Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan Jimmie fortfarande åka skridskor?? Isåfall kan han rädda sitt eget ansikte genom att snöra på sig skridskorna och åka runt och grisa på isen. Vi har fan inte en spelare förutom Berglund som fulllföljer en tackling. Timrå spelar mycket hårdare och Tuffare en spelare som Jimmie hade gjort skillnad som fystränare förstör han ju oss och jag fattar inte hur man kan förlänga det.
Men som sagt. KG ska ha Djurgårdshjärta men skiter i kvaliten på isen.
Men som sagt. KG ska ha Djurgårdshjärta men skiter i kvaliten på isen.
- Jim Morrison
Ser jag en enda Falk, Jimmie, Musse, Otto, Garpen eller vem som helst nästa säsong som bara är anställd pga DIF-historia så tappar jag det helt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lex DIF. Kan man döma mot DIF, så ska man göra det.sensei skrev: ↑2022-03-28 21:22:18Japp, korrekt observation. Väldigt jämförbara situationer.williams skrev: ↑2022-03-28 21:18:23 Kom på att tänka på en sak när Axelsson blev trippad efter en egen uppgörelse i ena hörnet. Men domarna släpper. Och sen den som rhett åkte på. Vilket man kan då jämföra lite och fråga sig då varför det bedöms så olika. Känns helt klart som Timrå hade tur både med utvisningar och mål idag.
It's the hope that kills you.
Ja, det man spyr mest på är nepotismen inom organisationen...Att pengaflödet tar slut i och med nedgången till HA är åtminstone något positivt i denna skitstorm.
-
Snälla byt ut de f-ing j-a domarna till nästa match. Firma Nord/Öhlund har i två matcher i rad tydligt visat var de har sina sympatier. Finns det öht ett par neutrala zebror i den här sopligan?
- diftobbe89
Förstår att hela hockeysverige skrattar åt den här föreningen. Vi är ett jävla skämt. Och det vet vi om. Men visst är det jobbigt att inse det.
Ställer vi ett lika vekt lag på isen nästa säsong när vi ska möta gnaget så kommer jag sluta följa den här skiten. Förnedrad så det räcker.
Ställer vi ett lika vekt lag på isen nästa säsong när vi ska möta gnaget så kommer jag sluta följa den här skiten. Förnedrad så det räcker.
Spela fult
Nej.RBG #17117 skrev: ↑2022-03-28 21:28:38 Snälla byt ut de f-ing j-a domarna till nästa match. Firma Nord/Öhlund har i två matcher i rad tydligt visat var de har sina sympatier. Finns det öht ett par neutrala zebror i den här sopligan?
It's the hope that kills you.
Någon skrev på ett fotbollsforum för Djurgårdare att Mantas påminner om Pa Dembo, omöjliga räddningar blandas med de värsta grodorna.
Kan inte annat än att hålla med om detta.
Mest synd är det att Lasse Björn börjar bli så gammal och ska behöva få uppleva detta sönderfall på ålderns höst.
Gör om gör rätt och skicka varenda legoknekt redan nu. In med junisarna så de får lite matchning inför nästa säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Denna snubbe på Twitter säger nästan allt om dagens organisation högre upp i klubben...
Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
-
Inget vi kan påverka och så kommer det bli. Det kommer fortsätta och fortsätta för ingen av idioterna som sitter på kansliet har fattat fucking allvaret.Jim Morrison skrev: ↑2022-03-28 21:27:07 Ser jag en enda Falk, Jimmie, Musse, Otto, Garpen eller vem som helst nästa säsong som bara är anställd pga DIF-historia så tappar jag det helt.
-
- Säsongskort: Ja
Det var det hela det - som jag sa så sveper Timrå det här i 4 raka mot det ännu sämre soplaget Djurgården avgå nu din jävla pajas Kaarel!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Synd att vi slarvar bort den här matchen. Kan mycket väl visa sig vara de här sista 3 minuterna som avgjorde vårt öde.
Men grattis Hockeysverige. Ni är ett steg närmre att slippa oss. Bara njut.
För Oss väntar nog en ny vända i Allsvenskan. En ny meningslös ombyggnad. Vi är ju en förening där guld i stort sett endast är en ouppnåelig dröm.
Svårt att se något gott komma ur detta.
Bara tugga i sig denna bajsmacka som aldrig verkar vilja ta slut. I varje fall tugga vidare så länge man avser följa denna tragiskt skötta klubb.
Jag klarar denna skit. Jag har upplevt 5 guld. Men jag lider med mina söner.
Nya tag på torsdag va?
Men grattis Hockeysverige. Ni är ett steg närmre att slippa oss. Bara njut.
För Oss väntar nog en ny vända i Allsvenskan. En ny meningslös ombyggnad. Vi är ju en förening där guld i stort sett endast är en ouppnåelig dröm.
Svårt att se något gott komma ur detta.
Bara tugga i sig denna bajsmacka som aldrig verkar vilja ta slut. I varje fall tugga vidare så länge man avser följa denna tragiskt skötta klubb.
Jag klarar denna skit. Jag har upplevt 5 guld. Men jag lider med mina söner.
Nya tag på torsdag va?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Eller så kan man acceptera att klubben inte är vad den en gång var...bara kolla på allt folk i ledande positioner och årets värvningar under Jocke.DIF_1891 skrev: ↑2022-03-28 21:33:19 Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
Dessutom så har klubben inte alls samma förutsättningar som lagen utanför storstäderna.
Hockey allsvenskan
Inga problem
Första kedjan
Andra kedjan
Tredje kedjan
Fjärde kedjan
Inga problem
Första kedjan
Andra kedjan
Tredje kedjan
Fjärde kedjan