Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

Har hv sin keeper klar för shl? Jag har gått med känslan av att Adam kommer klippa kulorna illa kvickt och sjunga gosskör i Jönköping när de blir klara.
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Hepsnastian skrev: 2022-05-02 13:19:36 Från det ena till det andra.
Såg att alsing länkade en (sin?) lägenhet på instagram som är till salu på hemnet.
Är han på väg bort ifrån Sthlm? Har han ens varit aktuell för DIF tro?
Ja han var ju klar för oss om vi hade varit kvar i SHL. Men har väl valt Leksand vad jag har hört.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning om du själv inte vill, eller har lust.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-05-02 15:34:22, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2022-05-02 08:55:51 Grattis Leifby... Du vinner! Du är en klok människa. Moralpriset är ditt. Helt enkelt en fulländad människa som saknar motstycke....

Frågan är, vad kostar det dig att sitta på dessa höga hästar? Gör det dig och din familj ont på något sätt att utdela dessa moralkakor? Vad ger du upp på att vara duktigast i Sverige? Eller känns det bara bra att vagga på toppen utan att offra någonting?

Journalistyrket är en förlorad grupp rövhål, som jagar pinnhål på en moralskala. Finns inga som helst krav på kompetens eller ryggrad. Aldrig tidigare under historien har en yrkesgrupp varit så förgiftad av obildade plasthattar som just journalisterna. Pennan och förmågan att informera och berätta, har bytts mot politisk ståndpunkt och huvudklappning. Vidrigt!
Leifby skrev säkert sin krönika från sin iPhone eller Mac dessutom, producerat i en sweatshop i Kina vars arbetare hoppar från hustaken för att de har så usla villkor och mår värre än vad någon här kan föreställa sig.

Något selektiv moral? Jodå. När det passar, då ska vi klappa andra på huvudet. Äckel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:01:23 Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning. Det här är ett fritt land.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker, och för att några av deras nyttiga idioter som sväljer allt med hull och hår kräver svar.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Att inte ha en enda kritisk tanke i det här sammanhanget känns också fräscht.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Rudi skrev: 2022-05-02 15:29:01
Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:01:23 Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning. Det här är ett fritt land.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker, och för att några av deras nyttiga idioter som sväljer allt med hull och hår kräver svar.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Att inte ha en enda kritisk tanke i det här sammanhanget känns också fräscht.
Jag säger bara att han gör vad han vill och folk ska inte ställa krav. Han ska inte känna minsta press kring att behöva uttala sig om något. Om han inte vill.
Och är det inte så, att många härinne inte ens tänker på att de kräver svar från honom, medans man inte har en tanke på att göra detsamma TEX med regelrätta krigsförbrytare på de mest vidriga sätt, dom krävs inga svar ifrån, man har inte ens en tanke kring det. Det är ett form av hyckleri som är så enorm så de finns inte.
Låt Adam vara.
Fredrik Claessons Järnkamimer
DIF SJÖSTAN
Inlägg: 108
Blev medlem: 2021-06-04
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:01:23 Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning om du själv inte vill, eller har lust.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Att utesluta all kritik mot idrottsmän som inte markerar tydligt mot folkmord och våldtäkt mot 3 åringar eller hot om att anfalla ditt eget land känns jävligt risigt och snudd på landsförräderi
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9502
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:40:04
Rudi skrev: 2022-05-02 15:29:01
Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:01:23 Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning. Det här är ett fritt land.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker, och för att några av deras nyttiga idioter som sväljer allt med hull och hår kräver svar.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Att inte ha en enda kritisk tanke i det här sammanhanget känns också fräscht.
Jag säger bara att han gör vad han vill och folk ska inte ställa krav. Han ska inte känna minsta press kring att behöva uttala sig om något. Om han inte vill.
Och är det inte så, att många härinne inte ens tänker på att de kräver svar från honom, medans man inte har en tanke på att göra detsamma TEX med regelrätta krigsförbrytare på de mest vidriga sätt, dom krävs inga svar ifrån, man har inte ens en tanke kring det. Det är ett form av hyckleri som är så enorm så de finns inte.
Låt Adam vara.
Lugna ned dig nu - du börjar bli så snett ute på detta att det är läskigt.

