Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av daaviid »

Jag tror faktiskt att John Norman vinner poängligan. Med Krüger på andra plats. 8)
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

https://hockeynews.se/articles/25701/

Den strategiska sportchefen bubblar upp till ytan efter att ha ryckts från rampljuset i samband med att JE avgick.

Som vanligt lite för mycket pladder och floskler. Avseende hur vi vill spela är det som beskrivs väl självklara mål för alla lag? Hoppas att implementering mot ledare och spelare sträcker sig längre än att idissla otydliga uttryck som "tydlighet".
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 22/23

Inlägg av Jimmy Peterson »

Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Säsongen 22/23

Inlägg av Puckey »

Jimmy Peterson skrev: 2022-09-21 13:24:45 Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Låter som att vi framförallt behöver lägga press på Cmore att se till att vi får samma erbjudande. Iofs snäppet billigare via erbjudandet du fått tag i, men DIF ska självklart ha chansen till samma 400kr per abonnemang som andra klubbar tydligen får. Som ett av deras starkaste varumärken ska vi ställa det kravet.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 22/23

Inlägg av Jimmy Peterson »

Puckey skrev: 2022-09-21 13:38:08
Jimmy Peterson skrev: 2022-09-21 13:24:45 Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Låter som att vi framförallt behöver lägga press på Cmore att se till att vi får samma erbjudande. Iofs snäppet billigare via erbjudandet du fått tag i, men DIF ska självklart ha chansen till samma 400kr per abonnemang som andra klubbar tydligen får. Som ett av deras starkaste varumärken ska vi ställa det kravet.
Håller helt med. Snart säsongsstart så antar att det inte hinner lösa sig till dess eller om de inte kommit överens. Men vore ju grymt med en slant till DIF.
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Säsongen 22/23

Inlägg av kh31d4r »

Jimmy Peterson skrev: 2022-09-21 13:24:45 Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Ett tips till är att om man har tillgång till Benify via jobbet eller så, så får man 3 månader för halva priset just nu, utan bindningstid.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

Nu har ju de flesta experter tippat HA och Björklöven som 1:a. Har de ens någon ”wow” värvning?

Jag är uppenbarligen väldigt färgad när jag tycker att vi har bäst lag på pappret tveklöst.

Vad tycker ni?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Disciplinnämnden »

kh31d4r skrev: 2022-09-21 16:07:12
Jimmy Peterson skrev: 2022-09-21 13:24:45 Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Ett tips till är att om man har tillgång till Benify via jobbet eller så, så får man 3 månader för halva priset just nu, utan bindningstid.
Väldigt bra tips där om Benify, kom på att man brukar få julklapp ifrån företaget genom det.
Nu skall Disciplinnämnden veva tveksamma situationer för halva priset i några månader.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Andspe skrev: 2022-09-21 17:17:01 Nu har ju de flesta experter tippat HA och Björklöven som 1:a. Har de ens någon ”wow” värvning?

Jag är uppenbarligen väldigt färgad när jag tycker att vi har bäst lag på pappret tveklöst.

Vad tycker ni?
DIF är de "förväntade" favoriterna och därför är man benägen att nämna ett annat lag. Man vill heller inte verka dum, så man tippar DIF tvåa. Lagom. Säkert. Väntat.

Som med alla tips - man ser sig om i rummet och lyssnar på alla andra innan man uttalar sig.
Eller så gör man som idioten Wennerholm och drar till med en "häpnadsväckande" rubrik bara för att skapa klick. Väl medveten om att man aldrig behöver stå till svars för sina tips som sen går åt helvete. Fan vad jag avskyr Wennerholm.
Säg den glädje som varar
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

kh31d4r skrev: 2022-09-21 16:07:12
Jimmy Peterson skrev: 2022-09-21 13:24:45 Ett tips till alla inför hockeysäsongen: CMore Premium Plus innehåller all hockey, men kostar hela 499 kr (449 kr vid 12 månaders bindningstid). Många klubbar har erbjudanden för 349 kr med bindningstid plus att 400 kr går till klubben. Av någon anledning finns det inte för DIF - och CMores kundtjänst visste själva inte varför.

Jag som är snål som en smålänning bad om ett motsvarande erbjudande. De hänvisade mig då frikostigt nog till Tidningskungen där de har en kampanj. 317 kr per månad kostar det då för ett presentkort, med haken att man måste betala hela summan för ett år på en gång. Inte alla som kan ligga ute med de pengarna men om man kan det så blir det ju en fin besparing.

https://www.tidningskungen.se/musik-och ... -all-sport
Ett tips till är att om man har tillgång till Benify via jobbet eller så, så får man 3 månader för halva priset just nu, utan bindningstid.
Själv kör jag med säsongskort på Aktiv sitt och fulstream på bortamatcherna. Snart dags för säsongens första bira inne på Hovet.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

