Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Janzoo
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Janzoo »

Knickedick skrev: 2022-04-02 22:21:24
daaviid skrev: 2022-04-02 22:18:16
Knickedick skrev: 2022-04-02 21:59:54
daaviid skrev: 2022-04-02 21:34:24
Knickedick skrev: 2022-04-02 21:24:56

Om du inte underbygger det du säger med konkreta anledningar till varför det blivit så, så är det bara floskler enligt mig.
Vi har tappat vår identitet. Vad är ens vår identitet idag? Varför har vi tappat den? HUr kunde de gå såhär långt.

Han nämner inte ett ord om vad vi ska göra för att hitta tillbaka till den? Och HUR vi ska bygga om den. Ska han ens vara kvar? Vill vi ens ha kvar honom?
Jag tycker mest han står och rättfärdigar det och att allt ska vara OK med en ursäkt.
Äh, du är bara otroligt dålig på att läsa personer.

KG ska vara kvar om han vill. Han vet hur man ska bygga laget från grunden och förstår det här med identitet och Djurgårdsanda. Han har varit med länge i det här.

Jag litar iaf på KG till 100%. Sedan vad du väljer att göra är ju självklart upp till dig. Men påstå inte att han tror att allt är ok med en ursäkt.
Tycker du Kaarel ska vara kvar också? KG är en bra person, jag gillar honom. Men han tillhör det förflutna....det DIF jag inte gillar. Vi måste få frisk luft. Jag låter det vara osagt om han ska vara sportchef..... inte ensam iaf
KG och Kaarel är två helt skilda saker. Kaarel kan gott försvinna. Bygg nytt med det mesta, men KG kan gott få vara kvar om han vill. Vem har du själv som förslag till sportchef? Nämn någon du skulle tro gör ett bra jobb.
Tror det finns någon tråd med ett inlägg där jag nämnde flera.
Har väl nämnt bröderna Kronwall tidigare bl.a.
Tyvärr har de andra jobb som de förmodligen tycker bättre om.

Nisse och Danijela gjorde det bra med Damerna...

Jag skulle kunna skriva en hel lista men du skulle förmodligen såga varenda en bara för att.
Staffan ska inte ens få vara i närheten av att få jobba för DIF. Han är vidrigt jävla smuts.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Manijock »

Sören är en jävla sopa. Känt sedan ett par månader! Har så kul i Schweiz. Tidernas största skämt till kapten. Hoppas vi aldrig ses igen.

Fotbollen startar på måndag. Glöm den här pinsamma ursäkten till lag nu. Tack JE slutligen. Tidernas värsta katastrof till yrkesman. Ensam orsak till detta fiasko.

Förlorare.....
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Buford »

Manijock skrev: 2022-04-02 23:22:10 Sören är en jävla sopa. Känt sedan ett par månader! Har så kul i Schweiz. Tidernas största skämt till kapten. Hoppas vi aldrig ses igen.

Fotbollen startar på måndag. Glöm den här pinsamma ursäkten till lag nu. Tack JE slutligen. Tidernas värsta katastrof till yrkesman. Ensam orsak till detta fiasko.

Förlorare.....
Ja, att han gömde sig som en feg hund är oförlåtligt! Trodde aldrig att man skulle behöva vara med om det två gånger till råga på allt.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 659
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Boeman »

Buford skrev: 2022-04-02 23:39:08
Manijock skrev: 2022-04-02 23:22:10 Sören är en jävla sopa. Känt sedan ett par månader! Har så kul i Schweiz. Tidernas största skämt till kapten. Hoppas vi aldrig ses igen.

Fotbollen startar på måndag. Glöm den här pinsamma ursäkten till lag nu. Tack JE slutligen. Tidernas värsta katastrof till yrkesman. Ensam orsak till detta fiasko.

Förlorare.....
Ja, att han gömde sig som en feg hund är oförlåtligt! Trodde aldrig att man skulle behöva vara med om det två gånger till råga på allt.
Man förstår ju varför Videll tyckte det var galenskap med Sören som kapten.
(Försvarar dock inte att anmäla klubben)
STINGRAY71
Inlägg: 136
Blev medlem: 2021-02-21

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av STINGRAY71 »

Korten på bordet nu styrelsen ! hur kunde ni låta detta pågå framför ögonen på er med Hv71's fiasko färskt i minnet !? Bygga ett lag runt en halv invalid som Josefsson med Ante i färskt minne säsongen innan !? Signalerna var tydliga efter försäsongs matcherna..det var kaos och avsaknad av struktur !? Rekryteringarna från start har visat sig vara lika urusla som det kom varningar om externt och internt tidigt !? AVGÅ !! FÖRTROENDET ÄR FÖRBRUKAT och så även för tränar duon FALK o AHO hur kan man inte sätta ett förvarsspel på en hel säsong !? Videll cirkusen har satt en stämpel på klubben för all framtid under styrelsens frånvaro !? Allt har pågått i en sjuk makt struktur som präglat hela laget endast fåtal spelare bör vara kvar.. nr 6, 8, 10, 13, 17, 31, 33, 49, 58, 82 måste bort genast...Strandbergs lojalitet tveksamt !? Junisarna är som dom är men tvingades vara bärande i ett sopgäng och då blir det som det blir !? Rensa i staben likväl det verkar ruttet där med...raset började med avhysningen av HANK... resten är historia nu och en bitter sådan 🤬🤬🤬
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Intressant, men knappast en slump.
De individer som inte förväntas ta ledarskapet/ansvaret, dom gör det (Rensfeldt denna gång).
Den som förväntas göra det, Il Capitano, han smiter ut bakvägen.

