Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2022-04-23 08:51:33
EspenK skrev: 2022-04-22 17:52:18
jonkejober skrev: 2022-04-22 16:39:45
Bogart skrev: 2022-04-22 14:53:45
BigJ skrev: 2022-04-22 14:36:05 Tror f ö Hedström kommer ta ett väldigt stort kliv kommande säsong.
Det måste han göra eftersom han var rent ut sagt urusel förra säsongen.
Ändå hade han bäst +/- i hela laget. Halvvägs in i säsongen låg han på +8 och ingen annan ens på plus. Så nä, så dålig var han inte.

Bättre han blev kvar än Pontus Johansson som gjorde indianare efter indianare.
Tycker Hedström har en hel del att lära. Hamnade ofta på mellis men nu har han gjort sin junissäsong och jag tror det kan bli mycket bättre.
Håller med, det finns absolut såväl statistik som situationer på isen som talar till Hedströms nackdel. Just position/markering måste förbättras, även styrka om han ska spela kropp som han vill. Detta är saker han bör kunna förbättra med Ragge. Dock var det, i synnerhet i höstas när han spelade mest, en ohyggligt oförlåtande miljö med obefintligt lagspel i egen zon. För mig stod han ut i positiv bemärkelse också i att lösa forecheck i egen zon utan blinda bajsmackor i rundeln osv. Jag tycker han har likheter med alsing där.
This. Har man ögon att se med så begriper man att det är en spelare vi vill behålla. Folk har orimligt höga krav på våra unga centrar och backar. Folk gnällde tom på Björnfot. :roll:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Statistiktroll har i regel ett klassiskt karaktärsdrag. Statistik är det bästa som finns, förutom när det bevisar saker som inte passar in på sina förutfattade meningar...

Finns många sådana exempel här genom åren. Dessutom så har de som älskar statistik aldrig spelat bollsport själv och hatade all form av fysisk rörelse i skolan. Blev valda sist?

Appropå förutfattade meningar. Inser att jag kanske gjort tidernas självmål här :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9489
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2022-04-22 15:10:48
dr111DIF skrev: 2022-04-22 15:02:50
Bogart skrev: 2022-04-22 14:53:45
BigJ skrev: 2022-04-22 14:36:05 Tror f ö Hedström kommer ta ett väldigt stort kliv kommande säsong.
Det måste han göra eftersom han var rent ut sagt urusel förra säsongen.
Jaså? Hade väl bäst +\- i hela laget. Får oförtjänt mycket skit tycker jag. En av få som faktiskt klarade av spelet i egen zon med puck. Behöver slipa lite på markeringsspel och lägga lite mer fys, inte ovanligt i den åldern. Han kommer vara riktigt bra för HA-nivå.

För övrigt helt sjukt om vi landar Adam, kan EG och Classe vara på g in?

Helt otroligt
+/- betyder ju ingenting. Nu är inte Corsi det bästa verktyget att mäta hur bra en spelare är men där var Hedström vår allra sämsta back under säsongen. Han släppte alltså till över 11 skottförsök emot per match han spelade. Detta att jämföra med hackkycklingen nummer 1 defensivt Josef Ingman som släppte till 10 skottförsök per match. Eller någon som Pontus Johansson som också fick kritik defensivt, han släppte till 8 skottförsök mot sig per match. Då spelade dessa spelare ungefär lika mycket i snitt per match. Att han hade positiv +/- är för att när han var på isen hade laget en skyhög skottprocent, något som verkligen inte är hållbart i längden då det inte är hans förtjänst att skotten går in precis. Så nej, jag litar inte på Hedström överhuvudtaget och om han har större roll än 6:e/7:e-back så kommer det skapas problem bakåt.

Bara för att man spelar med hjärta för klubben innebär det inte att man är en bra spelare, tyvärr.
Precis såhär är det. Det krävs heller inga jätteuträkningar för att förstå det logiska i att ju fler anfall/skott du har mot dig = desto fler mål kommer ditt lag släppa in över en längre tid. Jag förstår att Hedström lockar till sig fans med tanke på hans spelstil men någon bärande back är han inte. Kan väl också ha honom kvar som 6/7e på sin höjd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-04-23 10:06:47
Bogart skrev: 2022-04-22 15:10:48
dr111DIF skrev: 2022-04-22 15:02:50
Bogart skrev: 2022-04-22 14:53:45
BigJ skrev: 2022-04-22 14:36:05 Tror f ö Hedström kommer ta ett väldigt stort kliv kommande säsong.
Det måste han göra eftersom han var rent ut sagt urusel förra säsongen.
Jaså? Hade väl bäst +\- i hela laget. Får oförtjänt mycket skit tycker jag. En av få som faktiskt klarade av spelet i egen zon med puck. Behöver slipa lite på markeringsspel och lägga lite mer fys, inte ovanligt i den åldern. Han kommer vara riktigt bra för HA-nivå.

För övrigt helt sjukt om vi landar Adam, kan EG och Classe vara på g in?

Helt otroligt
+/- betyder ju ingenting. Nu är inte Corsi det bästa verktyget att mäta hur bra en spelare är men där var Hedström vår allra sämsta back under säsongen. Han släppte alltså till över 11 skottförsök emot per match han spelade. Detta att jämföra med hackkycklingen nummer 1 defensivt Josef Ingman som släppte till 10 skottförsök per match. Eller någon som Pontus Johansson som också fick kritik defensivt, han släppte till 8 skottförsök mot sig per match. Då spelade dessa spelare ungefär lika mycket i snitt per match. Att han hade positiv +/- är för att när han var på isen hade laget en skyhög skottprocent, något som verkligen inte är hållbart i längden då det inte är hans förtjänst att skotten går in precis. Så nej, jag litar inte på Hedström överhuvudtaget och om han har större roll än 6:e/7:e-back så kommer det skapas problem bakåt.

Bara för att man spelar med hjärta för klubben innebär det inte att man är en bra spelare, tyvärr.
Precis såhär är det. Det krävs heller inga jätteuträkningar för att förstå det logiska i att ju fler anfall/skott du har mot dig = desto fler mål kommer ditt lag släppa in över en längre tid. Jag förstår att Hedström lockar till sig fans med tanke på hans spelstil men någon bärande back är han inte. Kan väl också ha honom kvar som 6/7e på sin höjd.
Har någon föreslagit honom som bärande back? Personligen älskar jag honom, och tror han kan bli en viktig stomspelare över tid. Men nog är man bra naiv om man tror att sådant sker över en natt. Han behöver tid och erfarenhet på sig. Det syns med tanke på att han ifjol blandade briljanta insatser med direkt genanta. Men han har alla attribut för att bli en viktig defensiv pjäs i framtiden.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hedström är en rätt begränsad spelare i mitt tycke och ska som bäst nyttjas som en sjundeback
Senast redigerad av Donkels-3.0 den 2022-04-23 15:24:23, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Bogart skrev: 2022-04-22 15:10:48
dr111DIF skrev: 2022-04-22 15:02:50
Bogart skrev: 2022-04-22 14:53:45
BigJ skrev: 2022-04-22 14:36:05 Tror f ö Hedström kommer ta ett väldigt stort kliv kommande säsong.
Det måste han göra eftersom han var rent ut sagt urusel förra säsongen.
Jaså? Hade väl bäst +\- i hela laget. Får oförtjänt mycket skit tycker jag. En av få som faktiskt klarade av spelet i egen zon med puck. Behöver slipa lite på markeringsspel och lägga lite mer fys, inte ovanligt i den åldern. Han kommer vara riktigt bra för HA-nivå.

För övrigt helt sjukt om vi landar Adam, kan EG och Classe vara på g in?

Helt otroligt
+/- betyder ju ingenting. Nu är inte Corsi det bästa verktyget att mäta hur bra en spelare är men där var Hedström vår allra sämsta back under säsongen. Han släppte alltså till över 11 skottförsök emot per match han spelade. Detta att jämföra med hackkycklingen nummer 1 defensivt Josef Ingman som släppte till 10 skottförsök per match. Eller någon som Pontus Johansson som också fick kritik defensivt, han släppte till 8 skottförsök mot sig per match. Då spelade dessa spelare ungefär lika mycket i snitt per match. Att han hade positiv +/- är för att när han var på isen hade laget en skyhög skottprocent, något som verkligen inte är hållbart i längden då det inte är hans förtjänst att skotten går in precis. Så nej, jag litar inte på Hedström överhuvudtaget och om han har större roll än 6:e/7:e-back så kommer det skapas problem bakåt.

Bara för att man spelar med hjärta för klubben innebär det inte att man är en bra spelare, tyvärr.
Tycker att Hedström gjorde det bra. Gissar att många inklusive KG håller med om det.
Däremot håller jag helt klart med om att bara för att man har DIF hjärta så ska man automatiskt inte spela för DIF. Finns en del andra exempel i dagens trupp som kan ifrågasättas.
Min personliga åsikt är att tex Berglund inte bör platsa i DIF. Av flera anledningar. Vi har nu dröm centersida klar. Helt fantastiskt! En till center ska in. Att låta Berglund gå före tex Östlund är inte rätt. Inte för att jag tycker att Östlund är så mycket bättre just nu,
Men självklart ska det satsas på en yngre, utvecklingsbar spelare framför en spelare som inte är i närheten av samma utvecklings potential.
Jag är av uppfattningen att den center som ska värvas in bör helt klart vara en med tyngd som klarar av att vinna insidan och har bra fysiska förutsättningar. Det saknar både Berglund och Östlund. Därför tycker jag att det behövs en ny fysisk center som är stark på pucken och som lätt kan boxa ut motspelare.
Och sen ska det givetvis satsas på en super talang istället för en 29 åring som helt ärligt inte varit någon hit hos oss och som är en duglig center i valfritt mittenlag i HA.

Tror att många kommer bli förvånade över vad W. Nilsson kan prestera. I de matcher han fick förra året i shl så visade han att han framförallt hade fysiken för att lyckats. Ett rappt skott och bra fart på skridskorna.
Jag skulle gärna se honom i en fjärde tillsammans med en ny center som jag var inne på och Kokkonen på andra sidan.

3:e Forsberg Rensfeldt Öhgren
2:a Lekki Norman ? ( Thoresen/Vejdemo )
1:a Brodin. Krüger Söderlund

Vad gäller backsidan hoppas jag att KG lyckas övertala Strandberg Sahlen. Han är en större talang och lär gå före Odeius. Han skulle absolut kunna vara en topp 6; back.
Fagervall gillar hans spelstil och jag tror att han likt Hedström kan utvecklas mycket hos oss i HA, med dom medspelare dom får.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Slänger ut frågan vad ni tror om Fagervall? Är han verkligen rätt man att ta upp DIF?
Det som oroar mig är att han ganska tydligt inte lyckades att förändra vårt offensiva spel (det lilla som då och då fanns).
Att inte lyckats med att ens få till ett enkelt anfallsspel eller en vettig speluppbyggnad oroar mig.
Vi lär möta lag som spelar otroligt tight mest hela tiden nästa säsong. Och är inte alls så säker på att just Fagervall har nycklarna för att kunna låsa upp det. Nu har vi ett jäkligt bra lag så det kan givetvis gå ändå.

JF lyckades med att stabilisera försvarsspelet, även om det faktiskt bara var under en kortare tid. Sen blev det stressigt och uselt igen. Av det vi vet hittills så är det ocå tydligt att han faktiskt var sämst när det gäller. Verkligen var det så.

Glad att Ragge kom in. Men jag är inte alls så säker på att det är det defensiva spelet som JF behöver hjälp med, sett till hur det såg ut förra säsongen. Idéerna/Förändringarna lyste med sin frånvaro när vi behövde förändra spelet.

