Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIF-Jocke
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-07-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF-Jocke »

SirDIFalot skrev: 2022-04-29 22:41:14
TheForsa skrev: 2022-04-29 21:43:26

Nej dom tweetsen är inte länkade med varandra
"Nära", kan det anspela på att - om jag förstått det rätt - spelare från KHL kan värvas efter 1 maj?

Detta är mitt första inlägg och ni får ursäkta andradelen i mitt forum-namn, ni förstår säkert. Problemet är att jag inte vet hur man ändrar det.....
Drömde om en trebacksformation med Stefan "Pärlan" Perlström, Tordan Nänzén och Thomas Eriksson, inte en motståndare vågade gå över våran försvarsblå.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

DIF-Jocke skrev: 2022-04-30 12:25:52
SirDIFalot skrev: 2022-04-29 22:41:14
TheForsa skrev: 2022-04-29 21:43:26

Nej dom tweetsen är inte länkade med varandra
"Nära", kan det anspela på att - om jag förstått det rätt - spelare från KHL kan värvas efter 1 maj?

Detta är mitt första inlägg och ni får ursäkta andradelen i mitt forum-namn, ni förstår säkert. Problemet är att jag inte vet hur man ändrar det.....
Tweetsen av både Anton Högsander och Adam Johansson är inte länkade med varandra. Jag la bara ihop dom i ett och samma inlägg för de publicerades i princip ungefär samma tid på kvällen.

Jag lyssnade på Adam Johanssons podd med KG och det som åsyftas är att det rör KG själv som sportchef. Att han och DIF är nära en överenskommelse.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Jag tycker att Åberg visar på en enorm nonchalans mot supportrar, att ha mage att säga att han vill till DIF, precis när han spelat ner oss och VALT bort oss.
Åberg kommer att vara enormt ogillad av VÄLDIGT många supportrar. för att uttrycka det milt. KG ska f.n ha vänt på VARJE sten över hela världen innan han erbjuder Åberg ett kontrakt.
Ena stunden ska det vara spelare med DIF hjärta, som vill göra allt för oss, det ska vara sååå gulligt och fantastiskt, vilket det sistnämnda i och för sig är. Men sen att då samtidigt ta in en spelare som valt bort oss alldeles nyss. Det rimmar jävligt illa. Jävligt illa.
Han valde bort oss pga jocke, snyft snyft....
För att en sportchef som han inte behöver ha speciellt mycket kontakt med i vardagen. Köper inte det för fem öre.
Lite som att jag inte vill gå på hockey för att den som har säsongs kort bredvid mig är dum 😭😭

Åberg ska INTE till oss.!
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-29 21:22:15 Jag skiter faktiskt fullständigt i omständigheterna, kommer Åberg river jag mitt säsongskort.
Det är du inte ensam om 👍🏻💯
Fredrik Claessons Järnkamimer
Foppas78
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 14:57:28
AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-29 21:22:15 Jag skiter faktiskt fullständigt i omständigheterna, kommer Åberg river jag mitt säsongskort.
Det är du inte ensam om 👍🏻💯
Långt ifrån 💯✊🏽
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Olon skrev: 2022-04-29 19:50:04 Oavsett vad man tycker om Åberg så är väl en forward det sista vi ska lägga stora pengar på i nuläget? Majoriteten av resterande budget borde gå till två backar och en målvakt. Inte jättesvårt att förstå ungefär vilket löneanspråk han har, och precis som Manijock skriver så är det ju inte som att han har gått ut i media och sagt att han gärna spelar långt under sitt marknadsvärde för att spela för klubben i sitt hjärta direkt... Det enda han säger i intervjun är ju att det visserligen vore bekvämt att bo i Stockholm, men att det å andra sidan är under hans kvalité.

