HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Eriksson »

Lika uselt som vanligt. Vinst javisst men så kasst spel. När turen tar slut så sjunker vi som en sten ute på ryggsim
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Jim Morrison »

Nja, idag är ändå prestationen bra till skillnad från andra matcher och då är jag ändå snabb att säga tvärtom om spelet suger. Vi för ju hela matchen och vinner välförtjänt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev: 2022-10-29 19:19:10 Nja, idag är ändå prestationen bra till skillnad från andra matcher och då är jag ändå snabb att säga tvärtom om spelet suger. Vi för ju hela matchen och vinner välförtjänt.
Du är lite schizo?! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-10-29 19:12:12 Nåja, det närmsta vi har kommit en väl genomförd match över 60 minuter.
Är det så? Såg faktiskt inte en min.
Klasen godkänd? Mtp att han bara gjort en matchträning med laget än sålänge?
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1415
Blev medlem: 2021-01-22

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Exile »

Den första reduceringen är inte mycket att säga om, riktigt bra skott...Men den andra kunde man lätt undvika och därmed inte gjort matchen onödigt spännande.

Överlag ett stort steg framåt!
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av #10 »

Vikas skrev: 2022-10-29 19:13:08
Jim Morrison skrev: 2022-10-29 19:12:12 Nåja, det närmsta vi har kommit en väl genomförd match över 60 minuter.
...mot Jumbon. Och då håller vi ändå på att tappa poäng.

Nej, fortsatt undermåligt.
Finns dock inget stryklag i denna serie som man kör över med 10-0
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Exile skrev: 2022-10-29 19:21:41 Den första reduceringen är inte mycket att säga om, riktigt bra skott...Men den andra kunde man lätt undvika och därmed inte gjort matchen onödigt spännande.

Överlag ett stort steg framåt!
Alltså, vi möter seriens sämsta lag.
Så, 5-0, tre i prestation jämna perioder, det hade varit ett stort steg.

Nu gör vi sista 10 av 2:a perioden och första 10 av 3:e bra.
Resten är lika svagt agerande som övriga matcher, vi var nära att tappa 3-0, bara pga på egen inkompetens
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle ha haft fler mål faktiskt. Bra snurr idag ändå. Fast mot jumbon.

Nu hoppas man på ketchupeffekten på onsdag.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av daaviid »

Alla är så jäkla skitnödiga här inne. 8)

Galajda gjorde ett stabilt intryck, blev dock lite för spännande i slutet. Klasen kommer bara att växla upp. Brodin såg skön ut idag och tog äntligen pucken mot mål. Två kassar. Bra där.

Nu är det bara att stegvis öka samtliga saker på isen, och herrejävlar.. se till att få ordning på uppspelen, ser ju ut som en fars när laget tvingas börja om i egen zon flertalet gånger innan man ens tar sig förbi mitten.. :lol:

Nåja, tre pinnar. Skönt.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1415
Blev medlem: 2021-01-22

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Exile »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-10-29 19:32:07
Exile skrev: 2022-10-29 19:21:41 Den första reduceringen är inte mycket att säga om, riktigt bra skott...Men den andra kunde man lätt undvika och därmed inte gjort matchen onödigt spännande.

Överlag ett stort steg framåt!
Alltså, vi möter seriens sämsta lag.
Så, 5-0, tre i prestation jämna perioder, det hade varit ett stort steg.

Nu gör vi sista 10 av 2:a perioden och första 10 av 3:e bra.
Resten är lika svagt agerande som övriga matcher, vi var nära att tappa 3-0, bara pga på egen inkompetens

Ligan är ganska jämn över lag dock...Hästen har ju slagit både SSK och Björklöven..Modo är egentligen det ända laget som står ut just nu.

Nee, du är onödigt negativ imo.
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Knickedick »

Jag tycker det ser ganska bra ut idag. Kanske är det Hästen som är dåliga. Men jag tycker att det kuggar i bättre i passningsspel och att vi kommer mer samlade i anfall.
Vi har många spelare som spelar med små marginaler. Därav att det blir individuella misstag. Men kan vi bli lite mer distinkta i vårt agerande över hela banan och spela lite rakare och enklare så kan det bli riktigt riktigt bra. Jag tycker att en del forwards spelar med mer fart och är lite mer "rakt på" idag.
Arnesson är lite mer desperat och lite mer "vägra förlora-skalle"idag och går i bräschen i försvaret. Jag hoppas han får plats att växa ut till lite mer av en ledare. Men backarna lämnar mer att önska i sitt beslutsfattande när det gäller att spela säkrare och distinktare både defensivt och offensivt.
VI vinner mer mark och kommer snabbare genom offensiv zon och skapar farligare målchanser när vi har fler duktiga skridskoåkare inne på banan samtidigt.

Jag tycker kedjekombinationerna är bättre idag, kan vi få in ytterligare en skridskoskicklig ytterforward med driv som är oöm och har näsa för var målet finns så kan det bli riktigt riktigt kul.

Jag måste få ge en eloge till David Blomgren idag, jag tycker han gör det så bra idag tillsammans med Wiktor Nilsson de två ska spela ihop och Blomgren ska ha speltid.

Med lite fler passningar som inte hoppat över blad och lite mer flyt vid frilägen hade vi kunnat vinna den här matchen stort.
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av furan85 »

Kollar man in de 3 första linorna skulle man tro att det är shl vi spelar i. Såg det ut som shl mot allsvenskans jumbo när de var inne? Jag såg inte matchen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Mattias_87 »

furan85 skrev: 2022-10-29 20:07:06 Kollar man in de 3 första linorna skulle man tro att det är shl vi spelar i. Såg det ut som shl mot allsvenskans jumbo när de var inne? Jag såg inte matchen.
Ja våra tre första linor är ju SHL-klass men dom spelar absolut inte som SHL spelare. Vi måste få igång lite kemi och att alla drar åt samma håll, att börja spela som ett lag. Vi är inte där ännu men jag hoppas att det kommer att komma ju längre säsongen går.

Många som var bättre idag men lite väl många spelare som vill passa istället för att skjuta. Hoppas vi kan börja gå mer på skott och sedan retur istället för att leta perfekta passningar hela tiden.
Avskaffa tre mot tre.
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av furan85 »

Mattias_87 skrev: 2022-10-29 20:09:16
furan85 skrev: 2022-10-29 20:07:06 Kollar man in de 3 första linorna skulle man tro att det är shl vi spelar i. Såg det ut som shl mot allsvenskans jumbo när de var inne? Jag såg inte matchen.
Ja våra tre första linor är ju SHL-klass men dom spelar absolut inte som SHL spelare. Vi måste få igång lite kemi och att alla drar åt samma håll, att börja spela som ett lag. Vi är inte där ännu men jag hoppas att det kommer att komma ju längre säsongen går.

Många som var bättre idag men lite väl många spelare som vill passa istället för att skjuta. Hoppas vi kan börja gå mer på skott och sedan retur istället för att leta perfekta passningar hela tiden.
Kedjorna såg mer balanserade ut på pappret! Har Fagervall pratat så mycket om att allsvenskan är så sjukt svår så att vi får prestationsångest och har för stor respekt mot alla motstånd vi möter?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Vita hästen 29/10

Inlägg av Skidlöparn »

Både bra och dåligt idag. När det kuggar är vi klass, sen om det beror på om vi faktiskt sätter spelidén eller om det bara är så pass hög individuell skillnad på lagen låte ekar vara osagt. Vissa perioder i första och tredje ser det fortf risigt ut alltså.
Klasen, vilken lirare! I egen liga som dirigent i PP.
Skriv svar