Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Jag skiter faktiskt fullständigt i omständigheterna, kommer Åberg river jag mitt säsongskort.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Klaudius21 skrev: 2022-04-29 16:21:50 Bremberg bidrog mycket mer till att skicka ner oss till HA än vad Åberg gjorde, och Bremberg välkomnade alla utan problem.
När Linkan anslöt till Timrå låg vi inte i botten, när Åberg skrev på så var DIF sopsist.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

sauron skrev: 2022-04-29 15:08:50 Klart som fan att vi skulle ta emot Åberg med öppna armar! En hardcore Djurgårdare med rötter hos oss, samt en bra spelare.

Ni som skriker "nej", sa ni samma saker om Linkan, Musse, Honken eller Tellan?

Skärp er, vi har verkligen inte råd att pissa på Djurgårdare som vill hem.
Det här med att Åberg är djurgårdare... Han hade isåfall ett jävligt sadistiskt sätt att visa det på. Det vore som att säga att Ted Bundy "egentligen" var pacifist. Grov jämförelse, men du fattar - det är vad du GÖR som räknas i slutändan. Bundy, Dahmer och grabbarna kanske drömde om att bli munkar, men inte fan såg vi det, så då spelar det ingen roll.

Som flera varit inne på är de andra exemplen du tar upp ojämförbara. Ingen av dessa valde en klubb som skulle möta DIF i avgörande dödsmatcher.

Ovanpå allt detta verkar Åberg oerhört dryg, lat och självisk. Vet såklart inte säkert, men får starka egovibbar av den mannen och det är INTE nåt vi behöver i DIF

Som den gode Lee H Oswald sa här en gång om Linus Johansson: Hans person luktar unken prutt
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-04-29 21:50:16, redigerad totalt 3 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »



Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17554
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

TheForsa skrev: 2022-04-29 21:43:26

Nej dom tweetsen är inte länkade med varandra
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17554
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

KG säger i intervjun med Adam Johansson att senast han pratade med Fredrik Claesson och Erik Gustafsson var vid årsskiftet.

KG är ju oerhört öppen och ärlig med media så har svårt att se honom ljuga.
Expert.
Nattuggla_
Inlägg: 3206
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2022-04-30 07:02:50 KG säger i intervjun med Adam Johansson att senast han pratade med Fredrik Claesson och Erik Gustafsson var vid årsskiftet.

KG är ju oerhört öppen och ärlig med media så har svårt att se honom ljuga.
Där dog ju all förhoppning.
Hoppas vi har annan spets på g.

Vem är man nära överenskommelse med då?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

På mötet pratade Kurt-Georg mycket om att vi inte skulle värva spelare med avvikande beteende. Det hade varit för många sådana spelare denna säsong. Han nämnde att han tackat nej till några Djurgårdare som han ansåg inte passade in med den motiveringen.

Man ka ju bara gissa vilka det är men initialt tänkte jag på Åberg. Men en vild gissning.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Borde man inte släppa det här med skylla allt på jocke e? Det var inte han ensam som tog alla beslut, han hade riktlinjer/pengar han var tvungen hålla sig till där han inte kunde styra och ställa. jävla lätt använda han som syndabock i efterhand. om kruger misslyckats totalt i ha ska vi då hänga KG? Åberg ville ha mer betalt än våran pengapung klarade av. bara gå vidare och släppa det.
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

vr6power skrev: 2022-04-30 08:36:12 Borde man inte släppa det här med skylla allt på jocke e? Det var inte han ensam som tog alla beslut, han hade riktlinjer/pengar han var tvungen hålla sig till där han inte kunde styra och ställa. jävla lätt använda han som syndabock i efterhand. om kruger misslyckats totalt i ha ska vi då hänga KG? Åberg ville ha mer betalt än våran pengapung klarade av. bara gå vidare och släppa det.
Som jag skrev tidigare så är det ju oklart vad som egentligen hände. Men efter att sett Åberg i Timrå är jag inte imponerad så mig kvittar det egentligen.
Men handlade det om pengar? Bonusar? När Åberg säger att Jocke sagt vänta, då börjar man undra, vadå vänta?
Måste ju isf vara mer, typ vänta jag ska se om vi har råd, vänta en vecka, eller vänta tills vi återkommer? vilket kan vara idag eller om två år?

Och som det skrevs tidigare, avvikande beteende, kan det vara Åberg? Vore kul och veta vilka andra som har avvikande beteende, och, vad ÄR avvikande beteende?

Så många frågor så lite svar 🤗
Nattuggla_
Inlägg: 3206
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-30 07:05:01
SirDIFalot skrev: 2022-04-30 07:02:50 KG säger i intervjun med Adam Johansson att senast han pratade med Fredrik Claesson och Erik Gustafsson var vid årsskiftet.

KG är ju oerhört öppen och ärlig med media så har svårt att se honom ljuga.
Där dog ju all förhoppning.
Hoppas vi har annan spets på g.

Vem är man nära överenskommelse med då?
Någon som har lyssnat på podden och vill säga vem man är nära en överenskommelse med?

Ska lyssna sen men vill veta nu. Haha.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Döden skrev: 2022-04-30 09:02:42
vr6power skrev: 2022-04-30 08:36:12 Borde man inte släppa det här med skylla allt på jocke e? Det var inte han ensam som tog alla beslut, han hade riktlinjer/pengar han var tvungen hålla sig till där han inte kunde styra och ställa. jävla lätt använda han som syndabock i efterhand. om kruger misslyckats totalt i ha ska vi då hänga KG? Åberg ville ha mer betalt än våran pengapung klarade av. bara gå vidare och släppa det.
Som jag skrev tidigare så är det ju oklart vad som egentligen hände. Men efter att sett Åberg i Timrå är jag inte imponerad så mig kvittar det egentligen.
Men handlade det om pengar? Bonusar? När Åberg säger att Jocke sagt vänta, då börjar man undra, vadå vänta?
Måste ju isf vara mer, typ vänta jag ska se om vi har råd, vänta en vecka, eller vänta tills vi återkommer? vilket kan vara idag eller om två år?

Och som det skrevs tidigare, avvikande beteende, kan det vara Åberg? Vore kul och veta vilka andra som har avvikande beteende, och, vad ÄR avvikande beteende?

Så många frågor så lite svar 🤗

Ja exakt du är inne på rätt spår, Jocke hade ju som sagt inte så mycket medel, var ju tvungen lägga ihop 1 plus 1 medans KG fått betydligt mycket mer röra sig med.

visst jocke var som han var med sin filosofi men allt hängde ju inte på han, Är själv heller inte imponerad av Åberg som spelare och kanske Jocke inte var det heller.
Lite som Alexander Falk, är ju det delade meningar om han är bra eller värdelös men uppenbarligen ser KG nånting bra.
Donkels-3.0
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lyssnat på hockeypulsintervjun och läser man mellan raderna vad KG säger så kommer det fram enorm kritik mot det maligna viruset
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-30 07:05:01
SirDIFalot skrev: 2022-04-30 07:02:50 KG säger i intervjun med Adam Johansson att senast han pratade med Fredrik Claesson och Erik Gustafsson var vid årsskiftet.

KG är ju oerhört öppen och ärlig med media så har svårt att se honom ljuga.
Där dog ju all förhoppning.
Hoppas vi har annan spets på g.

Vem är man nära överenskommelse med då?
Lyssnade du? Inget oförskämt från min sida, men vill påpeka att KG är smart och oerhört kompetent rent socialt och mediamässigt. Han har pratat med grabbarna i vintras och nu så för han dialog med deras agenter. Så att skriva av dem så pass lätt känns dumt. De vill hit iom att de är Djurgårdare, sen finns det alltid pro and cons för huruvida det realiseras.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 508
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Nattuggla_ skrev: 2022-04-30 09:40:03
Nattuggla_ skrev: 2022-04-30 07:05:01
SirDIFalot skrev: 2022-04-30 07:02:50 KG säger i intervjun med Adam Johansson att senast han pratade med Fredrik Claesson och Erik Gustafsson var vid årsskiftet.

KG är ju oerhört öppen och ärlig med media så har svårt att se honom ljuga.
Där dog ju all förhoppning.
Hoppas vi har annan spets på g.

Vem är man nära överenskommelse med då?
Någon som har lyssnat på podden och vill säga vem man är nära en överenskommelse med?

Ska lyssna sen men vill veta nu. Haha.
Överenskommelsen är med KG, att han ska bli sportchef på riktigt. Alltså ingen spelar in i laget.
Låst