Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-30 09:30:16
Jim Morrison skrev: 2022-07-30 08:59:26
Nattuggla_ skrev: 2022-07-30 08:23:15
SirDIFalot skrev: 2022-07-29 21:52:35 Schilling är mitt drömnamn nu.
Håller med.
Skulle väl vara Stefan Elliot då från listan ovan, som kan vara intressant om man bortser från Schilling.
Elliot skulle vara en väldigt bra värvning på den nivån, men känslan är att han, precis som Schilling, har mer att ge på en högre nivå. Blir nog SHL till slut.
Helst av allt Schilling - hoppas att KG tänker om där och inte skyller allt som gick fel förra säsongen på våra dåvarande nordamerikaner. Han skrev ju ändå på ett treårskontrakt och kunde väl således tänka sig stanna en längre tid i klubben.

Annars tackar jag ja till Stefan Elliott. Tänk att han är vår Chad Billins och Kevin Karlsson är vår Emil Andrae så ser jag ingen större skillnad på vår kontra HVs trupp förra säsongen. Även om jag snarare ser deras backsäsong som undantaget som bekräftar regeln.
Vi värvade just en okänd collegemålvakt så det känns inte som om K-G är långsint eller ser det som ett problem.
Men Schilling har säkerligen inte bara suttit och väntat heller. Han kanske har lämnat Stockholm för längesen.

Edit. När det ändå snackades om Bailen ovan, han ska vara klar för tyska ligan. Har ej länk, tror det var Hockeynews.
Inte klart än, men på pappret så känns det på tok för dyrt. Vi ligger även i HA och någonstans kanske man måste börja förstå detta :lol: Men ja hade absolut inte tackat nej till Bailen
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

EspenK skrev: 2022-07-19 13:49:40 Jag ger det till 1 augusti. Om vi inte presenterat något då så är det panikknappen på.
Trycker du eller jag på knappen? :wink:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Bogart

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bogart »

Schilling, Elliott och Persson in. Då skulle backsidan kännas tillräcklig även om jag inte känner mig supertrygg i de som ska vara våra "defensiva" spelare.
peter johansson
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-30 09:30:16
Jim Morrison skrev: 2022-07-30 08:59:26
Nattuggla_ skrev: 2022-07-30 08:23:15
SirDIFalot skrev: 2022-07-29 21:52:35 Schilling är mitt drömnamn nu.
Håller med.
Skulle väl vara Stefan Elliot då från listan ovan, som kan vara intressant om man bortser från Schilling.
Elliot skulle vara en väldigt bra värvning på den nivån, men känslan är att han, precis som Schilling, har mer att ge på en högre nivå. Blir nog SHL till slut.
Helst av allt Schilling - hoppas att KG tänker om där och inte skyller allt som gick fel förra säsongen på våra dåvarande nordamerikaner. Han skrev ju ändå på ett treårskontrakt och kunde väl således tänka sig stanna en längre tid i klubben.

Annars tackar jag ja till Stefan Elliott. Tänk att han är vår Chad Billins och Kevin Karlsson är vår Emil Andrae så ser jag ingen större skillnad på vår kontra HVs trupp förra säsongen. Även om jag snarare ser deras backsäsong som undantaget som bekräftar regeln.
Vi värvade just en okänd collegemålvakt så det känns inte som om K-G är långsint eller ser det som ett problem.
Men Schilling har säkerligen inte bara suttit och väntat heller. Han kanske har lämnat Stockholm för längesen.

Edit. När det ändå snackades om Bailen ovan, han ska vara klar för tyska ligan. Har ej länk, tror det var Hockeynews.
Läste på Hockeynews att det var NÄRA om en överenskommelse.......... troligen alldeles för dyr ändå!!!
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 441
Blev medlem: 2011-04-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av John Terry »

Skulle även ta Schilling utan att blinka.

