Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9502
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-11-14 11:00:41
Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Måste vara prio 1, 2 OCH 3 till nästa säsong om inte annat.

Tanken ska hem och JE ska officiellt bespottas angående hans slarviga respektlösa hantering av våran all time nr17. Tröjan väntar på dig!
Jag tror inte det är så säkert att han vill. Jag tror att han dels har roligare utomlands där han får vara lite poängspelare och sedan tror jag han får mer betalt också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Kastar ur mig ludwig blomstrand, nu i tjeckiska ligan. Har varit i DIF under ungdomsåren och producerat i allsvenskan tidigare. Stor och lite småful har jag för mig. Har dock båt svagt minne av att det gick nåt rykte om att han var "svår" att ha i sitt lag och det var därför han flyttade men minns inte helt så det låter jag vara osagt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9502
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Detblir3poäng skrev: 2022-11-14 11:17:49
Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Kastar ur mig ludwig blomstrand, nu i tjeckiska ligan. Har varit i DIF under ungdomsåren och producerat i allsvenskan tidigare. Stor och lite småful har jag för mig. Har dock båt svagt minne av att det gick nåt rykte om att han var "svår" att ha i sitt lag och det var därför han flyttade men minns inte helt så det låter jag vara osagt.
Han verkar dessutom inte varit särskilt mycket DIF längre.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-11-14 11:06:59
Manijock skrev: 2022-11-14 11:00:41
Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Måste vara prio 1, 2 OCH 3 till nästa säsong om inte annat.

Tanken ska hem och JE ska officiellt bespottas angående hans slarviga respektlösa hantering av våran all time nr17. Tröjan väntar på dig!
Jag tror inte det är så säkert att han vill. Jag tror att han dels har roligare utomlands där han får vara lite poängspelare och sedan tror jag han får mer betalt också.
Har ju setts på Hovet en del. Sällsynt mycket Djurgårdare och hoppas inte JE ärrade den kärleken för mycket.

Men klart, den killen förtjänar att ha kul och spela sin livs hockey. Förskräckligt att vi ska behöva ta emot honom i HA, han förtjänar sin rättmätiga plats i SHL.

Vi får lovebomba honom ala sorkarna i Rittorp säsongen ut här.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Vejdemo eller Pontus Widerström är väl en önskan men vet inte hur pass troligt det är.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Ja vi kanske kan fråga Gustaf Mandelmann om han kan ringa Hank och be han ställa upp igen . Det gör nog susen ..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-11-14 12:30:29
Jim Morrison skrev: 2022-11-14 11:06:59
Manijock skrev: 2022-11-14 11:00:41
Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Måste vara prio 1, 2 OCH 3 till nästa säsong om inte annat.

Tanken ska hem och JE ska officiellt bespottas angående hans slarviga respektlösa hantering av våran all time nr17. Tröjan väntar på dig!
Jag tror inte det är så säkert att han vill. Jag tror att han dels har roligare utomlands där han får vara lite poängspelare och sedan tror jag han får mer betalt också.
Har ju setts på Hovet en del. Sällsynt mycket Djurgårdare och hoppas inte JE ärrade den kärleken för mycket.

Men klart, den killen förtjänar att ha kul och spela sin livs hockey. Förskräckligt att vi ska behöva ta emot honom i HA, han förtjänar sin rättmätiga plats i SHL.

Vi får lovebomba honom ala sorkarna i Rittorp säsongen ut här.
Det är något jag har reagerat på också sen Jocke försvann att många gamla DIF profiler har kommit tillbaka till hovet. Håkan Södergren, Berglund (kan vara för att sonen spelar här nu också), Bremberg och Murray. K-G gav Jocke en riktig näsbränna med att värva hem massa DIF-profiler både på isen men också till föreningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DRC »

klintan85 skrev: 2022-11-14 19:43:02
Manijock skrev: 2022-11-14 12:30:29
Jim Morrison skrev: 2022-11-14 11:06:59
Manijock skrev: 2022-11-14 11:00:41
Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Måste vara prio 1, 2 OCH 3 till nästa säsong om inte annat.

Tanken ska hem och JE ska officiellt bespottas angående hans slarviga respektlösa hantering av våran all time nr17. Tröjan väntar på dig!
Jag tror inte det är så säkert att han vill. Jag tror att han dels har roligare utomlands där han får vara lite poängspelare och sedan tror jag han får mer betalt också.
Har ju setts på Hovet en del. Sällsynt mycket Djurgårdare och hoppas inte JE ärrade den kärleken för mycket.

Men klart, den killen förtjänar att ha kul och spela sin livs hockey. Förskräckligt att vi ska behöva ta emot honom i HA, han förtjänar sin rättmätiga plats i SHL.

Vi får lovebomba honom ala sorkarna i Rittorp säsongen ut här.
Det är något jag har reagerat på också sen Jocke försvann att många gamla DIF profiler har kommit tillbaka till hovet. Håkan Södergren, Berglund (kan vara för att sonen spelar här nu också), Bremberg och Murray. K-G gav Jocke en riktig näsbränna med att värva hem massa DIF-profiler både på isen men också till föreningen.
Dogge och Linkan jobbar på marknad - och det är Dogge som har styrt upp alumnin. På Jockes tid kunde du ha tröjan i taket men ändå få slanta för att komma in.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Tänka sig ! Tydligen inte bara jag som indirekt sågar fagervall.
Det här spelet kommer inte att hålla , en förändring i grunden måste till. Och ALLT tyder på, redan för länge sedan, att Fagervall INTE kommer lösa det.
Fagervall har själv hyllat försvarsspelet. Men inte insett att det är enkom tack vare Lindblom som vi ligger där vi gör. INGENTING tyder på att han kommer lösa det, ja med Ragge är ju där kan någon säga . Vad har det med Fagervall att göra. Är det Ragge som står för idéerna som ger resultat på sikt då är det han som ska stå som HC. Vad gör Fagervall ens i båset, är det social verksamhet ,? Stackars tränare som inte får pengar när man inte duger. Precis som han blev tvingad att bli hockey tränare.

Är det något vi haft för mycket av är det just att låtsas som saker varit bra. Rapat floskel efter floskel och förväntat sig ett annat resultat trots att samma person vid rodret BEVISAT motsatsen. Leva i en fantasivärld.

Fagervall har i stort sett bara tränat försvarspel, haft låååång tid på sig. Ändå ser det ut som det gör. Ursäkterna som borde tagit slut för länge sedan. ( Redan när vi åkte ur såklart ) börjar ta slut, Eller finns det några kvar. ?
Alltså: Bästa truppen, mest talang och erfarenhet, lång tid att lösa nått bra, lång lång tid av träning.men urusla siffror och totalt brist på ideer.
Men vi fortsätter tills vi åker ut i semi. Det blir bra ! Visst...
Om inte folk inser att Fagervall personligen inte har ett skit att göra med det som FAKTISKT är positivt så är det helt otroligt.
Ändå fortsätter KG att låtsas för sig själv JF är en bra tränare, en som vi förtjänar. Även fast ingenting tyder på att han har ideer som förbättra oss så SKA han vara kvar.

vi kommer inte gå upp med Fagervall. VEM KUNDE ANA , allt tydde ju på tvärtom, ellerhur...?. 😴🥱🥱🥱🤣
Bemöt mig gärna i SAK.
Det finns numera två heliga kor som delar förstaplatsen 50/50..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-11-15 14:23:02
Bemöt mig gärna i SAK.
Det går inte att bemöta icke-falsifierbara påståenden i sak så det du efterfrågar är i nivån av att bevisa att tomten inte finns, eller vishnu för den delen.
Det du efterfrågar är något annat än saklighet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Osten östlund
Inlägg: 1781
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Djurgårdseken skrev: 2022-11-15 14:23:02 Tänka sig ! Tydligen inte bara jag som indirekt sågar fagervall.
Det här spelet kommer inte att hålla , en förändring i grunden måste till. Och ALLT tyder på, redan för länge sedan, att Fagervall INTE kommer lösa det.
Fagervall har själv hyllat försvarsspelet. Men inte insett att det är enkom tack vare Lindblom som vi ligger där vi gör. INGENTING tyder på att han kommer lösa det, ja med Ragge är ju där kan någon säga . Vad har det med Fagervall att göra. Är det Ragge som står för idéerna som ger resultat på sikt då är det han som ska stå som HC. Vad gör Fagervall ens i båset, är det social verksamhet ,? Stackars tränare som inte får pengar när man inte duger. Precis som han blev tvingad att bli hockey tränare.

Är det något vi haft för mycket av är det just att låtsas som saker varit bra. Rapat floskel efter floskel och förväntat sig ett annat resultat trots att samma person vid rodret BEVISAT motsatsen. Leva i en fantasivärld.

Fagervall har i stort sett bara tränat försvarspel, haft låååång tid på sig. Ändå ser det ut som det gör. Ursäkterna som borde tagit slut för länge sedan. ( Redan när vi åkte ur såklart ) börjar ta slut, Eller finns det några kvar. ?
Alltså: Bästa truppen, mest talang och erfarenhet, lång tid att lösa nått bra, lång lång tid av träning.men urusla siffror och totalt brist på ideer.
Men vi fortsätter tills vi åker ut i semi. Det blir bra ! Visst...
Om inte folk inser att Fagervall personligen inte har ett skit att göra med det som FAKTISKT är positivt så är det helt otroligt.
Ändå fortsätter KG att låtsas för sig själv JF är en bra tränare, en som vi förtjänar. Även fast ingenting tyder på att han har ideer som förbättra oss så SKA han vara kvar.

vi kommer inte gå upp med Fagervall. VEM KUNDE ANA , allt tydde ju på tvärtom, ellerhur...?. 😴🥱🥱🥱🤣
Bemöt mig gärna i SAK.
Det finns numera två heliga kor som delar förstaplatsen 50/50..

Du har "bra engagemang ". Sett senaste hockey labbet på cmore? Visar dom mycket siffror/statistik som ej är till Fagervalls favör (inget större fan av statstik själv).

Mig personligen kvittar det om Fagervall är kvar, så länge vi går upp i Shl.

Men vad tror du skulle hända med DIF hockey om Fagervall får kicken imorrn?

- Hur tar "gruppen" det?
-Kostnad?
- KGs "förtroende", satsat på fel coach?
- Kanske ngt mer?

Kontra.

- Vem blir ny coach, och överväger det allt ovan?
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Arg DIF Soldier incoming för att ni citerar den där virrpannan :lol:
DIFLuWi
Inlägg: 2521
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Manijock skrev: 2022-11-15 18:28:45 Arg DIF Soldier incoming för att ni citerar den där virrpannan :lol:
Som sagt, ignorerafunktionen funkar ju inte när han citeras i tid och otid.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2022-11-15 18:28:45 Arg DIF Soldier incoming för att ni citerar den där virrpannan :lol:
Det är för att de är cellkamrater på psyket som de citerar varandra. Praetori sitter inne för att han är "FÖR glad"...
Han har i sin optimism lånat ut alla besparingar till en "snäll kille på nätet" och hävdar att han snart får tillbaka lånet :lol:

Bild
(Ja, jag blir sur, ge fan bara)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Man börjar bli lite orolig nu. DIF känns sega i jämfört med Modo och hänger inte riktigt med när Modo höjer tempot. Och den största skillnaden är att man inte har en producerande första kedja som Modo och Björklöven har. Det känns mycket farligare när Modos och Björklöven första kedja är inne än DIFs. Och Lindbom som håller DIF kvar i match efter match. Jag vet inte om DIF har varit det bättre laget i någon match hittills men det har de säkert, men det känns mer som att det är de individuella prestationerna som ger DIF poäng mer än lagspelet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst