Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av williams »

Buford skrev: 2022-03-27 09:48:27
williams skrev: 2022-03-27 09:33:58
Buford skrev: 2022-03-27 03:43:54 Just detta är oroande, vilket togs upp under matchen. Timrå-spelarna vann även den psykologiska matchen mot Sören som åkte runt och käftade mot allt och tappade fokus på det han ska göra. Timrå kröp in under skinnet på oss, till och med Dick var tagen och orkade inte ens tjafsa som han brukar.
Buhu buhu! Sören är klar för Schweiz! Fan lyssna på er själva! Så jävla trött på att tråd efter tråd älta det här och tro att han inte skulle göra sitt bästa för klubben i sitt hjärta!
Vad fan har Schweiz med mitt inlägg att göra? Gör om, gör rätt...
Det var inte riktat mot dig. Jag bör ha skrivit i matchtråden istället där allt skitsnack om egna spelare oftast sker. Ber om ursäkt.
Orszagh
Inlägg: 36
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Orszagh »

Någon eller något måste rädda det här mentalt sargade laget. Något som samlar gruppen och ger ett laserliknande fokus.

Det behövs åtminstone ett jävla brandtal. Något som förmedlar en krigarinställning om att fullständigt köra skiten ur det där rödvita loser-laget. Något som enar alla mot målet att varje jävla centimeter där ute ska stängas ner till vår fördel. En drivkraft att göra Åberg, Erixon, Lodin, Hartmann och importerna till väldigt små människor. Ingen - absolut ingen - ska komma ut på isen mot Djurgår'n och komma undan med något.

Man måste komma underfund med att vi har världens finaste arv att bevara. För vad har Timrå? Förutom att vara laget som jojo-pendlat mellan HA och SHL? Inte ett j*vla skit. Inte ett förbannat skit. Och så ska det förbli.

Och en sak till: förhoppningsvis har man stängt ute Wennerholms transkriberade feberdrömmar.
Vikas skrev: 2022-03-27 11:35:06 Halva laget vill bara ta semester och bryr sig inte ett dyft om var vi spelar nästa säsong. Den andra halvan är livrädda ute på isen.

En kombination som funkar jättebra i ett kval.
.
Ärlighetvararlängst
Inlägg: 307
Blev medlem: 2021-11-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Kasta ut hela seniorlaget och ersätt det med J20-laget. Malmö gjorde ju det under tidiga 2009 och alla vet vad som hände då. De vann fem av de sex grundseriematcherna som var kvar efter att seniorlaget byttes ut.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Fagervall måste byta taktik helt enkelt. Det måste vara FULL FART FRAMÅT. Timrås backar är ännu sämre än våra och även målvakterna. Vi kommer att vinna om vi köttar på. Kör vi defensivt är vi körda.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Playout 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Det känns kört nu tyvärr. Kan vara så att vi satsade allt på att klara oss kvar utan kval och när det inte gick hela vägen tog energin slut. Det sista hoppet finns i om vi tar nästa match på måndag. Men den är svår, Timrå kommer göra allt för att vinna och dom är bra på hemmaplan.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Per-Allan skrev: 2022-03-27 12:05:38 Det är bara att inse att DIF 21/22 inte är bättre än så här.
En tabell över 52 matcher ljuger inte.
Och som vissa i laget sa i går, vi får komma bättre förberedda till nästa match. Kan man inte vara förberdd inför match 1 kvalet och det på hemmaplan så hur ska de då komma bättre taggade till match 2 uppe i norra Sundsvall?

Kan någon skribent ge mig och andra lite hopp, för idag känns det som att DIF hamnat i ett slukhål som kommer förtära vår anrika förening.
Just detta påpekade jag ovan, väldigt märkligt uttalande och en riktigt sunken ursäkt!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Playout 21/22

Inlägg av Djurgårn »

Det syntes väldigt klart och tydligt att Timrå var påkopplade igår och vi var det definitivt inte. Allt snack om att spelare och ledare har varit införstådda med att det troligtvis skulle bli kvalspel köper jag inte. Det man visade upp igår var precis raka motsatsen och det är helt oacceptabelt. Man kom ut på Hovets is med en jävla nonchalant inställning och blev spelmässigt totalt förnedrade av ett Timrå som hade en plan och som dessutom var fokuserade utav h-vete. Jag ifrågasätter all form av ledarskap här, såväl bland styrelse, tränare som spelare. Vem tar tag i det här nu? Vem förmedlar budskapet om att den som kommer till nästa match med samma inställning inte behöver byta om framöver? Det här är den mest pinsamma upplaga DIF jag någonsin har upplevt i form av inställning och ledarskap. Det retar verkligen gallfeber på mig. Det här är inte DIF för mig överhuvudtaget.

Jag kan inte för mitt liv se hur vi ska kunna vända detta. Hela föreningen är i dagsläget ett stort skämt. Efter den här säsongen MÅSTE det rensas i hela föreningen om vi ska ha någon framtid överhuvudtaget, oavsett om vi spelar i HA eller i SHL nästa säsong.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

Att Ingen jävel ser nåt ljus efter gårdagen är inte konstigt, men jag har inte gett upp, 1 match spelad och alla chanser finns, OM spelare/ledare inser allvaret och vad som krävs, om dom gör det återstår att se…
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2689
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

Man saknar en riktigt ledare och en riktig kapten. Gud vilken skillnad Josefson hade gjort i detta läge. Jag förstår att Sörensen vill söka sig vidare när han har sett hur dåligt det går, men när man är kapten och gör klart med en ny klubb innan det är klart så sänder de lite fel signal till resten av laget.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Playout 21/22

Inlägg av sensei »

#10 skrev: 2022-03-27 15:39:14 Att Ingen jävel ser nåt ljus efter gårdagen är inte konstigt, men jag har inte gett upp, 1 match spelad och alla chanser finns, OM spelare/ledare inser allvaret och vad som krävs, om dom gör det återstår att se…
Så länge en realistisk chans finns så ges det ju inte upp såklart.

Men.. Alla tåg har ju gått så att säga, och vi är där vi är. Det ser inte bra ut. Trots en drömstart på ett taggat hovet så blev det en märklig kombination av stirrigighet, alibiåkningar, uppgivenhet och såklart ett givet fiasko. Samtidigt som skäggspelare i Timrå kliver fram med ledarskap och rejält fysiskt spel.

Om ledningen och spelarna kan vända det här över en natt så blir jag riktigt imponerad. Och glad haha.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av gaspo »

Fixar vi mer än 10min med okej spel så har vi en liten liten chans. Funkar ju fan inte att bara kunna lira första 10 i en match som består av 3*20. Vakna nu för fan DIF hockey. Sätt press på Timrås backar full fart framåt.
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Playout 21/22

Inlägg av EspenK »

Var är Nils Ekman? Har tjatat om det sedan vi blev klara för kval. Behövs en person som Nisse i båset.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Rätt sjukt egentligen... Om vi åker ur är att det är vi i Djurgårdsfamiljen som står kvar på perrongen, lider och allt vad det innebär med att åka ur, medans de som såg till att det blev så bara åker vidare med nästa tåg!

Det borde fan finnas en klausul som säger att är du med och bidrar till en degradering ska du vara med minst en säsong (med lägre lön) och försöka spela upp laget igen :lol:
Orszagh
Inlägg: 36
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Orszagh »

Buford skrev: 2022-03-27 21:05:47 Rätt sjukt egentligen... Om vi åker ur är att det är vi i Djurgårdsfamiljen som står kvar på perrongen, lider och allt vad det innebär med att åka ur, medans de som såg till att det blev så bara åker vidare med nästa tåg!

Det borde fan finnas en klausul som säger att är du med och bidrar till en degradering ska du vara med minst en säsong (med lägre lön) och försöka spela upp laget igen :lol:
Låter helt naturligt i mina öron. Har man blivit uppfostrad till att man plockar upp sin skit efter sig borde det även gälla spelartruppen i vilken idrott som helst. Styrelsen, i det här fallet, skulle få en egen klausul. Kanske att preppa isen under pauserna. Frågan är om man ens skulle betro någon som Kareel med en sådan uppgift.
maag80
Inlägg: 72
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Playout 21/22

Inlägg av maag80 »

Om man ska va lite löjlig....
"Wennerholm: Inget talar för att Djurgården vänder"
Tack!
Det kan vända på saker och ting om något.
Men sanningen är att redan nu är det extremt skarpt läge, tror inte många slutspelslag statistiskt sett vänt på ett 0-2-underläge, visst har det hänt men det är ovanligt.
Skriv svar