HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Döden skrev: 2022-11-06 20:46:46 Jag har svårt att tycka att det är så nattsvart som vissa vill få det till, vi ligger tvåa, tre poäng från MoDo.
Ligger vi där med detta spel kan det bara bli bättre, är inte ett dugg orolig. Kross mot MoDo sen släpper det lite och sen går vi som tåget!
Det handlar ju om kravbild och förväntningar.
Med dagens spelartrupp har jag högre förväntningar än så här, både i uppträdande och utförande .
Klart du bara kan titta på tabellen och tycka det är mysigt (jag gillar också läget där, att vi är med i toppen).

Men vi måste snart börja ta steg framåt spelmässigt och förbättra saker som hackar, eller som inte funkar alls, just nu är det lite 1 steg fram, 2 steg bak.
Däri ligger min oro, tycker inte vi spelar som ett lag och vi har snart avverkat 1/3 av grundserien.
Jag vill se att goda vanor upprepas, jag vill känna igen mig, i positiv bemärkelse

Men visst, det kanske är bra att vi har saker att förbättra, för tid finns ju, om vi förstår vilka åtgärder som behövs.

Det kan ju vara så att MoDo är alldeles för bra...... alldeles för tidigt.
Får hoppas på det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hillberry blue
Inlägg: 682
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Hillberry blue »

Ja herregud, denna viktorian såg man inte komma vid ställningen 2-1…hafsigt, slarvigt stundtals. Som tur är kliver Brodin och Klasen fram när det behövdes som mest.
Forza DIF 💪
Döden
Inlägg: 1909
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Döden »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-11-06 20:59:14
Döden skrev: 2022-11-06 20:46:46 Jag har svårt att tycka att det är så nattsvart som vissa vill få det till, vi ligger tvåa, tre poäng från MoDo.
Ligger vi där med detta spel kan det bara bli bättre, är inte ett dugg orolig. Kross mot MoDo sen släpper det lite och sen går vi som tåget!
Det handlar ju om kravbild och förväntningar.
Med dagens spelartrupp har jag högre förväntningar än så här, både i uppträdande och utförande .
Klart du bara kan titta på tabellen och tycka det är mysigt (jag gillar också läget där, att vi är med i toppen).

Men vi måste snart börja ta steg framåt spelmässigt och förbättra saker som hackar, eller som inte funkar alls, just nu är det lite 1 steg fram, 2 steg bak.
Däri ligger min oro, tycker inte vi spelar som ett lag och vi har snart avverkat 1/3 av grundserien.
Jag vill se att goda vanor upprepas, jag vill känna igen mig, i positiv bemärkelse

Men visst, det kanske är bra att vi har saker att förbättra, för tid finns ju, om vi förstår vilka åtgärder som behövs.

Det kan ju vara så att MoDo är alldeles för bra...... alldeles för tidigt.
Får hoppas på det
Håller helt med, men vi hade ju inte legat tvåa om vi varit sämst i serien, det jag menar är att det du säger och det dom flesta ser (inkl spelarna) finns det tid att åtgärda.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Gman »

Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:41:54 Förövrigt shades of Marcus Nilson 09/10 på Linus Klasen och hur han bara graciöst åker vid tekningscirkel och plockar kryssen.
Fan vad jag gillade Mackan, trots allt. Mäktigt när han kom tillbaka (från HV) och pangade direkt mot HV.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av diftobbe89 »

Någon sa för ett tag sedan här inne att han trodde att årets upplaga skulle göra sig bättre i SHL än i allsvenskan, blir ju lite omvänt eftersom allsvenskan är en sämre liga, borde ju vara enklare att dominera här, men jag tror det ligger lite sanning i det, kan också se framför mig att årets lag hade passat bättre i SHL.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2022-11-06 21:19:48 Någon sa för ett tag sedan här inne att han trodde att årets upplaga skulle göra sig bättre i SHL än i allsvenskan, blir ju lite omvänt eftersom allsvenskan är en sämre liga, borde ju vara enklare att dominera här, men jag tror det ligger lite sanning i det, kan också se framför mig att årets lag hade passat bättre i SHL.
Tror du har helt rätt. Allsvenskan är en svinliga och många av våra lirare skulle leverera betydligt bättre i ett mer hockeymoget SHL. Å andra sidan skulle motståndarna slakta oss vid de misstag som Allsvenska lag inte ha skills att utnyttja så det kanske går på ett ut?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av dr111DIF »

Jag förstår inte riktigt hur det enligt vissa kan finnas så extremt mycket att klaga på denna match. Skapar VIK mer lägen än DIF för att vinna matchen? Inte på lång väg om man frågar mig. Resultatet inte orättvista sett till matchen men såklart alltid en stöld att vinna i slutet. Man får inte glömma att Västervik, tabellposition till trots, ställt till det för flera förmodade topplag (vilka som verkligen är topplag i denna serie är väldigt svårt att sia om pga spelschemat).

