Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Ta in Tie Domi som personlig vakt för Krüger. Vi har haft tillräckligt många skadade förstacentrar nu
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Det här visar hjärta:

"Djurgården har givit mig så mycket, så jag vill hjälpa till på det sättet jag kan. Jag ser också till att det kommer bli en stor utmaning, säger Marcus Krüger."
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

jsson skrev: 2022-04-19 09:16:23 Ta in Tie Domi som personlig vakt för Krüger. Vi har haft tillräckligt många skadade förstacentrar nu
ouff... säsongens jinx?
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

jsson skrev: 2022-04-19 09:12:55 Dags att ladda på med en ordentlig back nu.
Alsing? Keps-Classe? Englund?
Kanske att drömma för mycket men Alsing är ju utan uppenbar anledning inte presenterad av Leksand än. Kan han vara den ytterligare stjärnvärvningen det tisslades om?
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Vågar man hoppas på att vi har en till hemvändare på G, som egentligen är "för bra"?
En John Norman, Pontus Åberg eller Fredrik Claesson kanske? Reideborn överlycklig att lämna Ryssland så han gör som Krüger, skriver 2+2?

Jag tror givetvis inte på någon av ovanstående särskillt hårt. Att få hem både Marcus och Daniel är så jäkla underbart och mer än vad man hade hoppats på.
Men en liten del av mig har hopp om ännu en hemvändare.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2022-04-19 09:24:40
jsson skrev: 2022-04-19 09:12:55 Dags att ladda på med en ordentlig back nu.
Alsing? Keps-Classe? Englund?
Kanske att drömma för mycket men Alsing är ju utan uppenbar anledning inte presenterad av Leksand än. Kan han vara den ytterligare stjärnvärvningen det tisslades om?
Visst är det så. Man har ju exempelvis redan presenterat Armalis.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Prestera eller dra!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Men shit vilket sätt att starta upp jobb veckan!! Fyfan grabbar, ni är så sjukt j-a mycket DIF att man får gåshud!

Välkomna hem, nu har vi på allvar en bra chans att bounce:a tillbaka omedelbart! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rolv »

Skulle vara så intressant å höra hur diverse spelare resonerar när/om de står och väljer mellan DIF (i SHL) eller för den delen, något annat SHL lag ifrån en något större stad och just Leksand.

Alltså, 2020 hade Leksand ca 6500 invånare i tätorten.
Det sociala livet där, kontra de flesta andra lag i SHL har att erbjuda måste ju skilja enormt.
Förstår att vissa gillar det lilla samhället, andra inte. Men det måste ju ändå väga in i sitt beslut, eller ser de bara hockey 24/7 och att de helt enkelt ser sig som resande och vad som trillar in på lönekontot är det viktiga?!
Jag tror ändå att majoriteten av oss på forumet hade lagt ganska stora värderingar i ovanstående om man skulle bli erbjuden jobb på en ort av denna storlek.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Rolv skrev: 2022-04-19 09:51:57 Skulle vara så intressant å höra hur diverse spelare resonerar när/om de står och väljer mellan DIF (i SHL) eller för den delen, något annat SHL lag ifrån en något större stad och just Leksand.

Alltså, 2020 hade Leksand ca 6500 invånare i tätorten.
Det sociala livet där, kontra de flesta andra lag i SHL har att erbjuda måste ju skilja enormt.
Förstår att vissa gillar det lilla samhället, andra inte. Men det måste ju ändå väga in i sitt beslut, eller ser de bara hockey 24/7 och att de helt enkelt ser sig som resande och vad som trillar in på lönekontot är det viktiga?!
Jag tror ändå att majoriteten av oss på forumet hade lagt ganska stora värderingar i ovanstående om man skulle bli erbjuden jobb på en ort av denna storlek.
Som boende i en liten stad(Född Djurgårdare) förstår jag mycket väl varför man inte vill spela i Stockholm. Enkelheten med ett liv på glesbygden är väldigt påtaglig efter ett besök till Stockholm. Här tar man bara bilen till affären även om det är 500m. Parkering finns överallt, gratis, utan p-skiva. Samma om man som spelare skall åka till träningen t.ex. Allting går så mycket snabbare och lättare.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Gman skrev: 2022-04-19 10:32:29
Rolv skrev: 2022-04-19 09:51:57 Skulle vara så intressant å höra hur diverse spelare resonerar när/om de står och väljer mellan DIF (i SHL) eller för den delen, något annat SHL lag ifrån en något större stad och just Leksand.

Alltså, 2020 hade Leksand ca 6500 invånare i tätorten.
Det sociala livet där, kontra de flesta andra lag i SHL har att erbjuda måste ju skilja enormt.
Förstår att vissa gillar det lilla samhället, andra inte. Men det måste ju ändå väga in i sitt beslut, eller ser de bara hockey 24/7 och att de helt enkelt ser sig som resande och vad som trillar in på lönekontot är det viktiga?!
Jag tror ändå att majoriteten av oss på forumet hade lagt ganska stora värderingar i ovanstående om man skulle bli erbjuden jobb på en ort av denna storlek.
Som boende i en liten stad(Född Djurgårdare) förstår jag mycket väl varför man inte vill spela i Stockholm. Enkelheten med ett liv på glesbygden är väldigt påtaglig efter ett besök till Stockholm. Här tar man bara bilen till affären även om det är 500m. Parkering finns överallt, gratis, utan p-skiva. Samma om man som spelare skall åka till träningen t.ex. Allting går så mycket snabbare och lättare.
Så är det, allt är mkt enklare, men utbudet är ju betydligt sämre
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Söderlund - Kruger - Brodin

Vilken jävla kedja!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Är det helt otänkbart att Ceder skulle välja att stanna?

Fick känslan av att han trivdes väldigt bra i klubben, hans karriär fick ett bra lyft.
Nu kan han lockas av att få spela förstalina med Krüger och Brodin en säsong. Kanske lockar det mer och är bättre för karriären än att behöva slåss om 2/3:e lina i Växjö?
Han är dessutom i en ålder där utvecklingen kanske är viktigare än den skillnad i lön det skulle innebära. Dvs grinda ett år till, för att sen kunna tjäna riktiga pengar, antingen i NHL eller typ Schweiz.

De här värvningarna kommer ge ringar på vattnet. Helt klart.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Så jävla härligt med Brodin och Kruger!!! Riktiga hjältar

F1: Kruger
F2: Brodin
F3: Söderlund
F4: Rensfeldt ???
F5: Forsberg
F6: Berglund??
F7: Lekkerimäki
F8: Öhgren
F9: Östlund
F10:
F11:
F12:
F13:
F14:

Vi borde väll gå in med 14 forwards i säsongen antar jag, ska bli intressant att se vilka dom återstående fem blir för spelartyper. Tror det blir en riktigspets forward och två spets allsvenskklass samt två defensivt inriktade för typ fjärdelinan. Hoppas på lite storlek och tyngd.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Det var längesen jag såg fram emot en säsong såhär mycket alltså. Äntligen ser vi ut att få ett riktigt roligt lag att titta på igen, som berör. Räcker med Tim, Krüger, Brodin och alla intressanta 04or utan sina galler så är man redan mer taggad än på flera säsonger. Och då är lagbygget ändå långt ifrån färdigt ännu.

Helvete vad det ska hetsas i premiären även om vi så möter Hudiksvall.
Spela fult
Låst