Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Difjs
Inlägg: 230
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Spännande värvning som kan falla väl ut. Man skriver väll ett år med honom för att ersättas av Adam nästa år :D
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Buford skrev: 2022-07-25 08:02:20
Jim Morrison skrev: 2022-07-25 07:03:41

Vår nya målvakt tydligen. Kan noll om honom men fina siffror i NCAA vid en snabb överblick.
Meh... Får lite JE-vibbar nu!
Fungerade ju bra när vi tog in Chet Pickard så detta blir nog bra :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9561
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev: 2022-07-25 08:02:20 Meh... Får lite JE-vibbar nu!
Haha, förstår att man kommer dra fram den kopplingen ett bra tag framöver när det kommer någon okänd nordamerikan men faktum är att vi måste göra kalkylerade risker ibland, speciellt när vi ligger där vi ligger i hierarkin.

Finns ju inte bara etablerade svenska toppspelare på marknaden att tillgå menar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-07-25 08:32:23
Buford skrev: 2022-07-25 08:02:20 Meh... Får lite JE-vibbar nu!
Haha, förstår att man kommer dra fram den kopplingen ett bra tag framöver när det kommer någon okänd nordamerikan men faktum är att vi måste göra kalkylerade risker ibland, speciellt när vi ligger där vi ligger i hierarkin.

Finns ju inte bara etablerade svenska toppspelare på marknaden att tillgå menar jag.
Så är det, och skönt att KG också kan vidga vyerna litegrann.

Klocka uppe nu. Förmodligen Galajda då.
Men såg att Christoffer Törngren tackades av från HV71 men varit klart att han lämnar länge. Hade varit väldigt fin värvning som 13e fw.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev: 2022-07-25 08:32:23
Buford skrev: 2022-07-25 08:02:20 Meh... Får lite JE-vibbar nu!
Haha, förstår att man kommer dra fram den kopplingen ett bra tag framöver när det kommer någon okänd nordamerikan men faktum är att vi måste göra kalkylerade risker ibland, speciellt när vi ligger där vi ligger i hierarkin.

Finns ju inte bara etablerade svenska toppspelare på marknaden att tillgå menar jag.
Jo, den glömmer man inte så lätt! :wink:

Den drös som skrek efter uttåget att vi aldrig mer skulle fylla på med transatlanter, dessa lär få hålla i topplocket nu. Själv hade jag velat behålla Schilling och Rhett!

Själv känner jag att "från Reideborn till okänd transatlant" inte gör att jag korkar upp någon champagne. Men visst, jag förstår läget...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8131
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Spännande värvning som jag tror på kommer slå väl ut.
Avskaffa tre mot tre.
Dusinator
Inlägg: 3823
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Så, en Amerikan in, bra. Se till att plocka tillbaka schilling också.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Matthew Galajda känns som en spännande och som jag tror ganska billig lösning, vilket kanske gör att det finns lite mer pengar till nån toppback eller två.
Manijock
Inlägg: 7896
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-25 08:41:05
Jim Morrison skrev: 2022-07-25 08:32:23
Buford skrev: 2022-07-25 08:02:20 Meh... Får lite JE-vibbar nu!
Haha, förstår att man kommer dra fram den kopplingen ett bra tag framöver när det kommer någon okänd nordamerikan men faktum är att vi måste göra kalkylerade risker ibland, speciellt när vi ligger där vi ligger i hierarkin.

Finns ju inte bara etablerade svenska toppspelare på marknaden att tillgå menar jag.
Så är det, och skönt att KG också kan vidga vyerna litegrann.

Klocka uppe nu. Förmodligen Galajda då.
Men såg att Christoffer Törngren tackades av från HV71 men varit klart att han lämnar länge. Hade varit väldigt fin värvning som 13e fw.
Törngren vore ju en dröm. Skulle dock inte gå 13e utan snarare I en tredjelina. Men lagom bra i alla delar. Perfekt bredd!
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

ken1968 skrev: 2022-07-25 09:29:06 Matthew Galajda känns som en spännande och som jag tror ganska billig lösning, vilket kanske gör att det finns lite mer pengar till nån toppback eller två.
Ung och lovande och lägg till Mikko som tränare på det så kan det bli bra. Dock är Europeisk rink en utmaning även för målvakter så han kan nog behöva lite tid och det kan bli läskigt värre att gå in i ett ev kval när allting gäller och ställs på sin spets med en MV utan den typen av erfarenheten och på ett ettårskontrakt.
Adam på ett fyraårs hade kännts tryggt, nu är det svårbedömd värre.

Men ändå bra att ha 2 målvakter som kan tävla mot varandra och en möjlighet att locka/belöna med SHL-klausul om vi skulle gå upp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9561
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2022-07-25 09:44:43
ken1968 skrev: 2022-07-25 09:29:06 Matthew Galajda känns som en spännande och som jag tror ganska billig lösning, vilket kanske gör att det finns lite mer pengar till nån toppback eller två.
Ung och lovande och lägg till Mikko som tränare på det så kan det bli bra. Dock är Europeisk rink en utmaning även för målvakter så han kan nog behöva lite tid och det kan bli läskigt värre att gå in i ett ev kval när allting gäller och ställs på sin spets med en MV utan den typen av erfarenheten och på ett ettårskontrakt.
Adam på ett fyraårs hade kännts tryggt, nu är det svårbedömd värre.

Men ändå bra att ha 2 målvakter som kan tävla mot varandra och en möjlighet att locka/belöna med SHL-klausul om vi skulle gå upp.
Ganska säker på att Svedberg kommer in på något hörn framöver också och med det erfarenheten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
GULD
Inlägg: 383
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GULD »

Denna värvning GARANTERAT Svedberg fram mot jul annats skulle det vara för stor chansning
Bogart

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bogart »

Klart lite risky med en college-målvakt men hans meriter är ju inte dumma alls. Att leverera såna resultat som han har gjort för lag som absolut inte är de mest attraktiva och fyllda med framtida NHL-spelare är imponerande. Skulle gissa att anledningen för att han inte fått en chans i AHL är för att NHL-lag inte gillar målvakter under 190+cm. Finns potential i honom, får se om han funkar i Sverige bara. Försiktigt spänd på att se hur bra han är men jag tror också Carl Lindbom klarar sig bra på allsvensk nivå.

Och om man jämför med en målvakt som Dryden McKay som signade på för Toronto under våren (och vann årets spelare i college under säsongen) så är det inte så stor skillnad. Visst, McKay har högre peak men han spelade också för ett betydligt bättre lag. McKays räddningsprocent under sin college-karriär är .932% under 140 matcher medan Galajdas är .931% under 112 matcher.

Det är också värt att komma ihåg vilka dyngmålvakter det är som är toppmålvakter i HockeyAllsvenskan.
dr111DIF
Inlägg: 1079
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2022-07-25 10:39:21 Klart lite risky med en college-målvakt men hans meriter är ju inte dumma alls. Att leverera såna resultat som han har gjort för lag som absolut inte är de mest attraktiva och fyllda med framtida NHL-spelare är imponerande. Skulle gissa att anledningen för att han inte fått en chans i AHL är för att NHL-lag inte gillar målvakter under 190+cm. Finns potential i honom, får se om han funkar i Sverige bara. Försiktigt spänd på att se hur bra han är men jag tror också Carl Lindbom klarar sig bra på allsvensk nivå.

Och om man jämför med en målvakt som Dryden McKay som signade på för Toronto under våren (och vann årets spelare i college under säsongen) så är det inte så stor skillnad. Visst, McKay har högre peak men han spelade också för ett betydligt bättre lag. McKays räddningsprocent under sin college-karriär är .932% under 140 matcher medan Galajdas är .931% under 112 matcher.

Det är också värt att komma ihåg vilka dyngmålvakter det är som är toppmålvakter i HockeyAllsvenskan.
Konsekvent jättefin % och GAA under flera säsonger dessutom. Bättre än Strauss Mann som ytterligare jämförelse..

Lär lämna pengar över till annat + kvalitativa förstärkningar under säsong dessutom vid behov.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

Är ju inte konstigare än att man tar in Adam i april om det då behövs (och han har spelat klart i KHL)
Låst