Spelmässigt överlag klart bättre än för 5-10 matcher sedan 5v5, får med backarna mycket mer med bra ytor. Forecheck börjar kugga i periodvis också. Problemet idag är väl snarast att vi missar mål med skotten i för mycket viktiga lägen, i synnerhet första 10 min och PP i andra. Säkert 10 gånger där vi har bra trafik men drar skott utanför från ovan cirklar eller point, ej inräknat skott i täck. PP dåligt i början, i synnerhet första 5v3.

Visst, ängsligt och dåligt med slarv i egen zon efter alla PP i slutet av andra och fram till 2-1. Men återigen starkt mentalt att tagga till av det istället för att vika ner sig, vinna skotten med typ 9-0 sista 8 min och skapa 2 mål + flera chanser utöver det.

Mycket kan fortfarande bli bättre men det är inte lika dåligt som tidigare.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2022-11-06 21:40:02 Man får inte glömma att Västervik, tabellposition till trots, ställt till det för flera förmodade topplag (vilka som verkligen är topplag i denna serie är väldigt svårt att sia om pga spelschemat).
Det här ovan är fan bra skrivet.
Jag kom på mig själv flera gånger med att tänka att VVIK under matchen spelade riktigt riktigt fin "hockey" på det sätt som bara den här sporten kan erbjuda.
Skridsko, grit och på-gränsen i närapå 60min.
Jag sa till frugan när vi gjorde 3-2 att hockey ibland inte är rättvist och det var hjärnan utan filter till munnen som talade.

Vi har så pass mycket kvalitet i laget att man "nästan" lider med gäng som Västervik som gör en, efter deras förutsättningar, kanonmatch och ändå blir besegrade med 4-2 på hemmaplan på rena skills.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7890
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev: 2022-11-06 21:50:24
dr111DIF skrev: 2022-11-06 21:40:02 Man får inte glömma att Västervik, tabellposition till trots, ställt till det för flera förmodade topplag (vilka som verkligen är topplag i denna serie är väldigt svårt att sia om pga spelschemat).
Det här ovan är fan bra skrivet.
Jag kom på mig själv flera gånger med att tänka att VVIK under matchen spelade riktigt riktigt fin "hockey" på det sätt som bara den här sporten kan erbjuda.
Skridsko, grit och på-gränsen i närapå 60min.
Jag sa till frugan när vi gjorde 3-2 att hockey ibland inte är rättvist och det var hjärnan utan filter till munnen som talade.

Vi har så pass mycket kvalitet i laget att man "nästan" lider med gäng som Västervik som gör en, efter deras förutsättningar, kanonmatch och ändå blir besegrade med 4-2 på hemmaplan på rena skills.
Exakt det här...
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av #87 »

Svårt att sätta fingret på Galajdas prestationer såhär långt.

Lindbom har ju varit överjävligt bra, men räcker Galajda i ett slutspel, om det behövs?
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av #10 »

#87 skrev: 2022-11-06 22:36:34 Svårt att sätta fingret på Galajdas prestationer såhär långt.

Lindbom har ju varit överjävligt bra, men räcker Galajda i ett slutspel, om det behövs?
Puckarna idag är inget att säga om, han har ju knappt fått bevisa vad han går för
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av BigJ »

#87 skrev: 2022-11-06 22:36:34 Svårt att sätta fingret på Galajdas prestationer såhär långt.

Lindbom har ju varit överjävligt bra, men räcker Galajda i ett slutspel, om det behövs?
Han borde få stå oftare, tycker han spelar väldigt bra sett till att han sällan får chansen, svårt att komma in i det då.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Forumet vill SÅ GÄRNA att allt ska gå åt helvete, vill så gärna kunna säga "Vad var det jag sa", men DIF fortsätter gäcka gnällkukarna :lol:

De vill FONTÄNSPRUTA i brallan av sin egen pessimism (eftersom riktiga kuken slutade fungera -97: roten till den EGENTLIGA bitterheten). DIF svarar med blue balls of the century: inte ens en mental release görs möjlig :D Höjden av kul!
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Praetori »

#87 skrev: 2022-11-06 22:36:34 Svårt att sätta fingret på Galajdas prestationer såhär långt.

Lindbom har ju varit överjävligt bra, men räcker Galajda i ett slutspel, om det behövs?
Även om man skulle tillsätta en blind höna (även statistiskt) så skulle vederbörande kunna intyga att vi har grymma målvakter.
Sen skall målvaktsspelet inte förringa övriga insatser men JA vi har en galet bra duo i kassen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 6/11

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hävdar fortfarande med en dåres envishet att det ser bättre defensivt ut sen vissa backar bänkades(permanent förhoppningsvis)
Skriv svar