Annars när vi pratar transatlanter med erfarenhet av stor rink så tror jag mer på namn som Ryan Johnston och Jordan Schmaltz än Nick Bailen tyvärr. Nick Bailen som liksom gjort 35 respektive 42 poäng i KHL de två senaste säsongerna. Kanske även en chansning som Troy Rutkowski skulle vara något, han skulle med lite flyt kunnat göra en Kodie Curran-light. Men han skulle förstås inte kunna vara en av två toppbackar då han trots allt inte presterat ens på hockeyallsvensk nivå.

Andra namn att kasta ut ur hatten är Linus Nässén och Anton Mylläri kanske. Inte för att jag skulle vara så förtjust i Mylläri så skulle det mkt väl kunna vara en back som KG faller för som den stabila defensiva backen (han har dock hyggligt hockeysinne).

Utöver redan nämnda Stefan Elliot så tror jag det inte är helt omöjligt att locka en sån som Brandon Gormley med feta allsvenska kontrakt. Även om det skulle finnas mer pengar i KHL (om de är lagda åt det hållet) och kanske även i Tyskland och Schweiz såklart. Men i det sistnämnda landet börjar det bli tjockt.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sPTNC »

Jim Morrison skrev: 2022-07-26 12:11:31
Praetori skrev: 2022-07-26 10:08:44
Donkels-3.0 skrev: 2022-07-26 09:19:16
Praetori skrev: 2022-07-25 23:45:11
Donkels-3.0 skrev: 2022-07-25 20:03:14
Lär ju vara någon annan SHL klubb som plockar upp honom annars hade jag gärna sett honom hos oss
Vill han spela MOT Frölunda då?
Ställer en motfråga vill han lira i allsvenskan?
Troligen inte men det vore tjänstefel att inte åtminstone höra sig för.
Jag tror att KG är väldigt sugen på Loui - känns som en spelare right up his alley så att säga. Frölunda har tackat nej, fler klubbar har blivit erbjudna honom men än så länge är han fortsatt ledig. Han har hus i Göteborg så jag tror inte han vill vara allt för långt borta därifrån så vi kanske kan utesluta Norrland.

Vi får väl se. Kanske Stockholm kan locka men även det känns lite långt bort från huset. Det känns ändå väldigt osannolikt att han hamnar i HockeyAllsvenskan.
Han är nära HV och/eller Rögle så han har nog ambitioner att lira SHL nästa år.
Nattuggla_
Inlägg: 3231
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

John Terry skrev: 2022-07-30 23:03:54 Skulle även ta Schilling utan att blinka.

Annars när vi pratar transatlanter med erfarenhet av stor rink så tror jag mer på namn som Ryan Johnston och Jordan Schmaltz än Nick Bailen tyvärr. Nick Bailen som liksom gjort 35 respektive 42 poäng i KHL de två senaste säsongerna. Kanske även en chansning som Troy Rutkowski skulle vara något, han skulle med lite flyt kunnat göra en Kodie Curran-light. Men han skulle förstås inte kunna vara en av två toppbackar då han trots allt inte presterat ens på hockeyallsvensk nivå.

Andra namn att kasta ut ur hatten är Linus Nässén och Anton Mylläri kanske. Inte för att jag skulle vara så förtjust i Mylläri så skulle det mkt väl kunna vara en back som KG faller för som den stabila defensiva backen (han har dock hyggligt hockeysinne).

Utöver redan nämnda Stefan Elliot så tror jag det inte är helt omöjligt att locka en sån som Brandon Gormley med feta allsvenska kontrakt. Även om det skulle finnas mer pengar i KHL (om de är lagda åt det hållet) och kanske även i Tyskland och Schweiz såklart. Men i det sistnämnda landet börjar det bli tjockt.
Linus hade jag tagit. Absolut.
Hade varit spännande.
Står Stockholm på hans Instagram (spelade senast i Finland), men folk kan ju bo här utan att lira i Djurgården, hehe.
Nattuggla_
Inlägg: 3231
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Hur hade ni formerat laget nu?

