Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Inlägg: 1115
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Spelar ingen roll hur mycket Åberg flörtar i sociala medier att han är Djuu för hos oss har han spelat sin sista hockeymatch !
supreme
Inlägg: 493
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Donkels-3.0 skrev: 2022-05-25 11:23:23 Spelar ingen roll hur mycket Åberg flörtar i sociala medier att han är Djuu för hos oss har han spelat sin sista hockeymatch !
Var sker detta flörteriet? Har totalt missat.
Torspo500
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-01-31

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Torspo500 »

Personligen välkomnar jag Åberg, vi vet inte vad som låg bakom hans var av Timrå tidigare.
Tror att han skulle kunna bidra och möjliggöra en snabb återkomst till SHL.
Tyvärr har vi väl inte råd med honom, men skulle vara sista pusselbiten på forwardsidan i mitt perspektiv.

Skulle det dock komma fram fakta och inte spekulationen som inte gagnar honom i valet av Timrå förra året så ska han självklart inte tas in hos oss.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Torspo500 skrev: 2022-05-25 11:37:48 Personligen välkomnar jag Åberg, vi vet inte vad som låg bakom hans var av Timrå tidigare.
Tror att han skulle kunna bidra och möjliggöra en snabb återkomst till SHL.
Tyvärr har vi väl inte råd med honom, men skulle vara sista pusselbiten på forwardsidan i mitt perspektiv.

Skulle det dock komma fram fakta och inte spekulationen som inte gagnar honom i valet av Timrå förra året så ska han självklart inte tas in hos oss.
Han ska inte hit pga en anledning och det är att de splittrar supportrarna som absolut inte gynnar DIF i längden.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Pontus har väl gjort sämsta tänkbara val 2 ggr. När vi var i allsvenskan sist valde han våra värsta konkurrenter efter kolsäckarna i Färjestad och nu när vi låg under strecket med superstor risk att ryka valde han de som vi med största sannolikhet skulle möta i kvalet.

Spelaren Åberg skulle såklart vara en bra värvning men jag tycker inte det är värt det för vad det skulle ställa till. Tror också det var en av spelarna som KG snackade om avvikande beteende eller hur han nu sa. Men nu har vi ändå inte råd heller så kommer inte hända.
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2022-05-25 10:21:20
Nattuggla_ skrev: 2022-05-25 09:06:57 En del av er här inne måste fan chilla.
"Äckel", "Djupt störd".

Ibland tror jag ni pratar om Putin och det pågående kriget i Ukraina men det visar sig att ni pratar om Pontus Åberg?

Att han inte är välkommen för vissa av er, ja, det räcker så. Men ni tar det alldeles för långt.
Väljer man en konkurrent MYCKET VÄL medveten om vad det har för konsekvenser för det andra laget, ser sedan till att de konsekvenserna verkställs och föreningen lämlästas, för att sedan, när ens marknadsvärde är kört i botten bekymmerslöst gaffla om att man vill spela för den förening man just stuckit kniven i...

Då är man, åtminstone i en hockeymässig mening, tyvärr inget annat än djupt störd. Att han själv inte tycks begripa, inte tar in, oförmögen. Då har man sjuka vanföreställningar.
En sån person, som om han haft en personlig succé i Timrå lätt skulle kunnat håna DIF in public. Utan problem! Precis som du säger, nu när ingen troligen vill ha honom, så börjar han flörta.... Äckligt faktiskt! Ta inte DIF I din mun. Inse bara att du är en hockeymässig vilde. Du tillhör ingen. Gå dit pengarna Finns, eller de som är gulligast vid förhandlingsbordet. Lägg bara ner Djurgården, det blir bara patetiskt.
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2022-05-25 12:12:34 Pontus har väl gjort sämsta tänkbara val 2 ggr. När vi var i allsvenskan sist valde han våra värsta konkurrenter efter kolsäckarna i Färjestad och nu när vi låg under strecket med superstor risk att ryka valde han de som vi med största sannolikhet skulle möta i kvalet.

Spelaren Åberg skulle såklart vara en bra värvning men jag tycker inte det är värt det för vad det skulle ställa till. Tror också det var en av spelarna som KG snackade om avvikande beteende eller hur han nu sa. Men nu har vi ändå inte råd heller så kommer inte hända.
Fast killen är klart passé. Tar alla dagar i veckan Olle Liss på rent sportsliga grunder. Åberg med sin usla karaktär hade blivit slaktad i HA med allt grisspel. En bedrövlig värvning på alla sätt och vis om det blivit så.
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 128
Blev medlem: 2012-02-25

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Klaudius21 »

Jag tror KG är smart nog att inte värva Pontus Åberg i detta läge. Sista vi behöver och sista han vill är väl en ny Mackan-gate.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Alla platser högre upp i forwardshierarkin är fyllda.

Angående 12 forwards så hoppas jag Madhawk är felinformerad. Vi kan inte vara en eller två skador i från att 50% av forwardsbesättningen ska bestå av juniorer. Eller så planerar KG att köra lite lånecirkus när vi närmar oss säsongsinlednigen.
Expert.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

supreme skrev: 2022-05-25 09:32:44 Robin Figren lämnar sin klubb i Schweiz. Skulle vara ett fint tillskott, även om forwards inte är högsta prio just nu.