Det visar egentligen bara hur svårt det är att leverera i skarpt läge och hur begränsad självinsikt många människor har (inte bara lagkaptener i hockey).
Man får liksom lära sig den hårda vägen, lite i taget, för innan du upplevt och känt riktig motgång verkar det vara svårt att hitta verktygen att hantera situationen.


Sören blev en Mackan Nilson 2.0.
Då detta troligen var det sista Sörensen gjorde i DIF kommer det överskugga allt bra han gjort tidigare för klubben, en lång tid framöver.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-04-03 09:14:06 Intressant, men knappast en slump.
De individer som inte förväntas ta ledarskapet/ansvaret, dom gör det (Rensfeldt denna gång).
Den som förväntas göra det, Il Capitano, han smiter ut bakvägen.

Det visar egentligen bara hur svårt det är att leverera i skarpt läge och hur begränsad självinsikt många människor har (inte bara lagkaptener i hockey).
Man får liksom lära sig den hårda vägen, lite i taget, för innan du upplevt och känt riktig motgång verkar det vara svårt att hitta verktygen att hantera situationen.


Sören blev en Mackan Nilson 2.0.
Då detta troligen var det sista Sörensen gjorde i DIF kommer det överskugga allt bra han gjort tidigare för klubben, en lång tid framöver.
Exakt så! Detta var liksom droppen, först ett svagt ledarskap (inget vidare spel heller) och sedan fly utan ett ord med svansen mellan benen.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av daaviid »

Knickedick skrev: 2022-04-02 22:21:24
daaviid skrev: 2022-04-02 22:18:16
Knickedick skrev: 2022-04-02 21:59:54
daaviid skrev: 2022-04-02 21:34:24
Knickedick skrev: 2022-04-02 21:24:56

Om du inte underbygger det du säger med konkreta anledningar till varför det blivit så, så är det bara floskler enligt mig.
Vi har tappat vår identitet. Vad är ens vår identitet idag? Varför har vi tappat den? HUr kunde de gå såhär långt.

Han nämner inte ett ord om vad vi ska göra för att hitta tillbaka till den? Och HUR vi ska bygga om den. Ska han ens vara kvar? Vill vi ens ha kvar honom?
Jag tycker mest han står och rättfärdigar det och att allt ska vara OK med en ursäkt.
Äh, du är bara otroligt dålig på att läsa personer.

KG ska vara kvar om han vill. Han vet hur man ska bygga laget från grunden och förstår det här med identitet och Djurgårdsanda. Han har varit med länge i det här.

Jag litar iaf på KG till 100%. Sedan vad du väljer att göra är ju självklart upp till dig. Men påstå inte att han tror att allt är ok med en ursäkt.
Tycker du Kaarel ska vara kvar också? KG är en bra person, jag gillar honom. Men han tillhör det förflutna....det DIF jag inte gillar. Vi måste få frisk luft. Jag låter det vara osagt om han ska vara sportchef..... inte ensam iaf
KG och Kaarel är två helt skilda saker. Kaarel kan gott försvinna. Bygg nytt med det mesta, men KG kan gott få vara kvar om han vill. Vem har du själv som förslag till sportchef? Nämn någon du skulle tro gör ett bra jobb.
Tror det finns någon tråd med ett inlägg där jag nämnde flera.
Har väl nämnt bröderna Kronwall tidigare bl.a.
Tyvärr har de andra jobb som de förmodligen tycker bättre om.

Nisse och Danijela gjorde det bra med Damerna...

Jag skulle kunna skriva en hel lista men du skulle förmodligen såga varenda en bara för att.
Varför skulle jag såga dina förslag? Dina förslag är väl lika mycket giltiga som mina egna?
Jag håller på K-G, du håller på någon annan. Jag var mest nyfiken på vem du hade i tankarna. Tack för svaret.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Ohddan »

Sören är en spelare. Han har aldrig varit kaptensämne. Varför han ens kom på tapeten är bara konstigt.
Han är lika mycket djurgärdare som alla här och var högst ansvarig för skiten på isen.
Mår väl som ett jävla rövhål just nu, så varför är någon ens förvånad över att han inte tog en intervju?
Per-Allan
Inlägg: 591
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Per-Allan »

Bort med alla som motverkat läktarkulturen frå styrelsen speciellt alla de som steg ner och besökte ståplats för första gången i sitt liv under bojkotten.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
DavidSvenne
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-03-13

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av DavidSvenne »

Pinsamt från början att man satte ett C på Sören. Bara pga av hans namn. Rensfeldt däremot. Ledare. Stor eloge som ställer upp på intervju efter matchen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

Nä.

Ska bli gott att terminera CMore-abonnemanget. Får se om man orkar dra igång det igen i höst.

Det var en riktigt mörk start på semestern.

Vi hörs, och vi ses på Hovet.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Goreful
Inlägg: 15
Blev medlem: 2022-03-28

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Goreful »

förevigtdjurgården skrev: 2022-04-04 08:08:58 Nä.

Ska bli gott att terminera CMore-abonnemanget. Får se om man orkar dra igång det igen i höst.

Det var en riktigt mörk start på semestern.

Vi hörs, och vi ses på Hovet.
Har inte du skrivit detta en gång tidigare?
Skriv svar