Jag hade satt det såhär:
Öhgren-Krüger-Brodin
Söderlund-Norman-Lekkerimäki
Forsberg-Östlund-Liss
Nilsson-Rensfeldt-Berglund

Alt 2 om Norman spelar vinge:
Öhgren-Krüger-Brodin
Norman-Rensfeldt-Lekkerimäki
Söderlund-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson

Inte nödvändigtvis i den ordningen, tror vi kommer dela istiden på alla kedjor ganska lika.
Men jag tror på att splittra juniorerna för att få ut maximalt.
Alt 2 ser bättre ut imo då Rensfeldt och Berglund är fullt kapabla att centra i Hockeyallsvenskan.
Difjs
Inlägg: 227
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-31 09:28:51 Hur hade ni formerat laget nu?

Jag hade satt det såhär:
Öhgren-Krüger-Brodin
Söderlund-Norman-Lekkerimäki
Forsberg-Östlund-Liss
Nilsson-Rensfeldt-Berglund

Alt 2 om Norman spelar vinge:
Öhgren-Krüger-Brodin
Norman-Rensfeldt-Lekkerimäki
Söderlund-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson

Inte nödvändigtvis i den ordningen, tror vi kommer dela istiden på alla kedjor ganska lika.
Men jag tror på att splittra juniorerna för att få ut maximalt.
Alt 2 ser bättre ut imo då Rensfeldt och Berglund är fullt kapabla att centra i Hockeyallsvenskan.
Jag hade formerat;

Söderlund-Kruger- Brodin
Norman-Rensfeldt-Liss
Öhgren-Östlund-Lekkerimäki
Forsberg-Berglund-Nilsson
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Difjs skrev: 2022-07-31 09:49:59
Nattuggla_ skrev: 2022-07-31 09:28:51 Hur hade ni formerat laget nu?

Jag hade satt det såhär:
Öhgren-Krüger-Brodin
Söderlund-Norman-Lekkerimäki
Forsberg-Östlund-Liss
Nilsson-Rensfeldt-Berglund

Alt 2 om Norman spelar vinge:
Öhgren-Krüger-Brodin
Norman-Rensfeldt-Lekkerimäki
Söderlund-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson

Inte nödvändigtvis i den ordningen, tror vi kommer dela istiden på alla kedjor ganska lika.
Men jag tror på att splittra juniorerna för att få ut maximalt.
Alt 2 ser bättre ut imo då Rensfeldt och Berglund är fullt kapabla att centra i Hockeyallsvenskan.
Jag hade formerat;

Söderlund-Kruger- Brodin
Norman-Rensfeldt-Liss
Öhgren-Östlund-Lekkerimäki
Forsberg-Berglund-Nilsson
Nu var det ett tag sedan Brodda och Norman va i svensk hockey, men jävlar. Bra speed i våra kedjor ändå. Lär ju smälla och gå undan i år.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Bogart

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bogart »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-31 09:28:51 Hur hade ni formerat laget nu?

Jag hade satt det såhär:
Öhgren-Krüger-Brodin
Söderlund-Norman-Lekkerimäki
Forsberg-Östlund-Liss
Nilsson-Rensfeldt-Berglund

Alt 2 om Norman spelar vinge:
Öhgren-Krüger-Brodin
Norman-Rensfeldt-Lekkerimäki
Söderlund-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson

Inte nödvändigtvis i den ordningen, tror vi kommer dela istiden på alla kedjor ganska lika.
Men jag tror på att splittra juniorerna för att få ut maximalt.
Alt 2 ser bättre ut imo då Rensfeldt och Berglund är fullt kapabla att centra i Hockeyallsvenskan.
Det här var svårt, jag har försökt vrida och vända på det väldigt mycket men det som är klart i ala fall är att jag ser Forsberg-Berglund-Nilsson som vår fjärdekedja. Sen kan man rotera resterande nio spelare lite hur man vill men helst med Krüger, Rensfeldt och Östlund som centrar. Jag tror inte Östlund gör sig superbra som vinge och därför tycker jag han ska spela center.