En fråga... varför spelas vissa matcher 18:00? En helgmatch är väl inga problem, men i veckorna, och fredagar i synnerhet. Man hinner ju knappt sluta jobbet och ska man ta bilen från andra sidan stan i fredagsköer så blir det till att åka ett par timmar innan match. (ja, jag vet att man kan åka kommunalt) men finns det någon anledning till 18? vissa matcher är ju 19.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Döden skrev: 2022-09-22 06:44:10 En fråga... varför spelas vissa matcher 18:00? En helgmatch är väl inga problem, men i veckorna, och fredagar i synnerhet. Man hinner ju knappt sluta jobbet och ska man ta bilen från andra sidan stan i fredagsköer så blir det till att åka ett par timmar innan match. (ja, jag vet att man kan åka kommunalt) men finns det någon anledning till 18? vissa matcher är ju 19.
En match 18 och en annan 20.30. Gissningsvis av TV-skäl
Expert.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev: 2022-09-22 06:52:49
Döden skrev: 2022-09-22 06:44:10 En fråga... varför spelas vissa matcher 18:00? En helgmatch är väl inga problem, men i veckorna, och fredagar i synnerhet. Man hinner ju knappt sluta jobbet och ska man ta bilen från andra sidan stan i fredagsköer så blir det till att åka ett par timmar innan match. (ja, jag vet att man kan åka kommunalt) men finns det någon anledning till 18? vissa matcher är ju 19.
En match 18 och en annan 20.30. Gissningsvis av TV-skäl
Det är Cmore som har "Superfredag" eller vad det heter och då visas två matcher på kvällen.
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Döden »

Buford skrev: 2022-09-22 07:27:37
SirDIFalot skrev: 2022-09-22 06:52:49
Döden skrev: 2022-09-22 06:44:10 En fråga... varför spelas vissa matcher 18:00? En helgmatch är väl inga problem, men i veckorna, och fredagar i synnerhet. Man hinner ju knappt sluta jobbet och ska man ta bilen från andra sidan stan i fredagsköer så blir det till att åka ett par timmar innan match. (ja, jag vet att man kan åka kommunalt) men finns det någon anledning till 18? vissa matcher är ju 19.
En match 18 och en annan 20.30. Gissningsvis av TV-skäl
Det är Cmore som har "Superfredag" eller vad det heter och då visas två matcher på kvällen.
Ok, det var ju PUCKAT :)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2022-09-21 13:14:45 Avseende hur vi vill spela är det som beskrivs väl självklara mål för alla lag? Hoppas att implementering mot ledare och spelare sträcker sig längre än att idissla otydliga uttryck som "tydlighet".
Oj det här kan man skriva spaltmeter om.

Jag tycker väl just att "tydlighet" som han uttrycker i artikeln hämtar samma metodik/pedagogik från Juniorlagen. Det är en del av "tydligheten" att man gör på samma sätt (sen har jag åsikter om det rent taktiska men det skulle bli en monsterpost).

"Tydligheten" utan puck ala DIF i TLDR version tycks vara att:
I sann hockey-ABC, hugga upp planen i sina 3 zoner och sen igen via centrallinjen.
Du får 2 sidor per zon och jobbar för att isolera motståndare med puck på ena sidan av centrallinjen så att du kan överbelasta. Off: Forecheck, Neut: hemgång/skydda linjerna, Def: Insida/gapcontrol/överbelasta.

Helt ok rent pedagogiskt så långt men jag tycker inte att det är ett "självklart mål för alla lag" som du skriver. Det finns rätt många sätt att spela hockey på och det finns än fler sätt att lära ut det taktiska. Framförallt finns det problem med att likställa pedagogisk tydlighet med taktisk dito (och vice versa skall tilläggas).

Alla spelare "fungerar" inte på det sättet och alla spelare klarar inte av att överbrygga detta tydliga agerande i en zon till nästa, som ett lag, utan att det blir stolpigt.
En spelare som är nere i trötthetskonen och går full grottmänniska och bara agerar med den "tydligheten" som riktlinjer kommer kanske inte göra bort sig i offensiv zon men å andra sidan kan motståndarna använda de luckor som man bygger in i systemet (via tydligheten/pedagogiken) för att straffa oss. I neutral eller defensiv zon blir det värre.

En klassiker till exempel här är diagonalpassen upp i mittzon som "bryter" mot de pedagogiska 'reglerna' och som riskerar att ställa "laget". Det är ett återkommande tema i DIF de senaste åren och en av bitarna där vi blivit straffade (och där riktigt klyftiga spelare som JJ och Ante var suveräna på att täcka upp).
En annan är ju oförmågan förra säsongen att freda kassen. Centrallinjen i defensiv zon ger spelarna på varje sida en tårtbit att tänka inom. Överbelastningen följer på "tydligheten" vilket är ok i början av bytet med klar skalle och pigga ben men när vi hamnat på hälarna och grottmänniskan tar över blir det svårare. Vips kliver en motståndare över centrallinjen från andra sidan och är ensam i slottet eftersom vi lärt grabbarna att skaffa numerärt övertag på pucksidan i första hand.

Jag förstår helt och fullt tänket och det är skitbra att man har den typen av grund och tydlighet att slussa in nya spelare i. Dock blir det blir rätt uppenbart varför Barry's "read and react" försvar fullständigt havererade i möte med denna pedagogik.


Sen som en FET brasklapp så är det ju inte alls säkert att det han nämner i artikeln är hela den pedagogiska "tydligheten" som man använder på A-lags-nivå. Jag skulle till och med bli förvånad om så var fallet men jag tycker man kan skönja att det är det spelarna faller tillbaka på (vilket som sagt både är bra och dåligt beroende på motståndet).
Som slutkläm så måste jag inflika att deras pedagogik och tydlighet tycks fungera väldigt fint på våra juniorer. DIF är bland de ledande klubbarna i Sverige både i lagprestationerna på juniornivå och i spelarutvecklingen så nånting gör man uppenbarligen "rätt". Jag har dock "åsikter" kring dess brister som fallback när vi möter högoktanigt, tänkande och taktiserande vuxet motstånd på A-lagsnivå.
Senast redigerad av Praetori den 2022-09-22 08:46:37, redigerad totalt 3 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar