Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-10-15 20:11:10 Vilken dag som helst nu....
Kommer Fagervall att skruva så vårt offensiva spel blir bra. Han har bara väntat. Tills exkat omgång 10 i HA 2022. Behövdes inte förra året eller fram till nu. Klart att han har idéerna som krävs. Visst ! Givet! Finns jättemycket som talar för att han kommer kunna förändra detta.
Undrar om Joakim sitter hemma och funderar, vi täcker ju massa skott. Vi ligger ju på rätt sida och kämpar och kämpar! Ändå flyter inte offensiven. Hmmm.
Idéerna finns inte och kommer inte att finns , någonsin! För att ta oss upp.
Men vi fortsätter låtsas som ingenting. Det är ju bättre än att såra någons känslor. Sen att man har betalat för ta oss upp det är faktiskt sekundärt i allra högsta grad!. Visst.
Värva mer målskyttar!! Det är den dummaste lösningen jag hört. Snacka om att inte ( vilja ) se problemet.
Stoppa huvudet i sanden är iofs en beprövad svensk """""""lösning"""""''. Mitt företag tjänar inga pengar - vi anställer fler ! Lite så är det att skylla vår obefintliga offensiv på att vi inte har målskyttar.
Som att inte Söderlund, Brodin, Liss, Lekki, Norman Kruger skulle kunna göra många poäng i denna serie !? Rensfeldt, Öhgren mfl oxå.
Köpa in nya målskyttar..... F.n det dummaste jag hört. Snacka om att inte vilja se problemet. Snacka om att man då gjort Fagervall till en nästan lika helig ko som #26
Mår du bra? Skriver du efter att du druckit? DIF är en familj. Skriv av dig om du behöver.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-15 13:21:58
Mvildma skrev: 2022-10-15 12:52:59
klintan85 skrev: 2022-10-15 12:42:30 Om man läser artikeln på hockeysverige så vet jag inte om det är så bra att värva klasen. Han har ju inte fokus på hockeyn just nu av förståeliga skäl, han sover knappt. Det är inte vad DIF behöver, man behöver spelare med 100 procent fokus och som är beredd att kriga och ge allt. Klasen borde nog ta paus från hockeyn.
100% att vi ska värva han.
Han öser in poäng i Schweiz just nu.
Får vi minsta chans ska vi ta den.
Kommer nog kännas bättre om han får va hemma och frf spela hockey.
Sådär har man ju hört de allra flesta säga. Att man måste ha något vid sidan om när man går igenom något sånt här tungt. Generellt så är det bättre för både barn och vuxna att inte vara fast i hemmet/sjukhussal (vet ej hur de lever just nu, pratar generellt här inte bara Klasen) 24/7. Det är klart familjen alltid kommer komma först, men du går sönder inombords om du inte ”kommer ifrån”. Att hämta ny kraft, vara stark för barnet osv.
Vill han spela i Djurgården så ska vi självklart inte tacka nej.
Att det kan vara skönt att komma ifrån och göra annat när man har problem kan stämma till en viss del. Men hur lätt är det att lägga fokus på hockeyn till 100 % när det finns viktigare saker att tänka på. Och svårt att orka med allt både fysiskt och psykiskt när han knappt sover. I normala omständigheter så skulle Klasen platsa i vilken SHL klubb som helst så självklart att han skulle vara en välkommet tillskott i DIF men bara om han själv känner att han orkar och är beredd att göra jobbet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Linus Klasen-ryktet togs upp i Sanny & Svensson's senaste poddavsnitt.
Tydligen är det fler som hört av sig till Madhawk angående denna potentiella övergång, inte bara en person, och det stärker ju trovärdigheten.
Och även om Sanny lyfter hans tidigare historik med Södertälje så säger Madhawk att han ej fått några indikationer om det. Bara Djurgården, och tror att han isåfall skulle kunna komma in om en månad, typ. Men det är ju bara spekulationer, så vi får väl se.

Men de lyfter också en potentiell Topp-6.

Östlund-Krüger-Brodin
Klasen-Norman-Lekkerimäki.

Ryser.
Manijock
Inlägg: 7898
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 10:18:56 Linus Klasen-ryktet togs upp i Sanny & Svensson's senaste poddavsnitt.
Tydligen är det fler som hört av sig till Madhawk angående denna potentiella övergång, inte bara en person, och det stärker ju trovärdigheten.
Och även om Sanny lyfter hans tidigare historik med Södertälje så säger Madhawk att han ej fått några indikationer om det. Bara Djurgården, och tror att han isåfall skulle kunna komma in om en månad, typ. Men det är ju bara spekulationer, så vi får väl se.

Men de lyfter också en potentiell Topp-6.

Östlund-Krüger-Brodin
Klasen-Norman-Lekkerimäki.

Ryser.
Liss går väl ändå före Lekkerimäki hittils??? Den senare har varit direkt svag och lirar bara utsida.