Hade gärna sett Figren hos oss.
Dock går vi nog efter 4e line forwards och Figren är kanske lite för dyr det. Dessutom har vi många forwards redan som är över 30 eller strax under , är väll typ alla förutom Söderlund och Forsberg ,om man räknar bort junisarna
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

SirDIFalot skrev: 2022-05-25 19:08:20 Alla platser högre upp i forwardshierarkin är fyllda.

Angående 12 forwards så hoppas jag Madhawk är felinformerad. Vi kan inte vara en eller två skador i från att 50% av forwardsbesättningen ska bestå av juniorer. Eller så planerar KG att köra lite lånecirkus när vi närmar oss säsongsinlednigen.
Det låter troligt. KG måste ju inse vikten av att ha åtminstone 13fw på kontrakt. Som du säger så kan vi väldigt enkelt ( hyfsat troligt dessutom ) hamna i ett läge där ett par skador på 25+arna kan tvinga oss spela med nästan ett halvt juniorlag.
Så ytterligare en fw MED KILO och kort skade historik in tack.
Vi behöver få in lite kilo om nu Berglund ska pressas in i laget med Östlund på ena kanten.

Utöver det bör vi ha en bra chans att kunna låna in någon högst duglig från SHL. Vi kommer att vara ett bra alternativ för många som kommer bli utlånade.
Vi skulle kunna stärka upp vår fjärde lina regält med ett lån. Vi ska såklart ha 14 fw under pågående säsong, det kommer behövas.

Det absolut bästa enl mig, och det krävs faktiskt inte så mycket arbete eller pengar, skulle vara att satsa på Östlund som Center som har en extrem talang, Plocka in en ny fw med kilo, och ett forwards lån från SHL för att bilda vår fjärde lina.

Det innebär att Nilsson och Berglund får slåss om 2-4 min.
Som det bör.
Vi bör givetvis ha 14 fw och truppen är klart godkänd om Nilsson och Berglund blir 13/14. Sen kan nog framförallt Nilsson överraska och göra en bra säsong. Berglund vet vi vad vi får utav och är inte imponerad. Men han är helt okej trupp spelare som vid skador kan göra ett okej jobb i HA.
.
Fredrik Claessons Järnkamimer
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-26 09:17:17
SirDIFalot skrev: 2022-05-25 19:08:20 Alla platser högre upp i forwardshierarkin är fyllda.

Angående 12 forwards så hoppas jag Madhawk är felinformerad. Vi kan inte vara en eller två skador i från att 50% av forwardsbesättningen ska bestå av juniorer. Eller så planerar KG att köra lite lånecirkus när vi närmar oss säsongsinlednigen.
Det låter troligt. KG måste ju inse vikten av att ha åtminstone 13fw på kontrakt. Som du säger så kan vi väldigt enkelt ( hyfsat troligt dessutom ) hamna i ett läge där ett par skador på 25+arna kan tvinga oss spela med nästan ett halvt juniorlag.
Så ytterligare en fw MED KILO och kort skade historik in tack.
Vi behöver få in lite kilo om nu Berglund ska pressas in i laget med Östlund på ena kanten.

Utöver det bör vi ha en bra chans att kunna låna in någon högst duglig från SHL. Vi kommer att vara ett bra alternativ för många som kommer bli utlånade.
Vi skulle kunna stärka upp vår fjärde lina regält med ett lån. Vi ska såklart ha 14 fw under pågående säsong, det kommer behövas.

Det absolut bästa enl mig, och det krävs faktiskt inte så mycket arbete eller pengar, skulle vara att satsa på Östlund som Center som har en extrem talang, Plocka in en ny fw med kilo, och ett forwards lån från SHL för att bilda vår fjärde lina.

Det innebär att Nilsson och Berglund får slåss om 2-4 min.
Som det bör.
Vi bör givetvis ha 14 fw och truppen är klart godkänd om Nilsson och Berglund blir 13/14. Sen kan nog framförallt Nilsson överraska och göra en bra säsong. Berglund vet vi vad vi får utav och är inte imponerad. Men han är helt okej trupp spelare som vid skador kan göra ett okej jobb i HA.
.
Vi spelar inte i SHL. Berglund är en riktigt bra allsvensk spelare. Skulle förmodligen gå in som andracenter i många lag. Riktigt bra produktion senaste två säsongerna i allsvenskan.
Mvildma
Inlägg: 169
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Vad har KG och figren för relation?
Konstig spaning men mycket börjar med Instagram dessa tider, på figrens farväl inlägg till kloten har kg gillat bilden
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Kokkonen klar för Västerås

Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

TheForsa skrev: 2022-05-26 14:33:40 Kokkonen klar för Västerås

Fan va illa. Hade känts som en briljant breddspelare med sjuk uppsida...

I Västerås lär han dock få en ledande roll antar jag.
Låst