Något sånt här om man vill maxa kanske:

Norman-Krüger-Brodin
Lekkerimäki-Rensfeldt-Söderlund
Öhgren-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson

Där är jag dock lite orolig över att Liss ska vara den ledande, äldre spelaren med de två juniorerna. Så kanske detta är bättre:

Liss-Krüger-Brodin
Lekkerimäki-Rensfeldt-Söderlund
Öhgren-Östlund-Norman
Forsberg-Berglund-Nilsson

Då får man en erkänt bra defensiv spelare i Norman som kan växla med Östlund om det skulle behövas (och det kan behövas kanske framförallt vid tekningar, bra att ha extra alternativ där. Inte för att det spelar superstor roll) samt att han skulle vara ett väldigt bra komplement till de två.

Ett sista förslag:

Lekkerimäki-Krüger-Brodin
Norman-Rensfeldt-Öhgren
Söderlund-Östlund-Liss
Forsberg-Berglund-Nilsson
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2692
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Praetori skrev: 2022-07-26 16:05:27
klintan85 skrev: 2022-07-26 12:52:13 Lite läskigt med en college målvakt, är inte 24 väldigt gammalt för att vara college målvakt?
Det är en fullt nornal ålder eftersom man oftast studerar där från runt 18-19 tills man är kring 24 (men vissa läser ännu längre upp i åldrarna). Jmf ungf Svensk högskola.

Edit: Rejäl pucktvåa på den. :lol:
Jag vet att man studerar i den åldern men jag menar att man inte har spelat professionell hockeyn än när man är 24 känns väldigt sent.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2692
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Praetori skrev: 2022-07-26 16:05:27
klintan85 skrev: 2022-07-26 12:52:13 Lite läskigt med en college målvakt, är inte 24 väldigt gammalt för att vara college målvakt?
Det är en fullt nornal ålder eftersom man oftast studerar där från runt 18-19 tills man är kring 24 (men vissa läser ännu längre upp i åldrarna). Jmf ungf Svensk högskola.

Edit: Rejäl pucktvåa på den. :lol:
Jag vet att man studerar i den åldern men jag menar att man inte har spelat professionell hockeyn än när man är 24 känns väldigt sent.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

klintan85 skrev: 2022-07-31 20:21:49
Praetori skrev: 2022-07-26 16:05:27
klintan85 skrev: 2022-07-26 12:52:13 Lite läskigt med en college målvakt, är inte 24 väldigt gammalt för att vara college målvakt?
Det är en fullt nornal ålder eftersom man oftast studerar där från runt 18-19 tills man är kring 24 (men vissa läser ännu längre upp i åldrarna). Jmf ungf Svensk högskola.

Edit: Rejäl pucktvåa på den. :lol:
Jag vet att man studerar i den åldern men jag menar att man inte har spelat professionell hockeyn än när man är 24 känns väldigt sent.
Det är inte helt ovanligt att spelare väntar tills draft-rättigheterna går ut och sen går till NHL/AHL vid 23-24 som UFA för att plugga klart och slippa undan RFA-kontrollen fram till 27. Fällström är vårat egna exempel som gjorde första senioråret vid 23. NY Rangers fyndade nyss en back på 23 som ses som en potentiell framtida NHL-back, även om han får börja i AHL. På tal om Rangers gick de också vinnande ur huggsexan om Jimmy Vesey när han gick direkt från collegehockey till att sätta 16 baljor i NHL vid 24. Det är absolut lite av en tombola, men med tillräckligt bra historik för att även NHL-lagen ska satsa på den ibland. Topparna i collegehockeyn är spelare som lätt skulle kunna göra 40+ poäng i SHL, eller rentav gå rätt in i NHL.
EspenK
Inlägg: 9072
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Andspe skrev: 2022-07-30 12:44:23
EspenK skrev: 2022-07-19 13:49:40 Jag ger det till 1 augusti. Om vi inte presenterat något då så är det panikknappen på.
Trycker du eller jag på knappen? :wink:
Ja om 1h trycker jag igång knappen och sen gäller det att ha hjärtstartare inom räckhåll.
Låst