Angående Klasen så skrattar jag åt ryktet tills det skulle vara bekräftat. Enda gången man haft samma inställning till ett nyförvärv som sen ändå blev presenterad är Jonas Olsson i fotbollen. Känns ofattbart långt bort så tänker inte ens fundera över hur det skulle vara.
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2022-10-17 10:27:49
Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 10:18:56 Linus Klasen-ryktet togs upp i Sanny & Svensson's senaste poddavsnitt.
Tydligen är det fler som hört av sig till Madhawk angående denna potentiella övergång, inte bara en person, och det stärker ju trovärdigheten.
Och även om Sanny lyfter hans tidigare historik med Södertälje så säger Madhawk att han ej fått några indikationer om det. Bara Djurgården, och tror att han isåfall skulle kunna komma in om en månad, typ. Men det är ju bara spekulationer, så vi får väl se.

Men de lyfter också en potentiell Topp-6.

Östlund-Krüger-Brodin
Klasen-Norman-Lekkerimäki.

Ryser.
Liss går väl ändå före Lekkerimäki hittils??? Den senare har varit direkt svag och lirar bara utsida.

Angående Klasen så skrattar jag åt ryktet tills det skulle vara bekräftat. Enda gången man haft samma inställning till ett nyförvärv som sen ändå blev presenterad är Jonas Olsson i fotbollen. Känns ofattbart långt bort så tänker inte ens fundera över hur det skulle vara.
Skulle nog säga att det beror på vem man spelar med.
Risken med att bara peta ner spelare i hiearkin är ju att de inte får spela med rätt person bredvid sig.
Liss har ett sjukt bra skott men utöver det är han ganska medelmåtta. Om det är någon som ska få igång Lekkerimäki så är det bredvid två absoluta toppspelare som Norman och Klasen.

Jag hade inte heller trott på det särskillt mycket om det inte vore för den tråkiga anledningen till varför. Men precis som jag nämner ovan och det du säger, det är ju bara spekulationer. Inget mer än.
Osten östlund
Inlägg: 1864
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

Hade varit fina tillskott i november, med Eliott o Klasen. Tycker vi borde försök få igång Tim högre upp i hierarkin. Gällande Östlund, Lekki o co. Dom försvinner väll i dec, ngn månad (JVM). Sedan är det Ahl/Nhl för dem nästa säsong. Om ngn av dem exploderar så peta in dom i top- 6.

Dom behöver tid, tycker ej Östlund o Lekki har visat sig att dom är top- 6 ännu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2022-10-17 11:18:44 Hade varit fina tillskott i november, med Eliott o Klasen. Tycker vi borde försök få igång Tim högre upp i hierarkin. Gällande Östlund, Lekki o co. Dom försvinner väll i dec, ngn månad (JVM). Sedan är det Ahl/Nhl för dem nästa säsong. Om ngn av dem exploderar så peta in dom i top- 6.

Dom behöver tid, tycker ej Östlund o Lekki har visat sig att dom är top- 6 ännu.
Jag tycker Tim är ganska begränsad hockeymässigt. Han är en otroligt skicklig skridskoåkare och kanske bäst i ligan på att ta sig in i offensiv zon men saknar hockey-IQ i vad han ska göra med pucken när han väl är inne. Tar inte så väl avvägda beslut och hans kedjekamrater kan bli rätt lidande av det. Jag tycker Tim hör hemma i en fjärdekedja som energispelare där han kan vara ”stjärnan” och spela med snabba kedjekamrater samt åka sönder det andra lagets sämsta kedja.

Sedan verkar han vara en klassisk het/kall-spelare och när han är het är det bara att lasta istid, annars inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFLuWi
Inlägg: 2533
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2022-10-17 11:23:30
Osten östlund skrev: 2022-10-17 11:18:44 Hade varit fina tillskott i november, med Eliott o Klasen. Tycker vi borde försök få igång Tim högre upp i hierarkin. Gällande Östlund, Lekki o co. Dom försvinner väll i dec, ngn månad (JVM). Sedan är det Ahl/Nhl för dem nästa säsong. Om ngn av dem exploderar så peta in dom i top- 6.

Dom behöver tid, tycker ej Östlund o Lekki har visat sig att dom är top- 6 ännu.
Jag tycker Tim är ganska begränsad hockeymässigt. Han är en otroligt skicklig skridskoåkare och kanske bäst i ligan på att ta sig in i offensiv zon men saknar hockey-IQ i vad han ska göra med pucken när han väl är inne. Tar inte så väl avvägda beslut och hans kedjekamrater kan bli rätt lidande av det. Jag tycker Tim hör hemma i en fjärdekedja som energispelare där han kan vara ”stjärnan” och spela med snabba kedjekamrater samt åka sönder det andra lagets sämsta kedja.