Är han tillgänglig när resten av truppen är satt så kan ju frågan diskuteras, men jag ser hellre att man satsar allt krut på en förstamålvakt och två toppbackar.
Kan vi bara ta det här en sista gång. Pengar finns !! Vi SKA kunna kräva en Bra mv, två topp backar OCH en ny bra forward till första / kedjan. Förra året när vi i var som sämst lät det likadant. Fanns knappt pengar och vi måste vara så försiktiga så... Men exakt som många av oss då sa, så fanns det pengar, jäkligt mycket dessutom.
Sluta med att säga att vi måste vara försiktiga. Trippa inte på tårna i onödan. KG har ju dessutom sagt att allt det jag skrev ovan ska in.
Och när han har sagt det, så bör vi istället ta han på orden och trycka på för vad han själv sagt ska in.
Pengarna kommer INTE ta slut precis då, exakt den dagen två topp backar skriver på.
Vi har flyt nu, det sprudlar om DIF, vi har stark ekonomi och vi kommer att kunna erbjuda BRA pengar , för att citera KG.
Låt KG oroa sig för budgeten.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-04-30 15:20:01, redigerad totalt 2 gång.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Foppas78 skrev: 2022-04-30 14:58:26
Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 14:57:28
AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-29 21:22:15 Jag skiter faktiskt fullständigt i omständigheterna, kommer Åberg river jag mitt säsongskort.
Det är du inte ensam om 👍🏻💯
Långt ifrån 💯✊🏽
Det får stå för dig att välkomna hem en spelare som så tydligt VALDE bort oss. Det är okej. Jag tycker det är moraliskt förkastligt men... Visst.
Dessutom rimmar det illa med vad KG vill sagt att han vill ha, folk som gör allt för skölden och verkligen vill spela för oss.
Att erbjuda Åberg kontrakt är att säga en sak och göra en annan. Det kallas för ....... Och KG är ingen ..........
Fredrik Claessons Järnkamimer
Mvildma
Inlägg: 175
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Gragarin cup slut, CSKA Moskva vinner.
Spelare från KHL får värvas efter 1a maj.
KG, se till å lås Reideborn nu!
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Mvildma skrev: 2022-04-30 16:00:49 Gragarin cup slut, CSKA Moskva vinner.
Spelare från KHL får värvas efter 1a maj.
KG, se till å lås Reideborn nu!
På Tisdag, dagen innan säsongskortförsäljningen startar. Hade varit skapligt.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Olon »

Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 15:06:41
Olon skrev: 2022-04-29 19:50:04 Oavsett vad man tycker om Åberg så är väl en forward det sista vi ska lägga stora pengar på i nuläget? Majoriteten av resterande budget borde gå till två backar och en målvakt. Inte jättesvårt att förstå ungefär vilket löneanspråk han har, och precis som Manijock skriver så är det ju inte som att han har gått ut i media och sagt att han gärna spelar långt under sitt marknadsvärde för att spela för klubben i sitt hjärta direkt... Det enda han säger i intervjun är ju att det visserligen vore bekvämt att bo i Stockholm, men att det å andra sidan är under hans kvalité.

Är han tillgänglig när resten av truppen är satt så kan ju frågan diskuteras, men jag ser hellre att man satsar allt krut på en förstamålvakt och två toppbackar.
Kan vi bara ta det här en sista gång. Pengar finns !! Vi SKA kunna kräva en Bra mv, två topp backar OCH en ny bra forward till första / kedjan. Förra året när vi i var som sämst lät det likadant. Fanns knappt pengar och vi måste vara så försiktiga så... Men exakt som många av oss då sa, så fanns det pengar, jäkligt mycket dessutom.
Sluta med att säga att vi måste vara försiktiga. Trippa inte på tårna i onödan. KG har ju dessutom sagt att allt det jag skrev ovan ska in.
Och när han har sagt det, så bör vi istället ta han på orden och trycka på för vad han själv sagt ska in.
Pengarna kommer INTE ta slut precis då, exakt den dagen två topp backar skriver på.
Vi har flyt nu, det sprudlar om DIF, vi har stark ekonomi och vi kommer att kunna erbjuda BRA pengar , för att citera KG.
Låt KG oroa sig för budgeten.
Haha, full redan? Det är ju ändå Valborg.

Bara för att pengar finns betyder ju inte det att det inte finns en gräns. Naturligtvis finns en budget, och vad den ligger på har KG varit rätt tydlig med. Låt säga att vi har möjlighet att göra ytterligare en helt orimlig värvning som sista spelare in, exempelvis Holm, men han kräver 200 i månaden istället för de 125 som vi kan erbjuda eftersom vi bränt 200 på en ytterforward, vilket slutar med att vi värvar Bobbo Pettersson istället för Holm... Då hade i alla fall jag gärna hållit igen lite på forwardsidan i det här läget.

Men fine, tycker du att vi ska satsa på dyra ytterforwards och sen lira Alexander Falk i första backpar så kör på det.
Foppas78
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 15:11:29
Foppas78 skrev: 2022-04-30 14:58:26
Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 14:57:28
AlltidoavsettDIF skrev: 2022-04-29 21:22:15 Jag skiter faktiskt fullständigt i omständigheterna, kommer Åberg river jag mitt säsongskort.
Det är du inte ensam om 👍🏻💯
Långt ifrån 💯✊🏽
Det får stå för dig att välkomna hem en spelare som så tydligt VALDE bort oss. Det är okej. Jag tycker det är moraliskt förkastligt men... Visst.
Dessutom rimmar det illa med vad KG vill sagt att han vill ha, folk som gör allt för skölden och verkligen vill spela för oss.
Att erbjuda Åberg kontrakt är att säga en sak och göra en annan. Det kallas för ....... Och KG är ingen ..........
Alltså att du är långt ifrån ensam om att riva säsongskortet om det äcklet får kontrakt 😁
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Jag hade väl själv tyckt att det hade varit osmakligt om han vägrat gå till oss nu för att sedan vilja gå till oss om vi gick upp. Men faktumet att han faktiskt kan tänka sig spela i HockeyAllsvenskan reviderar min bild av honom något. Tar förmodligen en lönesänkning också då.

Angående Åberg alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-04-30 16:49:26 Jag hade väl själv tyckt att det hade varit osmakligt om han vägrat gå till oss nu för att sedan vilja gå till oss om vi gick upp. Men faktumet att han faktiskt kan tänka sig spela i HockeyAllsvenskan reviderar min bild av honom något. Tar förmodligen en lönesänkning också då.

Angående Åberg alltså.
Håller helt med.
Någonstans landar man (åtminstone jag) i att vi inte har någon aning om vad som egentligen gjorde att han inte spelade i Djurgården.
Vissa säger att Åberg erbjöd sig att spela för en mindre peng och faktiskt ville hit, men att Jocke sa nej.
Andra säger att Jocke sa nej för att Åberg ville ha för mycket betalt.

Vi vet ju egentligen ingenting. Det florerar bara en massa påståenden.
Men som ovan kommentar, att han ens kan tänka sig att spela i Hockeyallsvenskan visar ändå nånting.
Och låt oss bara slå fast att han är solklart Topp-6 material på den nivån.

Vi får bara lita på att K-G har full koll på läget och tar rätt beslut, om han ens blir aktuell.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2022-04-30 16:49:26 Jag hade väl själv tyckt att det hade varit osmakligt om han vägrat gå till oss nu för att sedan vilja gå till oss om vi gick upp. Men faktumet att han faktiskt kan tänka sig spela i HockeyAllsvenskan reviderar min bild av honom något. Tar förmodligen en lönesänkning också då.

Angående Åberg alltså.
Ja det visar ju ändå att han har ett Djurgårdshjärta till skillnad från spelare som Sörensen som flydde första bästa chans han fick.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Hur trovärdiga är ryktarna om Claesson och Gustafsson egentligen?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst