Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2022-07-19 17:11:17 https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... an-kriget/

– Jag har sagt det förut och jag kommer upprepa mig: Vi är inte politiker, vi sysslar med sport, och vi gör det som är bäst för våra hockeykarriärer och det kan ingen döma oss för, säger agenten.

Kepsens agent slår ifrån sig på precis det sätt man hade väntat sig. Här finns inga ansvar. "Samvete? Vi SYssLaR ju me håkky!"

Att ni gör det som är bäst för er har ingen bestridit. Det förstår alla, mycket jävla väl. Men lille agent, det är precis det kritiken handlar om, det är det som är problemet. Och det är just därför ni både kan, och blir, dömda för det.

Ni sysslar med hockey? Konstigt. Har nämligen aldrig sett nån missa målet så grovt.

Undrar om agenten tycker att det är onödigt att skicka ut en bår till Claesson om han åker på en ordentlig huvudtackling?
"Låt honom ligga, vi spelar ju hockey! Vi är inga läkare!"

Ok, men vad sägs som medmänniska med inre organ? Inte?
Bara släppa sånt där och gå vidare, sånna personer är luft, utan syre
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2022-07-19 17:11:17 https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... an-kriget/

– Jag har sagt det förut och jag kommer upprepa mig: Vi är inte politiker, vi sysslar med sport, och vi gör det som är bäst för våra hockeykarriärer och det kan ingen döma oss för, säger agenten.

Kepsens agent slår ifrån sig på precis det sätt man hade väntat sig. Här finns inga ansvar. "Samvete? Vi SYssLaR ju me håkky!"

Att ni gör det som är bäst för er har ingen bestridit. Det förstår alla, mycket jävla väl. Men lille agent, det är precis det kritiken handlar om, det är det som är problemet. Och det är just därför ni både kan, och blir, dömda för det.

Ni sysslar med hockey? Konstigt. Har nämligen aldrig sett nån missa målet så grovt.

Undrar om agenten tycker att det är onödigt att skicka ut en bår till Claesson om han åker på en ordentlig huvudtackling?
"Låt honom ligga, vi spelar ju hockey! Vi är inga läkare!"

Ok, men vad sägs som medmänniska med inre organ? Inte?
Klart som fan att agenten inte vill att någon backar ur ett, för agenten lukrativt avtal med en stor KHL-klubb och därmed dessutom skapa följdproblem. Det säger sig självt att hockeyhallickarna gärna ser att spelarna prostituerar sig för ryska blodspengar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Om vi nu ponerar att det är sant, kontraktet skrevs på innan invasionen och är omöjligt att bryta utan att begå kontraktsbrott. Då sitter ju kepsen faktiskt i en riktig rävsax, och alla vet ju, t.om för vanliga skitjobb får man ibland skriva på kontrakt som kan kosta en riktigt dyrt om man vill ta sig ur eller gör något som strider mot punkterna i kontraktet. T.om dyrare än vad man hade tjänat på själva "jobbet".

Jag säger inte att detta är sanning, men det kan mycket väl vara såhär det ligger till och även för Reideborns del.
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Zyn79 »

Jag skulle nog göra som dom flesta andra avtalsbundna parter brukar göra när något oförutsett , jag skulle hänvisa att avtalet inte är giltigt pga force majeure. Märkligt att andra hockeyspelare kan riva sina avtal eller rentutav skita att åka till Ryssland men inte Claesson?
Mvildma
Inlägg: 175
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Ska nämnas att Audette ( Örebro) som gick till KHL har nu fått tillåtelse om att spela i Schweiz istället och brutit sitt kontrakt i Ryssland. Finns inget officiellt som pekar mot att han ”köpt” ut sig från KHL klubben.
Ifall detta är sant borde det kunna leda till fler cases, tex. att det öppnas upp för Reideborn att kunna komma loss.
Vi får se, men gäller det 1 bör det gälla alla.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8128
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Zyn79 skrev: 2022-07-20 07:36:43 Jag skulle nog göra som dom flesta andra avtalsbundna parter brukar göra när något oförutsett , jag skulle hänvisa att avtalet inte är giltigt pga force majeure. Märkligt att andra hockeyspelare kan riva sina avtal eller rentutav skita att åka till Ryssland men inte Claesson?
Mvildma skrev: 2022-07-20 16:56:34 Ska nämnas att Audette ( Örebro) som gick till KHL har nu fått tillåtelse om att spela i Schweiz istället och brutit sitt kontrakt i Ryssland. Finns inget officiellt som pekar mot att han ”köpt” ut sig från KHL klubben.
Ifall detta är sant borde det kunna leda till fler cases, tex. att det öppnas upp för Reideborn att kunna komma loss.
Vi får se, men gäller det 1 bör det gälla alla.
Allt handlar om klubben är villig att riva kontraktet i förtid helt enkelt. En del kanske är det, andra inte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

CSKA Moskva är ryska armens nickedocka nr 1. De kommer aldrig någonsin gå med på något som har den minsta chans att få Putins krig att verka negativt.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Att spela fotboll i Kina då ? Det är helt ok? 🤣 Marcus Danielsson.
Man hör inte mycket av kritik det inte.
Ett klart förtryckande av sina medborgare där man tom infört sociala poäng för att kunna fungera i samhället om man inte skriver under på statens """"värdegrund""", dvs åsikt. Känns lite igen host harkel....
Snacka om "slaveri pengar".
En regim utan minsta problem att tom förtrycka sitt eget folk genom en den vidrigaste deologi som fått fäste på jorden.
Inga problem där inte, neeeej nej!
Visst är detta ett hockey forum men det är ändå uppenbart att många härinne kastar skit på en, och ser genom fingrarna (eller förmodligen inte alls) på andra. Förmodligen för att svenska staten sagt vad som är okej att blint HATA och kritisera.
Hyckleriet är monumentalt.
Obs !!! Jag har aldrig sagt ett ljud om vad jag anser om Classes beslut så bespara mig ev påhopp pga vad jag inte sagt. Förhoppningsvis är etikett lapparna slut på lager...som ändå ingen normalt tänkande människa bryr sig om pga att försöka sätta etiketter på folk, är inget argument. Tänka sig ! ...
Kritiserar hur vissa tänker. Tycker det är ett Enormt hyckleri.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Nattuggla_
Inlägg: 3252
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

3 veckor kvar till första matchen och vi står utan förstamålvakt och en komplett backsida.
Parodi.
En silly som började så spännande och bra har blivit sjukt nervös och dessutom ganska deppig till säsongsstart. Ska vi börja säsongen med seriens bästa forwardssida och en väldigt medioker backsida/mv?
Difjs
Inlägg: 229
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-20 21:38:01 3 veckor kvar till första matchen och vi står utan förstamålvakt och en komplett backsida.
Parodi.
En silly som började så spännande och bra har blivit sjukt nervös och dessutom ganska deppig till säsongsstart. Ska vi börja säsongen med seriens bästa forwardssida och en väldigt medioker backsida/mv?
Känslan är ju nu att backsidan kommer bli som forwardssidan. Vi värvar två backar innan säsongstart. Sju backar och väldigt skör för skador, för att invänta ytterligare en back senare in på säsongen..
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Undrar om inte KG är listigare än vi ger honom cred för med beslutet att gå in i säsongen med 12 fw under kontrakt. Nu finns det plötligt ett incitament för NHL-klubbarna att hålla klåfingrigheten i styr ett år till - tar de över sina spelare för camper konkurrensutsätter de speltiden för "sina" prospects eftersom vi i så fall blir tvungna att bredda truppen för att hantera frånvaron. Självklart kommer vi att behöva bredda med tiden, men genom att undvika en 13:e forward första tiden kanske vi rentav slipper ett tillfälligt tapp av tre forwards under samma tidsperiod.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Grymt besviken på Cleasson att han väljer ryska ligan och inte minst den värsta klubben av dem alla. Nu ska han väl gå i Putins propagandatåg på röda torget också tillsammans med de ryska idrottarna. Som jag har förstått det så valde han mellan Djurgården och Schweiz men det blev ryssland. Gustafsson fortsätter i NHL inte så kostigt han har ju gjort en helt ok säsong i NHL. Och Philip Holm ryktas till HV hur mycket de stämmer vet jag inte men det går inte så bra för DIFs sjärnbacks planer just nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Puckey skrev: 2022-07-21 08:08:29 Undrar om inte KG är listigare än vi ger honom cred för med beslutet att gå in i säsongen med 12 fw under kontrakt. Nu finns det plötligt ett incitament för NHL-klubbarna att hålla klåfingrigheten i styr ett år till - tar de över sina spelare för camper konkurrensutsätter de speltiden för "sina" prospects eftersom vi i så fall blir tvungna att bredda truppen för att hantera frånvaron. Självklart kommer vi att behöva bredda med tiden, men genom att undvika en 13:e forward första tiden kanske vi rentav slipper ett tillfälligt tapp av tre forwards under samma tidsperiod.
Kanske det. Men är det inte naivt att tro att NHL bryr sig för fem jävla öre om vår fortlevnad? De sätter in en stor jävla nål och pumpar oss torr på allt vi har så fort det bara kan. De har redan skrivit kontrakt med tre av våra som knappt hunnit få hår på pungen. Snart står de med en korg under skötet vid förlossningen.

Och vi finner oss i det. Ingen slår näven i bordet.
Säg den glädje som varar
Nattuggla_
Inlägg: 3252
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2022-07-20 21:38:01 3 veckor kvar till första matchen och vi står utan förstamålvakt och en komplett backsida.
Parodi.
En silly som började så spännande och bra har blivit sjukt nervös och dessutom ganska deppig till säsongsstart. Ska vi börja säsongen med seriens bästa forwardssida och en väldigt medioker backsida/mv?
Lindbom, Öhgren och Lekkerimäki borta 10 Aug på JVM.
Så just nu går vi in i första matchen med 0 målvakter och 10 forwards, och en inkomplett backsida.
Vilken kul start.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

DIF_Soldier skrev: 2022-07-21 15:15:41
Puckey skrev: 2022-07-21 08:08:29 Undrar om inte KG är listigare än vi ger honom cred för med beslutet att gå in i säsongen med 12 fw under kontrakt. Nu finns det plötligt ett incitament för NHL-klubbarna att hålla klåfingrigheten i styr ett år till - tar de över sina spelare för camper konkurrensutsätter de speltiden för "sina" prospects eftersom vi i så fall blir tvungna att bredda truppen för att hantera frånvaron. Självklart kommer vi att behöva bredda med tiden, men genom att undvika en 13:e forward första tiden kanske vi rentav slipper ett tillfälligt tapp av tre forwards under samma tidsperiod.
Kanske det. Men är det inte naivt att tro att NHL bryr sig för fem jävla öre om vår fortlevnad? De sätter in en stor jävla nål och pumpar oss torr på allt vi har så fort det bara kan. De har redan skrivit kontrakt med tre av våra som knappt hunnit få hår på pungen. Snart står de med en korg under skötet vid förlossningen.

Och vi finner oss i det. Ingen slår näven i bordet.
Klart att NHL inte kommer att se till någon annans behov, det är därför jag tror att det här kan vara ett smart drag i det dolda av KG. Om NHL-lagen låter bli att ta över spelare på slutcamperna finns det en ordinarie plats, är de borta i två månader återvänder de till en konkurrensutsatt situation med risk för minskad speltid & utveckling. Hade de haft en konkurrens redan från början tror jag att sannolikheten ökar att NHL-lagen maxar sina rättigheter med camper +9 grundseriematcher (gränsen för att inte bränna ett års ELC) innan de börjar återvända framåt november. Det lämnar oss sårbara vid skador utan tvekan, men det hade kanske blivit ännu värre om vi också haft 3-4 juniorer på andra sidan pölen första 10-15 matcherna. Ren spekulation att det kan vara så tankarna går, men det känns skönt för hjärtat att hoppas att KG spelar lite schack.

Sen är NHL-avtalet ett fanstyg som Europa behöver bryta sig fritt från. Spelare som Eklund och Holtz skulle kosta 15-20mkr som minst med marknadsmässig ersättning, med tanke på vad de betalar i spelarlöner vore det snarare i underkant.
Låst