Sedan verkar han vara en klassisk het/kall-spelare och när han är het är det bara att lasta istid, annars inte.
Håller med. Ser ofta att han bara åker runt i anfallszon och missar flera fina passningsmöjligheter. Inte alltid att han gör sina medspelare bättre.
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... sen-649843

K-G dementerar ganska hårt, något han inte brukar. Han har ju varit öppen tidigare vad gäller rykten om spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 12:36:01 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... sen-649843

K-G dementerar ganska hårt, något han inte brukar. Han har ju varit väldigt öppen tidigare vad gäller rykten om spelare.
Så hård dementi är det väl ändå inte? Säger ju att det är svårt att svara på för att han har kontrakt i Schweiz och det stämmer ju. Det där med att dom inte haft någon kontakt kan ju vara en lögn med moderation. Agentkontakt?

Tycker snarare det känns mer öppet än jag trodde. Även om värvningen fortfarande är osannolik såklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-10-17 12:37:54
Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 12:36:01 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... sen-649843

K-G dementerar ganska hårt, något han inte brukar. Han har ju varit väldigt öppen tidigare vad gäller rykten om spelare.
Så hård dementi är det väl ändå inte? Säger ju att det är svårt att svara på för att han har kontrakt i Schweiz och det stämmer ju. Det där med att dom inte haft någon kontakt kan ju vara en lögn med moderation. Agentkontakt?

Tycker snarare det känns mer öppet än jag trodde. Även om värvningen fortfarande är osannolik såklart.
Kanske kryddade lite men med tanke på att han alltid kommenterat öppet innan vid varje rykte så kändes det stängt här.
Men visst. Du har en poäng.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 12:44:44
Jim Morrison skrev: 2022-10-17 12:37:54
Nattuggla_ skrev: 2022-10-17 12:36:01 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/s ... sen-649843

K-G dementerar ganska hårt, något han inte brukar. Han har ju varit väldigt öppen tidigare vad gäller rykten om spelare.
Så hård dementi är det väl ändå inte? Säger ju att det är svårt att svara på för att han har kontrakt i Schweiz och det stämmer ju. Det där med att dom inte haft någon kontakt kan ju vara en lögn med moderation. Agentkontakt?

Tycker snarare det känns mer öppet än jag trodde. Även om värvningen fortfarande är osannolik såklart.
Kanske kryddade lite men med tanke på att han alltid kommenterat öppet innan vid varje rykte så kändes det stängt här.
Men visst. Du har en poäng.
Har ju ingen aning heller. Hoppas han kommer för det vore den sortens offensiva stjärna vi inte haft sen Thoresen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1864
Blev medlem: 2022-08-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Osten östlund »

....är väll fortfarande "känsligt" då han står under kontrakt, den biten ej är "löst". (Har väll lärt sig lite dementi ifrån Bosse, det som sas igår kanske ej gäller idag). Stod ju i ngn artikel att nuvarande klubb ej tänker släppa honom förrän november. När det är fixat, går det nog snabbt. Återstår att se om det är till DIF han vill då!?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2022-10-17 13:06:23 ....är väll fortfarande "känsligt" då han står under kontrakt, den biten ej är "löst". (Har väll lärt sig lite dementi ifrån Bosse, det som sas igår kanske ej gäller idag). Stod ju i ngn artikel att nuvarande klubb ej tänker släppa honom förrän november. När det är fixat, går det nog snabbt. Återstår att se om det är till DIF han vill då!?
Precis. Men det handlar nog om att han vill till Stockholm först och främst snarare än att han vill till Djurgården. Sedan har jag för mig att han är Djurgårdare vilket verkar stämma om man ser vilka han följer på instagram plus att vi förmodligen kan ge den bästa lönen i serien och har ett konkurrenskraftigt lag som nog kan ha en rolig säsong.

Cirkeln måste ju slutas någon gång :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mvildma
Inlägg: 175
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Jim Morrison skrev: 2022-10-17 13:12:46
Osten östlund skrev: 2022-10-17 13:06:23 ....är väll fortfarande "känsligt" då han står under kontrakt, den biten ej är "löst". (Har väll lärt sig lite dementi ifrån Bosse, det som sas igår kanske ej gäller idag). Stod ju i ngn artikel att nuvarande klubb ej tänker släppa honom förrän november. När det är fixat, går det nog snabbt. Återstår att se om det är till DIF han vill då!?
Precis. Men det handlar nog om att han vill till Stockholm först och främst snarare än att han vill till Djurgården. Sedan har jag för mig att han är Djurgårdare vilket verkar stämma om man ser vilka han följer på instagram plus att vi förmodligen kan ge den bästa lönen i serien och har ett konkurrenskraftigt lag som nog kan ha en rolig säsong.

Cirkeln måste ju slutas någon gång :)
Han är djurgårdare.
Även för mig att han känner några gubbar i truppen, kruger mfl.
Låst