Vad tror ni ?
Fredrik Claessons Järnkamimer
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Djurgårdseken skrev: 2022-04-23 15:22:40 Slänger ut frågan vad ni tror om Fagervall? Är han verkligen rätt man att ta upp DIF?
Det som oroar mig är att han ganska tydligt inte lyckades att förändra vårt offensiva spel (det lilla som då och då fanns).
Att inte lyckats med att ens få till ett enkelt anfallsspel eller en vettig speluppbyggnad oroar mig.
Vi lär möta lag som spelar otroligt tight mest hela tiden nästa säsong. Och är inte alls så säker på att just Fagervall har nycklarna för att kunna låsa upp det. Nu har vi ett jäkligt bra lag så det kan givetvis gå ändå.

JF lyckades med att stabilisera försvarsspelet, även om det faktiskt bara var under en kortare tid. Sen blev det stressigt och uselt igen. Av det vi vet hittills så är det ocå tydligt att han faktiskt var sämst när det gäller. Verkligen var det så.

Glad att Ragge kom in. Men jag är inte alls så säker på att det är det defensiva spelet som JF behöver hjälp med, sett till hur det såg ut förra säsongen. Idéerna/Förändringarna lyste med sin frånvaro när vi behövde förändra spelet.

Vad tror ni ?
Precis ALLA jag pratat med inom hockeyn har bara lovord för den mannen som tränare. Med det sagt så tror jag att han måste få bygga "sitt" lag och spelsystem för att vara framgångsrik. Han måste få fria händer att sätta sin egen prägel/tolkning av DIF och inte genomdriva någon annans spelsystem och detaljer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Tycker du fortfarande Praetori att Omark är en överskattad föredätting?🤣
Boharta
Inlägg: 110
Blev medlem: 2012-07-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Boharta »

Lyssnade på cmores podd om HA, Rinkside. I det senaste avsnittet diskuteras DIF's satsning (ca 14:25 in) och man nämner även att Almtunas coach Mattias Zackrisson kan vara ett namn som tillkommer i tränarstaben.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Mvildma
Inlägg: 170
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »







Ögonen öppna på Twitter!
Reideborn!?
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Boharta skrev: 2022-04-23 16:41:51 Lyssnade på cmores podd om HA, Rinkside. I det senaste avsnittet diskuteras DIF's satsning (ca 14:25 in) och man nämner även att Almtunas coach Mattias Zackrisson kan vara ett namn som tillkommer i tränarstaben.
Han kan gå till Leksand
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mvildma skrev: 2022-04-23 16:56:15





Ögonen öppna på Twitter!
Reideborn!?
Tror inte det är Reideborn då hans finalserie med CSKA inte är färdig ännu så då är det nån annan framförallt om det poppar upp en klocka ikväll
Mvildma
Inlägg: 170
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Donkels-3.0 skrev: 2022-04-23 17:06:53
Mvildma skrev: 2022-04-23 16:56:15





Ögonen öppna på Twitter!
Reideborn!?
Tror inte det är Reideborn då hans finalserie med CSKA inte är färdig ännu så då är det nån annan framförallt om det poppar upp en klocka ikväll
Fan låt mig drömma! :lol:
sista finalen spelas 26e.
Dem ligger under i matcher dock ->
Sista matchen kan spelas imorgon beroende på om dem vinner eller ej.

Metallurg Magnitogorsk 2 : 1 HC CSKA Moskva 2022-04-18
Metallurg Magnitogorsk 1 : 3 HC CSKA Moskva 2022-04-20
Metallurg Magnitogorsk 6 : 4 HC CSKA Moskva 2022-04-22
HC CSKA Moskva 0 : 4 Metallurg Magnitogorsk 2022-04-24
HC CSKA Moskva 15:00 Metallurg Magnitogorsk 2022-04-26
Metallurg Magnitogorsk 15:00 HC CSKA Moskva
Låst