Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ronnie är snudd på ovärderlig under den här tiden på säsongen. Det blev direkt stora darren när Frylén fick spela istället. Ge Oscar chansen!
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Hannula

Inlägg av FredrikA »

En bekant till mig som är från Mora sa idag att han pratat med en källa i kubben och han sa att Mika Hannula är på gång till Mora.

Vill Hannula komma till Elitserien är det väl DIF han skall gå till!
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Hannula

Inlägg av blocco »

FredrikA skrev:En bekant till mig som är från Mora sa idag att han pratat med en källa i kubben och han sa att Mika Hannula är på gång till Mora.

Vill Hannula komma till Elitserien är det väl DIF han skall gå till!
Tror jag inte det minsta på. Dessutom får han väl inte lira i Sverige på ett tag med tanke på att han egentligen haft kontrakt med hv?

I vilket fall känns inte Mora som ett alternativ han skulle välja.
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hannula

Inlägg av FredrikA »

blocco skrev:
FredrikA skrev:En bekant till mig som är från Mora sa idag att han pratat med en källa i kubben och han sa att Mika Hannula är på gång till Mora.

Vill Hannula komma till Elitserien är det väl DIF han skall gå till!
Tror jag inte det minsta på. Dessutom får han väl inte lira i Sverige på ett tag med tanke på att han egentligen haft kontrakt med hv?

I vilket fall känns inte Mora som ett alternativ han skulle välja.
Nej jag har också svårt och tro på det men värre saker har inträffat. Fast jag hoppas att du har rätt!
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Hannula

Inlägg av Wedd »

FredrikA skrev:
blocco skrev:
FredrikA skrev:En bekant till mig som är från Mora sa idag att han pratat med en källa i kubben och han sa att Mika Hannula är på gång till Mora.

Vill Hannula komma till Elitserien är det väl DIF han skall gå till!
Tror jag inte det minsta på. Dessutom får han väl inte lira i Sverige på ett tag med tanke på att han egentligen haft kontrakt med hv?

I vilket fall känns inte Mora som ett alternativ han skulle välja.
Nej jag har också svårt och tro på det men värre saker har inträffat. Fast jag hoppas att du har rätt!
Mika Hannula är i Ryssland för att tjäna pengar, Hannula har ådragit sig såpass stora spelskulder att han inte har något annat val, han blir kvar säsongen ut, minst.
Alltid Oavsett.
robin_dif
Inlägg: 652
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Ett nyförvärv inom de kommande timmarna är för mycket att hoppas på va?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Verkar ju som om det finns stort behov av det...Ryno, är han en flopp?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Boråsaren skrev:Verkar ju som om det finns stort behov av det...Ryno, är han en flopp?

Thoresen vore ju drömmen
Dèlmar
Inlägg: 16
Blev medlem: 2008-01-21

Inlägg av Dèlmar »

Boråsaren skrev:Verkar ju som om det finns stort behov av det...Ryno, är han en flopp?
Flopp bör man nog inte kalla Ryno för. Hade inte direkt några förhoppningar och DIF var enda klubben som visade intresse. Hade gärna velat se honom i Oskarshamn för några år sedan när fick massa lovord. Överskattningen har gett mersmak..
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Sen kan man ju kolla på vilken kedja Ryno lirar i också. Han har gjort två underbara matcher, och då lirade han i första- och andrakedjan, andrakedjan när Ölvestad var avstängd. Men i övrigt har han lirat i fjärdekedjan, utan att klaga vad jag vet, så jag vet att han kan. Finterna börjar komma mer och mer, är bara det att han är för lång så hans finter blir för "stora" ;)
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Gillar det jag sett av Ryno. Hoppas han får mer istid. Blir han lite bättre på att använda sin storlek på rätt sätt och bättrar på rappheten på skridskorna litegrann så tar han nog en plats i Detroit om några år. En svensk Nik Antropov kanske?
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Vet inte om jag är efter men jag läste det nyss...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1754376.ab
Dif_Julle
Inlägg: 163
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: Köping, Västmanland

Inlägg av Dif_Julle »

easer90 skrev:Vet inte om jag är efter men jag läste det nyss...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1754376.ab
Ja han vilade dagens match, han stod upp och apploderade åt DIF på läktaren, men troligtvis så kan han spela LG Games
Skriv svar