Nya kontot för den där ”Jesus Kristus”? Som raljerade i milslånga inlägg efter inlägg?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-05-02 15:59:09 Att utesluta all kritik mot idrottsmän som inte markerar tydligt mot folkmord och våldtäkt mot 3 åringar eller hot om att anfalla ditt eget land känns jävligt risigt och snudd på landsförräderi
Bosätt dig i Moskva och "markera tydligt" och se vad som händer. De syr just nu in folk för att de skriver saker på sociala-media och tom SvT drog ju öronen åt sig kring sin personal på plats. Har du tur kommer du som utlänning undan med böter men du kommer garanterat att ha ögonen på dig och kan räkna med allehanda krångleri.

Vi skall nog vänta och se tills utlandssvenskarna är hemma från Ryssland vad de har att säga innan vi fäller några domar.

Jag är helt med på att folk inte är beredda att punga ut åtskilliga miljoner (tiotals för vissa) i "böter" för att riva kontrakten och samtidigt lämna lagkamraterna i sticket under pågående säsong.
Särskilt inte om du får skit från IIHF och blir bannlyst från landslag och alla andra lag som kontraktsbrytare. Hade IIHF gått ut och sagt att det var lugnt och att alla utländska spelare fritt kan bryta sina kontrakt med KHL-klubbarna utan att bli portad från IIHF-relaterad hockey (som typ är ALL hockey) hade det varit en annan sak. Nu är det inte så vilket gör att jag ändå förstår de som fullföljer säsongen.

De som däremot stannar för nästa säsong (eller tecknar nytt) bör ju bannlysas från Svensk hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-05-02 15:59:09
Att utesluta all kritik mot idrottsmän som inte markerar tydligt mot folkmord och våldtäkt mot 3 åringar eller hot om att anfalla ditt eget land känns jävligt risigt och snudd på landsförräderi
Så fort kriget kom på tapeten för några sidor sedan så förstod man ju att silly-tråden helt skulle byta inriktning.

Skrev om mina tankar om detta, men jag föreslår att denna tråd fokuserar på ämnet i sak, är presonligen jävligt taggad så här långt på lagbygget.

Så jag raderade texten med förhoppning att vi kan återgå till hockey.

De som är över och spelar på kontrakt, som skrevs innan Putin tappade det helt, har att välja mellan att vaska en årslön + bonusar eller utstå drev på hemmaplan.

Jag är säker på att denna rävsax diskuteras i brett i andra medier, behövs det verkligen här?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Wishes
Inlägg: 2812
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Wishes »

Donkels-3.0 skrev: 2022-05-02 08:24:49
4-3-3 skrev: 2022-05-02 08:13:44 Vilka juniorer.
Sist vi hade något liknande (Kruger Josefsson Engquist)
vann vi dåvarande CHL på Åland. I och för sig bara svenska lag deltog
men det var juniorerna som såg till att vi vann turneringen. Och vi gick till SM-final och förlorade inte en enda match under ordinarie tid.
Jag var på Åland och såg alla elitseriematcher. Men jag tycker dom nya Juniorerna är ännu vassare. Hur i helvete kan vi spela i Allsvenskan nästa år?
Vi hade ju antagligen haft Elitseriens mest spännande lag.
Fa`n i helvete vad sur jag blir.
Fråga det maligna viruset och Kaarel varför vi lirar i allsvenskan
Alla virus är maligna. Det är bara skillnad i graderna.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2812
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2022-05-02 13:40:57
Manijock skrev: 2022-05-02 13:11:00 Detta köper jag rakt av.

Har dock aldrig förstått tjusningen med att spela i Ryssland. Känns som det finns trevligare alternativ som hockeyproffs att välja för att bli ekonomiskt oberoende. Schweiz till exempel. Men klart, mycket vill ha mer, men är ju en viss moralisk uppoffring också. Att sen halvt leva i ett flygplan långt bort från sin familj på det..... Aldrig förstått detta!
KHL är mycket pengar. Inte NHL-summor men ändå bra mycket bättre än Sverige.
Schweiz har inte så jättemycket högre löner än Sverige på hockeysidan (även om det kan vara upp till det dubbla om du är riktig spets) men det finns en rad andra förmåner som gör att du får betydligt mycket mer i plånboken och pensionen jämfört med Sverige.
Dessutom är Schweiz KLASS när det gäller det mesta. Familj, boende, kommunikationer (korta resor även för bortamatcher), ordning och reda, ishallar, träningsmöjligheter. Det finns massvis att vara avundsjuk på som Svensk om man jämför med Schweiz men lönen är inte direkt KHL-mässig.

Säg att en "bra" spelare i övre halvan i Sverige kan få 150k/mån i slutet av 20-års åldern (typ 90k efter skatt). Samma spelare kan få 300k i NLA (250k+ efter skatt) och 500k i KHL (425k+ efter skatt). Sen tillkommer bonusar som inte räknas mot lönetaket i KHL. Till det kommer sign-on sign-off summor när du spelar utomlands som du skattar mindre för än om du spelar i Sverige. I NHL är summorna såklart groteskt mycket större (även om skatten är hög för idrottsmän) och du får samtidigt spela med och mot de bästa i världen vilket nog är det främsta dragplåstret.
Men att folk tidigare valt KHL framför att spela i Sverige eller ens Schweiz är en no-brainer rent ekonomiskt. Två-tre "hundår" i KHL motsvarar 5-10 år i SHL rent lönemässigt.
Smaken är ju, som bekant, som baken.
Men om 2-3 riktigt jävliga hundår i KHL är som 5-10 år i SHL och, om ovanstående uppgifter om NLA stämmer borde det motsvara 4-5 år i Schweiz, borde det vara en no-brainer vart och hur man skulle tillbringa sina s k ”hundår”. Således en fullkomlig gåta att man väljer KHL. Iaf enligt mitt sätt att se på saken.
Stolt, men aldrig nöjd
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-02 15:01:23 Att kalla Reiderborn okunnig och naiv, för att han stannat i sin klubb, DET är att sätta sig på höga hästar.
Viken tur för honom att du säger att han inte behöver förklara sig, du vet ju redan svaret. Och skulle det svaret vara nått annat då vill du ändå inte lyssna.
Verkligen fräscht.

Säger det igen. Välkommen Adam. Du behöver inte förklara dig eller ta ställning om du själv inte vill, eller har lust.
Du behöver varesig ta ställning eller förklara dig bara för att tidningarna skriver saker.

Han har spelat ishockey i ett land han nu lämnar. Verkligen mycket att få brinnande hår för ?
Låt Adam vara och sluta med erat Guilt by Association.!

Jag ska dra ett tydligt exempel på hur löjligt det här är.
Idag publicerar hockey news en lista över spelare som inte lämnat Ryssland i tid för att accepteras av etablissemanget.

Hur ofta ser du listor av riktiga (!) terrorister i tidnigarna , som faktiskt stridit för tex IS och går lösa på våra gator.
Och hur ofta kräver ni här inne svar från dom vad dom gjort, jämfört med ni nu kräver av Adam ? Va?
Nej precis, skärp er ! Låt Adam vara och fundera över hur ni själva agerar.
Kunde inte sagt det bättre själv. Denna typ av människor som driver på i denna och dylika frågor ( Ofta integration, miljö, etc) har en förmåga att vara oerhört högljudda och ha ett nästan sjukligt intresse i att vädra sin ståndpunkt så ofta och offentligt som möjligt. Trots att de knappast utgör en majoritet får man ändå en känsla av att de flesta känner på samma vis då få vågar säga vad dom egentligen tycker inom detta gebit.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag har väldigt svårt att se att DIF ska kunna få hem Gustafsson och Claesson. Gustafsson känns som att han har mer och ge i större klubbar och Claesson har ju en nordamerikansk fru.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9502
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2022-05-02 18:49:03 Jag har väldigt svårt att se att DIF ska kunna få hem Gustafsson och Claesson. Gustafsson känns som att han har mer och ge i större klubbar och Claesson har ju en nordamerikansk fru.
Det har ju även Krüger, Brodin, Norman och Rensfeldt. Frågan handlar väl snarare om dom vill flytta hem till Stockholm igen eller inte. Om vi enbart går nivåmässigt så spelar dom inte i DIF nästa säsong.

Men nej, dom känns väl rätt orimliga. Det enda jag kan se är om Erik är trött på att vara en journeyman och flytta runt till stad efter stad på tryout-kontrakt i NHL och är mer sugen på att lugna sig lite.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-05-02 18:57:32, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst