Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Kändes som att den här tråden var mest lämplig.
Socialdemokraten Alexander, Ojanne har skrivit ett debattinlägg i Mitti om stockholmshockeyns förfall och tankar om återuppbyggnad.
Det finns trots min egen skepsis ändå lite tyngd i rösten. Hoppas att det bara inte är tomma ord.
https://www.mitti.se/debatt/debatt-stoc ... nJnukjpyg/
Socialdemokraten Alexander, Ojanne har skrivit ett debattinlägg i Mitti om stockholmshockeyns förfall och tankar om återuppbyggnad.
Det finns trots min egen skepsis ändå lite tyngd i rösten. Hoppas att det bara inte är tomma ord.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Han är DIF enligt sin Facebook, men bra att någon tar bladet från munnen. Tyvärr lär han vara ganska ensam, hoppas han kan påverka sina kollegor. Jag tror jag lägger min lokala röst på dom som faktiskt har tänkt att göra nåt åt isbristen i Stockholm. Vår fina sport får inte dö ut.Orszagh skrev: ↑2022-04-15 06:35:34 Kändes som att den här tråden var mest lämplig.
DIF!
-
Problemet är att det är "bönder" som styr Stockholm oavsett partifärg så vi "riktiga" Stockholmare borde initiera en revolution med måtto Stockholm åt stockholmare och inga mer utsocknes politiker likt Svenonius etc. etc.Daniel942 skrev: ↑2022-04-15 09:35:45Han är DIF enligt sin Facebook, men bra att någon tar bladet från munnen. Tyvärr lär han vara ganska ensam, hoppas han kan påverka sina kollegor. Jag tror jag lägger min lokala röst på dom som faktiskt har tänkt att göra nåt åt isbristen i Stockholm. Vår fina sport får inte dö ut.Orszagh skrev: ↑2022-04-15 06:35:34 Kändes som att den här tråden var mest lämplig.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kommer gå lika bra som "Sverige åt svenskarna". Politiker bryr sig inte. Och inte folket heller egentligen.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-04-15 10:05:52 Problemet är att det är "bönder" som styr Stockholm oavsett partifärg så vi "riktiga" Stockholmare borde initiera en revolution med måtto Stockholm åt stockholmare och inga mer utsocknes politiker likt Svenonius etc. etc.
Avskaffa tre mot tre.
kan vara bland de mest korkade man läst på detta forum. du måste vara inavlad.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-04-15 10:05:52Problemet är att det är "bönder" som styr Stockholm oavsett partifärg så vi "riktiga" Stockholmare borde initiera en revolution med måtto Stockholm åt stockholmare och inga mer utsocknes politiker likt Svenonius etc. etc.Daniel942 skrev: ↑2022-04-15 09:35:45Han är DIF enligt sin Facebook, men bra att någon tar bladet från munnen. Tyvärr lär han vara ganska ensam, hoppas han kan påverka sina kollegor. Jag tror jag lägger min lokala röst på dom som faktiskt har tänkt att göra nåt åt isbristen i Stockholm. Vår fina sport får inte dö ut.Orszagh skrev: ↑2022-04-15 06:35:34 Kändes som att den här tråden var mest lämplig.
Det är svårt att vara inavlad i Stockholm med tanke på inflyttningen av alla tykna bönder dock.vr6power skrev: ↑2022-04-15 13:04:44kan vara bland de mest korkade man läst på detta forum. du måste vara inavlad.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-04-15 10:05:52Problemet är att det är "bönder" som styr Stockholm oavsett partifärg så vi "riktiga" Stockholmare borde initiera en revolution med måtto Stockholm åt stockholmare och inga mer utsocknes politiker likt Svenonius etc. etc.Daniel942 skrev: ↑2022-04-15 09:35:45Han är DIF enligt sin Facebook, men bra att någon tar bladet från munnen. Tyvärr lär han vara ganska ensam, hoppas han kan påverka sina kollegor. Jag tror jag lägger min lokala röst på dom som faktiskt har tänkt att göra nåt åt isbristen i Stockholm. Vår fina sport får inte dö ut.Orszagh skrev: ↑2022-04-15 06:35:34 Kändes som att den här tråden var mest lämplig.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nån som twittrar från mötet?
- Daniel942
Eller så tar ni er dit nästa gång. Vi var ca 200 DIF som spenderade hela vår kväll på plats för att vi var nyfikna på vad som skulle sägas. Den tiden kan ni också avvara.
DIF!
- Daniel942
Jag fattar det och respekterar det, men då kan man inte heller förvänta sig fullservice tycker jag utan får vänta på sammanfattningen.
Min uppfattning är att dessa möten ska vara stängda för oss medlemmar och att det är bra - vi som sitter i lokalen vet då att Tomas Ros inte sitter där och kommer göra artiklar om det som sägs vilket skapar bättre förutsättningar för dialog.
DIF!
Tack för lektionen men du har ingen aning om varken förutsättningar eller händelser så sätt dig ner på tronen och sluta tro dig bättre än andra Djurgårdare.
- Doyle
Spontant tycker jag att sluta vara uppfostrande mot de forumister o trogna DIF:are som av olika anledningar inte kunde närvara på medlemsmötet. Alla har vi ett STORT hjärta för DIF men oxå en vardag o ta hänsyn till. Så ha överseende med att en del såklart vill veta vad som kom fram eller inte på mötet. Håll stilen mot varann bara tycker jag, en enkel man på gräsrotsnivå..
- Jim Morrison
Samtidigt kommer sammanställningen till medlemmar på mejl inom väldigt kort så man kan också ha lite tålamod. Är man inte medlem kan man inte förvänta sig infon heller enligt mig.Doyle skrev: ↑2022-04-26 09:43:48 Spontant tycker jag att sluta vara uppfostrande mot de forumister o trogna DIF:are som av olika anledningar inte kunde närvara på medlemsmötet. Alla har vi ett STORT hjärta för DIF men oxå en vardag o ta hänsyn till. Så ha överseende med att en del såklart vill veta vad som kom fram eller inte på mötet. Håll stilen mot varann bara tycker jag, en enkel man på gräsrotsnivå..
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
två helt olika saker va? är du inte medlem så är det en sak, är du medlem men av rimlig anledning inte kan närvara är det en annan. sen är det väl TONEN som jag reagerar på.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-26 10:00:36Samtidigt kommer sammanställningen till medlemmar på mejl inom väldigt kort så man kan också ha lite tålamod. Är man inte medlem kan man inte förvänta sig infon heller enligt mig.Doyle skrev: ↑2022-04-26 09:43:48 Spontant tycker jag att sluta vara uppfostrande mot de forumister o trogna DIF:are som av olika anledningar inte kunde närvara på medlemsmötet. Alla har vi ett STORT hjärta för DIF men oxå en vardag o ta hänsyn till. Så ha överseende med att en del såklart vill veta vad som kom fram eller inte på mötet. Håll stilen mot varann bara tycker jag, en enkel man på gräsrotsnivå..