Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

maag80 skrev: 2022-03-28 07:43:49 Om man ska va lite löjlig....
"Wennerholm: Inget talar för att Djurgården vänder"
Tack!
Det kan vända på saker och ting om något.
Men sanningen är att redan nu är det extremt skarpt läge, tror inte många slutspelslag statistiskt sett vänt på ett 0-2-underläge, visst har det hänt men det är ovanligt.
Det är bra, så länge vi inte har Wennerholm med oss är det positivt! Spåkulan på Södermalm blir nämligen lite suddig efter alla glas billigt rödtjut...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Orszagh skrev: 2022-03-27 12:25:14 Någon eller något måste rädda det här mentalt sargade laget. Något som samlar gruppen och ger ett laserliknande fokus.

Det behövs åtminstone ett jävla brandtal. Något som förmedlar en krigarinställning om att fullständigt köra skiten ur det där rödvita loser-laget. Något som enar alla mot målet att varje jävla centimeter där ute ska stängas ner till vår fördel. En drivkraft att göra Åberg, Erixon, Lodin, Hartmann och importerna till väldigt små människor. Ingen - absolut ingen - ska komma ut på isen mot Djurgår'n och komma undan med något.

Man måste komma underfund med att vi har världens finaste arv att bevara. För vad har Timrå? Förutom att vara laget som jojo-pendlat mellan HA och SHL? Inte ett j*vla skit. Inte ett förbannat skit. Och så ska det förbli.

Jag håller verkligen med dig i det första du skriver. Nu får laget brösta upp sig och köra. Vi kan ju inte fega oss ur, eller?
Ska vi verkligen låta det där gänget dominera över oss?

Däremot tror jag man ska vara mycket försiktig med det stycket jag fetmarkerade. Tror det är just den biten som ställer till det. Att vi åker och grubblar över konsekvenserna av en förlust.

Jag står också fast vid att man behöver se det som att vi redan åkt ur. Sedan så vinner det lag som kommer först till 4 en SHL -plats.
Vi har något att vinna.
Men jag utgår från att laget redan har bra folk runt sig. Och jag utgår från att vi får se ett helt nytt mindset hos spelarna ikväll.
Sedan får vi vara ödmjuka inför att det här inte är någon enkel resa. Varken fysiskt eller mentalt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Playout 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-28 08:56:30
Orszagh skrev: 2022-03-27 12:25:14 Någon eller något måste rädda det här mentalt sargade laget. Något som samlar gruppen och ger ett laserliknande fokus.

Det behövs åtminstone ett jävla brandtal. Något som förmedlar en krigarinställning om att fullständigt köra skiten ur det där rödvita loser-laget. Något som enar alla mot målet att varje jävla centimeter där ute ska stängas ner till vår fördel. En drivkraft att göra Åberg, Erixon, Lodin, Hartmann och importerna till väldigt små människor. Ingen - absolut ingen - ska komma ut på isen mot Djurgår'n och komma undan med något.

Man måste komma underfund med att vi har världens finaste arv att bevara. För vad har Timrå? Förutom att vara laget som jojo-pendlat mellan HA och SHL? Inte ett j*vla skit. Inte ett förbannat skit. Och så ska det förbli.

Jag håller verkligen med dig i det första du skriver. Nu får laget brösta upp sig och köra. Vi kan ju inte fega oss ur, eller?
Ska vi verkligen låta det där gänget dominera över oss?

Däremot tror jag man ska vara mycket försiktig med det stycket jag fetmarkerade. Tror det är just den biten som ställer till det. Att vi åker och grubblar över konsekvenserna av en förlust.

Jag står också fast vid att man behöver se det som att vi redan åkt ur. Sedan så vinner det lag som kommer först till 4 en SHL -plats.
Vi har något att vinna.
Men jag utgår från att laget redan har bra folk runt sig. Och jag utgår från att vi får se ett helt nytt mindset hos spelarna ikväll.
Sedan får vi vara ödmjuka inför att det här inte är någon enkel resa. Varken fysiskt eller mentalt.
Håller med. Stora, starka, klassiska Djurgården, mesta mästarna. "Vi kan inte vara här", "Vi ska inte vara här" osv osv. Timrå är vana vid detta och de gjorde allting rätt.
Redan vid 1-1 målet så nådde nervositeten våran bänk. Skulle tagit TO redan vid 1-2 dessutom. Vi va helt borta och det hängde både 1-3 och 1-4 i luften.

Men som några redan varit inne på, vi kommer omöjligt kunna spela sämre än i förrgår. Så det kan man ta med sig.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-03-28 11:47:18, redigerad totalt 1 gånger.
Orszagh
Inlägg: 36
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Orszagh »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-28 08:56:30
Orszagh skrev: 2022-03-27 12:25:14 Någon eller något måste rädda det här mentalt sargade laget. Något som samlar gruppen och ger ett laserliknande fokus.

Det behövs åtminstone ett jävla brandtal. Något som förmedlar en krigarinställning om att fullständigt köra skiten ur det där rödvita loser-laget. Något som enar alla mot målet att varje jävla centimeter där ute ska stängas ner till vår fördel. En drivkraft att göra Åberg, Erixon, Lodin, Hartmann och importerna till väldigt små människor. Ingen - absolut ingen - ska komma ut på isen mot Djurgår'n och komma undan med något.

Man måste komma underfund med att vi har världens finaste arv att bevara. För vad har Timrå? Förutom att vara laget som jojo-pendlat mellan HA och SHL? Inte ett j*vla skit. Inte ett förbannat skit. Och så ska det förbli.

Jag håller verkligen med dig i det första du skriver. Nu får laget brösta upp sig och köra. Vi kan ju inte fega oss ur, eller?
Ska vi verkligen låta det där gänget dominera över oss?

Däremot tror jag man ska vara mycket försiktig med det stycket jag fetmarkerade. Tror det är just den biten som ställer till det. Att vi åker och grubblar över konsekvenserna av en förlust.

Jag står också fast vid att man behöver se det som att vi redan åkt ur. Sedan så vinner det lag som kommer först till 4 en SHL -plats.
Vi har något att vinna.
Men jag utgår från att laget redan har bra folk runt sig. Och jag utgår från att vi får se ett helt nytt mindset hos spelarna ikväll.
Sedan får vi vara ödmjuka inför att det här inte är någon enkel resa. Varken fysiskt eller mentalt.
Har funderat mer kring de där storslagna tankarna och håller med dig - det är nog sånt som sätter griller i huvudet. Att man kanske är med och fördärvar något för varje litet misstag. Det är nog mer sunt, som du säger, att tagga till för det som sker här och nu. Tänk vilken boost det vore för laget att chocka motståndet i kväll. Vilken chans att få alla att tappa hakan. Gör vi det har vi nog skapat ett starkt momentum som vi förhoppningsvis kan rida vidare på till comebacken på hovet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Orszagh:

Ja. Just nu är Timrå i förarsätet. Men kan vi släppa hjärnspökena och köra ikväll har vi en god chans att kvittera matchserien.
Och då är det helt plötsligt vi som vänt detta till vår fördel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Playout 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Vilket lag vill vi helst går upp från allsvenskan om vi ramlar ur? Det står väl mellan Hv och Modo som jag ser det. Hv är det bättre laget och skulle vara svårast att utmana om den enda platsen. Men samtidigt skulle all press från oss nästan försvinna om vi spelade med i samma liga som Hv71.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

HV... Jag bor i Övik så åker vi ur får jag iaf se och stötta mitt älskade DIF här hemma!
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Playout 21/22

Inlägg av EspenK »

Grabben från Söder skrev: 2022-03-28 16:01:30 Vilket lag vill vi helst går upp från allsvenskan om vi ramlar ur? Det står väl mellan Hv och Modo som jag ser det. Hv är det bättre laget och skulle vara svårast att utmana om den enda platsen. Men samtidigt skulle all press från oss nästan försvinna om vi spelade med i samma liga som Hv71.
Självklart HV!
Vi kan ju inte konkurrera ekonomiskt.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Playout 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Buford skrev: 2022-03-28 16:10:12 HV... Jag bor i Övik så åker vi ur får jag iaf se och stötta mitt älskade DIF här hemma!
Om Modo spelar kvar i AS så får vi väl ta en bärs och ses uppe i Övik nästa säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Playout 21/22

Inlägg av Vikas »

Har aldrig sett ett större gäng förlorare.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av dr111DIF »

Det måste vara sparken direkt på den (kraft?) som godkände 100årsjippot i det läge som var då. Allt att förlora när vi bara kunnat tugga på. Förlust i säsongens sista och viktigaste hemmamatch så var ängsligheten tillbaka....

Nu firar vi 100 år med att kanske aldrig spela i högsta serien igen....
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Per-Allan skrev: 2022-03-28 20:14:44
Buford skrev: 2022-03-28 16:10:12 HV... Jag bor i Övik så åker vi ur får jag iaf se och stötta mitt älskade DIF här hemma!
Om Modo spelar kvar i AS så får vi väl ta en bärs och ses uppe i Övik nästa säsong.
Med en närmare eftertanke vill jag nog inte lägga dyrbar tid på att gå och se eländet...
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Playout 21/22

Inlägg av Praetori »

Vi hade en bra VD. Hon bytte jobb och sen gick allting utför.
En bra organisation måste byggas från både toppen och botten. Det sistnämnda kan vi inte göra så mycket åt men det är vi medlemmar som är ansvariga för att tillsätta en styrelse som klarar uppgiften uppifrån.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Jag ser hellre att man lägger ner hockeysektionen än spelar i Hockeyallsvenskan igen. Jag orkar inte en gång till.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-03-28 21:22:06 Vi hade en bra VD. Hon bytte jobb och sen gick allting utför.
En bra organisation måste byggas från både toppen och botten. Det sistnämnda kan vi inte göra så mycket åt men det är vi medlemmar som är ansvariga för att tillsätta en styrelse som klarar uppgiften uppifrån.
Så är det, men nu är det försent, detta skulle gjorts för många år sedan! Nu är det höstmörker med matcher i Tingsryd, Kristianstad och Karlskoga som gäller, förmodligen under väldigt lång tid framöver..
Skriv svar