångarna i PP blir sönderläst och lite hög press gör det oerhört svårt för oss att etablera ett pp-spel.

Men vem ska man hänga för det? Är det Fagervalls filosofi eller Tobias? Att vårt lag gång på gång kan gå in i periodpaus med bra energi och komma ut avslaget måste ändå Fagervall lastas för. Det är inte en två spelare som ser helt annorlunda ut, utan hela laget.

Blir det för stor arbetsbörda på KG om vi ger oss av med Tobias?

Jag tycker det är synd att vi inte byggde om från början. Spelsystemet har inte fungerat på ett par år och att bara byta några detaljer räcker inte.

Jag vill ha en hungrig (lite halvt hockeynördig) tränare. Som älskar hockey mer än att bara vara ett lugnt ankare. Någon som kan brinna av och visa känslor, men även kan sitta på bussresan hem och analysera med siffror huruvida känslan överensstämmer med verkligheten.

Men vem?
Någon får casha upp för att lösa Jeremy Colliton från AHL :)
Skriv svar