Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund
Inlägg: 1852
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Harmageddon skrev: 2022-11-04 23:06:47
Detblir3poäng skrev: 2022-11-04 21:59:32 Har en liten fundering. Vad kan Alexander Falk tjäna i månaden hos oss? Känns ju som en billig värvning men samtidigt kanske lönen är lite högre än man tror pga många matcher i SHL tidigare. Han är ju med all rätt djupt ner i frysboxen som våran klart sämsta back och även om vi skulle få nån back skadad så har vi Hedstöm som i mitt tycke är mycket stabilare redan och som fortfarande är på utveckling. KG skrev ju kanske lite förhastat 2 år med Falk men om det ska vara såhär kommer hans minuter att bli lätträknade och det kan ju inte han heller tycka vara kul. Finns det nån chans att nån annan klubb skulle kunna vara intresserade att ta honom och att vi bryter samarbetet eller kommer det bli 2 år av bänkvärmande för honom och slösade pengar från oss?
Nu vet jag inte hur realistisk och hur bra lösning detta är.
Ett alternativ är att låna ut honom till jumbon Almtuna och dem betalar lönen ifall han får begränsad el. ingen speltid el. hos DIF. Ragge lär väl ha några kontakter kvar hos Almtuna så det borde vara en smidig lösning. Får vi kris på backsidan kan man ta tillbaks honom igen.

Han blev väll klart rätt tidigt, tror som tidigare. Att han var en panik/ förhastad värvning.

Efter JVM. Om vi ej har skador. Så tror jag man försöker hitta "ngt annat"för Falk.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

[/quote]

Sen har han likt Widing före honom en astridlindgrenskt-skurkaktig uppsyn ala "bristande vandel" vilket ger 5/5 extra poäng från mig.
[/quote]

Haha fan vad bra 🤣
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

klintan85 skrev: 2022-11-03 14:02:26
Donkels-3.0 skrev: 2022-11-03 13:16:53
Jim Morrison skrev: 2022-11-03 13:12:30 Kommer det även att försvinna spelare från HV71 framöver?

– Det kan det säkert göra. Vi kan inte ha hur mycket folk som helst. I omklädningsrummet är det bara 26 platser… Det är klart, tar vi in folk så får det följder. Absolut.


Kämpa Nubben. In med fler spelare så vi kan ta bröderna med minst istid bland forwards hos er.
Ja hem med bröderna för tusan perfekta att slänga in i fjärdekedjan istället för någon av Berglund, Blomgren eller Nilsson(dom två förstnämnda om jag fick råda)
Berglund gör ändå ett bra jobb i dödandet av utvisningar. Och Nilsson har ju varigt väldigt bra hittills. En av de bästa juniorerna hittills.
Ja han är verkligen ovärderlig.... Får en felträff och en målvaktstavla senare har han gjort sitt första mål efter att ha spelat i snitt 16-17 min per match hittills. Waaoow!! Så imponerade i HA, och med dom enormt skickliga spelare HAN får äran att spela med. Finns abslout ingenting han kan göra bättre än någon annan i truppen. Tom Blomgren har många klart mycket bättre egenskaper.
Men du har rätt i Nilsson varit bra och ska INTE petas. Klart bättre än Berglund Blomgren och Forsberg hittills. Även klart nyttigare än Söderlund i stora delar av säsongen hittills. Även fast han verkar vaknat till lite nu på slutet.
Nilsson junior ?
Åhh, ALLA VEEEET... .. 🐄🐄🐄🐄
Fredrik Claessons Järnkamimer
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-11-05 15:27:40 Ja han är verkligen ovärderlig.... Får en felträff och en målvaktstavla senare har han gjort sitt första mål efter att ha spelat i snitt 16-17 min per match hittills. Waaoow!! Så imponerade i HA, och med dom enormt skickliga spelare HAN får äran att spela med. Finns abslout ingenting han kan göra bättre än någon annan i truppen.
Du inser att du typ är ensam i hela hockeysverige kring din åsikt angående Berglund?
Är du möjligtvis den rättshaveristiska typen som kör mot trafiken på motorvägen och anser att det är alla andra som har fel? :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Djurgårdseken skrev: 2022-11-05 15:27:40
klintan85 skrev: 2022-11-03 14:02:26
Donkels-3.0 skrev: 2022-11-03 13:16:53
Jim Morrison skrev: 2022-11-03 13:12:30 Kommer det även att försvinna spelare från HV71 framöver?

– Det kan det säkert göra. Vi kan inte ha hur mycket folk som helst. I omklädningsrummet är det bara 26 platser… Det är klart, tar vi in folk så får det följder. Absolut.


Kämpa Nubben. In med fler spelare så vi kan ta bröderna med minst istid bland forwards hos er.
Ja hem med bröderna för tusan perfekta att slänga in i fjärdekedjan istället för någon av Berglund, Blomgren eller Nilsson(dom två förstnämnda om jag fick råda)
Berglund gör ändå ett bra jobb i dödandet av utvisningar. Och Nilsson har ju varigt väldigt bra hittills. En av de bästa juniorerna hittills.
Ja han är verkligen ovärderlig.... Får en felträff och en målvaktstavla senare har han gjort sitt första mål efter att ha spelat i snitt 16-17 min per match hittills. Waaoow!! Så imponerade i HA, och med dom enormt skickliga spelare HAN får äran att spela med. Finns abslout ingenting han kan göra bättre än någon annan i truppen. Tom Blomgren har många klart mycket bättre egenskaper.
Men du har rätt i Nilsson varit bra och ska INTE petas. Klart bättre än Berglund Blomgren och Forsberg hittills. Även klart nyttigare än Söderlund i stora delar av säsongen hittills. Även fast han verkar vaknat till lite nu på slutet.
Nilsson junior ?
Åhh, ALLA VEEEET... .. 🐄🐄🐄🐄
Vad har du emot Berglund, han har varit väldigt ovärderlig i dödade av utvisningar och i försvaret.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

En gång för alla: Gör forumet en tjänst och sluta svara den där dåren. Vad fan håller ni på med? Klintan Praetori, barkhuvuden! Tänk till
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2022-11-05 17:54:13 En gång för alla: Gör forumet en tjänst och sluta svara den där dåren. Vad fan håller ni på med? Klintan Praetori, barkhuvuden! Tänk till
Man vill ju höra historien. Jag älskar upprörda hjärnor. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 715
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jimmy Peterson »

Djurgårdseken skrev: 2022-11-05 15:27:40
klintan85 skrev: 2022-11-03 14:02:26
Donkels-3.0 skrev: 2022-11-03 13:16:53
Jim Morrison skrev: 2022-11-03 13:12:30 Kommer det även att försvinna spelare från HV71 framöver?

– Det kan det säkert göra. Vi kan inte ha hur mycket folk som helst. I omklädningsrummet är det bara 26 platser… Det är klart, tar vi in folk så får det följder. Absolut.


Kämpa Nubben. In med fler spelare så vi kan ta bröderna med minst istid bland forwards hos er.
Ja hem med bröderna för tusan perfekta att slänga in i fjärdekedjan istället för någon av Berglund, Blomgren eller Nilsson(dom två förstnämnda om jag fick råda)
Berglund gör ändå ett bra jobb i dödandet av utvisningar. Och Nilsson har ju varigt väldigt bra hittills. En av de bästa juniorerna hittills.
Ja han är verkligen ovärderlig.... Får en felträff och en målvaktstavla senare har han gjort sitt första mål efter att ha spelat i snitt 16-17 min per match hittills. Waaoow!! Så imponerade i HA, och med dom enormt skickliga spelare HAN får äran att spela med. Finns abslout ingenting han kan göra bättre än någon annan i truppen. Tom Blomgren har många klart mycket bättre egenskaper.
Men du har rätt i Nilsson varit bra och ska INTE petas. Klart bättre än Berglund Blomgren och Forsberg hittills. Även klart nyttigare än Söderlund i stora delar av säsongen hittills. Även fast han verkar vaknat till lite nu på slutet.
Nilsson junior ?
Åhh, ALLA VEEEET... .. 🐄🐄🐄🐄
Chilla lite. Alla får ha åsikter här inne men det finns gränser där de passeras och det bara blir påhopp. Finns ingen mening med att såga våra egna spelare dag efter dag.

Berglund är dessutom på 17:e plats i DIF vad gäller istid i equal strength om vi nu ska prata fakta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9557
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?

Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?

Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Äh, det kommer inte hända, vi ligger ju 2:a, trots stora brister i spelet.
Flyt och medstuds skapar arbetsro, det kan vara så att vi blir bättre med tiden.

Tror ett tränarbyte skulle skapa mer oro än stabilitet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9557
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-11-06 20:45:46
Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?

Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Äh, det kommer inte hända, vi ligger ju 2:a, trots stora brister i spelet.
Flyt och medstuds skapar arbetsro, det kan vara så att vi blir bättre med tiden.

Tror ett tränarbyte skulle skapa mer oro än stabilitet
Nä, kommer ju såklart inte hända. Men lite synd kan jag tycka. För vi kommer inte gå upp med det här spelet och den här truppen är otroligt dyr kan jag säga. Det kommer sätta sina spår.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:50:57
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-11-06 20:45:46
Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?

Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Äh, det kommer inte hända, vi ligger ju 2:a, trots stora brister i spelet.
Flyt och medstuds skapar arbetsro, det kan vara så att vi blir bättre med tiden.

Tror ett tränarbyte skulle skapa mer oro än stabilitet
Nä, kommer ju såklart inte hända. Men lite synd kan jag tycka. För vi kommer inte gå upp med det här spelet och den här truppen är otroligt dyr kan jag säga. Det kommer sätta sina spår.
Jo, så är det, lite nu eller..... om 20år (läs SAIK) Och nej, med detta spel blir det ingen avancemang.

Men det är ju ingen idé att vara bäst redan nu, som MoDo 8)
Säsongen är lång, det finns att jobba på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-11-06 20:45:46
Jim Morrison skrev: 2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?

Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Äh, det kommer inte hända, vi ligger ju 2:a, trots stora brister i spelet.
Flyt och medstuds skapar arbetsro, det kan vara så att vi blir bättre med tiden.

Tror ett tränarbyte skulle skapa mer oro än stabilitet
Med "fly och medstuds" hade vi haft ett par tvåsiffria med oss... ok liten överdrift men nästan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Så vi testar Svedberg på träningar under landslagsuppehållet. Känns faktiskt riktigt solitt. Funkar Svedberg och Mikko och laget tycker det är rätt så är det ju bara för KG att slänga upp ett kontrakt så är vi i min mening helt "set" från blålinjen och bakåt för säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Svedberg och Kempe in hade varit guld. Kempe känns orealistiskt, men det kändes Klasen, Kruger, Brodda, Norman med. (Vi finns fortfarande med i tanken, Sanny&Svensson podd)

Svedberg känns som en långtgående plan som handlar om huruvida hans knä håller eller inte. Förklarar matchningen gällande Galajda med.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst